Glavni izvršni direktor McLarena, Zak Brown, otkrio je da su „teorije zavjere“ zavladale timom nakon njegova dolaska 2016. godine, rekavši da su neki članovi ekipe „vidjeli duhove“.
McLaren ulazi u F1 sezonu 2025. kao aktualni konstruktorski prvak, nakon što su prošle sezone osvojili svoj prvi timski naslov u proteklih 26 godina. Šest pobjeda Landa Norrisa i Oscara Piastrija omogućilo je timu iz Wokinga da nadmaši Ferrari, koji je na kraju zaostao za 14 bodova u odlučujućoj utrci u Abu Dhabiju.
Povratak McLarena na vrhunske rezultate predstavlja impresivan preokret za tim, koji je između 2012. i 2021. proveo devet godina bez pobjede u utrci.
Brown se prvotno pridružio McLarenu kao izvršni direktor krajem 2016. godine, u drugoj godini neuspješne trogodišnje suradnje s Hondom, prije nego što je 2018. preuzeo ulogu glavnog izvršnog direktora.
Amerikanac je nadgledao izvanrednu transformaciju momčadi tijekom više od osam godina na čelu.
Gostujući u podcastu Jamesa Allena, Brown je otkrio da su stvari bile „puno gore“ nego što je očekivao kada je stigao u McLaren Technology Centre, gdje je među zaposlenicima vladala „toksična“ atmosfera.
“Bilo je puno gore nego što sam mislio. Došao sam znajući da stvari nisu u najboljem stanju. Mogli ste vidjeti nedostatak sponzorskih brendova na bolidu, mogli ste vidjeti rezultate.”
“Ali kad sam stigao, shvatio sam da je situacija stvarno loša, a nikada prije nisam vodio F1 momčad. Cijeli sam život bio u Formuli 1.”
“Navikao sam raditi u organizacijama te veličine – agencija iz koje sam došao imala je oko 1.200 do 1.300 ljudi – tako da veličina nije bila problem, ali odjeli i vještine su uglavnom bili izvan mog područja stručnosti.”
“Prvo sam se usmjerio na komercijalnu stranu, jer sam se u tome najbolje snalazio, a trebalo nam je puno resursa, pa sam znao da će to biti moj najveći doprinos u kratkom roku. Promijenio sam većinu vodećeg tima, ali jednog po jednog, kako sam ih upoznavao, i trebalo je neko vrijeme da se stvari preokrenu.”
“Atmosfera u radioni bila je prilično toksična, puna politike i, kako Andrea [Stella, šef momčadi] kaže, ‘otrovnih keksa’. Puno otrovnih keksa se dijelilo.”
“U to smo vrijeme svi bili uvjereni da je problem [Honda] pogonska jedinica. I dok je to svakako bio veliki faktor, nije bio jedini problem, što je postalo jasno nakon što smo promijenili [na Renaultov motor 2018.] i rezultati su se malo poboljšali.”
“Znali smo da imamo temeljne probleme, pa je bio prilično zastrašujući zadatak uhvatiti se u koštac s tim, ali na kraju smo uspjeli.”
Brown se prisjetio razgovora s trojicom zaposlenika McLarenovog odjela za mjenjače, koji su došli u njegov ured tvrdeći da osoblje priča „loše stvari“ o njemu. Kad ih je pitao za detalje, trojac nije mogao ništa konkretno navesti.
Na pitanje kako je promijenio kulturu u momčadi, objasnio je:
“Mislim da su srednji i viši menadžment, više nego vrhunski menadžment, ključni. Imamo oko 1.300 ljudi u McLaren Racingu, od čega oko 1.000 radi na Formuli 1, tako da su oni koji imaju najveći utjecaj na većinu ljudi upravo ti menadžeri srednjeg sloja, koji vjerojatno izravno utječu na oko 600 zaposlenika.”
“Lako je napraviti PowerPoint prezentaciju i reći: ‘Ovo želimo biti.’ No morate to i dokazati djelima, a zatim osigurati da se ta filozofija proširi kroz cijelu organizaciju. Mislim da smo bili iznimno transparentni s našim timom, eliminirali smo politiku iz momčadi.”
“U ranim danima imao sam politiku otvorenih vrata i sjećam se kako su mi došla trojica zaposlenika iz odjela za mjenjače i rekli: ‘Stvarno smo zabrinuti za tebe.’ Pitao sam ih: ‘Zašto?’ Neću imenovati nikoga, ali rekli su da su vidjeli troje ljudi kako razgovaraju i rekli su mi: ‘Nije dobro, mislimo da pričaju o tebi.’
“Pitao sam ih: ‘Pa, što ste čuli?’
‘Ništa, ali mislimo da je loše.’
“Takve teorije zavjere kružile su radionicom. Ljudi su vidjeli duhove i širili teorije zavjere među zaposlenicima.”
“Uspjeli smo to izbaciti iz sustava i postaviti iznimno transparentnu kulturu bez optuživanja.”
Brown vjeruje da je McLarenova kultura bez optuživanja bila očita u odlučujućoj utrci F1 prvenstva 2024. u Bahreinu, gdje se tim oporavio nakon loše serije utrka i osigurao naslov konstruktora, dok je Norris dominirao s pole positiona.
“U ovom sportu vrlo je lako, i često vrlo frustrirajuće, ako netko napravi grešku – bilo da je to vozač, strategija, gume, mehanički kvar – da se svi naljute na tu osobu, a to je vrlo nezdravo.”
“Pobjeđujete i gubite zajedno, to je timski trud, tako da mislim da je za tim bilo vrlo korisno što smo imali nekoliko teških utrka na kraju sezone.”
“Katar je bio težak za nas; Brazil nam nije išao u prilog; u Las Vegasu nismo bili konkurentni.”
“Dakle, baš kad su svi mislili da imamo stvar pod kontrolom – imali smo 14 uzastopnih podija – došle su tri loše utrke prije posljednje utrke.”
“Ali tim je odgovorio savršenim boksom od dvije sekunde u Abu Dhabiju, kada je bilo najpotrebnije, i to je pokazalo ogromnu otpornost tima.”
“Mislim da ćemo ove godine biti jaki.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
naravno kad su godinama prije toga spletkarili da se riješe Rona Denisa, pa su dovodili razne luftbremzere, a jedino kako luftbremzeri ostaju na vrhu je da postignu da oni ispod njih ratuju. Sjeća li se još itko Erica B?
1
0