Naš Lovro Andraka u goste je za 29. F1puls podcast pozvao legendarnog komentatora Nevena Novaka. Podcast kreće uživo u 20 sati i 30 minuta. Svoja pitanja možete postaviti u komentarima ispod članka ili na našem Instagramu.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poštovanje Nevenu Novaku,odrastao sam uz prijenose F1 uz njega i Blažička i cijenim vrlo njihove komentare.
Pitanje za Nevena, kako gleda na prenatrpan raspored utrka, dal’ mu je to sve izgubilo onu nekadašnju draž ( meni je ) ?
Previše je 24 utrke u kalendaru.. dok je bilo 17 ili 18, veselili smo se i čekali taj vikend da dođe utrka a sad imamo utrke 3 tjedna zaredom i nije mi to više to .
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pozdrav!
I ja sam iz te stare družine poput Battery Voltasa – Mene zanima jel Neven možda i dalje ima neki kontakt sa Mladenom Jergovićem? Gdje je on sad i ima li kakve veze sa F1? Nisam već duže čuo za njega, a bio je dosta bitan dio terceta Neven, Blažičko i Mladen.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Radim kao vanjski konzultant za televizijske prijenose za Formulu 1. Pratim utrke i na koji način se rade prijenosi, onda ljudima iz F1 sugeriram što im u prijenosima valja, a što ne.
Ovo je sta sam nasao na internetu vezano za Mladena Jergovica.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To su bila druga vremena. Tko će ćopit tv kuću. Isposluj prijenose na đemdo….
Tada je bila borba. Danas je sve malo uređenije.
p.s. a ja sam smišljao tečajeve za kladionice a Shumi bi stalno pobjeđivao.
Nije bilo lako objasniti vlasnicima da moraju i igrači malo dobiti love, a ionako stavljaju 20 parova pa ih je malo koji igraju solo na pobjednika a i Shumi bi ponekad izgubio.
Teška vremena.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da , da..bravo Mladen Jergović,urednik hrvatskog F1 RACING-a… sve sam te časopise kupovao i dan danas ih imam. Ni dan danas mi nije jasno zašto su ljudi počeli pljuvat po tom Mladenu, bio je čist ok insajder…
Zanimljivo ga je bilo slušati … Puno bolji komentator nego ovi danas na hrvatskom SportKlubu recimo
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma svi su oni bili ok, ali međusobno natjecanje, bez pisanih pravila
generiralo je netrpeljivost kod nekih, ponekad pohlepu….
Posao. Od nečega se mora živjeti.
A svi su oni htjeli živjeti od F1 – njihove zajedničke ljubavi, ali jednostavno nije
bilo dovoljno publike, novaca…..
Mala smo država, a tada još siromašnija nego sada….
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prije njih su bili Slavko Cvitković i Goran Dijaković..kakvi su to milozvučni glasovi bili (nešto ala Krešimir Čampa kojeg pamtim još po prijenosima Serie A), naprave dramu u uvodu, a da utrka još nije ni krenula..
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U vrijeme tate Cvitkovića državna televizija RTZ – HRT je prenosila Formulu 1
Sjećate se kada se Slavko uspio ugurati u Sennin bolid? Valja su izvadili sjedalo.
Rekao je Senni “Uspio sam sjesti u tvoj bolid , a Senna ga je gledao onako visokog, nećkao glavom i rekao “nisi nisi, ne vjerujem ti”
To su bila dobra vremena RTZ – a kada su komentatore slali na utrke.
A sjećam ga se i devedesetih kada bi mrtav **jan dolazio meni (nama) po neki posao. Neću reći koji, ništa nelegalno.
Uveo bih ga u kancelariju da ga svi vani ne gledaju ujutro mrtvog ****og.
Donio bih mu kavu i napravio to pošto je došao.
Prije Cvitkovića i Sušeca je bio Mladen Delić.
Nikada nije prenosio F1 ali je taj vikend bio dežuran a komentator se nije pojavio…
Negdje krajem sedamdesetih.
” I krenuli su prvi je odmah pao na treće mjesto a drugi vozi lijevo desno i ne dopušta pretjecanje, evo ga sada to radi i Williams” (nije znao imena vozača)
“Ovo je nesportski. Sada nitko ne dopušta pretjecanje i svi vrludaju po cijeloj stazi Ovo treba zabraniti i odmah prekinuti. Kraval. Kraval.
Ovo nije utrka. Ovo je pdovala” ………………… Pola minute tišine.
“Dragi gledatelji. Ovo je bio krug za zagrijavanje, a sada će početi utrka.”
LEGENDARNO
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nitko nema glas kao Blažičko kad u ranu zoru sredinom 3. mjeseca zagrmi u mojim slušalicama “iiiiiii gase se crvena svjetla – počinje xx sezona formule 1″….
Nema toga tko je znao bolje napraviti dramu i emociju, šteta što se niti njemu niti Novaku nije dalo pripremiti za prijenos. Frajeri pola života prenose F1 pa onda rne znaju koliko se bodova dobiva ako se utrka prekine u 17 od 53. kruga. Ili što se smije, a što ne pod crvenom zastavom…. Imao sam dojam da prate manje od amatera kojima komentiraju. Naravno, barem Blažičko je imao još 73 sporta koje je prenosio, a Novak valjda i neki posao od kojeg je imao plaću…
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pridružujem se komentarima poštovanja prema Nevenu Novaku. Jedan od ljudi koji je neizostavan kad je sjecanje na prijenos formule 1 prije 10+ godina.
Bili su mi institucija u uspredbi sa danasnjim Sky Sportsom.
Pitanje za gosta:
Da li bi i dalje volio raditi prijenos Formule 1 da je ostala na nacionalnoj televiziji?
Što mu smeta u danasnjoj Formuli 1 i što bi vratio iz starijih vremena F1?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poštovanje gospon Novak. U komentarima se osjeća velika nostalgija za vama i prijašnjim vremenima :)
Postavio bih ponovo pitanje Vama jer prošli puta nisam bio zadovoljan odgovorom.
Problem je bio što je pitanje samo djelomično pročitano.
FULL WET gume.
Zadnjih godina postale su potpuno neupotrebljive, jer su toliko spore da se vozači moraju kockati na “Intermediate” gumama, a kada je vrijeme za full wet gume kiša toliko jako pada da moraju prekinuti utrku.
Nekada je razlika između kišnih guma bila manja i kiša je davala utrci puno veću atraktivnost, jer su momčadi morale dvostruko taktizirati.
Molio bih vas odgovor da li znate zašto su napravili full wet gume neupotrebljivima i koje je rješenje? Nije moguće da ih žele potpuno izbaciti.
SUPER SOFT gume
Od pola sezone više ne možemo vidjeti da momčadi startaju na super soft gumama.
Znam da postoji više razina mekoće, ali baš u svakoj utrci da ne pogode?
U čemu je problem po vama?
Da li je stvar u tome što su se momčadi jako približile jedna drugoj pa ni najbolji vozači (prvi na gridu) ne mogu više napraviti veliku vremensku razliku dok ne potroše gume i u riziku su da zaglave negdje oko 10 -15 mjesta?
Unaprijed hvala na odgovoru i veliko poštovanje
p.s.
novinaru koji čita pitanje.
Ako smatrate da je pitanje predugačko nemojte ga uopće pročitati neću se ljutiti.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@pero
Ne postoji “super soft” guma (ne više, sa takvim nazivom/imenom)
Prvo sam pomislio, ajd tipfeler, možda misliš na tvrdoću (mekoću) komponente
Ali vidim, u narednoj rečenici da se ponavlja pojam “super soft” i dodatno piše o komponentama tvrdoće
Naravno, jasno je meni da si mislio na soft gumu (koja može biti C3, C4 ili C5)
I da, izgleda da su “fulali” (mada ja to ne bi tako nazvao) u svakoj trci.
Npr. u Qataru soft je bio C3 – “najtvrđi mogući” soft, a u Abu Dhabiju soft je bio C5 – “najmekši mogući” soft
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A kaj ti ja znam. Za vrijeme Nevena Novaka bio je super soft :)
p.s.
“Izgleda da su fulali” Napisao sam (mislio sam) nije vrag da su u svakoj utrci fulali tvrdoću pa svi voze na žutima zbog toga.
A zakaj se tu komentiramo?
Pa to su pitanja za PODCAST
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
AAhhh, gume, alkemija moderne F1. Da još malo pobrkamo pojmove nazovimo gume ‘prime’, ‘option’ (bijele i žute – bilo kojim redoslijedom) i ‘qualifying’ (kvalifikacijske – crvene najmekše). Ako Pirelli i FIA ne “fulaju” onda nitko u trci, osim u izvanrednim situacijama (npr. odlazak u box na kraju utrke za najbrži krug) ne bi trebao koristiti kvalifikacijske gume.
Ideja SUPER mekih (kvalifikacijskih) guma je da daju maksilmalan ‘grip’ ali da traju svega par krugova. Stvar je u tome da im se u većini slučajeva ne isplati startati na njima, jer ono što dobiju s bržim gumama izgube ekstra odlaskom u ‘box’. Jako pojednostavljeno, ako bi recimo trajale 10% ukupne kilometraže utrke, ali bi zbog njihovog korištenja trebalo ići jednom više u box, onda bi one trebale biti (bubnimo) preko 2 sec po krugu brže od drugih guma. O degradaciji i ostaloj alkemiji u modeliranju ponašanja guma samo ovo: možda bi mogao startati na kvalifikacijskim i na njima voziti 10% udaljenosti, a preostalih 90% na tvrdim, ali da li bi to bilo najbrže ovisi o odnosima brzina i degradacijama svih triju komponenti guma za tvoj bolid (jer nije isto za sve).
Otkad su ukinuli pravilo da se mora startati na gumama na kojima je postavljeno najbrže vrijeme u Q2 ne moraju pa i ne startaju na mekim gumama. Prisjeti se da su i tada top momčadi znale, ako su na njima mogle proći u Q3, odvoziti Q2 na mediumu da bi na njemu startali.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ok istina je sve što si napisao. Ali ipak je bilo puno utrka pod ovim pravilima / verziji bolida kada su startali na crvenoj varijanti.
Koliko sam ja primijetio vrijeme u 1 rundi kvala se znalo svih 20 bolida nagurati u 1 sekundu ili malo više. Ok to nije utrka.
Ali definitivno su nestali dani kada bi prvi, drugi… na gridu startali na crvenoj varijanti i odvajali se po 2 sekunde po krugu od ostalih. Tada bi nakon 10 krugova ušli u boks i dalje odabrali gume koje im odgovaraju.
Po meni zbog toga “zgusnutoga poretka” u utrci zapravo se usporavala utrka, jer kako je išla kraju, prvi, drugi…ne bi išli u boks i vadili bi mast žutoj varijanti toliko da bi počeli raditi sporije krugove od bolida na 10. -15. poziciji.
Ja mislim da zbog iščekivanja novih pravila 2026. momčadi su prestale samo biti posvećene unapređivanju bolida nego ih pola radi na novom bolidu.
Tu najviše mislim na najjaču četvorku ( za Aston Martin ne znam što da mislim)
Manje momčadi su tu vidjele priliku za približavanje i tako su se smanjile razlike u utrci. Ove sezone smo rijetko viđali obilaženje za krug.
p.s.
A prije promjene pravila bila je rijetkost vidjeti nekoga da vozi na najtvrđoj varijanti.
Zato jer su bijele/tvrde gume bile toliko sporije da sa njima nisu mogli pretjecati ni potrošene žute gume.
Nešto se definitivno promijenilo. Neven Novak mi je otvorio oči oko puno detalja, ali i dalje imam sumnje pogotovo za full wet.
Sjetite se zadnje kišne utrke (Brazil). Bilo je pravo vrijeme za full wet gume bar 20 krugova.
Staza je bila natopljena, hrpa lokvi (stajaće vode) i veliki sprej koji su dizali bolidi se jako dobro vidio. U tim uvjetima nekada se išlo na full wet.
Bilo je i sigurnije i napetije (kada promijeniti na inter. gume….)
Uglavnom još mi nije sve najbistrije u glavi oko te dvije gume, ali Neven mije dao još razloga koje su sprječavale njihovo korištenje.
Žao mi je što ga nitko a ni ja nismo pitali što misli o Sprint utrkama
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Pero
Pa ti sad reci da su full wet gume neupotrebljive ?
https://autonet.bug.hr/video/gume-iz-formule-1-sasvim-se-dobro-snalaze-i-u-off-road-voznji-45960
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Veliki pozdrav Nevenu Novaku.
Uvijek ga je uzitak slusati jer nije opsjednut sa nekim vozacem ili ekipom,kaze sto je je.
Pitanje:
Koja 2 vozaca na gridu bi ste imali u svojoj ekipi da ste vlasnik jedne momcadi i koju osobu bi postavili za sefa ekipe.
Hvala lijepa.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja da imam potpuno novi tim, krenuo bih sa Schumacherom i Drugovichem :)
A test vozač Beganovic.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mickom ?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako je, da je moj tim obratio bih se Micku, Felipeu i Dinetu.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neven Novak… čovjek koji je (koliko ja znam) osmislio izraz “ruljenje” guma. Uvijek mi je bio zagonetan taj izraz (jasna mi je pojava), pa ako bi mogao objasniti od čega je to nastalo. Da je “runjenje”, shvatio bih mada bih preferirao “zrnavljenje”, al ajd… al “ruljenje” mi je oduvijek bila enigma. Koji je to bio tandem, on sa ruljenjem i Blažičko sa brkanjem tisućinki, stotinki i desetinki (valjda lupi šta mu prvo padne na pamet)… nezaboravno.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još jedno pitanjce i zamolba.. pozovite nam Dinu Milića Jakovlića jednom u podcast da priča malo o povijesti F1 kad uhvatite vremena…taj je čovjek enciklopedija .
Kad smo već kod Nevena Novaka kojeg također treba i češće pozvati jer ipak je on dio tog našeg “odrastanja” uz F1… bio je i on urednik u F1Racing-u čak a i volim pročitati njegove članke na Telesportu
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dino je legenda, definitivno bi ga volio čut; nažalost otkad je telesport uveo pretplatu ne iden na taj portal
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najprije pozdrav voditeljima i gostu Novaku. Nisam čitao dosadašnje komentare pa neznam jel već postavio neko pitanje, ali moje pitanje za Nevena bilo bi…. Postoje li ikakve nade da se jednom vrate on i kolega mu Blažićko u komentatorske kabine za prijenose Formule 1 u Hrvatskoj?…. Pošto imaju daleko više iskustva u tome od sadašnjih komentatora. Hvala
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Blažičko je u mirovini. Plus F1 na areni je bila sranje, ne zbog njih dvojice već zbog reklama. Svako 5 min reklame bile
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jel se gospon Novak sjeca Studia F1 i Mladen Jergovica? Nisam dugo o njemu nista cuo.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pozdrav svima
Pitanje za Nevena
Najomiljenija utrka za prenosit uživo i zašto?
Te koja vam je omiljena era f1?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan podcast, najbolji do sada, veliki bravo za nevena novaka
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Užitak je slušati Nevena! Pozdrav!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zanimljiv podcast, ali su me dva detalja uvjerila da frajer definitivno nema oko za detalj….
Binoto nije CTO/CEO Saubera nego COO/CTO, a Wheatley je CEO.
Drugi detalj: Charlie Whitting nije bio sudac nego race director.
Osim toga je Novak bio jako dobar i zapravo mu ovo puno bolje leži nego tv prijenos. Ovo je definitivno sadržajno najbolji podcast, definitivno donosi vrijednost imati nekog dovoljno starog, a elokventnog. Probajte ga uključiti u stalnu postavu ili barem povremeno napravite ovo. Zaista sam uživao.
1
0