Nakon Isacka Hadjara i Gabriela Bortoleta, došao je red da upoznamo Andreu Kimija Antonellija, vjerojatno najiščekivanijeg nadolazećeg debitanta u Formuli 1 koji dolazi uz popriličnu dozu „hypea“ kakvog nismo vidjeli već dugo vremena. Andrea je član Mercedesovog juniorskog programa te će naredne sezone bez pretjeranog F1 iskustva uskočiti direktno u Mercedes, momčad koja bi se trebala boriti za podije, a možda i za pobjede – i to na mjesto na kojem je prije njega sjedio Lewis Hamilton. Takav strmoglav uspon nije stran Antonellijevoj karijeri, već je jednom preskočio stepenicu razvoja i potpuno preskočio Formulu 3, što je rijedak slučaj, ali na primjer, upravo je slična stvar bila slučaj kod kod Maxa Verstappena, koji je preskočio Formulu 2.
Rođen je u Bologni 25. kolovoza 2006., dva dana prije nego što će budući mu kolega s grida Fernando Alonso u Istanbul Parku završiti ispred Michaela Schumahera i tako povećati svoju prednost u prvenstvu u lovu na svoj drugi naslov svjetskog prvaka Formule 1. Dolazi iz motorsport obitelji – njegov je otac Marco Antonelli brončano ocijenjeni vozač GT i sportscar automobila, koji se natjecao u Blancipan GT Series i International GT Open natjecanjima, a ujedno je i vlasnik AKM Motorsport momčadi koja se trenutno natječe u talijanskom F4 prvenstvu. Tako da se može reći da u njemu teče trkačka krv, ali više bitno i na ozbiljnu notu – postojali su svi uvjeti da mladi Andrea preko kartinga uđe u svijet motorsporta na najbolji mogući način.
Za razliku od Hadjara i Bortoleta, Andrea Kimi Antonelli se zadržao nešto duže i imao mnogo bogatiju i uspješniju karting karijeru koja dijelom podsjeća na karting karijeru Maxa Verstappena i vjerojatno je to dio razloga zbog čega se toliko šušura razvilo oko mladog Talijana. Dok se za recimo Hadjara nije mogla pronaći neka pobjeda u karting prvenstvima, za Bortoleta tek dvije u regionalnim Brazilskim prvenstvima i 3. mjesto na svjetskom juniorskom karting prvenstvu; Antonellli ima toliko pobjeda i podija na raznim prvenstvima da ih skoro nema ni smisla sve nabrajati. Od regionalnih talijanskih prvenstava pa sve do najvišeg ešalona kartinga, uvijek se nalazio u vrhu, a vrlo često i pobjeđivao.
Voziti započinje 2014. sa sedam godina i vrlo ga brzo primjećuje i potpisuje Minardi Management te 2015. ostvaruje svoju prvu pobjedu na prvenstvu Trofeo Easykart Italia što ga potom kvalificira za istoimeno internacionalno prvenstvo koje pobjeđuje startajući s 22. mjesta. 2016. i 2017. godina bile su komparativno ostatku karijere slabije, a ističu se treća mjesta na Italian Cup i Trofeo delle Industrie natjecanjima te također treće mjesto na WSK Super Master seriji, sve u klasi 60 Mini.
2018. potpisuje za Mercedes Junior program i tada se počinju nizati izvrsni rezultati. Te godine pobjeđuje na WSK Champions Cup, South Garda Winter Cup i ROK Cup International Final natjecanjima i tome dodaje drugo mjesto na talijanskom prvenstvu i treće na WSK Super Master seriji. Već 2018. godine napreduje u OK-Junior klasu i biva peti na WSK Final kupu, da bi 2019. u spomenutoj kategoriji pobijedio na South Garda Winter kupu, WSK Super Master seriji, WSK Euro seriji, WSK Open kupu i WSK Final kupu. Tomu se još mogu dodati druga mjesta na SKUSA SuperNationals natjecanju i CIK-FIA Europskom prvenstvu te treće u talijanskom prvenstvu.
2020. godinu započinje pobjedama na SKUSA Winter Series u KA100 Junior i X30 Junior klasama, a potom sa svojih 13 godina napreduje u seniorsku OK klasu gdje prvo osvaja treće mjesto na South Garda Winter kupu, a zatim drugo mjesto u WSK Super Masters seriji. Nakon toga dolaze pobjede na WSK Euro seriji i CIK-FIA Europskom prvenstvu, dok finale svjetskog prvenstva nije završio nego ga je okončao sudarom u kojem je slomio cjevanicu i stopalo. Do iduće se sezone oporavio te osvaja druga mjesta na WSK Champions kupu i WSK Super Master seriji i brani naslov na CIK-FIA europskom prvenstvu s 5 pobjeda u 8 utrka, a potom ulazi u KZ klasu kartova s mjenjačem i natječe se u CIK-FIA svjetskom prvenstvu, te, nakon postavljanja najboljeg vremena u kvalifikacijama, završava na kraju 15. čime propušta srušiti rekord Max Verstappena kao najmlađeg prvaka u toj kategoriji.
2021. uz vožnje u kartingu, Antonelli debitira i u jednosjedima, i to u talijanskom F4 prvenstvu gdje se prvenstvu priključuje u 5. rundi vozeći za Premu. Odmah osvaja bodove, a veći uspjesi dolaze na posljednjoj stanici sezone u Monzi gdje u prvoj utrci osvaja drugo mjesto nakon borbe s pobjednikom prvenstva Oliverom Bearmanom, a u druge dvije utrke završava treći. To prvenstvo ukupno završava na 10. mjestu i kao najbolji od debitanata nastupivši na samo 9 utrka od ukupno 21.
Iduću (2022.) sezonu Antonelli je otvorio nastupom u F4 prvenstvu Ujedinjenih Arapskih Emirata, gdje je trebao voziti samo na jednoj (trećoj) rundi sezone, no zbog bolesti drugog vozača dobio je priliku voziti i prvu rundu. U prvoj rundi pobijedio je na dvije utrke i na druge dvije osvojio treće i drugo mjesto, da bi u trećoj rundi u četiri utrke zabilježio još jedno drugo mjesto. Tako je ukupno u 8 od 20 utrka u kojima je nastupao skupio 117 bodova u prvenstvu i završio kao osmi.
Glavni cilj za tu sezonu bio je puni nastup u talijanskom F4 prvenstvu. Sezona je počela lošim i nesretnim nastupom u prvoj rundi sezone s najboljim rezultatom od 10. mjesta u tri utrke, ali sreća se ubrzo okrenula i Antonelli potom pobjeđuje na dvije utrke u Misanu te osvaja drugo mjesto na trećoj, a onda pobjeđuje na sve 3 utrke u Spa, pa opet na iduće tri u Vallelungi. Već do tada je debelo vodio u prvenstvu, a do kraja sezone pobjeđuje još jednom na Red Bull Ringu, jednom u Monzi te triput u Mugellu čime osvaja prvenstvo s 362 (104 boda više od drugoplasiranog) boda. Ujedno je i oborio rekord od najviše pobjeda u jednoj sezoni talijanske F4 s 13 pobjeda u sezoni od 21 utrke.
Istovremeno, s Premom se natječe u ADAC F4 prvenstvu gdje je u prvoj rundi sezone na stazi Spa-Francorchamps uzeo dvije pobjede i četvrto mjesto, da bi potom u Hockenheimu u tri utrke uzeo sve dostupne pole pozicije, pobjede i najbrže krugove. Nastavio je s dvije pobjede u Zandvoortu, a od savršenog vikenda dijelilo ga je 58 tisućinki koliko je zaostao za pobjednikom treće utrke. Slijedilo je nekoliko podija na Nürburgringu, pa je predzadnju rundu prvenstva propustio, a pobjedama se vratio na zadnjoj postaji prvenstva, opet u Nürburgringu, s još dvije pobjede. Rezultat svega – prvenstvo osvojeno s 313 bodova i 9 pobjeda u 15 odvoženih utrka.
Izvrsnoj godini ni tu nije bio kraj, Antonelli je također predstavljao talijanski tim na FIA Motorsport Games natjecanju gdje je vozio s ozlijeđenim zapešćem što ga nije spriječilo da osvoji zlatnu medalju u Formula 4 kupu. Time je kompletirao svoju F4 karijeru, a rezime iste glasi: 26 pobjeda, 24 pole pozicije i 37 podija u 57 nastupa, što ga čini drugim najuspješnijem vozačem te kategorije.
Iako nije vozio Internacionalno prvenstvo Formule 3, Antonelli je vozio regionalna natjecanja F3 bolida. 2023. godinu započeo je u Formula Regional Middle East prvenstvu koje je otvorio četvrtim i šestim mjestom u prve dvije utrke, nakon kojih je dodao dva druga mjesta u iduće dvije. Prvu pobjedu čekao je do sedme utrke sezone, a onda u iduće 3 dodao još dvije pobjede te do kraja sezone održao prednost u prvenstvu koje je osvojio sa 192 boda i 3 pobjede u 15 utrka.
Glavni fokus 2023. sezone bio je na Formula Regional European F3 natjecanju s Prema Racing ekipom. I ovo je natjecanje otvorio u dobroj formi, osvojivši 3 druga mjesta u prve četiri utrke, da bi mu nešto kasnije u sezoni pobjegla pobjeda na Hungaroringu zbog tehničkog kvara. Ipak, pobjedu je dočekao na drugoj utrci na Spa-Francorchamps stazi, ujedno i tragičnoj zbog smrti Dilana van’t Hoffa. Nakon pobjeda u Mugellu i Paul Ricardu preuzeo je vodstvo u prvenstvu, a do kraja sezone uzeo je još 2 pobjede i 2 podija što je bilo dovoljno za osvajanje i ovog prvenstva s okruglih 300 bodova (5 pobjeda i 11 podija u 20 utrka).
Kako je preskočio internacionalno Formula 3 prvenstvo, 2024. godine došao je direktan ulazak u Formulu 2 gdje je zajedno s Oliverom Bearmanom vozio za, pogađate, Premu. Formula 2 pokazala se kao malo zahtjevnija stepenica – iz prve dvije utrke sezone u Bahreinu donio je samo jedan bod, završivši 15. u sprint utrci i 10. u glavnoj utrci, ali i tada bolji od timskog kolege u obje utrke. Bolji rezultati dolaze na idućoj destinaciji (Jeddi) s dva 6. mjesta, a u Melbourneu se kvalificirao kao drugi, da bi se onda izvrtio u sprint utrci, dok je u glavnoj pao s drugog mjesta na četvrto. Slijede 10. i 4. mjesto na utrkama u Imoli, pa 4. i 7. u Monaku, nakon čega u dvije runde u Španjolskoj i Austriji ne osvaja ni boda.
U Silverstoneu se kvalificirao kao deseti, što je značilo da će kišni sprint startati s pole pozicije. To je bila utrka puna prekida, s tri safety cara i crvenom zastavom, no Antonelli je tu utrku uspio iskontrolirati i osvojio svoju prvu pobjedu u Formuli 2. Glavnu je utrku nakon toga prijevremeno završio, dok je na sljedećem vikendu u Mađarskoj ostvario svoju drugu pobjedu u F2 na glavnoj utrci. Nakon toga dolaze rezultati u top 10 na utrkama u Spa, Monzi te treće mjesto na glavnoj utrci u Bakuu. Do kraja sezone, u Lusailu je ostao bez bodova, a utrku u Yas Marini propustio zbog bolesti. Sezonu je tako završio s 2 pobjede, 3 podija i ukupno 113 bodova u usporedbi sa 75 bodova Olivera Bearmana koji je propustio 2 vikenda naspram Antonellijevog jednog.
To je ujedno i prvi značajniji Antonellijev ne tako impresivan rezultat u karijeri, no valja istaknuti da je ta sezona bila sezona kada je Dallara uvela potpuno novu šasiju za Formulu 2 koja se temelji na efektu tla s ciljem da se približi konceptu Formule 1. Prema Racing ekipa, inače stalni stanovnik gornjeg doma Formule 2 i često u borbi za pobjede, nije se toliko dobro adaptirala na novi koncept i samim time bolid nije bio konkurentan kao inače, što se odlikuje u slabijim rezultatima njihova oba vozača.
Koliko je Formula 2 sezona za 2024. godinu reprezentativna za Antonellijevu (i Bearmanovu) brzinu, ostaje na čitatelju za procijeniti, no, nesumnjivo je da rezultati iz juniorskih natjecanja jednosjeda i uspjesi u kartingu koje je ostvario Andrea Kimi Antonelli odgovaraju onima koje su postigli oni vozači koji su kasnije u karijeri ostvarili najveće uspjehe u Formuli 1. Hoće li Andrea biti jedan od njih, ostaje za vidjeti.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nedvojbeno budući pilot Ferrari bolida.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Budući prvak, možda i najmlađi ikad. Za to ima par godina, a da ukrade rekord najmlađeg pobjednika ima tri utrke.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisi jos odusto od Kimija :)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ima kredita koliko treba ? I daleko je prerano za odustajanje ionako. Sjećam se da mi je 2015. Quartararo upao u oko, nakon nekog vremena sam ga otpisao i pitao se na koju foru je dobio mjesto u MotoGP-u, a ostalo je povijest. Za Kimija naravno ne očekujem toliko dugo da proradi.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mogu ga zvati Kimi. Jednostavno to nije ON. Morat će biti Antonelli nažalost. Ili “mali Kimi”.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Haha nešto si razmišljam. Mercedes napravi opet konkurentan bolid i onda “mali Kimi” uzme naslov Russellu ispred nosa.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Već vidim kako će se prije ili kasnije pridružiti Ferrariju pa će napokon imati i talijanskog vozača. Vjerojatno kao nasljednik Leclerca ili nešto slično.
Odličan tekst!
5
0