Nova lica u Formuli 1: Tko je Andrea Kimi Antonelli?

Kolumna

Luka Gregorić

Prije 4 mjeseci 10 min 7 komentara

Nakon Isacka Hadjara i Gabriela Bortoleta, došao je red da upoznamo Andreu Kimija Antonellija, vjerojatno najiščekivanijeg nadolazećeg debitanta u Formuli 1 koji dolazi uz popriličnu dozu „hypea“ kakvog nismo vidjeli već dugo vremena. Andrea je član Mercedesovog juniorskog programa te će naredne sezone bez pretjeranog F1 iskustva uskočiti direktno u Mercedes, momčad koja bi se trebala boriti za podije, a možda i za pobjede – i to na mjesto na kojem je prije njega sjedio Lewis Hamilton. Takav strmoglav uspon nije stran Antonellijevoj karijeri, već je jednom preskočio stepenicu razvoja i potpuno preskočio Formulu 3, što je rijedak slučaj, ali na primjer, upravo je slična stvar bila slučaj kod kod Maxa Verstappena, koji je preskočio Formulu 2.

Rođen je u Bologni 25. kolovoza 2006., dva dana prije nego što će budući mu kolega s grida Fernando Alonso u Istanbul Parku završiti ispred Michaela Schumahera i tako povećati svoju prednost u prvenstvu u lovu na svoj drugi naslov svjetskog prvaka Formule 1. Dolazi iz motorsport obitelji – njegov je otac Marco Antonelli brončano ocijenjeni vozač GT i sportscar automobila, koji se natjecao u Blancipan GT Series i International GT Open natjecanjima, a ujedno je i vlasnik AKM Motorsport momčadi koja se trenutno natječe u talijanskom F4 prvenstvu. Tako da se može reći da u njemu teče trkačka krv, ali više bitno i na ozbiljnu notu – postojali su svi uvjeti da mladi Andrea preko kartinga uđe u svijet motorsporta na najbolji mogući način.

Karting

Za razliku od Hadjara i Bortoleta, Andrea Kimi Antonelli se zadržao nešto duže i imao mnogo bogatiju i uspješniju karting karijeru koja dijelom podsjeća na karting karijeru Maxa Verstappena i vjerojatno je to dio razloga zbog čega se toliko šušura razvilo oko mladog Talijana. Dok se za recimo Hadjara nije mogla pronaći neka pobjeda u karting prvenstvima, za Bortoleta tek dvije u regionalnim Brazilskim prvenstvima i 3. mjesto na svjetskom juniorskom karting prvenstvu; Antonellli ima toliko pobjeda i podija na raznim prvenstvima da ih skoro nema ni smisla sve nabrajati. Od regionalnih talijanskih prvenstava pa sve do najvišeg ešalona kartinga, uvijek se nalazio u vrhu, a vrlo često i pobjeđivao.

Voziti započinje 2014. sa sedam godina i vrlo ga brzo primjećuje i potpisuje Minardi Management te 2015. ostvaruje svoju prvu pobjedu na prvenstvu Trofeo Easykart Italia što ga potom kvalificira za istoimeno internacionalno prvenstvo koje pobjeđuje startajući s 22. mjesta. 2016. i 2017. godina bile su komparativno ostatku karijere slabije, a ističu se treća mjesta na Italian Cup i Trofeo delle Industrie natjecanjima te također treće mjesto na WSK Super Master seriji, sve u klasi 60 Mini.

2018. potpisuje za Mercedes Junior program i tada se počinju nizati izvrsni rezultati. Te godine pobjeđuje na WSK Champions Cup, South Garda Winter Cup i ROK Cup International Final natjecanjima i tome dodaje drugo mjesto na talijanskom prvenstvu i treće na WSK Super Master seriji. Već 2018. godine napreduje u OK-Junior klasu i biva peti na WSK Final kupu, da bi 2019. u spomenutoj kategoriji pobijedio na South Garda Winter kupu, WSK Super Master seriji, WSK Euro seriji, WSK Open kupu i WSK Final kupu. Tomu se još mogu dodati druga mjesta na SKUSA SuperNationals natjecanju i CIK-FIA Europskom prvenstvu te treće u talijanskom prvenstvu.

2020. godinu započinje pobjedama na SKUSA Winter Series u KA100 Junior i X30 Junior klasama, a potom sa svojih 13 godina napreduje u seniorsku OK klasu gdje prvo osvaja treće mjesto na South Garda Winter kupu, a zatim drugo mjesto u WSK Super Masters seriji. Nakon toga dolaze pobjede na WSK Euro seriji i CIK-FIA Europskom prvenstvu, dok finale svjetskog prvenstva nije završio nego ga je okončao sudarom u kojem je slomio cjevanicu i stopalo. Do iduće se sezone oporavio te osvaja druga mjesta na WSK Champions kupu i WSK Super Master seriji i brani naslov na CIK-FIA europskom prvenstvu s 5 pobjeda u 8 utrka, a potom ulazi u KZ klasu kartova s mjenjačem i natječe se u CIK-FIA svjetskom prvenstvu, te, nakon postavljanja najboljeg vremena u kvalifikacijama, završava na kraju 15. čime propušta srušiti rekord Max Verstappena kao najmlađeg prvaka u toj kategoriji.

Jednosjedi

2021. uz vožnje u kartingu, Antonelli debitira i u jednosjedima, i to u talijanskom F4 prvenstvu gdje se prvenstvu priključuje u 5. rundi vozeći za Premu. Odmah osvaja bodove, a veći uspjesi dolaze na posljednjoj stanici sezone u Monzi gdje u prvoj utrci osvaja drugo mjesto nakon borbe s pobjednikom prvenstva Oliverom Bearmanom, a u druge dvije utrke završava treći. To prvenstvo ukupno završava na 10. mjestu i kao najbolji od debitanata nastupivši na samo 9 utrka od ukupno 21.

Iduću (2022.) sezonu Antonelli je otvorio nastupom u F4 prvenstvu Ujedinjenih Arapskih Emirata, gdje je trebao voziti samo na jednoj (trećoj) rundi sezone, no zbog bolesti drugog vozača dobio je priliku voziti i prvu rundu. U prvoj rundi pobijedio je na dvije utrke i na druge dvije osvojio treće i drugo mjesto, da bi u trećoj rundi u četiri utrke zabilježio još jedno drugo mjesto. Tako je ukupno u 8 od 20 utrka u kojima je nastupao skupio 117 bodova u prvenstvu i završio kao osmi.

Glavni cilj za tu sezonu bio je puni nastup u talijanskom F4 prvenstvu. Sezona je počela lošim i nesretnim nastupom u prvoj rundi sezone s najboljim rezultatom od 10. mjesta u tri utrke, ali sreća se ubrzo okrenula i Antonelli potom pobjeđuje na dvije utrke u Misanu te osvaja drugo mjesto na trećoj, a onda pobjeđuje na sve 3 utrke u Spa, pa opet na iduće tri u Vallelungi. Već do tada je debelo vodio u prvenstvu, a do kraja sezone pobjeđuje još jednom na Red Bull Ringu, jednom u Monzi te triput u Mugellu čime osvaja prvenstvo s 362 (104 boda više od drugoplasiranog) boda. Ujedno je i oborio rekord od najviše pobjeda u jednoj sezoni talijanske F4 s 13 pobjeda u sezoni od 21 utrke.

Istovremeno, s Premom se natječe u ADAC F4 prvenstvu gdje je u prvoj rundi sezone na stazi Spa-Francorchamps uzeo dvije pobjede i četvrto mjesto, da bi potom u Hockenheimu u tri utrke uzeo sve dostupne pole pozicije, pobjede i najbrže krugove. Nastavio je s dvije pobjede u Zandvoortu, a od savršenog vikenda dijelilo ga je 58 tisućinki koliko je zaostao za pobjednikom treće utrke. Slijedilo je nekoliko podija na Nürburgringu, pa je predzadnju rundu prvenstva propustio, a pobjedama se vratio na zadnjoj postaji prvenstva, opet u Nürburgringu, s još dvije pobjede. Rezultat svega – prvenstvo osvojeno s 313 bodova i 9 pobjeda u 15 odvoženih utrka.

Izvrsnoj godini ni tu nije bio kraj, Antonelli je također predstavljao talijanski tim na FIA Motorsport Games natjecanju gdje je vozio s ozlijeđenim zapešćem što ga nije spriječilo da osvoji zlatnu medalju u Formula 4 kupu. Time je kompletirao svoju F4 karijeru, a rezime iste glasi: 26 pobjeda, 24 pole pozicije i 37 podija u 57 nastupa, što ga čini drugim najuspješnijem vozačem te kategorije.

Formula 3

Iako nije vozio Internacionalno prvenstvo Formule 3, Antonelli je vozio regionalna natjecanja F3 bolida. 2023. godinu započeo je u Formula Regional Middle East prvenstvu koje je otvorio četvrtim i šestim mjestom u prve dvije utrke, nakon kojih je dodao dva druga mjesta u iduće dvije. Prvu pobjedu čekao je do sedme utrke sezone, a onda u iduće 3 dodao još dvije pobjede te do kraja sezone održao prednost u prvenstvu koje je osvojio sa 192 boda i 3 pobjede u 15 utrka.

Glavni fokus 2023. sezone bio je na Formula Regional European F3 natjecanju s Prema Racing ekipom. I ovo je natjecanje otvorio u dobroj formi, osvojivši 3 druga mjesta u prve četiri utrke, da bi mu nešto kasnije u sezoni pobjegla pobjeda na Hungaroringu zbog tehničkog kvara. Ipak, pobjedu je dočekao na drugoj utrci na Spa-Francorchamps stazi, ujedno i tragičnoj zbog smrti Dilana van’t Hoffa. Nakon pobjeda u Mugellu i Paul Ricardu preuzeo je vodstvo u prvenstvu, a do kraja sezone uzeo je još 2 pobjede i 2 podija što je bilo dovoljno za osvajanje i ovog prvenstva s okruglih 300 bodova (5 pobjeda i 11 podija u 20 utrka).

Formula 2

Kako je preskočio internacionalno Formula 3 prvenstvo, 2024. godine došao je direktan ulazak u Formulu 2 gdje je zajedno s Oliverom Bearmanom vozio za, pogađate, Premu. Formula 2 pokazala se kao malo zahtjevnija stepenica – iz prve dvije utrke sezone u Bahreinu donio je samo jedan bod, završivši 15. u sprint utrci i 10. u glavnoj utrci, ali i tada bolji od timskog kolege u obje utrke. Bolji rezultati dolaze na idućoj destinaciji (Jeddi) s dva 6. mjesta, a u Melbourneu se kvalificirao kao drugi, da bi se onda izvrtio u sprint utrci, dok je u glavnoj pao s drugog mjesta na četvrto. Slijede 10. i 4. mjesto na utrkama u Imoli, pa 4. i 7. u Monaku, nakon čega u dvije runde u Španjolskoj i Austriji ne osvaja ni boda.

U Silverstoneu se kvalificirao kao deseti, što je značilo da će kišni sprint startati s pole pozicije. To je bila utrka puna prekida, s tri safety cara i crvenom zastavom, no Antonelli je tu utrku uspio iskontrolirati i osvojio svoju prvu pobjedu u Formuli 2. Glavnu je utrku nakon toga prijevremeno završio, dok je na sljedećem vikendu u Mađarskoj ostvario svoju drugu pobjedu u F2 na glavnoj utrci. Nakon toga dolaze rezultati u top 10 na utrkama u Spa, Monzi te treće mjesto na glavnoj utrci u Bakuu. Do kraja sezone, u Lusailu je ostao bez bodova, a utrku u Yas Marini propustio zbog bolesti. Sezonu je tako završio s 2 pobjede, 3 podija i ukupno 113 bodova u usporedbi sa 75 bodova Olivera Bearmana koji je propustio 2 vikenda naspram Antonellijevog jednog.

To je ujedno i prvi značajniji Antonellijev ne tako impresivan rezultat u karijeri, no valja istaknuti da je ta sezona bila sezona kada je Dallara uvela potpuno novu šasiju za Formulu 2 koja se temelji na efektu tla s ciljem da se približi konceptu Formule 1. Prema Racing ekipa, inače stalni stanovnik gornjeg doma Formule 2 i često u borbi za pobjede, nije se toliko dobro adaptirala na novi koncept i samim time bolid nije bio konkurentan kao inače, što se odlikuje u slabijim rezultatima njihova oba vozača.

Koliko je Formula 2 sezona za 2024. godinu reprezentativna za Antonellijevu (i Bearmanovu) brzinu, ostaje na čitatelju za procijeniti, no, nesumnjivo je da rezultati iz juniorskih natjecanja jednosjeda i uspjesi u kartingu koje je ostvario Andrea Kimi Antonelli odgovaraju onima koje su postigli oni vozači koji su kasnije u karijeri ostvarili najveće uspjehe u Formuli 1. Hoće li Andrea biti jedan od njih, ostaje za vidjeti.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

7 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Nedvojbeno budući pilot Ferrari bolida.



    3
    3

    0
  2. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Budući prvak, možda i najmlađi ikad. Za to ima par godina, a da ukrade rekord najmlađeg pobjednika ima tri utrke.



    3
    3

    0
  3. Bernie Ecclestone
    Dani Pretplatnik Prikaži

    Haha nešto si razmišljam. Mercedes napravi opet konkurentan bolid i onda “mali Kimi” uzme naslov Russellu ispred nosa.



    2
    2

    0
  4. Pastor Maldonado
    Josip Jelušić novinar Prikaži

    Već vidim kako će se prije ili kasnije pridružiti Ferrariju pa će napokon imati i talijanskog vozača. Vjerojatno kao nasljednik Leclerca ili nešto slično.
    Odličan tekst!



    5
    5

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.