David Coulthard, pobjednik 13 F1 utrka i stručni komentator za F1 TV, kritizirao je DRS koji po njemu ponekad čini pretjecanja prelaganima.
“Upravo smo svjedočili utrci u Brazilu, čitavoj u vlažnim, mokrim uvjetima i naravno, bez DRS-a – i to je bila briljantna utrka”, rekao je Coulthard u najnovijem izdanju podcasta Formula For Success.
“Osobno smatram da je DRS vrlo često presnažan u omogućavanju pretjecanja. Prije je postojalo pravo iščekivanje za obavljanjem pretjecanja i dobivanjem prilike za to, stoga sam definitivno za to da se utjecaj DRS-a smanji.”
“Želio bih da pretjecanja budu kakva su uvijek bila, temeljena na tome da dovedete svoj bolid dovoljno blizu da ulovite zavjetrinu.”
DC-jev stalni sugovornik u podcastu, bivši šef F1 ekipe Eddie Jordan, jasno je rekao kako je nešto poput DRS-a umjetno i fundamentalno pogrešno jer sprječava ispravan i pošten rasplet borbe na stazi.
“Za mene to nije borba. To je kao da boksaču zavežete jednu ruku iza leđa u tom trenutku. To je nepoštena prednost, zar ne?”
“Ako ne možete to odraditi pošteno, kao što su svi morali raditi u tvoje vrijeme Davide, zašto kažnjavati dobrog vozača prepuštanjem pozicije jer postoji glupo pravilo o DRS-u? Nisam za to, žao mi je. Staromodan sam, recite što hoćete.”
DRS je uveden 2011., što znači da već 14. sezonu zaredom najbolji vozači svijeta koriste izravno pomagalo koje daje prednost napadaču kako bi pretjecali. On će s novim pravilnikom 2026. nestati, no naslijedit će ga novo pomagalo – zasad poznato kao “override mode”, ono će također biti dostupno samo napadaču u zadanim zonama, a razlika je u tome što se umjesto mehaničkog dijela bolida radi o dodatnoj snazi iz električnog motora.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Očekivao bi čovjek da su ti F1 likovi nešto dulje pameti. DRS je uveden jer je pretjecanje s tadašnjim bolidima postalo nemoguće ako nisi brži 2 sekunde po krugu. Svi se sjećaju Trullijevih vlakića ili nemogućnosti Alonsa da pretekne Petrova 2010 u Abu Dhabiju… To je naravno proizvodilo dosadu i nepravedne ishode utrka. Dok je bilo dozvoljeno dolijevanje goriva, preticanja su se obavljala pomoću boxeva pa se tako moglo riješiti vlakić… KAd je to zabranjeno nastalo je sranje od utrka.
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Je, tako je bilo. Hrpa vlakića. Sjećam se Senne davno u žutom slabom (mislim reklama za Camel pljuge) bolidu kako je pola utrke štopao 7-8 bolida iza sebe. Naravno kada ga je prvi uspio maknuti sa idealne putanje svi su ga pretekli.
Nego da. Utrke bez dolijevanja goriva su postale dosadne jer se nisi mogao približiti na manje od sekunde a i ta sekunda ti je uništavala gume.
Po meni, nakon uvođenja DRS-a kada su uspjeli aerodinamikom srediti da se mogu približiti na trećinu sekunde, trebali su smanjiti snagu DRS-a.
Ionako imaju struju, pa jači bolid može više nakupiti snage u 2-3 kruga i pokušati pretjecanje.
Svašta se tu promijenilo.
npr. Hrpetina uličnih utrka na kojima se ne može pretjecati, da im dodaju i propeler.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi ah moj Alonso, RB je već tada pokazao kakvi su trkački genijalci te su navukli Ferrari sa ranim pozivanjem Webbera u box i Fernando je išao pokrivati Marka a Vettelu se tu otvorilo i onda veliki Alonso nije uspio koliko 45, 50 krugova preteći teškog prolaznika u F1,Petrova… zato i stoga i nije osvojio naslov i kraj priče..da mi je žao,je,ali tako je bilo.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa slažem se, ali u Abu Dhabiju s tim bolidima tih godina nitko nije pretjecao
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Osnovni problem F1 je što staze nisu prikladne. Staviš bilo koju drugu seriju na F1 stazu i imaš napetosti. Mijenjati bolide ili graditi staze za njih. Vjerojatno bi takva staza bila dobra samo za F1 pa je to problem.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se sa DC… taj DRS je baš ubio skill kod vozača.. pun kufer puta se ljudi ni ne brane jer znaju da nema smisla.. DRS je baš presnažan faktor u utrkivanju…
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Override je “pametnija” zamjena za DRS.
DRS možeš uključiti kad kod si blizu bolidu ispred sebe ( u određenim zonama) i on je pespomoćan.
Za override imaš limitirano vijeme uporabe za cijelu utrku.
Recimo 60 sekundi, možeš potrošiti vrijeme overida čas posla ako ne razmišljaš.
Overide može koristiti i “lovac” i “lovina”…
To se već dugo koristi.
Bit će zanimljivo
LP
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kao PUSH TO PASS u Indycar-u. ??
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nažalost, ovo nije točno. Override će funkcionirati upravo kao DRS, odnosno pomagalo napadaču. Ispod citiram najnoviju verziju sportskog pravilnika za 2026. u kojoj još nije definirano hoće li se kao DRS uključivati na sekundi ili više/manje zaostatka. U tekstu su LTCS treninzi i kvalifikacije, a TTCS su sprint i utrka.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Budući se override gasi ako na activation lineu imas preveliki gap, a ne postoji neki deactivation line, čini mi ćeš između dva prelaska preko activation line moći dodatnu snagu koristiti bilo gdje i nema gašenja kad takneš kočnicu. Ništa ne kaže koliko će biti activation lineova po krugu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još je to dosta nedefinirano, nisam nigdje vidio informaciju koliko će override mode moći trajati. Po ovom pravilniku i nekim izjavama će se on dodijeljivati po krugu, ali spominjalo se i da će se moći koristiti samo na određenim dijelovima staze – hoće li to biti zadane zone ili se jednostavno radi o realnom ograničenju jer je to dodatna snaga iznad brzine od 290 km/h, zasad nije precizirano. Bilo kako bilo, opet ćemo imati sustav u stilu DRS-a koji će vezati jednu ruku obrambenom vozaču, umjesto poštenijeg P2P sustava ?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne treba ti posebno ograničenje imaš kapacitet baterije. Bitna razlika u odnosu na DRS je da nije prostorno ograničen.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Barem pola vozaca na gridu imaju problem pretjecanja i sa DRSom , ukoliko bas nemaju veliku prednost sa DRSom. Ako je ta prednost sitna , neznaju naci nacina za pretjecanje. Nego se vuku iza 20+ krugova
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema bez toga, uz ovakve bolide. Problem je da bolidi idu prebrzo i predobro drže, pa je teško pogriješiti ako si naprijed da se stvori prirodna prilika. Dok onaj iza opet je bespomoćan.
Utrke po kiši su bolje upravo jer onaj naprijed više prirodno griješi i proklizuje, te onaj iza to može iskoristiti i prestići.
Jedino što sam za je ograničenje broja aktivacija DRS-a i broja stiskanja Override moda (ako se ne varam i sad imaju bolidi nešto takvo, da dobe više snage).
Kako je Brazil pokazao da ga ne treba, Baku je pokazao da ga treba i da ako je dobro pogođena zona aktivacije, ni s njim nije lako prestići.
0
0