Natezanje između tehničkih ekipa u Red Bullu i McLarenu se nastavlja. Kako to uvijek biva – svi pokušavaju shvatiti što je točno McLaren napravio da je bolid tako poletio ove sezone nakon katastrofalnog početka 2023. godine. Tako se Red Bull žalio na fleksibilno zakrilce na stražnjem krilu u Azerbajdžanu, a FIA je zatražila da McLaren i još dvije ekipe prestanu s tom praksom.
U Austinu je McLaren uzvratio. Fokus je bio na mehanizmu koji je omogućavao Red Bullu da jednostavnije podešava visinu dijela podnice njihovog bolida. FIA je istražila i zaključila da se to nije koristilo u parc-fermeu jer to ne bi bilo izvedivo bez da se rastavi cijeli prednji dio bolida. Sustav je proglašen legalan, ali se sad prije svakog parc-fermea stavlja pečat preko tog vijka za podešavanje koji je ionako dostupan samo uz pomoć alata.
U Brazilu je Red Bull ponovo preuzeo ulogu tužitelja. Ovaj put radi se o dolijevanju vode u gume. Taj trik u teoriji pomaže boljem hlađenju guma u dužim stintovima. Voda bi se ubrizgavala kroz ventile, a čak i male količine postigle bi željeni učinak. Red Bull smatra da nekoliko ekipa ima koristi od ove prakse, uključujući i McLaren.
FIA sad istražuje te optužbe, ali na posljednje dvije utrke u Austinu i Meksiku nisu imali sumnjivih zapažanja. Pirelli je također rekao da ove godine nisu zabilježili nijedan slučaj vrijedan pažnje. Iz FIA-e ne žele službeno komentirati ovaj slučaj, ali njemački AMuS piše da se u paddocku priča kako se radi o promašenoj teoriji.
Mario Isola je komentirao:
“Najprije sam morao i ja shvatiti o čemu se radi i kako to funkcionira. Dio vode ispari, dio ostane tekući. To omogućuje bolje odvođenje topline prema naplatku. Međutim, pritisak se više ne može tako lako kontrolirati s višom razinom vlage u gumi. Pritisak raste, a to smanjuje performanse.”
Pirelli je ustrajan u tome da će blisko surađivati s FIA-om po tom pitanju. Naravno, garancija legalnosti leži na organizatoru natjecanja, odnosno FIA-i.
Kod korištenja ovog trika postavlja se pitanje kako voda uopće može ući u gume, a da Pirelli to ne primijeti, te kako bi trebala voda nestati nakon utrke. Gume i naplatci su kodirani, a FIA nasumično dodjeljuje gume naplatcima koje prijavljuju ekipe. Montažu i demontažu obavljaju Pirellijevi tehničari.
Jedini pristup je kroz ventil, no ubrizgavanje tekućina bez da itko primijeti bilo bi izuzetno teško s obzirom na broj nadzornih tijela i Pirellijevih inženjera u garažama.
Takav trik bio bi i vrlo rizičan. Ako voda ne “nestane” prije nego se gume rastave tri do četiri sata nakon utrke – sumnja bi vrlo brzo pala na tu ekipu.
Zanimljivo je da je Red Bull eksperimentirao s tim rješenjem prije nekoliko godina, dok još nije bilo zabranjeno. No, FIA je promptno zatvorila tu rupu u pravilniku i sad Red Bull pretpostavlja da inženjeri koji su promijenili poslodavca i otišli od njih u druge ekipe sad ponovo otkrili i usavršili taj davni trik.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je ovo bila glasina i prije utrke i da nije samo Mclaren optuzen. Vise me iznenadilo da nema neki clanak o Alpineu i njihovom povijesnom uspjehu ali dobro, mozda i bude.
I Gasly je malo zanemaren u svim medijima a imao je fenomenalnu voznju kao Max sa 13. na 3. mjesto u znacajno losijem bolidu od konkurencije
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pogrešno, specifični toplotni kapacitet vode je 4.187 puta veći od specifičnog toplotnog kapaciteta vazduha. Ubrizgavanjem “male količine vode” u pneumatike, oni bi se teže i GRIJALI i HLADILI. jer 4 puta veću količinu toplote treba donijeti/odnijeti da bi se voda ugrijala/ohladila za jedan stepen.
1. što više vode ispari, to je vazduh zasićeniji i teži granici rosišta, pa samim tim mu se i spec. topl. kapacitet povećava (veći udio vlage u vazduhu)
2. stvaranjem kako kaže mr. dr. Isola, da se “dio vode ostane tekući” i tako brže prenosi toplotu, važi SAMO za slučaj kondukcije toplote kroz fluid. Dakle kada tečnost MIRUJE onda se sa jedne strane na drugu toplota prostire kondukcijom. To naravno nije slučaj u praksi jer se pneumatik rotira, pa samim tim imamo prelaz toplote konvekcijom, pa mu i ta teorija pada u vodu.
3. konvekcija vazduha i vode u tako malim zonama davat će slučaj prenosa toplote u HIDRODNIAMIČNOM GRANIČNOM SLOJU, gdje ključnu ulogu igra otpor u kretanju. Šta ima veći otpor pri kretanju, vazduh ili voda?
Sve ovo govori da frajer priča gluposti, i da nema termodinamička znanja… Kako ga nazivaju “tire king”…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Imaš količinu topline koju proizvodi vožnja bolida. Ako je toplinski kapacitet gume veći onda će se teže zagrijati ili pregrijati nego bez vode unutar gume. To znači da možeš jače stisnuti gume prije nego ih pregriješ….
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To jeste tačno, ali konstantacija da brže HLADE gume je potpuno netačna (posebno u dužim stintovima lol). Sporije (teže) se i griju i hlade što je toplotni kapacitet veći.
0
0