Newey: Bio sam zabrinut zbog problema s bolidom

Izdvojeno

Josip Jelušić

Prije 4 mjeseci 3 min 2 komentara

Adrian Newey, sada već bivši glavni tehnički direktor u Red Bullu, nedavno je podijelio svoja razmišljanja oko performansi Red Bullovog RB20 s kojim je Max Verstappen došao do svoje četvrte titule prvaka. Međutim, isto ne možemo reći i za ekipu Red Bulla koja je u drugoj polovici 2024. sezone doživjela popriličan pad u performansama bolida.

“Bio sam zabrinut zbog problema unutar Red Bulla, dok drugi u ekipi baš i ne.”

Podsjetimo se, Max Verstappen je u prvih deset utrka uzeo sedam pobjeda, ali u preostalih četrnaest utrka samo se dva puta uspio popeti na najvišu stepenicu postolja.

Newey nastavlja:

“Dijelom je to bilo zbog očitog napretka McLarena i Ferrarija koji su obavili izvrstan posao u razvoju svojih bolida. No, iz onoga što sam mogao vidjeti, mislim da je bolid iz 2024., kao i u posljednjim utrkama 2023. postajao sve teži za voziti.”

Navedeno možemo staviti u kontekst s očigledno različitim izdanjima između Maxa Verstappena i Sergia Pereza. Nizozemac u posljednjih sedam utrka od Japana do Abu Dhabija zabilježio jednako toliko pobjeda, dok je Perez ostvario jedno treće mjesto, tri četvrta, jedno deseto mjesto i dva odustajanja (Japan i Meksiko).

Newey takve rezultate objašnjava na sljedeći način:

“Iako bolid nije bio po njegovoj volji, Max je lakše izlazio na kraj s njim dok Perez to nije mogao. Također, već u 2023. smo vidjeli veliku razliku u performansama dvaju vozača, što se nastavilo i u prvom dijelu 2024., no bolid je i dalje bio dovoljno brz i s njim se moglo upravljati. Bilo je to nešto o čemu sam počeo voditi računa, ali nije bilo puno ljudi unutar ekipe koji su bili zabrinuti zbog toga.”

“Gledajući izvana, čini mi se da su u Red Bullu jednostavno nastavili ići u istom smjeru, možda zbog nedostatka iskustva. Ovo nije kritika, ali problem je postajao sve veći do te mjere da je čak i Max imao problema s upravljanjem.”

“Problemi se mogu zamaskirati do neke mjere, no problem i dalje ostaje.”

Max je preostale dvije pobjede uzeo u Brazilu i Kataru, dok je Perez korak počeo gubiti još tamo od utrke u Imoli, što je za posljedicu imalo angažiranje usluga Liama Lawsona umjesto popularnog Checa. Red Bull je tako, nakon dviju trijumfalnih sezona u 2022. i 2023., završio tek treći u poretku konstruktora i čeka ih priličan izazov za povratak na vrh kolone.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

2 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Da pročitao sam taj intervju nedavno, ali i on je pola godine (pred kraj 2023 sezone pa do sredine ožujaka 2024) gurao u istom smjeru? Ili su ga možda nadglasali mladi lavovi koji su se htjeli riješiti metuzalema, pa je zbog toga na koncu dao i otkaz jer ga nisu htjeli poslušati.


    0
    0

    0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Vrlo vjerojatno baš to da ga nisu htjeli slušati, jer više nema Matešića da lupi šakom od stol i kaže Adrianova je zadnja, Horner je pak imal svoja natezanja sa Markom i Josom…i ništ čudo da je Adrian na kraju popizdio i otišao…


      0
      0

      0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.