Nakon duge i naporne sezone većina vozača uzima kratak odmor za biti sa svojom obitelji i prijateljima koje tijekom sezone manje viđaju. No, iako se ne vraćaju odmah na stazu, ipak moraju čim prije započeti sa pripremama kako bi njihovo tijelo bilo u najboljoj formi kada krene testiranje u Bahreinu.
Tijelo vozača je izloženo znatnom pritisku tijekom utrke. Najviše je to u dugim ravnicama, pod pritiskom G sile koja je najznačajnija kod ubrzanja, u dužim zavojima te na bankinama. Stoga, da bi mogli sve to izdržati , posebnu pažnju moraju usmjeriti na jačanje mišića vrata, ruku i nogu. S druge strane opet moraju biti oprazni da ne dobiju previše mišića, odnosno kila, jer znamo kako se i najmanja promjena kilaže odražava na brzinu.
Treneri s vozačima najčešće izvode vježbe visokog intenziteta, trčanje, bicikliranje, podizanje utega s naglaskom na triceps i naravno rad sa spravama koje imitiraju uvjete vožnje bolida. Primjerice Carlos Sainz je, tijekom karijere kada je vozio za Toro Rosso, na pripremama vozio karting sa kacigom koja je imala dodatne utege ugrađene kako bi simulirala utjecaj G sile s kojom se susreće tijekom utrke.
Utrka u prosjeku traje skoro dva sata, gdje ponekad temperatura u kopitu doseže 50°C, stoga je izrazito važan i trening izdržljivosti. Naravno da nitko ne želi da se ponove scene sa utrke u Katru iz 2023. godine kada su vozači povraćali i gubili svijest.
“Tijekom predsezone trenirao sam šest dana tjedno, dva puta dnevno. Snaga je samo dio onoga na što se trebate usredotočiti. Morate graditi izdržljivost jer utrke u Formuli 1 kao vrhuncu motosporta mogu biti iscrpljujuće i dugačke. Ovo je sport za kojeg je najteže trenirati. Najbolji trening za nas je sama vožnja.”
– Daniel Ricciardo
Fizička priprema je izrazito važna, zato će svaki vozač predsezoneske pripreme ozbiljno shvatiti kako bi bio maksimalno pripremljen za sve situacije s kojima će se susresti tijekom sezone.
Nadalje, Velika nagrada Singapura je primjerice poznata po izazovnim uvjetima zbog ekstremne vrućine i vlage. Vozači tijekom utrke mogu izgubiti i do 4 kg tekućine te dnevno unijeti do 6.000 kalorija kako bi održali hidrataciju i razinu energije. Kondicijski treneri simuliraju uvjete utrke podvrgavajući vozače intenzivnim treninzima u slojevitoj odjeći unutar sauna. Među ritualima prije utrke su ledene kupke kako bi se rashladili i smanjili energetski troškovi uzrokovani iscrpljenošću od vrućine.
“Moje vratne vježbe uključuju specijalne uređaje koji simuliraju sile koje doživljavamo u bolidu. Ponekad radimo vježbe s bočnim opterećenjem dok ležimo kako bismo ojačali stabilnost vrata.” – rekao je George Russell.
Osim fizičke snage, vozači treniraju i kardiovaskularnu izdržljivost kako bi se nosili s dugim utrkama i visokim temperaturama unutar kokpita.
“Radim puno biciklizma i trčanja kako bih poboljšao svoju izdržljivost, ali također uključujem visoko intenzivne intervalne treninge kako bih simulirao uvjete tijekom utrke. Bitno je održavati srčanu frekvenciju stabilnom unatoč ekstremnim uvjetima.”
– Carlos Sainz
Ovi treninzi pomažu vozačima da budu u vrhunskoj formi prije početka sezone i osiguravaju da mogu podnijeti fizičke napore svakog trkaćeg vikenda.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo ni jedan vozač neće nadmašiti https://www.instagram.com/share/reel/BAFJnLSSH-
3
0