FSB Racing Team, prvi hrvatski Formula Student tim, održao je u četvrtak 28. studenog na testnom poligonu Mičevac dan za sponzore, gdje je tim predstavio svoje prošlosezonske uspjehe te planove za budućnost. Gosti su imali prilike upoznati članove tima, upoznati se s raznoraznim dijelovima bolida i tehničkim odjelima zaduženim za njihov razvoj i proizvodnju, čuti na kojim projektima tim trenutačno radi te u akciji vidjeti njihov najnoviji bolid naziva Martes.
FSB Racing Team projekt je studentske udruge HSA-SF (Hrvatske studentske asocijacije strojarskih fakulteta), osnovan 2003. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Glavni zadatak tima je prema strogom pravilniku koncipirati, proizvesti i testirati bolid jednosjed, nalik Formuli 1, za najprestižnije inženjersko studentsko natjecanje – Formula Student. FSB Racing Team najveći je studentski projekt u Hrvatskoj i trenutno okuplja preko 100 članova s raznih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu.
U dosadašnjih 21 godina postojanja, tim je izradio sveukupno 12 bolida s kojima se natjecao na raznim Formula Student natjecanjima. Najnovija iteracija je Martes, električni bolid s kompozitnom monocoque šasijom koju pogone dva elektromotora ukupne snage od 80 kW koji je doveo tim do njihove povijesne prve pobjede na nekom Formula Student natjecanju.
Sama Formula Student je inženjersko natjecanje između sveučilišta gdje timovi mladih inženjera iz cijelog svijeta koncipiraju, konstruiraju te izrađuju trkaći bolid jednosjed unutar ograničenja strogog pravilnika i potom se natječu u raznim disciplinama. Moguće se natjecati u nekoliko kategorija, bolidima na klasični pogon s motorom s unutarnjim izgaranjem, bolidima s električnim pogonom te Driverless bolidima.
Natjecanje se sastoji od dva dijela, statičkih i dinamičkih disciplina. U statičke discipline se ubrajaju predstavljanje konstrukcijskih rješenja sucima i opravdavanje istih (Engineering Design Event), predstavljanje financijskog izvještaja i troškovnika cijelog bolida (Cost & Manufacturing) kao i razvijenog modela poslovnog plana (Business Plan Presentation). Uzbudljiviji i napetiji dio natjecanja su dinamičke discipline u kojima se provjerava ubrzanje bolida (Acceleration), zatim kvaliteta upravljanja i ovjesa u vožnji tzv. “osmica“ (Skidpad), autocross utrka u kojoj auto vozi kroz brojne zavoje, uzbrdice, šikane, a ponekad i mokre dijelove staze (AutoCross). Komponenta natjecanja koja nosi najveću težinu je vožnja Endurance utrke u kojoj se testira bolid kao cjelina, potrebno je prijeći 22 km bez gašenja bolida s jednom izmjenom vozača, a nakon svega toga valja proći tehničku inspekciju nakon eventa.
Ove je godine FSB Racing Team nastupio na tri međunarodna natjecanja: FS Czech (Češka), FS Alpe Adria (Hrvatska) te FS Poland (Poljska), na kojem je Martes i zabilježio pobjedu.
Statičke discipline | FS CZECH | FS ALPE ADRIA | FS POLAND |
Engineering Design Event | 29. | 18. | 1. |
Cost & Manufacturing | 21. | 18. | 1. |
Business Plan Presentation | 42. | 17. | 3. |
Dinamičke discipline | |||
Acceleration | DSQ | 18. | 2. |
Skidpad | 13. | 10. | DQ |
AutoCross | 13. | 10. | 2. |
Endurance | 6. | DQ | 1. |
Efficiency | 12. | – | 3. |
UKUPNO: | 10./47 | 15./30 | 1. |
Od postignuća ističe se prolazak svih tehničkih pregleda te uspješna vožnja na svim dinamičkim disciplinama na prvom natjecanju u sezoni (FS Czech) što nikad prije nije ostvareno u povijesti tima. To je nagovijestilo dobru sezonu, pa je tako tim na FS Alpe Adria prošao sve tehničke preglede u rekordnom vremenu, a kratku, ali slatku sezonu okrunio povijesnom pobjedom na FS Poland.
Ciljevi tima za budućnost uključuju izgradnju bolida na godišnjoj bazi te ulazak u top 20% timova na FS Germany. Martes ostaje u upotrebi te će se uz blagu evoluciju natjecati i u sljedećoj sezoni, gdje su u planu nastupi na FS Austria, FS Netherlands i FS East što se stranih natjecanja tiče. U isto će vrijeme biti pokrenut razvoj na potpuno novom bolidu za sezonu 2025./2026. s pogonom na 4 kotača i visokonaponskim sustavom od 600 V, što će ujedno biti i temelj za driverless bolid.
Za one koji žele saznati nešto više o projektu, dostupni su sljedeći linkovi:
Web: https://www.fsb-racing.com
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fsbracingteam
Instagram: https://www.instagram.com/fsbracingteam/
Facebook: https://www.facebook.com/FSBRacing
YouTube: https://www.youtube.com/user/FSBracingteam1
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
bravo omladino!
boje me podsjećaju na alonsov minardi, a zadnje krilo malo na američke sprintcarove.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene podsjeća na bob sa krilima i kotačima.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Veseli vidjeti mlade nade. Nadam se da će koji uspijeti i do kojeg f1 tima.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo dečki
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo FSB Racing Team za trud, realizaciju projekta i odličan rezultat!
Sretno u daljnjem razvoju i budućim natjecanjima :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka čast cure i dečki!
0
0