Nakon turobne 2023. godine Ferrari je u 2024. odlučio ući ne samo s kompletno revidiranim bolidom već i sa atomskom bombom u vidu objave da Lewis Hamilton na kraju sezone dolazi u Maranello. Ovim potezom ne samo da su osigurali suludu količinu novca već su si kupili mir za čitavu godinu jer nije prošao vikend, a da netko nije komentirao kako će Hamiltonu stajati crvena boja, posebno zato jer je ona Mercedesova već lagano počela gubiti svoj sjaj. No, Ferrariju je mir kupio i sasvim solidan bolid, SF-24, koji za razliku od svoja dva starija brata, F1-75 i SF-23, napokon nije tako pohlepno jeo gume na glavnim utrkama pa su tako dva vozača imala više nego dobar alat ispod sebe tijekom velikog dijela sezone. U konačnici se pokazalo da je Ferrari tako tri godine lovio Red Bull, a onda kada su ih konačno prestigli, ponovno nisu bili najbrži. Ispriječio se McLaren.
Loša stvar za SF-24 bilo je to što više nije bio tako brz u kvalifikacijama. Međutim, ona dobra strana bio je više nego kvalitetan tempo u utrkama koji je vozačima poput Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza omogućio da u pristojnom broju slučajeva nadoknade izgubljeno u subotnjim kvalifikacijama. Obznanivši dolazak Hamiltona, Ferrari je na početku sezone dobio potpuno nabrijanog Carlosa Sainza koji je odjednom postao poput kakvog komandosa s nožem u zubima i nemilice se bacao ispred komfornog Leclerca (Bahrein). Ovo ne iznenađuje jer Sainz je odjednom ostao bez posla, a sličan slučaj je gotovo u svim ostalim sportovima. Pogledajte samo NBA igrače kako igraju u godinama kada im istječe ugovor.
“Ferrari je tako tri godine lovio Red Bull, a onda kada su ih konačno prestigli, ponovno nisu bili najbrži. Ispriječio se McLaren.”
Carlos Sainz možda nije u Ferrariju postao kandidat za naslov svjetskoga prvaka, ali definitivno je pomogao u tome da Ferrari ponovno postane pretendent. Dvjema pobjedama iz 2022. i 2023. (Silverstone i Singapur) pridodao je još dvije od kojih posebno treba istaknuti Australiju nakon operacije slijepog crijeva te Meksiko, koja mu je možda i posljednja. Bilo kako bilo, Sainz je u 2024. ostvario devet plasmana na postolje i po svoj prilici mu je ovo bila i najbolja sezona u karijeri. S vremena na vrijeme je pokazivao svoj puni potencijal o kojemu dovoljno govori da ga je izuzetno teško pobijediti kada mu je najbolji dan. Nažalost, njegovi najbolji dani pojave se tu i tamo, a barem malo više konstante možda bi mu donijelo fotelju Red Bulla i Mercedesa, a ne onu Williamsa.
Prema tome, nameće se legitimno pitanje koliko Ferrari gubi s odlaskom Carlosa Sainza, odnosno donosi li Hamilton razinu više? Dojam je da će Sainz iz 2024. definitivno nedostajati Ferrariju. Možda nema konstantu i kvalitetu za šampionski naslov, ali ima dovoljno da bude blizu i da pomogle Leclercu te da približi Ferrari željenom cilju. Uostalom, njegova sposobnost donošenja odluka za vrijeme utrke i čitanje događaja oko sebe govore tome u prilog. S druge strane, ukoliko Lewis ponovi svoja loša izdanja iz prethodne tri sezone, jedina utjeha Ferrariju zbog izostanka rezultata bit će ona financijske prirode. Što nije nužno tako loše.
Odlazak Carlosa Sainza postaje tako problematičan i za Charlesa Leclerca. Monegažanin je odvozio možda i najbolju sezonu u karijeri i čini se kako su njegove neforsirane pogreške sve više stvar prošlosti. Od 24 utrke ove sezone Leclerc je samo tri puta završio izvan Top 5, u Kanadi, Austriji i Velikoj Britaniji, a upravo su te utrke koštale Ferrari naslova u konstruktorima i potencijalne Leclercove prijetnje Verstappenu. Čak 13 puta je završio na pobjedničkom postolju, od čega više ima samo Max Verstappen s 14 puta. Leclerc je tome dodao tri pobjede. Napokon je uzeo Monaco, a fenomenalno je vozio i u Monzi. Uostalom, jedna od rijetkih zamjerki koje bismo mogli pronaći na Leclercovu sezonu je utrka u Bakuu na stazi koja mu savršeno leži, ali gdje jednostavno ne može uhvatiti pobjedu. Upravo je to nešto na čemu Leclerc mora poraditi u 2025. godini. Brzinu neosporno ima, ali ozbiljan šampionski kandidat, što Leclerc stvarno i jest, ne može si dopustiti onako blijedu obranu vodstva u Bakuu pod izlikom da ima još vremena. Njegovo vrijeme je tu i sada i 2025. se pokazuje kao TA godina.
Ali, što o tome misli Ferrari? U gornjim redovima opisali smo kako je upravo Carlos Sainz vozač s idealnim kvalitetama koje su savršeno komplementarne Leclercovim. Ukoliko je Leclerc Ferrarijev “Il Predestinato”, čemu onda Lewis Hamilton? Budimo otvoreni, Hamilton ne dolazi u Ferrari kako bi pomogao uzeti naslov Ferrariju i Leclercu. On dolazi po osmu titulu za koju smatra da mu je oduzeta i po status apsolutne legende Ferrarija i ovog sporta, a osma titula u Ferrariju imala bi tu težinu koju bi još dodatno naglasili iritantni britanski mediji. I Ferrari to zna, zato je i doveden Hamilton.
I, gdje to sve stavlja Leclerca? Možda čudno, ali rekao bih da ima nikad lakši zadatak. Za razliku od toliko prethodnih godina, ove će godine svi gledati u bolid s brojem 44. Prethodna sezona ionako je bila idealna priprema za ono što dolazi. Pa ako uzmeš naslov, uzeo si taj trofej za Ferrari i to pored Hamiltona. Ako ne uzmeš, svi će ti reći da će tvoje vrijeme tek doći.
Problem je samo što nisi više toliko mlad.
Ocjena: 8/10.
Ekipa koja se svojski potrudila da konstruktorski naslov uzme bilo tko, samo ne oni. Šalu na stranu, ali ponekad je zaista i izgledalo tako. Da ne krenemo samo u negativnim tonovima, valja priznati da je McLaren u ground-effect eri ekipa koja je najviše napredovala. Od onog mizernog posljednjeg mjesta u Bahreinu 2022. godine kada se nisu mogli sastati sami sa sobom, do surovog i dominantnog bolida kroz gotovo čitavu 2024. godinu prošli su zaista dugačak put i nitko vjerojatno nije vidio njih kao ekipu koja će srušiti Red Bull.
No, otvorilo im se. Red Bull se počeo urušavati sam od sebe, a briljantni inženjeri u Wokingu dali su Landu Norrisu i Oscaru Piastriju moćno oružje. Zapravo, oružje je bilo toliko moćno da su uništili gotovo sve oko sebe. Prisjetimo se samo onih komičnih poruka u Mađarskoj, Landovih loših startova i duela s Verstappenom. Stvar se dobro završila jer srećom po njih bolid je bio takvog ranga da ih je spasio njih samih.
Lando i Oscar uzeli su svoje prve pobjede u svojim karijerama. Ukupno šest za McLaren u cijeloj prošloj sezoni uz konstantnu prisutnost barem jednog vozača na postolju. Uz 13 plasmana na postolje, Norris je imao četiri pobjede. S druge strane, Piastri je imao 8 plasmana na postolje i dvije pobjede.
Priča sezone za McLaren je nemogućnost ostvarivanja maksimalnog rezultata iz vikenda u vikend s obzirom na alat koji su imali u rukama i to je nešto čega se gotovo do samog kraja nisu uspjeli riješiti. Za naslov u vozačkom prvenstvu očito nisu bili spremni. Je li tome kriva Norrisova nervoza na startovima i manjak hrabrosti u duelima s Verstappenom teško je reći iz ove perspektive, ali gledajući unazad čini se da su zaista mogli više. Konstruktorski naslov morao je biti davno u džepu, a i za taj vozački morao si se jače potući.
O Norris-Verstappen duelima se puno razgovaralo tijekom sezone. Osobni dojam bio je takav da je Norris suviše strašljiv. Neshvatljivo mi je ono vozikanje iza Maxa iz kruga u krug u Austriji i Teksasu. Kao da je očekivao da mu ovaj pokloni poziciju. A onda, kada bi napokon pokazao zube i zauzeo stav kao onda u Meksiku, to je sasvim solidno izgledalo i odjednom je Max bio taj koji je popio kaznu. U Brazilu ga je zajedno s kišom potopila i trema. I to je nešto na čemu treba raditi, jer slično Leclercu, i njegovo vrijeme je sad i odmah.
Ako su Austrija, Brazil i Mađarska najtamniji trenuci McLarenove sezone, onda su trenuci pozitive i putokaza u pravom smjeru definitivno utrke u Bakuu i Abu Dhabiju. U Azerbajđanu se Piastri (uz ilegalan bolid?), što zaslugom Leclerca, a što svojom odličnom vožnjom, iščupao iz minusa u prvom stintu i onda nakon obilaska fenomenalno odolio pritisku agresivnog Ferrarija do kraja utrke, dok je u Abu Dhabiju Norris konačno odvozio maestralno pod pritiskom i nije dao niti najmanju šansu Ferrariju Carlosa Sainza da i pomisli na približavanje.
Kao branitelj naslova McLaren je zasigurno glavni favorit u 2025. godini. Norris je valjda zimu iskoristio da skupi sve motive ovog svijeta i potuče se za naslov. Piastrijev problem su kvalifikacije u kojima još uvijek nije uzeo pole poziciju, ali i posljednjih šest utrka prošle godine gdje je definitivno pao u formi kada je uzeo samo jedno postolje i to u obliku P3 u Katru. Ima li, dakle, McLaren osoblje za naslov?
Bojim se da od tog odgovora i oni sami strahuju.
Ocjena: 8/10.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Osobno ne bi istaknuo Baku kao kritiku za Leclerca ali postujem i druga misljenja. “Mini DRS” Mclarena iz Bakua je bio premocan na onoj ravnici, a zbog opravdanih primjedbi drugih ekipa se vise nije niti ponovio, tj zabranjen je. Leclerc je eventualno izgorio od zelje u konstantnom pracenju Piastrija ali je cinjenica da je postojao “uredaj” koji je znacajno otezavao priblizavanje Ferrarijevog bolida Mclarenu na ravnici Bakua.
Kritike u sezoni idu prvenstveno na promasenu nadogradnju ekipe sredinom sezone u Barceloni, a i sitnim taktickim greskama za vrijeme kise u Silverstoneu i Kanadi (Kanada je bila vise rizik Charlesa jer je imao kvar na motoru, ali opet). Vozacki kritika jedino Sainzu za okretanja i izlijetanja u Brazilu i Kanadi, a obojici za kvalifikacije u Singapuru
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja bih baš Baku istaknuo kao kritiku.
Jako loša tj. nikakva odbrana vodece pozicije a zatim mislim 23 kruga u “repu” Piastria bez da ga je ozbiljno ugrozio.
Uništio si je gume i samo ga je ( za njega sretni ) incident između Sainza i Pereza spasio da ne završi četvrti jer su obadvojica bila puno brža i sigurno bi ga pretekla.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I ok to je jedan od dva kiksa a drugi je kanada gdje nisu imali sto izgubiti pa su se kocakli. No ostatak sezone je odradio vise manje odlicno. I sad tu traziti nekakve dlake u jajetu na dva gp vikenda gdje je mogao vise da se ulovi titula a Mclaren je svaki drugi vikend nesto prosuo. Da je McLaren a bome i njegoci vozaci koristio ponuđeno te bitke oko titule nebi ni bilo.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se, ovo je bila najbolja sezona Leclerca.
I krilo McLarena je bilo ilegalno.
Ali u prvom stintu Piastri je nekoliko navrata pokušao prestici Leclerca i kada nije uspio odustao je i cuvao gume.
Tako da govoriti o nekoj superbrzini McLarena u toj trci nema smisla.
Presudio je Kiks Leclerca.
Imali su ih svi …ali ovaj put je rijec o njegovom kiksu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad ne možeš stići i obranit se od nekoga tko očigledno ima brži bolid od tebe sa nekakvim poluilegalnim krilom koje je zabranjeno odma nakon utrke, to je kiks… A amaterski sudar Sainza i Pereza, koji su se btw svo to vrijeme vozili daleko iza vodećih a bili su puno “brži” , to je incident ?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala na dobrim analizama, jedina zamjerka je da u prošlom članku nije bilo ocijene u brojkama za RB i Mercedes :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zamjerka je na mjestu. Dodat cu u azuriranju clanka ujutro. Nekako sam skroz to propustio prilikom pisanja teksta i, da budem sasvim iskren, nisam se toga sjetio dok nisam procitao tvoj komentar :)
2
0