Red Bullova razvojna ekipa, Visa Cash App RB, 2024. godinu završila je tamo gdje je stala godinu prije – na osmoj poziciji s ukupno osvojenih 46 bodova čime su gotovo udvostručili broj bodova iz 2023. godine. Nažalost po njih, to nije bilo dovoljno za šesto mjesto u poretku konstruktora za koje su se čitavu godinu borili s ekipom Haasa. Vjerojatno je negdje u svojim mislima i Williams pretendirao na borbu za tu takozvanu best of the rest poziciju, ali dobro znamo u kojem smjeru je otišla njihova sezona. Bilo kako bilo, planove VCARB-u, Haasu i Williamsu pokvarila je ekipa Alpine koja je, paradoksalno, kroz čitavu godinu bila u lošijem položaju od svih njih. Ali, o njima drugom prilikom.
Mislim, glavna poanta ove ekipe jest proizvodnja vozača za sestrinski Red Bull s kojim su neraskidivo vezani pupčanom vrstom. Međutim, i Red Bull se našao u limbu. Nakon odlaska Daniela Ricciarda i neuspješnih pokušaja s Pierreom Gaslyjem, Alexom Albonom te brojnim drugim vozačima prije njih, našli su se u situaciji u kojoj apsolutno više ne vjeruju gotovo nikome od svojih juniora, a navedene pokuse i bacanja u vatru odlučili su presjeći intermezzom u vidu angažmana Sergia Pereza. Samo, i taj Perez već je 2023. počeo kašljucati, a ti simptomi poprimili su terminalni stadij kroz gotovo čitavu 2024. godinu. I u kojem smjeru sada?
Hornerov plan očito je bio rehabilitirati Daniela Ricciarda, najprije kroz angažman u VCARB-u, a zatim i kroz neizbježan prijelaz u Red Bull. Međutim, iz ovog ili onog razloga taj isti Horner nije bio svjestan da je angažmanom Daniela Ricciarda dobio drugog Pereza u svojim redovima, čija je katastrofalna forma još od McLarena prošla sve granice bilo kakvog mogućeg oporavka. Mislim, od 18 utrka koje je Australac vozio prošle sezone, samo je njih tri završio među osvajačima bodova. U Kanadi je uzeo P8, dok je tom plasmanu pridonio P9 i P10 iz Austrije i Belgije. Imajući u vidu navedeno, ne iznenađuju informacije prema kojima ga je dr. Helmut Marko htio šutnuti još u Španjojskoj. Za usporedbu, njegov timski kolega, Yuki Tsunoda, u istom je periodu sedam puta ušao među osvjače bodova pri čemu posebno vrijedi istaknuti P7 iz Australije i Miamija.
Karijera Daniela Ricciarda došla je tako svom tužnom kraju koji je bio pomalo i komičan s obzirom da su u Singapuru svi bili svjesni činjenice kako mu je to posljednja utrka. O odnosu Ricciarda i ekipe dovoljno govori činjenica da niti Red Bull niti VCARB niti u jednom trenutku nisu eksplicitno dali do znanja kako je riječ o posljednjoj utrci vozača koji je nekada davno bio njihova glavna uzdanica. U svemiru gdje F1 ekipe paze i na najmanji detalj oko PR-a, ovo je nesumnjivo bio jedan srednji prst od strane dr. Helmutha Marka i vrhuške Red Bulla prema Australcu.
I tako smo dobili još jednog vozača na gridu. Na Ricciardovo mjesto došao je Liam Lawson s nadom nastavka solidnih vožnji iz 2023. godine kada je mijenjao Ricciarda zbog slomljene ruke. Znajući da je s Perezom situacija kritična i da je samo pitanje trenutka kada će objaviti svoje povlačenje, postalo je sasvim izvjesno kako će odluka o njegovom nasljedniku pasti ili na Tsunodu ili na Lawsona. Potonji je prošle sezone odvozio šest utrka u kojima su mu najbolji plasmani bili P9 iz Teksasa i Sao Paola. Općenito, Lawson kao da je u tim utrkama bio posebno nabrijan na Pereza s kojim se često susretao na stazi od čega posebno valja istaknuti dvoboje u Meksiku i Brazilu. No, to više govori o stanju samog Pereza nego o Lawsonu.
Za pravu usporedbu moramo pogledati omjer Tsunode i Lawsona u tih šest utrka koje su vozili skupa:
Teksas | Meksiko | Brazil | Las Vegas | Katar | Abu Dhabi | |
Tsunoda | P14 | Odustao | P7 | P9 | P13 | P12 |
Lawson | P9 | P16 | P9 | P16 | P14 | P17 |
Pogledajmo i kvalifikacije:
Teksas | Meksiko | Brazil | Las Vegas | Katar | Abu Dhabi | |
Tsunoda | P11 | P11 | P3 | P7 | P14 | P11 |
Lawson | P15 | P12 | P5 | P15 | P17 | P12 |
Napomena: U obzir sam uzimao samo rezultate iz kvalifikacija za glavne utrke kao i rezultate isključivo iz glavnih utrka, dok sam sprint utrke ostavio po strani.
Podaci nam govore da Tsunoda ima pozitivan omjer od 4:2 u utrkama, koji se pretvorio u 8:2 u bodovima. Rezultati iz kvalifikacija još su uvjerljiviji sa čistih 6:0 za Tsunodu. Prema tome, otvara se legitimno pitanje zašto je Red Bull dao šansu Lawsonu umjesto Tsunode za 2025. godinu? Mislim, ja taj odgovor nemam, jedino mogu špekulirati da ima veze ili sa statusom Honde unutar samog Red Bulla ili sa Yukijevim, blago rečeno, zapaljivim temperamentom i bogatim arsenalom psovki. Uostalom, lika prati glas da je engleski jezik učio isključivo od mehaničara. Bilo kako bilo, odgovor vjerojatno leži u tome da će Lawson biti poslušniji i vjerniji sluga Maxu Verstappenu, premda bih osobno dao prednost Yukiju u ovoj priči, barem na pola sezone. Također, Tsunoda je u sportu još od 2021. godine i do sada je odvozio točno 90 utrka, za razliku od Lawsona koji iza sebe ima tek 11 utrka. Ne bi bilo prvi put da su u Red Bullu angažirali pogrešnog vozača br. 2.
Ali, zato ja nisam šef ekipe F1, a Horner i svita jesu.
Ocjena: 4/10
Početak sezone u Haasu nesumnjivo je obilježila vijest da je zvijezda Netflixa i dotadašnji šef ekipe Gunther Steiner dobio otkaz. Na njegovo mjesto došao je Japanac Ayao Komatsu te odmah izjavio kako u prvoj utrci sezone u Bahreinu očekuje posljednje mjesto. U tom trenutku mi je navedeno bilo smiješno i očekivao sam Haas u debelom blatu na mjestu Kick Saubera. Malo je reći da sam se prevario.
Budimo iskreni, Haas je imao izuzetno dobru sezonu. Novi šef ekipe totalno je promijenio pristup prema svojim kolegama, a Nico Hulkenberg i Kevin Magnussen čak su 15 puta završavali među osvajačima bodova. Čak 58 osvojenih bodova stavilo je Haas na sedmo mjesto u konstruktorima. O njihovom napretku dovoljno govori podatak prema kojemu su u sezonama od 2020. do 2023. redom osvajali 3, 0, 37 i 12 bodova, a zaista im je malo nedostajalo do šestog mjesta koje bi vjerojatno osvojili da se u Brazilu nije ukazao Alpine.
Nico Hulkenberg možda još uvijek nije osvojio svoje prvo postolje, a smjer u kojemu ide njegova karijera govori nam da je to moguće isključivo u jednoj dovoljno ludoj utrci u kojoj svi odustanu osim njega. Međutim, ove godine može se pohvaliti sa dva izvrsna šesta mjesta u Austriji i Velikoj Britaniji gdje je (u Silverstoneu) u kvalifikacijama ostavio oba Ferrarija iza sebe. Hulk je tako prošle godine čak deset puta završavao među osvajačima bodova, što ga je svrstalo na respektabilno 11. mjesto u vozačkom poretku. S druge strane, nešto je lošiji Kevin Magnussen koji je bodove uzeo pet puta uz najbolji plasman u Meksiku kada je bio P7.
Stabilna vozačka postava kroz cijelu sezonu kupila je tako mir Komatsuu u njegovoj prvoj sezoni. Druga stvar koju je Komatsu dobio jest zalog za budućnost u vidu Olivera Bearmana. Nakon sasvim kvalitetnog debija u Ferrariu i P7 u Saudijskoj Arabiji Bearman je svoju priliku dobio na dvije prilično zahtjevne staze. Jedna je bila Bakuu koja je definitivno izazovna u svojim dijelovima oko stare jezgre grada rođenog na crnom zlatu, a druga je bila u onom biblijskom potopu u Interlagosu. Bearman je svoj Haas dovezao do odlične P10 u Bakuu gdje je prikazao nekoliko kvalitetnih poteza u duelima s Hamiltonom. U Brazilu nije bilo tako jednostavno, nekoliko puta je završio iza staze, ali je barem završio utrku za razliku od mnogih svojih kolega.
Uz Bearmana će sljedeće sezone u bolidu biti i Esteban Ocon koji je protjeran iz Alpinea poput nekog veleizdajnika. Iz ove perspektive ispada da je to bilo posve jasno nakon Monaca i bespotrebnog sudara s Pierreom Gaslyjem. Ocon nikada nije dočekao svoju priliku u Mercedesu jer čak ni Toto Wolff nije toliko lud.
Ono što Haas i Komatsu dobivaju s Estebanom Oconom nesumnjivo je gomila iskustva budući da će mu ovo biti deseta sezona u F1. No, dobivaju i potencijalnu tempiranu bombu spremnu da eksplodira u bilo kojem trenutku, a prošlost nas je naučila da većina krhotina ode prema njegovim timskim kolegama. S druge strane, u Bearmanu bi trebali dobiti sve ono što nisu dobili u vozačima poput Micka Schumachera ili Nikite Mazepina: mladi i brzi vozač koji neće razbiti auto na komade svaku utrku.
Osim ako ne naiđe na Ocona.
Ocjena: 7/10
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I dalje mi nije jasno zasto se u vrhu F1 ne intervenira i ne natjera Red Bull na prodaju druge ekipe, koja nema nikakvu vecu svrhu osim razvoja vozaca i prezivljavanja u sredini poretka. Postoje alati i mjere koje bi potaknule da se to elegantno napravi. Razumijem da je bila kriza i da su spasili ekipu kad nije bilo drugih opcija, ali sam isto tako siguran da sada ima zainteresiranih kupaca koji bi platili “postenu” cijenu. Cijeli ovaj fijasko sa Andrettijem i dodatnom ekipom se mogao izbjeci da su otkupili VCARB. Druge ekipe barem pokazuju legitimitet i nekakvu vrstu ambicioznosti i napora da jednog dana pokusaju stici na vrh.
3
0