Kako su vozili: Kick Sauber i Williams

Analiza

Josip Jelušić

Prije 3 mjeseci 7 min 0 komentara

10. Kick Sauber-Ferrari

Glavna priča oko Ekipe-kričavo-zelenog-bolida kroz čitavu sezonu bio je ulazak Audija u Sauber počevši sa 2026. godinom i novim pravilima koja dolaze za godinu dana. Prema tome, ne iznenađuje činjenica što se više pažnje posvetilo događajima u budućnosti jer sadašnjost ni na koji način nije bajna. Kažu da odijelo čini čovjeka, a stanje na stazi i pored nje bilo je upravo takvo da je izgled njihovog bolida ocrtavao ekipu Kick Sauber-Ferrarija kroz čitavu 2024. godinu.

Na njihovu žalost, niti budućnost, barem ona bliža, ne obećava. Obožavatelji Ferrarija slatko su se nasmijali kada je objavljena vijest da bivši šef ekipe Ferrarija, Mattia Binotto, dolazi na mjesto šefa ekipe Saubera, Audija ili kako god se već zove. Zamijenio je na tom mjestu Andreasa Seidla koji je tu poziciju držao samo četiri mjeseca, što je dodatno potvrdilo pojavu tamnih oblaka nad Sauberom. U svojoj maniri, Binotto je vrlo brzo po dolasku na svoje radno mjesto izjavio kako će Audiju trebati barem nekoliko godina da dođe tamo gdje želi biti. Pretpostavljajući da pod time misli na postolja i pobjede, ova Binottova izjava neodoljivo me podsjeća na izjavu dok je bio šef Ferrarija 2022. godine kada je u trenutku dok je Ferrari bio itekako konkurentan za vozački i konstruktorski naslov izjavio da ovo nije godina u kojoj se Ferrari bori za prva mjesta. Ubrzo se sve počelo raspadati, a Mattia je postao bivši. U njegovu obranu, stanje u Audiju sasvim sigurno nije niti bajno niti idealno, a sam Binotto meni osobno ne ulijeva povjerenje za dalje. Možda pomogne Red Bullov Jonathan Wheatley koji se također ukrcava na brod?

Što se tiče vozačke strane, niti ona nije ulijevala ništa više povjerenja od Binotta. Valtteri Bottas i Zhou Guanyu odvozili su, blago rečeno, katastrofalnu sezonu. Sve tamo do pretposljednje utrke u Kataru bili su jedina ekipa bez boda na svom računu, kada je bilancu popravio Zhou osmim mjestom u pustinji. Prije toga najbolji rezultat bilo im je 11. mjesto, također za Zhoua, u prvoj utrci sezone u Bahreinu, a taj rezultat bio im je najbolji sve do spomenutog osvajanja bodova u Katru. Bottas kao da je čitavu sezonu bio glavom negdje drugdje (na biciklu?), samo ne u bolidu F1. Ali, tko mu može zamjeriti? Najbolji dani su ionako iza njega, a povratak u Mercedes u kojemu će preuzeti ulogu rezervnog vozača podsjeća na ulogu trećeg golmana u nogometu: dobra lova ni za što. Sve ovo dovelo je do potpuno nove momčadske postave za 2025. godinu kada ih mijenjaju Gabriel Bortoleto i Nico Hulkenberg.

Unutarmomčadski duel riješen je tako da je Zhou uzeo sva četiri boda koja su osvojili ove sezone. Omjer u utrkama govori da je 12 prema 8 u korist Bottasa, koji je također pobijedio u kvalifikacijama s 21 prema 3.

Od njih se čitavu sezonu nije očekivalo doslovce ništa, ali svejedno su razočarali čak i za tako mizerne standarde.

Na njihovu žalost, niti budućnost ne obećava previše.

Ocjena: 1/10

9. Williams-Mercedes

Dolaskom Jamesa Volwesa na mjesto šefa ekipe i solidne 2023. godine kada su u poretku konstruktora završili na solidnom šestom mjestu s osvojenih 28 bodova, nadanja i očekivanja od 2024. godine bila su takva da je ova ekipa u najmanju ruku trebala zadržati poziciju, ako ne i napredovati naprijed imajući u vidu stanje u Alpineu. Međutim, stanje u Williamsu postalo je još gore. James Volwes u mnogim se intervjuima ponosio svojim sistematičnim i metodičnim radom u kojemu mjesta ima isključivo za odluke donesene na temelju čiste analitike, znanosti i tehnike, samo da bi se kako je sezona sve više odmicala pogubio u svojim odlukama, obrazloženjima i angažiranjima vozača. Ali, hej, lik pije kavu samo nedjeljom!

Jedna takva očitovala se odmah na prijelazu između sezona 2023. i 2024. godine kada najprije nije bio siguran što će biti s mjestom Logana Sargeanta, da bi ga onda nakon dužeg razmišljanja ipak zadržao. Nije to bio najbolji način za pružanje samopouzdanja svom drugom vozaču posebice kada znamo da je taj isti Sargeant 2023. godine osvojio samo jedan bod uz brojna odustajanja i totalke na Williamsovom FW45. Još gora sudbina čekala je i njegovog mlađeg brata, FW46, kojeg su Sargeant, Albon i Colapinto nemilice udarali čitavu sezonu prouzročivši tako svojim mehaničarima beskrajne noćne smjene, popušene cigarete, tko zna kakve psovke i utrke s vremenom samo da bi Sveto trojstvo potom ponovno razbilo bolid.

Procjenjuje se da je šteta koju su tijekom sezone izazvali vozači Williamsa na svojim bolidima tijekom godine dosegla gotovo 14 milijuna eura. O uzrocima možemo špekulirati, ali angažman Logana Sargeanta sasvim sigurno u tome nije pomogao. Nakon samo jednog boda u 2023. godini, u sezoni 2024. ovaj Amerikanac nije osvojio niti jedan bod u 15 utrka nakon čega ga mijenja Franco Colapinto. Zapravo, vrhunac šlampavosti i lutanja u Williamsu imali smo prilike vidjeti već na samom početku sezone u Australiji kada je Alex Albon razbio svoj bolid za vrijeme slobodnog treninga. Ekipa je ubrzo objavila kako nema na raspolaganju rezervnu šasiju te da neće nastupiti s oba svoja bolida na utrci. Odluka koja je donesena bila je na štetu Logana Sargeanta koji je ni kriv ni dužan bio primoran prepustiti mjesto u svom bolidu u korist Alexa Albona nadajući se kako će im on donijeti bolji plasman.

Još od vremena kada je bio timski kolega Maxa Verstappena u Red Bullu imali smo priliku vidjeti da Alex Albon ne funkcionira najbolje pod takvom vrstom pritiska. Na sreću po njega, u Australiji nije razbio bolid, ali nije niti osvojio bodove nakon P11 u utrci, što je matematički jednako bilo kakvom Loganovom pokušaju. Također, čitava Albonova sezona bila je za zaborav. Nakon što je u 2023. godini osvojio 27 bodova, prethodne sezone uzeo je njih tek 12 s najboljim plasmanom na P7 u Bakuu.

Na pola sezone Sargeanta je zamijenio Franco Colapinto koji je bio sasvim solidan u svojim prvim vožnjama uzevši pet bodova u svojih prvih pet utrka, samo da bi nakon toga krenuo putem Sargeanta te tako dva puta pošteno osjetio čvrstoću zida u Sao Paolu, čemu je dodao odustajanja u Kataru i Abu Dhabiju. Sao Paolo bio je posebno bolan za mehaničare Williamsa. Ne samo da je ovaj vikend bio izuzetno težak i dugačak zbog kompliciranih vremenskih uvjeta, nego su i ovdje na utrci nastupili bez jednog bolida budući da se šteta koju je Albon napravio prilikom svog udesa u kvalifikacijama nije uspjela popraviti na vrijeme za utrku. Za ostatak se pobrinuo Colapinto koji je u Brazilu razbio bolid i u kvalifikacijama i u utrci.

Priča o Williamsu prošle sezone ne može proći bez spomena Carlosa Sainza kojega u Williamsu vide kao spasitelja. Iako nije riječ o top vozaču u rangu Verstappena, Sainz je kroz godine pokazao da zna kako voziti pod pritiskom i uzeti pobjedu kada se za nju ukaže prilika, a na svoj najbolji dan u brzom bolidu postaje ga izuzetno teško pobijediti. Njegov je problem što takvih dana ima tek nekoliko u sezoni. Sainz tako predstavlja kud i kamo pouzdaniju opciju za razliku od svojih prethodnika Colapinta i Sargeanta. Njegovo čitanje utrka i sposobnost konstantnog uzimanja bodova u ekipi u kojoj neće imati gotovo nikakav pritisak, za razliku od Ferrarija, novom okruženju može doći kao melem na ranu i teško da su mogli dovesti boljeg vozača od Sainza za ono što im sada treba.

Problem je u tome što Williams po svemu sudeći nije ono što je potrebno Sainzu u ovom trenutku karijere.

I zna li Williams uopće što im je sada potrebno?

Ocjena: 2/10


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.