Ako postoji jedna stvar na koju se uvijek možemo osloniti u Formuli 1, onda je to da Fernando Alonso uvijek ima nešto zanimljivo za reći. Ovaj put, dvostruki svjetski prvak je jasno dao do znanja kako vidi Hamiltonov prelazak u Ferrari i Neweyjev dolazak u Aston Martin – i nije teško pogoditi kome daje veću važnost.
“Adrian Newey uvijek će imati veći utjecaj od bilo kojeg vozača”, odgovorio je Alonso na poticajno pitanje novinara, direktno umanjujući ideju da će Hamilton sam po sebi donijeti preokret Ferrariju.
“Vozači dolaze i odlaze, ali tehnički mozak iza bolida ključan je za uspjeh. Ne znam što će Hamilton donijeti Ferrariju, ali sigurno manje od onoga što vrhunski inženjer može donijeti.”
Hamiltonov dolazak u Ferrari već sada je jedna od najvećih priča u Formuli 1, ali pitanje koje visi u zraku je koliko on zapravo može promijeniti situaciju u Maranellu. Iako je neosporno jedan od najboljih vozača u povijesti sporta, Ferrari ne pati zbog nedostatka vrhunskih vozača – pati zbog strateških promašaja i tehničkih ograničenja. Ako bolid ne bude dovoljno brz, ni Hamilton ne može puno napraviti.
S druge strane, Newey – čovjek koji je dizajnirao pobjedničke bolide za Williams, McLaren i Red Bull – mijenja pravila igre gdje god dođe. Alonso zna koliko je važno imati pravog inženjerskog lidera:
“Adrian je slobodan duh, ne možete mu naređivati. Ako želi raditi na 2026., u redu. Ako može pomoći već za 2025., još bolje.”
Drugim riječima, Aston Martin je dobio genijalnog stratega koji može potpuno redefinirati momčad, dok je Ferrari dobio jednog od najboljih vozača svih vremena koji će ovisiti o tome hoće li mu bolid uopće dati šansu da se bori za naslov.
Ova rasprava podsjeća na vječnu dilemu u Formuli 1 – što je važnije, vrhunski vozač ili vrhunski bolid? Ako pogledamo povijest, uvijek su inženjerske revolucije bile te koje su donosile titule. Hamilton ne bi osvojio šest naslova s Mercedesom da nije bilo dominantnog bolida. Schumacher ne bi imao svojih pet uzastopnih naslova bez moćnog Ferrarijevog tehničkog tima na čelu s Rossom Brawnom. A sada Aston Martin ima najvećeg dizajnerskog genija u povijesti sporta.
Hoće li Newey izgraditi novi pobjednički projekt u Aston Martinu, dok će se Hamilton boriti s istim starim problemima Ferrarija? Odgovor ćemo dobiti na stazi.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aaa moraa on nesto izjavit svaki put. To je jace od njega.
Mislim ima smisla da jedan tehnicki genije moze napravit dominantan bolid i da ce i prosjecni vozac ga moc dobrano iskoristit. A 2 odlicna vozaca nece bit od koristi ako je bolid njesra…bas ko Alonso i Button u Mcl Hondi.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Trebali su ga pitati kolika je onda njegova zasluga bila 2005. i 2006. ;)
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da 2005 je imao laksi put do titule jer je imao najbolji bolid dok je Kimi imao najbrzi, ali kvarljiv.
2006 je imao podjednaku masineriju kao i Schumi te je morao biti visokoj razini.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
junior … koliko je 2005. kimi u kvarljivom bolidu ima odustajanja , a koliko alonso ? 3 Vs 1 u “korist” kimija . oba su imala po odustajanje zbog nesriće , a kimi je ima 2 odustajanja zbog teh problema … imola prenos i njemačka hidraulika i to je bilo to . idemo špekulirat . u obe trke u trenutku odustajanja kimija on je vodija trku , alonso je vozija na P 2 . predpostavimo da je kimi u obje trke pobjedija , alonso završija na P 2 kakav bi na kraju bija bodovni saldo ? kimi bi ima 4 boda više , alonso 4 boda manje i bodovni omjer bi bija 129 Vs 116 u korist alonsa . znači i da je kimi ima tek jedno odustajanje ka i alonso te 2005. finac ne bi osvojio titulu samo bi bodovno bija nešto bliže fernandu.
2006. je vrlo lako moguće da je fortuna “donila” alonsu titulu . prije predzadnje trke u japanu MS i fernando su ušli bodovno poravnati , oba po 116 bodova , u suzuki massa je posli 2 kruga vjerovatno propustija MS koji je vodija trku do 36. kruga , alonso je vozija na P 2 . tada je MS odusta , alonso pobjedija i osvojia titulu . opet možemo špekulirat bi li u preostalih 17 krugova MS uspija zadržat vodstvo pred alonsom da nije bilo kvara ferraria ali bilo bi napetije u zadnoj trci koja bi tada odlučivala o prvaku .
šta se tiče “visine” razine 2005. alonso je ima 7 pobjeda ka i kimi , 2006. alonso i MS su oba imala po 7 pobjeda . ako gledamo kroz pobjede sva trojica su vozili na visokoj razini . alonso obje sezone , kimi 2005. , MS 2006. s tim šta je 2006. fernando ima mali “poguranac” fortune u japanu jer da je tu trku pobjedija MS ko zna šta bi bilo i kako bi završilo u brazilu .
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@avalon
svezi 2005. špekulacije: pobjednik utrke onomad osvaja 10 bodova, onaj ko odustane 0 bodova. na dvije utrke to je razlika od 20 bodova, a ne 4 boda kako si ti izračuno. i kimi onda po tvojoj špekulaciji osvaja titulu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
zekohonda … dio moga komentara je “idemo špekulirat . u obe trke u trenutku odustajanja kimija on je vodija trku , alonso je vozija na P 2 . PREDPOSTAVIMO da je kimi u obje trke pobjedija , alonso završija na P 2 kakav bi na kraju bija bodovni saldo ?” dakle ova rječica PREDPOSTAVIMO je bita no možda si propustija je vidit . predpostavimo da je i na cilju bilo stanje kakvo je bilo prije odustajanja kimija . on bi pobjedija u te 2 trke , alonso bi završija na P 2 i bodovno bi alonso osvojia titulu ;) sve je bilo u svrhu pokazivanja junioru da kimijev Mcl i nije bija baš tako strašno kvarljiv . istina više od alonsovog renaulta ali 2 odustajanja zbog teh problema nisu nešto nevjerovatno , jako kvarljivo .
ako gledamo realno kimi je izgubija 20 , a ne 4 boda no špekulira sam i “uključija” PRETPOSTAVKU da su oba završila te dvi trke te zbraja bodove kimiju , oduzima alonsu . pri tome nisam uzeja u obzir peh alonsa u mađarskoj di je starta sa P 6 i na s startu završija oštećenog prednjeg “krila” od ralfa zbog čega je u 2. krugu vozija na P 17 , kimi na P 2 . kimi je pobjedija , alonso na kraju krug zaostatka . kimiju sam 2 odustajanja računa da je ima pobjedu , a pobjedniku alonsu da je završava iza kimija na P 2 . u mađarskoj nisam alonsu računa 3 boda za P 6 prije oštećenja krila . računa sam mu 0 bodova . no usprkos svemu , svim jednadžbama alonso je na kraju ima neki bod više od kimija ;) možda i provjeriš jer ipak sam ja u pitanju , a slatko je mene uhvatit u krivu zar ne ? :)
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nisam ja ništa propustio, samo ispravno računam bodove za TVOJU špekulaciju za razliku od tebe. i na kraju bi bilo: 132 kimi, 129 alonso.
a kad ubaciš u tvoju proširenu špekulaciju alonsova 3 boda za p6 u mađarskoj dobiješ: 132 kimi, 132 alonso i OPET kimi postaje prvak zbog više pobjeda.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Velika je zasluga,tocka
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A dobro, čovjek se veseli i nada dominantnom bolidu. Ne znam samo kako će moći voziti gp2 engine 2026.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
S Alonsom nikad nisam imao problem. Iako mi je žao što Schumacher nije osvojio naslov 06, Alonso je trebao osvojiti barem jedan naslov s Ferrarijem. Uvijek je znao izraziti mišljenje i sviđao mi se njegov stav “my way or the highway”.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hajmo realno, gdje god da je Hamilton otišao, tu su titule bile, gdje god da je Alonso otišao – nisu! U ovoj priči Alonso je inače baksuz.
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po zakonu vjerovatnoce – mora jednom biti u pravu tj. suprotno od baksuza .
Mislim da pametno govori.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po njemu, bude li prvak do Adriana je, bude li Ferrari s Lewisom, do Lewisa je.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I jedni i drugi imaju dobre temelje.
Ono što je loše:
U Ferrariju je mogući sukob “veličina” – vođa Ferarrrja i Hamiltona.
U Aston Martinu su to “godine” aktera na istim (sličnim) pozicijama.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
po dosezima/rezultatima lewis je možda i najveći u povijesti F 1 . treba mu još jedna titula da ovo možda najveći “pretvorimo” u najveći . rezultati su nemilosrdni pa kome krivo kome pravo .
sad dolazi onaj nepopularni dio komentara … u samom startu karijere lewis je ima sriću da se ne muči u nekim lošijim , osrednim bolidima di bi se dokaza da zaslužuje bolji bolid ka npr russell koji je 3 sezone “gulija” u nekonkuretnom williamsu . za razliku od npr alonsa lewis je pametno/sritno bira tim za nastavak karijere . umisto McL koji nije moga parirat sezonu brawnu GP i više sezona RB di je lewis bija tek solidan ( završava prvenstva na P 4 i P 5) kad je rezultatski bija tek solidan u povijesti F 1 odabra je mercedes . prvu sezonu je “patija” , a onda u turbo eri u najdominantnijem bolidu u povijesti F 1 i on posta rezultatski “monstrum” i izbija u sam vozački vrh povijesti F 1 . kad je MB “izgubija” dominaciju lewis je bija rezultatski čak i lošiji nego nekad u McL . uz izuzetak 2023. kad je završija na P 3 , 2022. je završija na P 6 , 2024. na P 7 uz samo 2 pobjede . komparirano sa 2011. kad je sezonu završija na P 5 ima je 3 pobjede , u MB tokom 2022./23./24. tek 32 pobjede , ainteresantno da ih je ostvarija lani kad je ima najlošiji plasman karijere jer prvenstvo je završija na P 7 . interesantno i da je tokom 14 sezona samo 2 X gubija od kolege ( buttona 2011. i nice 2016. ) , a u zadnje 3 sezone je 2 X gubija od russella .
šta očekivat od lewisa u ferrariu ? ako bolid bude top , ako odluke , strategija pita budu na nivou , a mehaničari spretni , brzi lako je moguće da lewis bude na visokom nivou . da ima žara pokaza je u trenutcima kad bi vidija šansu , kad bi “nanjušija krv” i zato je ostvarija 2 pobjede lani . ko zna hoće li on i leclerc bit suradnici ili protivnici na stazi . leclerc ima brzinu (naročito u jednom krugu ) ali i lewis pokazuje da je još ima + šta ima puno više iskustva u svim segmentima (pa i onim recimo niskim) , naročito u pobjeđivanju jer ne zaboravim da na njegovom “kontu” ima 105 pobjeda . no ako ferrari bude na nivou MB zadnje 3 sezone ili McL koji je lewis vozija onda će i njegovi rezultati bit isti ili slični tim sezonama ka di nije bija baš ….
u svakom slučaju uz maxa , norrisa, leclerca , lewisa pa i piastria i russella , možda i uz ponekog mladca prvenstvo bi moglo bit interesantno .
2
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Postoji jedna bitna razlika kad je Lewis ulazio u F1 nije bilo ograničenja testiranja, on je odvezao gomile kilometara na testovima novih bolida prije nego je sjeo u prvu utrku. Russell baš nije imao puno prilike za testiranja. On se zaista učio na F1 vozeći Williams. Tako je bilo sve do ove godine kad su malog digića stavili da vozi “milijun” kilometara u zadnjem dobrom Mercedesu iz 2021. Mislim da su pametno odlučili jer je manja razlika između tog iz 2021 i današnjih nego između F1 i F2.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je sigurno jedan od najboljih pilota u povijesti..al nekad si razmisljam da je Max bio u onom Mercedesu sa Rosbergom i da je bio u slicnim godinama kao tada Lewis mislim da nebi bilo ni govora o Mercedes rivalstvu.
Meni je najzanimljiviji Lewis bio 2007 i 08 u onim pravilima bolida i s mladelackim agresivnim pristupom. S Buttonom mi je bio odlican, ali nekonstantan…pogotovo ta 2011. Tako da me malo nekad zivciraju Sky Sports komentatori kad ga toliko velicaju, a mislim da mu brojke vise idu u korist neko ikome.
Ali da bi on i dalje mogao zaciniti prvenstvo..zasigurno.
0
1