Kako su vozili: Alpine i Aston Martin

Analiza

Josip Jelušić

Prije 4 mjeseci 8 min 0 komentara

6. Alpine

Što reći o njima? Prisjetimo se samo 2021. godine i onog čuvenog Plana od 100 utrka unutar kojih bi se Alpine trebala vratiti na vrh Formule 1. U 2025. godini ne samo da nema više idejnog tvorca tog plana, Laurenta Rossija, već na ovoj adresi više ne stanuju niti tadašnji vozači Fernando Alonso i Esteban Ocon. Malo je reći da je taj Plan propao, zapaljen i bačen u vatru kako ga više nitko nikada ne bi pronašao.

Alpine u 2024. godini više nije bila tako ambiciozna. Borbe za prevlast na vrhu dvorca te silni otkazi i ostavke doveli su ekipu u rasulo iz kojeg se još uvijek pokušavaju izvući. Općenito govoreći, kada imaš mjesto na kojemu radiš vlastite komponente koje ćeš poslije uklopiti u vlastiti bolid, a još si k tome sam svoj distributer pogonske jedinice, reklo bi se da imaš sve ključne sastojke za biti konkurentan u Formuli 1.

Ne ako si Alpine.

Čitava ova sezona bila je suviše teška kao uostalom i njihov bolid u Bahreinu. Iz Red Bulla se napokon izvukao Pierre Gasly koji je s Estebanom Oconom kompletirao svefrancusku vozačku postavu u ovoj francuskoj ekipi. Nisu pri tome u Alpini mislili kako osovina Gasly – Ocon iz razno raznih razloga u prošlosti i ne funkcionira baš najbolje te kako u Oconu imaju vjerojatno najprgavijeg vozača bez pokrića na gridu. S obzirom na to da je uvijek lakše zatvoriti oko na sve one loše stvari koje ti prijete, vjerojatno je puno ljepše izgledala činjenica kako u svojoj vozačkoj postavi imaju dva grand prix pobjednika.

I preko ekrana se dalo osjetiti kako kroz cijelu sezonu gadno kuha, a onda je u Monacu eksplodiralo u prvom krugu nakon totalno bespotrebnog sudara između Ocona i Gaslyja. Ocon je morao odustati, a Gasly se nekako dogegao do desete pozicije. Nema sumnje da je u tom trenutku Ocon postao bivši. Ulazak u sezonu bio je doista loš. Poslije Singapura, koji je 18. utrka u sezoni, imali su samo 13 bodova na kontu. Do tada im je najbolji plasman bio deveto mjesto u Kanadi, Španjolskoj, Belgiji i Nizozemskoj, dok su prvi bod osvojili tek u Miamiju.

A onda je došla ona kaotična utrka u Brazilu gdje ne samo da su bili konkurentni nego su u jednom trenutku prijetili uzeti pobjedu. Vikend u Brazilu spasio je sezonu za Alpine tako što ih je dvostruko postolje katapultiralo s devetog na šestu poziciju u poretku konstruktora čime su uzeli dovoljnu bodovnu zalihu (njih čak 33!) i kapital koji čak niti oni nisu mogli ispustiti do kraja sezone. Ocon je bio izvrstan u kvalifikacijama te je P4 pretvorio u P2 u glavnoj utrci. Gasly je bio još impresivniji nakon što je s P13 u kvalifikacijama kombinacijom izvrsne vožnje i hrabre strategije stigao do P3. Time su pokvarili planove ekipama poput Williamsa, VCARB-a i Haasa za plasman na šestu poziciju i nekoliko desetaka milijuna dolara više.

No, da bi Alpine ostao dosljedan sebi, sezonu su zaključili itekako bezobraznim šikaniranjem Estebana Ocona za posljednju utrku u Abu Dhabiju kada su angažirali Jacka Doohana. Možemo samo nagađati što se događalo među zidovima Alpine kada su vozača koji je za njih vozio čak pet godina otkantali na taj način, kakav god taj vozač bio. Uspjeli su tako baciti u sjenu sasvim dobre plasmane Pierrea Gaslyja na P5 i P7 u posljednje dvije utrke.

Osim Ocona, koji je svoje mjesto pronašao u Haasu, i pogonska jedinica postala je bivša. Alpine je objavio da Renault od 2026. neće više proizvoditi svoju pogonsku jedinicu pa je tako na određeni način objavio kraj jedne velike tradicije i svog sudjelovanja u utrkama Formule 1. Iz ove perspektive nemoguće je reći je li to konačni kraj. Po svemu sudeći, Alpine će 2026. godine krenuti u suradnju s Mercedesom kao glavnim dobavljačem pogonske jedinice čime će njemački proizvođač opskrbljivati gotovo pola ekipa na gridu. Uz naravno Mercedes, njihov motor još koriste Williams, McLaren i sada Alpine.

I za kraj, da Oconova zamjena Jack Doohan ne spava mirno pobrinuo se povratnik u ekipu – Flavio Briatore – koji je, za svaki slučaj, angažirao Franca Colapinta kao trećeg vozača stavivši tako metu na čelo mladog Jacka Doohana.

I ni najmanje ne sumnjam da će netko pogoditi tu metu.

Ocjena: 4/10.

5. Aston Martin

Nakon prilično jake sezone 2023. u kojoj su osvojili čak 280 bodova i peto mjesto, prošla sezona bila je surovi povratak u realnost. Doduše, lani su također osvojili peto mjesto, ali pri tome su imali kud i kamo manje bodova te jednako tako frustrirajuću sezonu. Podatak prema kojemu su imali 94 osvojena boda u 2024. godini dovoljno govori o velikom koraku unazad za Aston Martin. Nekako su se od samog početka sezone situirali kao peta ekipa u prvenstvu bez bilo kakvih naznaka za ići naprijed i uz još manje šanse da će ih bilo tko od ovih iza prestići.

Bilo kako bilo, njima to nije važno. Ionako su im sve oklade na Adrianu Neweyju i na 2026. godini u kojoj se Fernando Alonso nada uzeti taj treći naslov koji mu je toliko puta do sada izmaknuo. Obožavatelji Alonsa vjerojatno bi se zadovoljili i ponekom pobjedom u narednih dvije ili tri godine koliko ovaj Španjolac po svemu sudeći ima još ispred sebe, ukoliko se naslov pokaže nemogućim. Govoreći o Alonsu, od 94 osvojena boda Aston Martina, on je uzeo njih čak 70, što bi samo po sebi i dalje bilo dovoljno za uzimanje petog mjesta u konstruktorima.

Od ukupno 24 utrke prošle sezone Alonso je njih čak 14 završio među osvajačima bodova, a to je sasvim sigurno dovoljno za pohvalu posebice ako znamo koliko se Aston Martin mučio s razvojem bolida nakon odličnog ulaska u 2023. godinu, a još više nakon lošeg otključavanja potencijala tog istog bolida koji ih je koštao izrazitog pada u formi od druge polovice 2023. pa sve do danas. Najbolji plasman za Fernanda bilo je peto mjesto u Saudijskoj Arabiji.

Druga karika Aston Martinovog vozačkog dvojca je vjerojatno jedini vozač koji na gridu ima ugovor na neodređeno. Lance Stroll može voziti dok god on bude to htio, a otac Lawrence i Aston Martin će sve platiti. Samo 24 osvojena boda dovoljno govore o lošoj sezoni za Strolla, što je uostalom i realan pokazatelj stanja u kojem je njihov AMR24 bio kroz cijelu godinu. Strollu je uspjelo samo šest puta završiti među osvajačima bodova. Najbolji rezultat sezone bilo mu je šesto mjesto iz Australije. S druge strane, u rubriku vjerovali ili ne definitivno može ući ono njegovo odustajanje u Brazilu prije samog početka utrke.

No, ostavimo sve to po strani. Sve što trebamo znati o Aston Martinu jest to da su potpisali Adriana Neweyja i time kupili mir barem do 2026. godine. Pedigre koji Newey nosi za sobom je takav da s pravom možemo očekivati konkurentan Aston Martin u nekoj bližoj budućnosti. S obzirom na to da je Newey ugovorno vezan uz Red Bull do ožujka ove godine, vrlo vjerojatno neće biti u prilici sudjelovati u dizajnu bolida za 2025. godinu. Barem ne legalno. Dolazak Neweyja vjerojatno je dobra vijest za Fernanda Alonsa pa se čini da je njegov odabir Aston Martina i produljenje ugovora do 2026. godine konačno jedna dobra odluka nakon godina lutanja, koja mu otvara priliku za već prethodno spomenuti treći naslov ili barem pobjedu broj 33 koja mu toliko dugo izmiče. Svoj posljednji uspon na najvišu stepenicu imao je još davne 2013. godine na Velikoj nagradi Španjolske.

Spomenimo još jednom Strolla. Dolazak Neweyja i njemu otvara perspektivu da uz malo sreće dođe do pobjede u Neweyjevom bolidu. Možemo se i našaliti te otići korak dalje i zapitati se kako bi bilo živjeti u svijetu u kojemu Lance Stroll uzima naslov svjetskog prvaka Formule 1? E, to bi bilo urnabesno.

Uostalom, samo je jedno ozbiljno pitanje. Aston Martin ne skriva želju za dovođenjem Maxa Verstappena. Nizozemac je najveće uspjehe ostvario u Red Bullu koji je izašao iz Neweyjeve olovke na Hondin pogon. Uz Neweyja u Aston Martin dolazi i Honda, a ne bih se iznenadio kada bi upravo Fernando Alonso bio taj kojeg će Max Verstappen zamijeniti u Aston Martinu.

Imati takve opcije je čisti luksuz.

Ocjena: 4/10.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.