Dok je bitka za svjetskog prvaka Formule 1 za trenutnu sezonu naglo splasnula nakon utrke u Brazilu, te se praktički samo čeka potvrda četvrtog naslova Maxa Verstappena, to ne znači da ne postoje druge bodovne borbe na koje treba obratiti pozornost do kraja sezone.
Do kraja nas čekaju još tri trkaća vikenda, a bodovi se dijele u utrci u Las Vegasu, sprintu i glavnoj utrci u Kataru te u posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju. To znači da je na pladnju još podosta bodova, točnije teoretski maksimum od 147 bodova u slučaju ekipa, odnosno 86 bodova u slučaju vozača. Poučeni iskustvom iz prošlih sezona, vrlo je moguće da će poredak vozača i konstruktora do kraja godine izgledati drukčije nego sada, stoga valja promotriti najzanimljivije dvoboje.
Momčad | Bodovi (razlika) |
1. McLaren | 593 |
2. Ferrari | 557 (-36) |
3. Red Bull | 544 (-13) |
S obzirom na ovogodišnji pad u formi Red Bulla, strelovit uspon McLarena, kao i približavanje Ferrarija tom dvojcu, ove godine imamo čak troboj za titulu svjetskog prvaka u poretku konstruktora.
Iako često smatrana manje važna u odnosu na onu vozačkog prvaka, titula prvaka u konstruktorima bitna je iz razloga jer potvrđuje dobar rad tehničkog odjela ekipe što je nužan preduvjet za naslov u konkurenciji vozača. Uz to, naravno, najbolje plasirana ekipa u poretku osvaja i najveću novčanu nagradu, no s tim u paketu dolazi negativan utjecaj na dozvoljeno vrijeme u zračnom tunelu.
Trenutno u tom troboju najbolje stoji McLaren koji se može pohvaliti izvanrednim relativnim napretkom u formi tijekom prošle i ove sezone te generalno najkonstantnijim bolidom ove sezone. Oni na svom kontu do sada imaju ukupno 593 boda. Pobjedama na VN SAD-a i VN Meksika te generalno dobrim izvedbama u drugom dijelu sezone, Ferrari se uključio u bitku za naslov u konstruktorima te trenutno zauzima drugo mjesto, itekako dostižnih 36 bodova iza McLarena. Strmoglav pad doživio je Red Bull koji je od prošlogodišnje dominacije delegiran na treće mjesto, doduše, samo 13 bodova iza Ferrarija, ali i s najslabijim prospektima u pogledu bodova zbog slabe forme Sergija Pereza.
Momčad | Bodovi (razlika) |
6. Alpine | 49 |
7. Haas | 46 (-3) |
8. RB | 44 (-2) |
Možda još i neizvjesnija borba vodi se za šesto mjesto u poretku konstruktora, također između tri ekipe. Neizvjesnosti ove borbe pridonose male razlike u bodovima te generalno mali ukupan broj bodova ekipa, gdje jedan iznimno dobar rezultat može lansirati ekipu prema gore na bodovnoj tablici i tako gotovo prebrisati marljivo cjelosezonsko sakupljanje bodova nekih drugih ekipa.
Nitko to bolje nije pokazao od Alpinea na Velikoj Nagradi Brazila, gdje je francuska momčad sjajnim nastupima Ocona i Gaslyja uzela ukupno 35 bodova i tako se instant lansirala s devetog mjesta u poretku na šesto mjesto. Aston Martin na petoj poziciji ipak je predaleko s 86 bodova, no teško da netko u momčadi iz Endstonea razmišlja o tom, već su sretni da nakon poprilično loše sezone u kojoj im je deveto mjesto u poretku bilo vrlo izgledan scenarij na kraju ipak odlaze nekoliko desetaka milijuna eura bogatiji.
Do prije VN Brazila, to šesto mjesto okupirala je ekipa Haas, ekipa koja se može pohvaliti uzlaznom formom i u zadnje vrijeme konstantno dobrim rezultatima na rubu bodova. S zaostatkom od samo 3 boda za Alpineom, apsolutno ništa još nije riješeno, ali jednako tako, u Haasu moraju biti oprezni jer još manja razlika odvaja njih od osmoplasirane ekipe RB-a, koja će s novopridošlim Lawsonom sigurno imati što za reći u preostala tri trkaća vikenda ove sezone.
Vozač | Bodovi (razlika) |
2. Lando Norris | 331 |
3. Charles Leclerc | 307 (-24) |
Iako službeno prilično nevažna bitka, borba za drugo mjesto u poretku vozača može biti zanimljiva iz aspekta pripreme za iduću sezonu koja bi prema svemu viđenom trebala biti vrlo neizvjesna. Iz tog je razloga vozačima vrlo bitno u što boljem tonu završiti postojeću sezonu kako bi onda iduća bila samo prirodni nastavak takve forme, jer nije rijetko slučaj da dobra forma s početka sezone na kraju odigra ulogu u razrješenju prvenstva. Upravo je bodovna prednost s početka ove sezone držala Maxa Verstappena na distanci od Norrisa i omogućila mu da uz manje drame privede sezonu kraju.
Kako sam Verstappen gotovo sigurno nije upitan kao novi svjetski prvak, pažnja se sad skreće na Norrisa, koji bi svakako morao obraniti drugu poziciju u poretku vozača. Za petama mu je Leclerc, sasvim dostižnih 24 boda iza, vozač koji se ima pravo nadati borbi za titulu iduće sezone, a dobar prvi korak ka tome bi mu bilo pobjeđivanje Norrisa ove sezone.
Vozač | Bodovi (razlika) |
6. George Russell | 192 |
7. Lewis Hamilton | 190 (-2) |
Ova borba i nema neko značenje povrh prava na hvalisanje, a neće ni utjecati na iduću sezonu jer se dvojac rastavlja Hamiltonovim odlaskom u Ferrari. Ipak, George Russell kao budući vođa ekipe Mercedes si ne bi smio dopustiti da bude pobijeđen od ove sezone neuvjerljivog i čini se nemotiviranog Hamiltona.
Sezone 2022. bolji je bio Russell s 275 bodova naprema Hamiltonovih 240 kao četvrti u prvenstvu, dok je prošle sezone kao treći u prvenstvu bio bolji Hamilton s bodovnim odnosom 234 naprema 175. Dvoboj ove sezone vrlo je neizvjestan, no treba spomenuti da bi bodovi na tablici izgledali nešto drukčije da Russell nesretno nije izgubio dobrom vožnjom osvojenu pobjedu u Belgiji, koju je naslijedio baš Lewis Hamilton. Tko će ove sezone uzeti „prava na hvalisanje“ u Mercedesu, ostaje za vidjeti.
Vozač | Bodovi (razlika) |
12. Pierre Gasly | 26 |
14. Esteban Ocon | 23 (-3) |
Još jedna borba koja je zanimljiva iz osobne povijesti dvojca je ona u ekipi Alpine između Gaslyja i Ocona. Javno je poznato da Francuski vozači nisu u najboljim odnosima, no te je odnose naizgled malo popravila odlična predstava obojice vozača u Brazilu. Do prije VN Brazila bodovni odnos bio je 9 – 5 u korist Gaslya, a nakon Brazila odnos je 26 – 23 i dalje u njegovu korist. Prošle sezone Gasly je bio marginalno bolji s 62 naprema 58, a stvari su vrlo neizvjesne i ove, iako valja uzeti u obzir generalno lošiju formu Alpinea što dovodi do slabog uzimanja bodova pa onda i do smanjene mogućnosti da se nešto drastično promijeni na tablici.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Budi prvi koji će napisati komentar!