Serijal ovosezonskih debitanata u Formuli 1 započeo je s Isackom Hadjarom, a sada je red na vozaču koji je upravo Hadjara pobijedio u direktnoj borbi za naslov prvaka Formule 2 prošle godine. Riječ je o dvadesetogodišnjem Brazilcu Gabrielu Bortoletu, koji je taj naslov u Formuli 2 osvojio u svojoj debitantskoj sezoni, nakon što je godinu ranije također u debitantskoj sezoni uzeo titulu prvaka Formule 3. Takvo nešto u trenutnom formatu nižih kategorija pošlo je za rukom samo Charlesu Leclercu, George Russellu i Oscaru Piastriju, vozačima koji su svi čvrsto utemeljeni članovi Formule 1.
Bortoleto će iduće sezone voziti za Sauber s ugovorom u trajanju od dvije godine, nakon što je nakon godinu dana napustio McLarenov razvojni program mladih vozača. Za njegov uspjeh u svijetu Formule 1 na odmet neće biti ni to što je za njegov menadžment zadužena tvrtka A14 Management, čiji je vlasnik, pogađate,Fernando Alonso.
Gabriel je rođen u Osasco okrugu Sao Paola, svega nekih dvadesetak kilometara zračne linije od legendarnog Interlagosa. Kao što je to slučaj kod većine vozača koji dospiju do Formule 1, rođen je u obitelji poprilično dobrog imovinskog statusa – njegov otac uspeo se do pozicije direktora Americanet telekomunikacijske kompanije koja je, spojivši se s drugom telekomunikacijskom kompanijom Vero postala jednim od najvećih telekomunikacijskih operatera u Brazilu. Također, otac je i član uprave Vicar-a, organizacije koja upravlja s nekoliko entiteta vezanim uz motorsport, kao što je npr. brazilsko touring natjecanje Stock Car Pros Series te brazilska F4 serija, dok je u vlasništvu obitelj KTF Racing tim koji se natječe u GT i Formula utrkivanju kao i kartingu.
Sve to znači da je Gabriel odmalena imao priliku ciljati na motorsport kao karijeru. Započeo je s kartingom, sa sedam godina, gdje se prvo natjecao u regionalnim Brazilskim prvenstvima i tamo ostvario pobjede na dva prvenstva, imao 3 drugoplasirana rezultata te jedno treće mjesto. 2015. godine seli u Europu u svrhu daljnjeg razvoja karijere, slijedi par godina bez istaknutih rezultata, a onda 2018. godine osvaja dva druga mjesta na WSK Super Master i Andrea Margutti Trophy serijama te dva treća mjesta na CIK-FIA Europskom i Svjetskom prvenstvu što su mu ujedno i najistaknutiji rezultati iz kartinga.
Karijera u jednosjedima započinje 2020. godine u talijanskoj Formuli 4 gdje je vozio za Premu. Prvi podij dočekao je u 10. utrci te sezone, odnosno u prvoj utrci u Mugellu, da bi na preostale dvije utrke u Mugellu zabilježio pobjedu i treće mjesto. U ukupno 20 utrka te sezone ostvario je 1 pobjedu, 4 pole pozicije, 1 najbrži krug, 5 podija te ukupno 157 bodova što mu je donijelo 5. mjesto u poretku vozača, čime je bio bolji od jednog timskog kolege, Sebastiana Montoye, ali i lošiji od druge dvojice timskih kolega, Dine Beganovića te prvaka te godine Gabrielea Minija.
Naredne godine natječe se u Formula Regional Europskom prvenstvu i vozi za FA Racing, no rezultati nisu baš bajni pa godinu završava sa 6. mjestom kao najboljim plasmanom u pojedinoj utrci i na ukupno 15. mjestu u poretku vozača. Zato iduće godine (2022.) djelomično vozi u Azijskom regionalnom prvenstvu, gdje se priprema za europsku sezonu, da bi kasnije opet ponovio europsko prvenstvo, ovaj put za ekipu R-ace GP i ovaj put s boljim rezultatima među kojima se ističu pobjede u Spa i Barceloni te uz to još tri plasmana na podij. Prvenstvo završava sa 176 bodova i na 6. mjestu u poretku vozača.
Njegovi rezultati i budžet bili su dovoljni da za 2023. godinu zaradi mjesto na gridu Formule 3 u ekipi Trident, gdje su mu timski kolege bili Leonardo Fornaroli (prvak F3 2024.) i Oliver Goethe. Iako je prvu (sprint) utrku sezone zbog kazne završio daleko izvan bodova, pobijedio je već idući dan na glavnoj utrci i tako se prometnuo u vodećeg u prvenstvu što do kraja sezone nije ispustio. Pobjeđuje i na glavnoj utrci u Australiji, a do kraja sezone niže vrlo dobre i konzistentne rezultate uglavnom unutar top 7, s plasmanima na drugo mjesto u glavnoj utrci u Austriji, te sprint utrkama u Velikoj Britaniji, Mađarskoj i Italiji. Skupio je ukupno 164 boda, dok je drugoplasirani Zak O’Sullivan ostao na dosta manje sa 119 bodova na kontu. Bortoleto je tako pobijedio Paula Arona (112 bodova), Franca Colapinta (110 bodova), Pepea Martija (105 bodova), Dinu Beganovića (96 bodova) i Gabrielea Minija (92 boda), a izdominirao je i timske kolege Olivera Goethea (75 bodova) i Leonarda Fornarolija (69 bodova).
Prirodno, slijedilo je promaknuće u Formulu 2, gdje je uspjeh sve samo ne zagarantiran. Naime, zbog različitih karakteristika bolida i guma, često se ispostavi da vozači odlični u Formuli 3 ne mogu ostvariti dobre rezultate u Formuli 2, a jednako česta je i obratna situacija, da prosječno plasirani F3 vozači „procvjetaju“ dolaskom u Formulu 2. Bortoleto je u tom pogledu bio konstantan – gdje je stao s Formulom 3, nastavio je s Formulom 2, samo je promijenio tim koji je sada bio Invicta Racing, i timskog kolegu, koji je sada bio Kush Maini.
Sezonu je započeo tako da se kvalificirao kao drugi u prvom vikendu sezone, što je postalo prvo startno mjesto nakon što je Maini dobio kaznu zbog tehničkog prekršaja. To nije potpuno iskoristio jer je u glavnoj utrci uzeo tek peto mjesto zbog kontakta s Hadjarom na početku, ali je to dijelom ublažio u sprint utrci dan ranije kada je završio šesti. Slijedila su dva loša vikenda u Jeddi i Australiji rezultat kojih je samo jedan bod desetim mjestom na sprint utrci u Jeddi. Opet je krenulo na bolje u Imoli, gdje je osvojio pole poziciju te drugo mjesto u glavnoj utrci. Nakon toga redovito je završavao u top 10, a prvu pobjedu u Formuli 2 ostvario je na glavnoj utrci u Austriji čime je ušao među prva tri u prvenstvu, da bi pobjedom u glavnoj utrci u Belgiji zasjeo na drugo mjesto u poretku vozača.
Trebao mu je dobar vikend u Monzi da smanji zaostatak od 36 bodova za Hadjarom, no taj je vikend za njega započeo katastrofalno – izvrtio se u kvalifikacijama prije negoli je postavio vrijeme što je značilo da će i sprint i glavnu utrku startati sa začelja. U sprint utrci odličnom vožnjom uspio se popeti do 8. mjesta, koje je, zanimljivo, podijelio s Dennisom Haugerom jer su njih dvojica u milisekundu istovremeno ušli u cilj pa su tako i podijelili taj jedan bod. No, najbolji trenutak njegove sezone došao je u glavnoj utrci – startao je sa zadnjeg mjesta na soft gumama koje je zamijenio za vrijeme safety cara dok su svi ispred njega zamijenili svoje gume prije toga što ga je poguralo na šesto mjesto. Nije u pitanju čista sreća jer je Brazilac imao paklen tempo cijelu utrku, najbolji na stazi. Nakon toga mu je ostalo još da do kraja utrke prođe vozače na alternativnoj strategiji i pobjegne drugoplasiranom Maloneyu što mu je i pošlo za rukom pa je tako postao prvi vozač Formule 2 koji je uspio pobijediti startajući sa zadnjeg mjesta. Kako Hadjar nije uzeo ništa bodova u Monzi, zaostatak od 36 bodova sada je postao samo 10.5.
Dobro izdanje u Bakuu dok Hadjar opet nije uzeo bodove prometnulo je Bortoleta u vodstvo od 4.5 boda, a njegov rezultat od 5. mjesta u sprint utrci te 3. mjesta u glavnoj naspram Hadjarovog 4. u sprintu i 2. u glavnoj utrci u Kataru značio je da u zadnji vikend sezone Bortoleto ulazi s prednošću od samo pola boda. Borba zadnjeg vikenda već je dijelom opisana u tekstu o Hadjaru, a iz Bortoletovog ugla to je izgledalo tako da se Brazilac kvalificirao kao drugi, u sprintu napredovao s 9. na 2. mjesto, a u glavnoj utrci mirno vozio do ponovnog drugog mjesta i zasluženog naslova prvaka Formule 2 jer se Hadjar sam eliminirao iz te utrke. Prvenstvo je završio s 214.5 bodova na kontu, a iza sebe osim Hadjara ostavio je Paula Arona (163 boda), Zanea Maloneya (140 bodova), Andreu Kimija Antonellija (113 bodova i tema idućeg teksta) te recimo dvojac Franco Colapinto (96 bodova) i Oliver Bearman (75 bodova) koji, valja reći, ipak nije vozio punu F2 sezonu.
S obzirom na talent, brzinu, a i pozadinu, velika je vjerojatnost da ćemo Bortoleta gledati u Formuli 1 neko duže vrijeme, no ipak, povijest je pokazala da vozače ne treba suditi po njihovim uspjesima u nižim kategorijama i da je Formula 1 svemir za sebe. Što vi mislite?
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čitajući ovo nemam dojam da Bortoleto ima “čarobne ruke” kao neki drugi koji su rasturali kroz cijelu juniorsku karijeru (Ali, Ham, Ros, Vet, Ver, Lec, Rus, Pia…), više je slučaj kvantitete utrkivanja koju je iskoristio za uzeti najviše bodova u F3 i F2.
Nemam velika očekivanja tbh
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
što se tiče rasturanja juniorskih kategorija:
-alo nije osvojio f3000 – zadnju juniorsku kategoriju prije f1.
-vettel nije osvojio euro f3 – zadnju juniorsku kategoriju u kojoj je odvozio cijelu sezonu prije f1.
-max nije osvojio euro f3 – zadnju juniorsku kategoriju prije f1.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vettelu i Maxu su juniorske karijere “grubo prekinute” zbog ogromnog talenta.
Za Alonsa se ne sjećam …
Uglavnom sve do dolaska Piastrija, (skoro) svi vozači koji su osvajali nižu kategoriju u prvom pokušaju su bili extra klasa talenata. Piastri je također na mahove extra brz, ali ima neke čudne devijacije.
Ni ja nemam neka velika očekivanja, ali možda i okrene vodu na svoj mlin.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Max je izgubio od Ocona 2014.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@harkl
slažem se za maxa (samo jedna prava sezona) i alonsa (dvije). seb je vozio 4 pune sezone, on mi ne spada u tu kategoriju.
mogo sam npr. za maxa napisat ‘prvu i zadnju’ pravu juniorsku kategoriju… ali kvari mi estetiku. :)
svezi alonsa sjećam se njegove pobjede u spa u f3000 kad se već znalo da prelazi u minardi. na eurosportu se to prenosilo.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zeko pamtiš kao Monk …
Ja tada nisam pratio juniorske serije. Samo F1.
Vettelove dvije sezone u 3.5 seriji uopšte ne ubrajam u statistiku.
Što se mene tiče i on je iz F3 uskočio u F1.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ni meni se ne čini da je Bortoleto “taj”. Slažem se s @veki66 da svatko s ovakvim postignućima zaslužuje pažnju, bilo bi potpuno nepravedno da to ne donese priliku u F1, ali zasad ne očekujem ništa senzacionalno od njega. Piastri mi je pokazao da ipak treba stati na loptu i kad su rezultati impresivni, a s druge strane su tu primjeri koje je @zeko naveo. Kod Bortoleta su mi tanke ove dvije pobjede u F3 i F2, konzistentnost je očito tu, ali fali “peak performance” nastupa, što smatram da je među najbitnijim faktorima za F1 vozača. Ekstremniji primjer je prošlogodišnji F3 prvak Fornaroli – ima titulu, ali nijednu pobjedu, što po meni automatski stavlja veliku zvjezdicu kod njegove vozačke vrijednosti (on ni nije bio debitant, nego u drugoj sezoni, ali nebitno sad).
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A svako tko osvoji naslove u svojoj prvoj sezoni F3 i F2 zasluzuje paznju…..
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Moglo biti nešto od ovoga.
A i treba dobar Brazilac u F1.
Vezano za opisani vikend u Monzi, lijepo zvuči da je došao sa zadnjeg mjesta na prvo u glavnoj trci, ali da ga nije potrefio Safet, nakon što je pretekao nekoliko ovih lošijih likova, završio bi cca. 15, možda koje mjesto bolje od toga. Sumnjam da bi uzeo ikakve bodove.
Po meni je bolju vožnju odradio dan ranije u sprint trci kada je, također sa 22. mjesta, došao do 8., bez pomoći Safeta, u trci u kojoj niko nije mijenjao gume i koja, uz to, kraće traje od glavne trke.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Današnja djeca imaju hendikep u odnosu na one prije jer nemaju mogućnost treninga. Sad je Antonelli donekle iznimka jer ga je Toto stavio u (zadnji dobar) Mercedes iz 2021.(dovoljno je star da smije) i dao mu da vozi gomilu kilometara, ne bi li mladac naučio na F1 okolinu. Ne sjećam se da se to radilo s rookijima zadnjih godina iako su pravila testiranja bila blaža nego su ove godine. Nekako se smatralo da su stari bolidi nerelevatni. Iako se meni Totov postupak čini savršeno logičnim. Na koncu konca i Lewis je prije svojeg debija u McLarenu imao gomilu odrađenih kilometara u F1 bolidu (tada nije bilo ograničenja testiranja pa je bolid bio skroz novi). Zbog svega toga mnogi od klinaca u novije vrijeme nisu uspjeli, neki su jedva preživjeli, pogotovo oni iz Helmutovog vrtića.
3
0