Nova lica u Formuli 1: Tko je Isack Hadjar?

Kolumna

Luka Gregorić

Prije 4 mjeseci 6 min 7 komentara

Nova nam sezona donosi i nova lica na Formula 1 gridu, a jedan od njih je i Isack Hadjar, najnoviji izdanak Red Bullove vozačke akademije koji će naredne sezone sjesti u bolid Racing Bulls ekipe.

Isack Hadjar rođen je 28. rujna 2004. godine što znači da će svoju F1 karijeru započeti kao dvadesetogodišnjak i tako biti tek četvrti najmlađi vozač na gridu – mlađi od njega su njegovi kolege debitanti Gabriel Bortoleto, Oliver Bearman i Kimi Antonelli. Rođen je u Parizu u Alžirskoj obitelji, pa stoga nosi i francusko i alžirsko državljanstvo, a kartingom se krenuo baviti sa 7 godina u čemu je pomogao i otac koji se u slobodno vrijeme bavio popravljanjem kartova.

Karting

Na kompetitivnu karting scenu stupio je 2012. godine natječući se u francuskim nacionalnim prvenstvima sve do 2016. godine kad je i zabilježio svoje najbolje rezultate na toj sceni. Radi se od drugom mjestu na Coupe de France i Challenge Rotax Max France serijama. 2017. skreće pozornost na internacionalnu karting scenu, no bez konkretnijih rezultata.

Jednosjedi

Debi u jednosjedima dolazi 2019. godine u Francuskom F4 prvenstvu. Postoji anegdota da zbog visine u početku sezone čak nije ni mogao do kraja pritisnuti pedale na bolidu, no unatoč tome, ostvario je pobjedu u utrci na Spa–Francorchamps stazi i na kraju sezonu završio kao sedmi. Nakon te sezone, zimi je odradio F4 prvenstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata gdje je završio 11., da bi iduće sezone ponovio Francusko F4 prvenstvo, ovaj put ostvarivši 3 pobjede koje su mu donijele ukupno treće mjesto u prvenstvu.

2021. prelazi na Formula Regional razinu, gdje se paralelno natječe u Azijskom i Europskom F3 prvenstvu. Azijsko prvenstvo završava na šestom mjestu unatoč tome što nije nastupio zadnjih 6 od ukupno 15 utrka. U Europskom prvenstvu, prvu pobjedu ostvaruje u jednoj od utrka u Monaku, a tome je do kraja sezone dodao i pobjedu u Monzi. To prvenstvo završava ukupno kao petoplasirani i najbolji debitant, 4 boda iza tadašnjeg timskog kolege Zane Maloneya. 2020. vozi isključivo Azijsko F3 prvenstvo te završava na trećem mjestu s dvije pobjede.

Formula 3

2022. dolazi promocija u globalno Formula 3 prvenstvo gdje vozi za Hitech GP. Prvenstvo otvara pobjedom u prvoj utrci sezone nakon što je naslijedio pobjedu od Olivera Bearmana koji je zaradio kaznu od 5 sekundi. Dobri rezultati nizali su se u debitantskoj sezoni, kao npr. podiji u Imoli i Barceloni, te pobjeda u sprint utrci u Velikoj Britaniji i pobjeda s pole positiona u kišnim uvjetima na glavnoj utrci u Austriji, kojom se Hadjar prometnuo u borbu za naslov. Ipak, nešto slabiji rezultati u drugom dijelu sezone značili su da je ispao iz utrke za naslov tako da je sezonu završio na četvrtom mjestu iza Victora Martinsa, Zane Maloneya i Olivera Bearmana.

Formula 2

Dobrom predstavom u Formuli 3 zaradio je instant promaknuće u Formulu 2, i dalje kao član Hitech GP-a. No, debitantska sezona u Formuli 2 pokazala se izazovna za Hadjara pa rezultati nisu pratili one iz Formule 3. U 11 od 26 utrka ostvario je plasman u top 10, a od značajnijih rezultata može se istaknuti treće mjesto na utrci u Austriji nakon starta s 21. mjesta gdje je odabrao startati na gumama za suho na stazi koja se sušila što mu je na kraju donijelo taj rezultat. Klasificiran je da je i prvi završio sprint utrku u Zandvoortu, no nesreća na početku utrke i kiša nakon toga značili su da se nije uspjelo odvoziti ni dva kruga te utrke koji su potrebni da bi se utrka bodovala. Na kraju, sezonu je završio na 14. mjestu u poretku vozača, 2 boda iza timskog kolega Crawforda.

Za sezonu 2024., Hadjar je prešao u Campos Racing gdje je vozio zajedno s drugim vozačem iz Red Bullove akademije, Pepeom Martijem. Već su prve kvalifikacije sezone u Sakhiru gdje je završio drugi te sprint utrka potom koju je završio kao četvrti dale do znanja da će ova sezona biti bolja nego prošla. S druge destinacije sezone, Jedde, Hadjar nije donio bodove zbog problema s bolidom u obje utrke. U sprint utrci u Australiji prvi je prošao kroz cilj, no zbog kazne za incident s Martijem i Bortoletom dobio je kaznu od 10 sekundi koja ga je vratila tek na šesto mjesto. No, tuga nije trajala dugo jer je već u glavnoj utrci ostvario svoju prvu pobjedu u Formuli 2 nakon koje su ga francuski mediji prozvali „mali Prost“. Druga pobjeda došla je već na idućoj postaji – nakon sudara u sprint utrci pobijedio je na glavnoj utrci u Imoli. Do ljetne stanke, Hadjar je još osvojio drugo mjesto u Monaku na glavnoj utrci, treće u Austriji, pobijedio u Silverstoneu, osvojio treće mjesto u sprint utrci u Mađarskoj te pobijedio u glavnoj utrci u Belgiji tako da je francuz alžirskih korijena ljetnu stanku dočekao kao prvoplasirani u prvenstvu s prednošću od 36 bodova u odnosu na drugoplasiranog.

Drugi (doduše dosta kraći) dio sezone nije bio bajan kao prvi – Hadjar je zabilježio tek jedno postolje na preostalih 8 utrka sezone. U Monzi nije osvojio ni boda, dok je njegov glavni konkurent za naslov, Gabriel Bortoleto, sretno, a i spretno, pobijedio u glavnoj utrci startavši sa posljednjeg mjesta. Ništa bolje nije prošao ni Baku, gdje je zbog problema s kočnicama u kvalifikacijama izletio u prvom zavoju što je značilo da je obje utrke morao startati s kraja grida. I u samo dva vikenda naizgled poprilična prednost od 36 bodova potpuno se istopila i Bortoleto je prešao u vodstvo u prvenstvu. U Kataru je Hadjar osvojio 4. mjesto u sprint utrci te drugo u glavnoj utrci i tako uspio smanjiti Bortoletovu prednost na samo pola boda pred zadnju utrku sezone u Abu Dhabiju.

Tamo se Hadjar kvalificirao kao četvrti, iza Bortoleta koji je bio drugi. Iako je zbog obrtanja dijela grida za sprint utrku Hadjar startao ispred Bortoleta, na početku utrke imao je kontakt s Mainijem te je sprint utrku završio na petom mjestu, dok je Bortoleto napredovao do drugog mjesta i tako povećao prednost. Za glavnu je pak utrku Hadjar zbog kazne Paulu Aronu promoviran na treće startno mjesto, odmah iza Bortoleta, no od zanimljivog duela za osvajanje titule prvaka Formule 2 nije bilo ništa jer je Hadjar pri startu utrke uspio ugušiti motor svog bolida i tako izgubiti krug utrkivanja. Utrci se vratio iza Bortoleta i s krugom viška za odvoziti, a za malu utjehu sebi pokazao je brzinu u ostatku utrke i na stazi pretekao Bortoleta dok je mladi Brazilac nesumnjivo pažljivo vozio ne bi li mirno priveo utrku kraju. Tako je Hadjar sezonu završio kao drugoplasirani s 192 boda naspram 62 svog timskog kolege Martija te s 4 pobjede, 8 postolja, jednom pole pozicijom te jednim najbržim krugom.

Dobre predstave u nižim kategorijama omogućile su Hadjaru da se popne do najvišeg stupnja motorsporta, a kako će su u njemu snaći, ostaje za vidjeti.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

7 komentara

  1. Lotus
    Luka Gregorić novinar Prikaži

    Ono što sigurno ima su solidni refleksi ? – > https://www.youtube.com/watch?v=Ihj0qUoC4mY



    5
    5

    0
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Brave new world. Djeca pustinje će postati glavni europljani.



    1
    0

    1
  3. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Veselim se njegovoj radio komunikaciji ? S vozačke strane ne očekujem previše, ali bi u najmanju ruku trebao biti blizu Tsunodi. U F3 je krenuo jako dobro, ne sjećam se točno, ali mislim da je čak ušao u finalni vikend kao prvi (ako nije, još je imao dobre šanse za titulu), ali si je uništio obje utrke izlijetanjem već u kvalifikacijama. U F2 je imao groznu prvu sezonu, druga je bila puno bolja, ali je opet samo finale uprskano, makar ne znam je li to na kraju bila njegova greška ili kvar. Red Bull ga je već nakon prvih testova u F1 bolidu dosta cijenio, tako da valjda ima nešto u njemu, ali opet ne vjerujem da je on njihova budućnost. Mogao bi upasti u prvu ekipu ako se poklopi dosta stvari (osim da vozi dobro, da Lawson bude užasan ili da Max ode), inače teško.



    3
    3

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.