Kako su vozili: Mercedes i Red Bull

Analiza

Josip Jelušić

Prije 4 mjeseci 6 min 5 komentara

4. Mercedes

Pad carstva nikada nije bezbolan. Izvrstan primjer za to je Mercedes. Ekipa koja je osam godina suvereno vladala ovim sportom odjednom se više nije snašla u novim pravilima. Žalosno je i smiješno u isto vrijeme kako se sada zadovoljavaju sitnicama poput postolja i tek ponekom pobjedom, dok istovremeno već treću godinu u nizu ne mogu shvatiti zašto im je bolid takav kakav je. Vjerojatno je svima u Mercedesu lakše kada znaju da se ovaj set pravila u ground-effect eri uskoro približava kraju. Ona sljedeća pravila koja dolaze u 2026. godini ionako naglasak stavljaju na snazi motora. Bit će sve dobro, zar ne? Samo treba biti strpljiv.

Međutim, strpljenja više nije imao Lewis Hamilton koji je zbrisao čim se za to ukazala prilika. Premda je prije svog bijega u Ferrari potpisao novi ugovor s Mercedesom, negdje je puknulo i poziv Ferrarija postao je suviše primamljiv da bi mu odolio. Uostalom, kada te George Russell pobjeđuje dva puta u tri sezone možda je to i najbolji potez koji je Lewis imao na raspolaganju.

Šalu na stranu, Hamilton se definitivno nalazi u limbu u kojemu je malokad bio tijekom svoje duge karijere. Po prvi put je spojio dvije sezone bez pobjede (2022. i 2023.), a onda se ove godine nenadano otvorilo. Najprije onim slavljem u Silverstoneu koje je izgledalo kao da je u najmanju ruku uzeo osmu titulu, a zatim prvim mjestom u Belgiji nakon diskvalifikacije Georgea Russella. Pobjeda u Silverstoneu bila je tako posljednja u bojama Mercedesa u koju je Lewis imao priliku proslaviti na stazi. Navedenim pobjedama dodao je još tri plasmana na postolje u Španjolskoj, Mađarskoj i Las Vegasu. Sve to bilo je dovoljno za sedmu poziciju u prvenstvu vozača s 223 osvojena boda.

S druge strane, budući vođa ove ekipe, George Russell, sezonu je završio stepenicu iznad – na petom mjestu – s 245 osvojenih bodova. Nakon sretne i spretne pobjede u Austriji, svakako valja izdvojiti impresivnu utrku i pobjedu u Las Vegasu gdje je dominirao kroz čitavi vikend. Nakon ostvarene pole pozicije u kvalifikacijama, u glavnoj utrci njegova pobjeda niti u jednom trenutku nije dolazila u pitanje.

Svi znamo da Lewis ide i znamo da ide u Ferrari gdje ga čekaju dva izazova. Prvi je jasan i glasi dovesti Ferrari do titule. Drugi je Charles Leclerc. Mislim, Lewis je kroz prethodne tri sezone imao priličnih problema riješiti jednadžbu zvanu George Russell koji po svom sirovom vozačkom talentu ne ulazi u istu ladicu s Charlesom Leclercom. Također, a s obzirom da je Leclerc na glasu kao jedan od najbržih vozača u jednom krugu, posebno upada u oči prošlogodišnji omjer Hamiltona s Russellom u kvalifikacijama gdje ga je George pomeo s 19:5. Stavljeno u kontekst, ovaj omjer ravan je omjerima između Verstappena i Pereza (23:1), Albona i Sargeanta/Colapinta (21:2), Alonsa i Strolla (19:5) te Bottasa i Zhoua (21:3).

Svakako valja istaknuti priče koje smo imali priliku slušati iz raznih izvora, a koje govore o demotiviranom Hamiltonu koji ne daje sve od sebe kada se bori za sedme, osme i devete pozicije. Nebrojeno smo puta slušali motivirajuće “We keep pushing, guys!” poruke u periodu dominacije, dok s druge strane ovaj period pada i traženja nije bio niti približno tako vedar čemu u prilog govore mnoga javljanja Totta Wolfa u kojima se najprije ispričava Lewisu, a onda i ukorava svoju utučenu zvijezdu.

Mercedes je ekipa koja je za prošlogodišnji bolid W14 izjavila da ide u muzej kao ogledni primjerak sramote i toga kako ne raditi bolid, samo da bi ove godine proizveli W15 koji je generalno dijelio iste karakteristike svoga starijeg brata. Iza njih je zima puna upitnika, a čini mi se da četiri pobjede u 2024. godini nikako nisu uspjele zasjeniti ispodprosječnu sezonu Mercedesa. Dojam je da su ih te pobjede ionako više zbunile jer kao da ih nisu očekivali.

Hamilton je otišao, što nije nužno loša stvar. U njegov kokpit sada sjeda mladi Kimi Antonelli kojemu će ipak trebati određeno vrijeme za uhvatiti se u koštac s iskusnijim kolegama. Pitanje je i koliko George Russell posjeduje kvaliteta za biti vođa jedne F1 ekipe, a pogotovo kada se ta ekipa zove Mercedes.

Pad carstva nikada nije bezbolan.

Ocjena: 6/10.

3. Red Bull

S gornjim navodima se sasvim sigurno može složiti i Red Bull čija dominacija nije bila toliko dugotrajna kao Mercedesova, ali surova vladavina drugu polovicu 2022. i čitavu 2023. godinu učinila ju je toliko intenzivnom da je urušila samu sebe.

Suluda 2023. u kojoj su uzeli 21 od 22 moguće pobjede prijetila je da će se poput kuge proširiti i na 2024. godinu. Red Bull i Max su uzeli 7 od prvih 10 utrka, a onda su stavljeni u lazaret. RB20 počeo je gubiti korak s nadolazećim valom konkurencije, a samo zahvaljujući šeprtljavosti i neznanju te iste konkurencije uzeo je i vozački naslov. Dobro, pitalo se tu nešto i Maxa Verstappena. Međutim, ako prihvatimo tezu da su rezultati tvog drugog vozača stvari pokazatelji performansi nekog bolida, onda znamo koliko je priča s RB20 bila kritična.

U prilog tome govori i izjava Adriana Neweyja prema kojoj je bolid još krajem 2023. godine postajao sve teži za upravljanje. Max se još nekako snalazio, ali Perez nije nikako. Raspad Sergia Pereza svakako je jedan od elemenata koji je obilježio Red Bullovu sezonu i kumovao tome da od uvjerljivog vodstva u konstruktorima ova austrijska ekipa završi tek na trećem mjestu. Meksikanac je o utrke u Miamiju tek jednom završio iznad sedme pozicije (bilo je to u Nizozemskoj), a čak i u rijetkim vikendima kada je bio brži od Maxa završio bi u zidu (Baku).

Katastrofalna forma Sergia Pereza nastavila se tako na “aferu Horner” i odlazak Adriana Neweyja iz Red Bulla u Aston Martin. Jedina konstanta ostao je tako Max Verstappen, ali zar to ikoga još iznenađuje? Kruna cijele sezone bilo je ono legendarno slavlje u Brazilu. Svakako tome treba pridodati slavlje u Katru na stazi koja je po svoj prilici više odgovarala McLarenu. No, Verstappenove vještine su na jednoj strani spektra. Sposobnosti McLarena su na sasvim suprotnoj. Verstappen je zaključio sezonu s ukupno devet pobjeda. Ali, ono najvažnije bilo je u tome što je u ključnim dijelovima sezone ostavio Landa Norrisa iza sebe kada je to najviše trebalo (Teksas, Meksiko i Sao Paolo).

Bilo kako bilo, drugi dio sezone daje nam naslutiti da stvari ne izgledaju dobro u Red Bullu. Odlazak Pereza definitivno nije loša vijest, ali pitanje je kako će ga zamijeniti Liam Lawson? Još je veće pitanje kako će nadomjestiti iskustvo i genij Adriana Neweyja.

Kolaps carstva baš nikome ne dolazi lako.

Ocjena: 7/10.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

5 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    ae
    Najbitnije je da se skraćuju godine dominacije jedne momčadi.
    Nadam se da će se tako i nastaviti i da će u borbi za naslov sudjelovati više momčadi.
    Ova 2025.je sezona “crna rupa”
    Ne možeš se posvetiti samo njoj kada 2026. dolaze nova pravila.
    Možda će baš zato 2025 biti ubitačno zanimljiva sezona (a možda i ubitačno dosadna)



    1
    1

    0
  2. Mercedes
    Har Kl Prikaži

    Meni je manje više sve ok, što je autor napisao, osim dijela gdje piše da GR ne ulazi u istu rečenicu sa CL. Imam osjećaj da se malo podcjenjuje GR.
    Ne možemo to znati dok ih ne bismo uparili u istom bolidu, ali ja sam generalno uvijek cijenio vozače koji su u svojim juniorskim danima izdominirali konkurenciju u svojoj prvoj sezoni F2, što su obojica uradili. GR je također čuda radio u kvalifikacijama u Williamsu. Slobodno možemo reći da je Williams 2020. bio kanta od bolida a Russell ga je gotovo redovno dovozio do Q2, a ukupno u karijeri 4 puta do Q3.
    Bez obzira na Lewisove godine, nisam uvjeren da će se LeClerc samo tako prošetati pored Hamiltona.
    Slažem sa prognozom da će LeClerc na kraju pobijediti Hamiltona.



    9
    9

    0
  3. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    George Russell koji po svom sirovom vozačkom talentu ne ulazi u istu ladicu s Charlesom Leclercom

    Tko je izmjerio i koliko koji ima Hbg-a :zubo:



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.