Iako je Lando Norris dosad ostvario samo četiri pobjede, sve unutar jedne sezone, prošle je godine postao ključna figura u spekulacijama o mogućem izazivaču Maxa Verstappena. No teško je sa sigurnošću reći je li ta pretpostavka uistinu bila realna ili su navijači, umorni od dominacije Verstappena, jednostavno tražili tračak nade.
Ono što je neosporno jest da je Norris uvijek bio talentiran vozač, no stvarni izvor optimizma bio je napredak McLarenova bolida, ne toliko vozača unutar njega. Čak će i najvjerniji Norrisovi navijači priznati da je na rubu nemogućeg očekivati od vozača da iste godine ostvari svoju prvu pobjedu i postane svjetski šampion Formule 1. Ipak, pred početak 2025. godine, kladionice pokazuju da se Norrisovo ime nalazi na vrhu liste favorita za osvajanje titule. Što se promijenilo i ima li ove godine zaista veće šanse?
Postoji niz argumenata koji idu u prilog toj tezi – McLarenov bolid je još uvijek vjerojatno najbrži na gridu, tim uživa stabilnost, prošlogodišnji naslov konstruktora dodatno je osnažio njihovu poziciju, povećao financijsku podršku, a konkurencija unutar momčadi još uvijek nije dosegla zabrinjavajuću razinu izvedbi. No, može li čak i idealan splet okolnosti nadomjestiti eventualne nedostatke samog vozača ako se on sam nije promijenio?
Njegove izjave poput „izvaditi laktove“, „uzbuđen sam“, „on nije taj lik“ sugeriraju da nas u 2025. očekuje isti prijateljski, opušteni Norris. A upravo tu bi mogao ležati ključni problem.
Povijest Formule 1 pokazuje da šampioni dijele jednu zajedničku osobinu – opsesiju pobjedom. Svjetski prvaci kroz povijest bili su spremni žrtvovati prijateljstva, ignorirati momčadske odredbe i ići do krajnjih granica kako bi ostvarili uspjeh.
Jedan od sjajnih primjera dolazi iz priče zaposlenika Honde koji je ispričao kako je Alain Prost pozvao Ayrtona Sennu u svoj dom, no Senna je tijekom posjeta odbio razgovarati s njim. Na pitanje zašto, kasnije je navodno odgovorio da nije želio riskirati da se zbliže – jer bi prijateljstvo moglo ugroziti njegovu odlučnost u borbi za pobjedu. Senna nije bio jedini vozač s tom mentalnom čvrstoćom. Michael Schumacher, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Niki Lauda, Nigel Mansell, Nelson Piquet – svi su oni pokazali nevjerojatnu posvećenost pobjeđivanju. Čak i Lewis Hamilton, koji se često percipira kao jedan od džentlmena na stazi, imao je faze u karijeri kada je bio nemilosrdan u svojoj potrazi za naslovima.
Što uopće reći o Maxu Verstappenu, čija je svakodnevica gotovo neodvojiva od simulatorskih treninga, a koji se ne zamara ni time što mu publika zviždi, ni što F1 traži atraktivniju borbu, ni time što njegova dominacija neizbježno izaziva monotoniju sve dok je on taj koji pobjeđuje. Da Verstappen ne dominira, bi li bio u stanju razviti bliska prijateljstva s konkurentima? Bi li se opuštao na tulumima tijekom pauze, poput Norrisa? Teško.
Može li se reći da Lando Norris danas ima mentalitet pravog šampiona? Promatrajući njegove aktivnosti tijekom pauze i prateći njegove izjave, odgovor nije ohrabrujući. A ako ne Norris, tko može stati Verstappenu na put do petog naslova? Lewis Hamilton, koji s 41 godinom testira granice fizičke izdržljivosti? Charles Leclerc, koji još uvijek traži konstantnost i samopouzdanje? Oscar Piastri, koji i dalje pokušava postići konzistentnost u borbi za pobjede? Čak je i sam Verstappen nedavno izjavio da u svijetu sim racinga ima jaču konkurenciju nego na stvarnom F1 gridu.
Jedina nepoznanica koja ostaje su performanse novih, nedavno predstavljenih bolida. No, s obzirom na konkurenciju, pravo pitanje nije treba li Verstappenu najbrži bolid za osvajanje titule – već je li mu potreban išta više od dovoljno dobrog bolida da nastavi svoju dominaciju.
Ili su možda ankete i kladionice u pravu kad sugeriraju da će ove godine, kao i tko zna koliko puta prije, zavladati moć bolida iznad mentaliteta i sposobnosti vozača?
Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: /
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Bi li se (Max) opustao na tulumima tijekom pauze poput Norrisa?” – Da, to mu nije nikakva nepoznanica, ni u proslosti prije titula, a niti nakon titula…
A ovo mi se osobno cini kao dosta promasen clanak i ne slazem se sa vecinom (ili barem polovicom) napisanog, ali posto je kolumna, svako ima pravo na svoje misljenje i zanimljivo je cuti drugaciju perspektivu.
Moje misljenje je da clanak dolazi s nedovoljno provjerenim ili nepotpunim informacijama, zbog cega se gleda previse simplisticki na nesto poput napada na titulu. I sam naslov da li je pravi izazivac ili ne? Pa bio je pravi i prosle godine. Nije uspio i to je bilo zbog nekih njegovih i timskih gresaka, ali je cinjenica da je bio pravi izazivac do posljednjih trenutaka sezone
11
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo!!! Potpuno se slažem
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Čak i Lewis Hamilton, koji se često percipira kao jedan od džentlmena na stazi”
Ne postoji dovoljno mjesta za smajliće smjeha na ovu izjavu.
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Text je na mjestu jer koristi narativne (da ne velim mitove) koje uporno vrte F1 mediji:
1. Norris kao izazivač na naslov u 2024. i 2025.
2. “Mentalitet prvaka”
3. Senna kao karakterna vertikala
Norris može biti prvak ako McLaren napravi bolid. F1 je natjecanje u vožnji bolida, ne izbor za miss šampionske osobnosti. Ako je dovoljno brz može biti prvak. A dovoljno je brz.
Mentalitet prvaka je drugi izraz za biti šu**k na stazi? Dajem vam primjer Raikkonena. Čovjeku se živo fućkalo pa je osvojio naslov, a mogao je i tri.
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Norris da bi postao F1 prvak za početak mora biti prvak ili ti ga bolji vozač u vlastitoj ekipi, te svoju vlastitu ekipu uvjeriti u to da je u stanju osvojiti naslov, a to Norris nije niti blizu i to najmanje ne…
U njega čak ne vjeruje ni vlastita ekipa, vlastiti šef niti itko unutar te ekipe, na kraju krajeva kad smo to osim u slučaju Norrisa čuli da se od kandidata za naslov traži da se makne vozaču koji nema nikakve šanse za naslov i pokloni mu pobjedu ?
Ne šeme tipa ne napadaj ovog ispred ili kaj ti ja znam kaj, nego direktna naredba da se makne i pokloni pobjedu vozaču koji nema ni teoretske šanse za naslov…
Rekao bi da osjetno veće šanse za naslov i borbu protiv Maxa imaju Leclerc, Hamilton, Russel, pa čak donekle i Piastri…čak bi me manje iznenadilo neko čudo tipa da se za naslov protiv Maxa bore Alonso ili Sainz nego da to bude Norris…
1
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lando jednostavno nije kalibar.
Predstavljanje prošle sezone kontinuirano u medijima je prikazano kao da je bilo do zadnje utrke i uz toliko prvenstava do sada gdje su 2 a nekad i više vozača imali šansu za naslov u zadnjoj utrci to je dosta ludo.
Nadalje Max je prošle godine osigurao naslov 2 utrke prije kraja – a i konstanti članci i gledanje bodovanja od Miami-a (od kad Lando kao ima brži bolid) i dalje je tu negdje s Maxom i ni blizu nije nadoknadio sve bodove a kamoli da je osvojio ne znam kako naslov – tipa Brown GP – kad su osvojili naslov njima su se približili i to je bilo bliže nego ovo.
Suma sumarum – Lando je već imao najbrži bolid i nije bilo dovoljno – a uz bolji Ferrari, Mercedes, Piastria i Maxa – sretno mu u borbi za postolja a ne naslov :)
4
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Članak jer koristi uobičajene sike iz f1 epike:
Norris – tetkica
Verstappen – nenadjebiv, veliki radnik
Lec – cakani, traži se
Sir – džentlmen
u kontrastu sa surovim tipovima iz prošlosti:
Schumacher, Alonso, Vettel, Lauda, Mansell, Piquet
i moralnom vertikalom, a zapravo asocijalnim tipom koji je znao baljezgati religijske fraze pa su svi mislili da je jako pametan.
NIsam pogledao tko je autor, ali AVetma je potpuno u pravu kad ne želi govoriti o vremenima F1 koje nije doživio. Svi bi se trebali toga držati.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi ….i šta bi trebali zaboravit vrijeme u f1 koju netko nije doživio? Trebam li zaboraviti da je f1 postojala i prije nego što sam počeo pratiti ovaj sport ranih 70-tih i ništa ne komentirati? Svako vrijeme nosi svoje i u tom kontextu govoriti, raspravljati ili što li već. Pa naravno da se različiti periodi iz prošlosti ne mogu uspoređivati sa današnjim.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma da, ali smatrati Sennu svecem ili Hunta ultimativnim frajerom je mitologija. A zašto to znam? Zato što sam bio svjedok toga vremena. Mitologiju stvaraju novinari i momčadi jer prodaje “novine” i majice. Ali ako imaš mozga onda vidiš što gledaš i imaš svoj dojam o tome pa te jako nerviraju oni koji pišu o ljudima i vremenu, koje poznaješ, ali pišu kroz neku totalno iskrivljenu perspektivu koju su pokupili iz mitologije.
Recimo, bio je novinar Zvonimir Magdić koji je pisao uglavnom o Dinamu i uglavnom u temeljito pretjeranim superlativima – kao klinac sam čitao Dinamovu reviju u kojoj je redovito bio povijesni članak Zvonimira Magdića. I sad ako ti poželiš nešto pročitati o Dinamu iz 1967, to će biti nešto potpuno neobjektivno i pretjerano, ali ako si pratio te utakmice onda ćeš imati puno bolji dojam što je zapravo bilo.
Dakle, povijest kao informacija u svakom slučaju, ali kao usporedba – ne bu išlo ako nemaš dovoljno godina.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi, ma kužim na što se ovo odnosi. Nisam bio obožavatelj Hunta zbog toga što je bio frajer za sebe, već zbog onog što radi u bolidu, ma koliko i to nekom kontraverzno bilo. Za Sennu isto tako mislim. Kad se tek pojavio, imao sam želju da vozi za McLaren jer se odah tako nametnuo. Za Magdića se u potpunosti slažem. Pratio sam utakmice u Maksimiru tih godina, a i čitao Dinamovu reviju, jer ju je ujak dobivao i naravno da je bila različita slika. Međutim, mislio sam da govoriš o tome da povijest, ako ju nisi doživio, ne treba spominjati.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
da si alkar zavika bi “alkar wapi u sridu” :) naročito ovo sa “moralnom verikalom” i njgovim religijskim frazama . čudi me šta se niko od njegovh fanova nije “suprostavija” ali valjda je za to “kriv” protok vrimena pa zato neke stvari “sjedaju” na svoje misto . meni z ato nije trebalo vrime jer sam oduvjek ima slino mišljenje ka ti kad sam pisa o “moralnoj vertikali”….
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…prije par godina u podcastu je Martin Kodrić izjavio za norrisa (ovo je moja slobodna interpretacija po sjećanju) da još uvijek izlazi iz puberteta te da njegovo vrijeme tek dolazi što sam ja shvatio kao relativnu kritiku s obzirom na što mu se sve pruža…nadalje ovo je moj komentar i mišljenje: sainz ga je pobijedio i godini odlaska iz ekipe…to se rijetko događa ako i ikad…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Može li Lando biti izazivač? Naravno da može, pogotovo ako Mclaren opet bude najbrži bolid.
Nije to vozač tipa Maxa ili Schumija, ali nije ni lopata kakvim ga neki prikazuju.
Brzinu sigurno ima, a greške bi trebale biti sve rjeđe kako iskustvo raste.
Mislim da mu Piastri nije neka konkurencija.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Veliku priliku je propustio, barem priliku da se tijesno bori za naslov prošle godine.
Nešto poput Vettela 2018. godine, sa strane neiskorištenosti prilike za borbu do samoga kraja, sa strane bolida i cijelokupnog paketa ne, ali kad se uzme iskustvo dođe tu negdje, budimo realni.
Vettel poslije tog nije bio isti, ono što pravi razliku tu jest što je Vettel dotad već imao veliku ostavštinu i postignuća kao malo koji vozač prije i poslije nije imao. Norris toga nema, što ne mora biti nužno loše za njega, ali na njemu je da se uzdigne i prebrodi luzerski mentalitet koji je nerijetko pokazivao prošle godine. Mislim da je u najboljim godinama kada to posvećenosti i jakom voljom može preokrenuti, te da je dosta toga još u njegovim rukama.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hmmm Vettel je i u toj ostavstini koju je imao imao srece kao malo tko da je ona 4 a ne npr 2 naslova. Tako da Seb je tipicni primjer vozaca slicna Landu. Na pravom mjestu u pravo vrijeme i skoro propustio kapitalizirati i to. Jedina razlika je sto je Lando propustio kapitalizirati prvu sansu koju je imao. Hoce imati drugu ikada? We will see.
0
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Šumi je sa 43 godine osvojio PP u Monaku. Sa 41. godinom. Sa 37 godina se borio do zadnje utrke za naslov. Da je ostao u ferrariju , vjerojatno bi se i u 41. borio za naslov. Tako da Hamiltonu godine nisu neki izgovor.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lewis percipiran kao gentelman?! Ne kužim zašto ga autor tako podcrtava. No dobro, tema je Lando. Može on biti svjetski prvak bez sugerirane nužne promjene karaktera. Ima prošlogodišnje iskustvo, te ako bolid bude kao prošlogodišnji, on je prvi favorit. Pa Mclaren je bio zvijer od auta
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam neki fan lika i djela Lande Norisa. Nije mi probudio nekakvu žar kakvu sam vidio u Schumaheru ili Alonsu. Od ovoh mlađih vozača me je više dojmio C.Leclerc u borbi sa nekim jačim dečkima u utrkama gdje je Ferrari bio donekle konkurentan kao one prve pobjede protiv Mercedesa ili sa Maxom Vettelom isl. Moje mišljenje je da je Lani veći dio sezone McLaren imao bolji bolid i u utrkama gdje je Lando trebao pokazati potencijal je podbacio kao npr Monza Baku Brazili isl. Bilo je još utrka gdje je podbacio kao što je hrpu puta startao prvi i odmah izgubio mjesto na startu. Mislim da je sa lanjskim bolidom morao biti u igri do kraja. Sce stoji, Max je iskusniji sa boljom podrskom ekipe itd. Moje mišljenje je da je Lando uspio uglavnom kad je bolid bio dominantan a u podjednakim uvijetima je nekako uspio biti iza nekoga drugoga što je Maxu omogućilo da toliko dugo održava prednost. Primjera radi Leclerc je do zadnje utrke bio u borbi sa Landom za drugo mjesto sa bolidom koji nije nikako kroz sezonu bio na tom nivou da bi se borili za poziciju u ukupnom poretku, i uzeo jednu pobjedu manje a utrke koje je Leclerc ovaojio uopće nije bio favorit za pobjede. Mislim da je u nekim utrkama morao pokazati puno više. Mislim da u slucaju dominantnog bolida može izeti naslov, dok u nekim izjednačenim uvjetima ne vjerujem u njega i njegov naslov.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
opet kolumna kojoj se ne može proturječiti ali se može ne slagati sa napisanim … e pa ja se ne slažem :) lando medijski hype ? a kako , zašto , na osnovu čega takva procjena , zaključak ? napisat da je lando uvik bija taletiran ali izvor optimizma nije bija talentirani lando nego napredak McL bolida !?!? bi li max iako super talent osvojia 4 uzastopne titule da nije bilo napredka RB ? jer kroz 2018./19./20. max je 1 X završava sezonu 4. i 2 X 3. . lando je završava sezone 2021./22./23. 1X7. , 2 X6. , a McL ipak nije bija na nivou RB dok max nije osvaja tiule zer ne ? i dok je max pobjeđiva ,osvaja titule lando je “čeka” da McL “složi” odličan bolid . a i na to je trebalo čekat pola ili gotovo pola sezone . dok je čeka max je ostvarija 7 pobjeda i do tada je max ima 69 bodova više od landa . u preostalih 14 trka su od tada boljem bolidu lando je treba pobjedit maxa ? ma da , da je max papak ali znamo da nije zar ne ? a zbog toga je tih 69 bodova bilo nedostižno , lando je na kraju sezone smanjia ovih 69 bodova zaostatka na 63 . možda je moga smanjit razliku i na manje bodova ( i smanjia bi na 56 da nije biolo tim naredbe da propusti piastia u mađarskoj ) ali osvojit titulu kraj ovakvog maxa je bilo nemoguče i to je mislim realna činjenica . pa ni lewis 2021. nije uspija nadmašit maxa iako je ima gomilu iskustva ( za razliku od landa) u pobjeđivanju ,osvajanju titula .
doživljavat landa ka prijateljskog , opuštenog je mislim pogrešno . mislim da lando daje sve šta može u trci , a posli trke čemu ne bit prijateljski raspoložen nego dizat tenzije ili ne biti opušten , ležeran jer sve je gotovo za taj dan zar ne ? draže mi je vidit njega nasmijanog , ležernog ( bar n aoko ) nego mu kolegu koji iskazuje nezadovoljstvo i kad završi na podiju ali ne na najvišoj stepenici . opusti se oscare :) navođenje bivših prvaka koji su bili spremni sve žrtvovat da bi ostvarili uspjeh je mislim danas bar donekle “demode” i baš mi je drago šta norris odskače od stereotipa no to ne znači da on ne želi ostvarit uspjeh = osvojit titulu . i ko to , koliko ljudi osim fanova anravno percipira lewisa ka đentlmena na stazi ? odakle podatak da se lando za razliku od maxa na tulumima tokom pauze opušta ? je su li se npr i hunt ili irvine opuštali , tulumarili pa ? hunt je osvojia titulu , a irvinu je pobjegla 1999. za 3 boda
“oslanjat” se na izjave vozača je meni komika jer da one imaju bar neku “težinu” bottas bi ima bar jednu titulu :) izjave pojedinih vozača su i “plašenje” konkurenata .psihološki rat , tako i maxova da u svijetu sim racinga ima jaču konkurenciju nego na stvarnom F1 gridu. pri tome “zaboravlja” da je lani odvozija 10 trka uzastopno bez pobjede , 5 i bez podija . tih njegovih 10 “sušnih” trka konkurencija koja “ne postoji” je uzela tih 10 trka ;) srića njegova šta su konkurenti “raspodjelili” te pobjede međusobno jer su konkurentni “postali” uz McL i merc i ferrari koji su se “klali” međusobno. da nije bilo tako ko zna kako bi izgleda poredak na kraju prvenstva.
uzeti u obzir sugestije anketa , kladionica da će zavladati moč bolida , a ne mentalitet i sposobnost vozača je malo neozbiljno ( i to je nekakva “pleska” landu ) jer možda tek poneku sezonu nije bilo tako npr 1982. kad je keke sa tek jednom pobjedom sovojia titulu iako je čak 5 vozača imali više pobjeda od kekea ali i više peha . njegov williams cosworth je u konstruktorsko završija tek na P 4 ;) da nije bilo moči bolida ko zna koliko bi titula ima lewis , max , seb , MS bez obzira na njihovu posvećenost pobjeđivanju jer… zar je npr lewis izgubija tu povećenost pobjeđivanju u McL kad je osvojia prvu titulu ? ili npr MS 2005. kad je posli 5 uzastopnih titula tu 2005. završija na P 3 sa 71 bod manje od pobjednika alonsa i to sa tek jednom pobjedom . poanta je da ako nema top bolida nema ni pobjeda ni titula . i opet je lewis onaj koji to potvrđuje …vozač koji je do kraja 2021. ima 103 pobjede kroz 2022./23. nije ni jednom pobjedija jer je mercedes izgubija svoju moč . ako je moč bolida “trebala” i lewisu onda da bi pobjeđiva i eventualno osvojia titulu moč bolida treba i landu ili bilo kojem drugom top vozaču jer sve je sinergija top vozača i top bolida . maxovai konkurenti su potecijalno tu ( bez obzira šta on govori ) no puno toga će ovisiti o konkurentnost njihovih bolida i naravno … malo sriće .
1
0