Albon: 2024. godina djeluje kao “propuštena prilika” za Williams

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 6 mjeseci 5 min 8 komentara

Alexander Albon kaže da sezona 2024. u Formuli 1 djeluje kao “propuštena prilika” za Williams, koji je pao na deveto mjesto u poretku konstruktora.

Williams je sezonu započeo s preteškim bolidom (FW46), a iako su uložili puno truda kako bi smanjili težinu, to je također utjecalo na raspored donošenja nadogradnji. Momčad iz Grovea pripremila je samo jednu značajnu dvodijelnu nadogradnju odmah nakon ljetne pauze.

To im je donijelo kratko razdoblje konkurentnosti u sredini poretka, prije nego što su ih konkurentske ekipe ponovno prestigle. Uz to, niz skupih operativnih pogrešaka i sudara dodatno su umanjili šanse momčadi da postigne u konačnici bolji rezultat ove sezone.

Albon smatra da je momčad trebala osvojiti puno više bodova na početku sezone, što bi im moglo pružiti realnu priliku da se bore protiv Alpine, Haasa i RB-a. To bi bilo moguće s bolidom koji je bio lansiran s minimalnom težinom, a ne znatno iznad nje.

“Moje je opće mišljenje da je ovo donekle propuštena prilika,” rekao je. “Lako je fokusirati se na kraj sezone i sudare, ali realno, započeli smo s preteškim bolidom. Trebali smo osvojiti puno više bodova na početku godine.

“Imali smo jednu nadogradnju, koja je bila dobra, i imali smo srednji dio sezone koji je bio solidan. Plan je uvijek bio rano se fokusirati na iduću godinu i u tom trenutku mnoge su nas momčadi prestigle.”

“Da smo započeli malo jače, poput Astona, imali vrhunac na početku i slabiji kraj, i dalje bismo imali solidnu sezonu, ali nismo. Mislim da je naše najbolje razdoblje bilo sredinom sezone – Monza, Baku, donekle Singapur – tada je naš bolid bio konkurentan, a onda su nas svi sustigli. No, također smo imali puno nesreće i puno problema, uključujući i mnogo sudara.”

“Ali na mnogo načina, osjećam da je veća propuštena prilika bila početkom godine nego kasnije.”

Za Albona, teška sezona ove godine lakše se prihvaća s obzirom na planove koje je postavio šef momčadi James Vowles kako bi izvukao momčad iz trenutne situacije do 2026. i kasnije.

“Na kraju krajeva, nisam previše uzrujan. Nisam ovdje zbog kratkoročnog uspjeha. Ovdje sam na duže staze, pa sam zadovoljan time,” dodao je.

“Šefovi momčadi mogu govoriti što žele, ali mislim da su ove godine naši problemi prilično očiti. Bili smo vrlo otvoreni o tome, a mislim da je James vrlo iskren u pogledu toga gdje se nalazimo, pokazujući smjer i korake unatrag koje moramo poduzeti u nekim aspektima kako bismo se postavili u bolju poziciju za budućnost.”

“James je i prema meni vrlo iskren, imamo otvoren dijalog. Možda traje dulje nego što bismo htjeli, ali drago mi je što imamo ambicije da ne budemo samo u sredini poretka. Želimo više od toga, pa kontinuirano žrtvujemo samo kako bismo dobili nadogradnje.”

James Vowles je u siječnju 2023. godine objavio da će napustiti Mercedes i priključiti se Williamsu na poziciji šefa ekipe umjesto Josta Capita. Vowles je tada pojasnio da se u Mercedesu osjeća “pretjerano ugodno” i da mu treba novi izazov, a prilika na poziciji šefa povijesno važne ekipe poput Williamsa bila je idealna u toj situaciji.

Prošle sezone vozački dio posla odrađivali su mu Alexander Albon i Logan Sargeant. Sargeant je završio bez bodova, a Albon ih je osvojio 27 – što je bilo dovoljno za solidno sedmo mjesto u konstruktorskom poretku. Iza sebe su ostavili AlphaTauri, Alfu Romeo i Haas.

“Kad sam došao u ekipu prošle godine to je bilo 20. veljače i bolid je već postojao kao fizički entitet. Ono što sam ja mogao vidjeti bile su nadogradnje kroz godinu, ali to su sve bile sitnice,” rekao je Vowles početkom ove godine.

Međutim, u sezoni u kojoj je u potpunosti participirao i u kojoj je medijsku kampanju predvodila ideja o “promjeni kulture” unutar ekipe – ostvarili su značajno lošiji uspjeh, a osim predzadnjeg mjesta i slabašnih 17 bodova najčešće iz ekipe nisu dolazile sjajne vijesti. Pamtimo fijasko iz Australije nakon što je Alex Albon razbio svoj bolid pa je Logan Sargeant morao pauzirati jednu utrku da bi udijelio svoj bolid timskom kolegi.

Štoviše, Williams je tad priznao da nema rezervnu šasiju spremnu, te da ju u slučaju potrebe neće stići spremiti niti za Japan.

“Plan je bio krenuti u sezonu s tri šasije, kao što biste i očekivali. To se pomaknulo na treću utrku sezone [VN Australije] jer su komponente kasnile sve više i više, a s obzirom na to da sad imamo posla s drugom šasijom [šasija koju je Albon razbio] – pretpostavljam da će opet doći do manjeg kašnjenja.”

“To su tisuće radnih sati u pripremanju šasije. To je jedan od najvećih poslova unutar F1 ekipe. Bit će spremna uskoro. U međuvremenu se moramo nositi s ovime što imamo,” rekao je tada Vowles.

Nakon otpuštanja Logana Sargeanta angažman Franca Colapinta učinio se dobrim potezom u samom početku, ali je kasnije rezultirao velikim i skupim štetama. Williams je sezonu završio s frankenštajnskim bolidima sklepanim tek toliko da mogu nastupiti na GP vikendima.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

8 komentara

  1. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Albona ceka teška 2025



    3
    3

    0
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Carlos je opasan vozač. Mogu ga zvati profesor Prost. Desetink, u koju gubi po krugu na prirodnu brzinu, zna naći kroz veoma dobre odluke za vrijeme trke.


    0
    0

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Baš nešto čitam R:B se riešava Pereza koji ima ugovor do 2026.
    Perez ne želi prekinuti to znači da će mu morati nešto isplatiti na ruke.
    Helmut Marko veli da će uskoro objaviti vozačke postave ionako usput da je Perez glavni krivac za gubitak momčadske Titule.
    Veli i da su glavni kandidati na koje su bacili šape naravno vozači Racing Bullsa Liam Lawson i Yuki Tsunoda.
    Nije mi jasno R.B ima para kao blata.
    Carlos Sainz je trenutno slobodni vozač.
    Zašto uopće razmišljaju?
    Ako žele borbu za naslov momčadskog prvaka imaju Sainza koji će garantirano to dobro odraditi.
    Sumnjam da se Max boji i pretlja u izbor drugog vozača kao svojedobno Hamilton nakon što je izgubio od Rosberga.
    Stvarno, tu se računa neka sumnjva matematika.
    Ne bih se čudio da ima prste u tome i vlasnička ekipa licence i serije “Drive to Survive”



    2
    0

    2
    • Fernando Alonso
      junior Prikaži

      Ovo za Sainza u Red Bull se slažem. To bi bio odličan potez, ali Max vec ima toliku moc u ekipi da je vrlo lako mogao staviti veto na nekog vozaca…ni prvi ni zadnji
      Nisam fan toga da vozac zeli birati timsle kolege niti toga da ekipa podilazi vozacu ma kolka god zvijezda on bio.
      Iskreno ne bih me iznenadilo u bahreinu 2025 i dalje vidjeti Pereza u Red Bullu, ali 2025 ne vjerujem da ce docekati jesen u Red Bullu i F1.



      2
      2

      0
    • Jordan Forever Prikaži

      Čudi me konstantacija da je Sainz slobodan vozač. Koliko je poznato, potpisao je za Williams.



      3
      3

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Ma potpisao je jer nije bolje mjesto mogao naći. . Ali da ga je R.B. htio potpisao bi s njima.
        R.B. će uzeti vozača iz svoje druge momčadi, po meni najvjerojatnije Tsunodu


        0
        0

        0
        • djdragan Prikaži

          Nisam siguran da bi Sajnc potpisao neki ugovor kao sto je to Perez uradio i to ga je na kraju totalno psihicki ubilo.
          A R.B sigurno ne zeli da potpise vozaca koji ce biti ravnoptavno tretiran kao i Maks jer je Maks kod njih neprikosnoveni broj jedan kome je sve podradjeno, i tim i drugi vozac. Ne mogu da verujem da ima iko kome to nije kristalno jasno.
          Perez krene odlicno u sezonu, price o borbi za titulu, potpis novog ugovora i potop. Perez zaboravio voziti? Naravno da nije ali nije mogao da podnese ono sto je prihvatio i za to uzeo lep novac.
          Zasto bi Sajnc potpisao i uradio takvo nesto?



          2
          1

          1

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.