McLaren: Imali smo probleme s kočnicama, to je doprinijelo slabijem rezultatu

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 7 mjeseci 3 min 15 komentara

x1

McLaren kaže da su problemi s blokiranjem kočnica, a ne vozačke pogreške pod pritiskom, bili glavni faktor koji je uništio nade u utrci za Landa Norrisa.

Norris je imao sjajnu priliku smanjiti prednost Maxa Verstappena u prvenstvu u Interlagosu nakon što je osigurao pole position, dok je njegov rival imao peh u kvalifikacijama koji ga je ostavio na 17. mjestu na startu.

No, Norrisovi problemi počeli su pogreškom na otkazanom startu, nastavili se lošim startom u utrku, izletom i gubitkom pozicije nakon prvog restarta, izletom i gubitkom više pozicija nakon drugog restarta i u konačnici rezultirali šestim mjestom.

Verstappen je tako spreman osigurati svoj četvrti naslov, potencijalno već na Velikoj nagradi Las Vegasa, dok je Norris razočaran što stvari nisu išle bolje.

Iako su Norrisove poteškoće došle u trenutku kada se pritisak u prvenstvu pojačavao, šef tima McLarena, Andrea Stella, kaže da su tehnički elementi odigrali veliku ulogu u utrci.

Posebno ističe da se McLaren bori s problemom blokiranja kočnica u određenim uvjetima – što je došlo do izražaja tijekom vikenda u Brazilu, kada je Norris bio izložen problemu u utrci, a Oscar Piastri je naišao na iste poteškoće u kvalifikacijama.

Stella je rekao:

“Kada blokiramo gume s ovakvim automobilom, kao danas, tu ne krivim vozača.”

“Gledam zašto automobil nastavlja blokirati prednje gume u ovakvim uvjetima – ne mislim da je pritisak na vozača bio značajan faktor.”

“Mučili smo se s blokiranjem cijeli vikend u mokrim uvjetima s oba vozača, i mislim da je ovo nešto što moramo istražiti s aspekta bolida.”

Stella nije htio otkriti previše detalja o specifičnostima problema s kočnicama, ali je rekao da tim treba raditi na tome kako bi riješio problem.

“To će svakako biti nešto što ćemo istražiti,” rekao je. “Čini se da se pojavljuje u određenim uvjetima. Ne mogu previše komentirati – otkrio bih neke naše tajne – ali to je pomalo nepredvidivo i vozačima je teško prilagoditi se iz kruga u krug.

“Svodi se na nepredvidivost. Rekao bih da je ovo tehnička prilika za ekipu, a ne nešto što vozači trebaju sami istraživati.”

Strateške odluke

Iako su se Norris i tadašnji lider utrke George Russell zaustavili pod VSC uvjetima kako bi dobili svježe intermadiate gume, trio Esteban Ocon, Verstappen i Pierre Gasly ostali su na stazi.

To je potencijalno moglo izložiti njih trojicu riziku u slučaju normalnog ponovnog starta u kišnim uvjetima, ali strategija im se isplatila kada je crvena zastava oglašena zbog Colapintovog sudara.

Na pitanje o izboru strategije McLarena, Stella je rekao:

“Oba vozača su priznala da su nam trebale nove gume za ostanak u tim uvjetima, ali razlog zašto ova odluka nije uspjela jest što je kiša postala vrlo intenzivna, uz nesreću koja je uzrokovala crvenu zastavu.”

“U tom smo trenutku mislili, s virtualnim sigurnosnim automobilom i povećanom količinom vode na stazi, važno je uzeti nove gume.”

“Mislim da bez crvene zastave, i s malo manje intenzivne kiše – što je uvijek teško predvidjeti – za one koji nisu promijenili gume situacija bi bila prilično teška.”

“Ponekad izgledate briljantno jer se odlučite za nešto, i uvijek je lakše odlučiti se kad ste iza u poretku, a tada izgledate kao heroj.”

Tribina logo
F1puls podcast #26


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

15 komentara

  1. Lance Stroll 18
    lance_troll Pretplatnik Prikaži

    Kako bi se reklo: seri, seri moj golube bijeli.



    9
    7

    2
  2. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Pokrit se usima, sutit i cekat Vegas.

    Previse ste vi bodova prokockali da biste se izvlacili na nekakve nevidljive probleme, kao i za startove Norrisa.



    7
    6

    1
  3. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Samo Mclaren je jucer bio na mokroj stazi.



    14
    14

    0
  4. Ferrari
    pero iz bukurešta Prikaži

    Još malo pa će kao I Ferrari pod Mattiom:

    “Mlada smo momčad”

    Oni mi zbilja djeluju kao Ferrari kada je Mattia radio dar mar; osim šta imaju bolji bolid nego tada Ferrari



    7
    7

    0
  5. Nelson Piquet
    graho Pretplatnik Prikaži

    “Kada blokiramo gume s ovakvim automobilom, kao danas, tu ne krivim vozača.”

    Da, ipak moja pokojna baba vozi taj bolid, a ne gusana peć pardon Lando.
    Šta se sve radi da bi se oprao nesposoban lik, stati i gledati.



    3
    -1

    4
  6. Ayrton Senna
    MCLfan Prikaži

    Nemaju se šta pokrivati po ušima,svi znaju da je max đubre od čovjeka,ako ima bolid pobijediti če,ako ima solidan,velike su šanse da će pobjediti,ako bolid nejde onda su mu svi krivi,jučer je imao najbrži bolid
    Samo da napomenem da colapinto nije izletio max sa onim bolidom bi se borio za pokoji bod,lando je griješio,ako pogledate njegov zadnji krug bio je na pola sec sporiji,premalo je napravio prostora do leclerka pa se mogao približiti maxu za najbrži krug,uglavnom bio je brži i imao je sportske sreće



    2
    -12

    14
  7. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Čini se da se pojavljuje u određenim uvjetima

    Ono kad si pod pritiskom pa ti se dogodi.. Inace su ok..



    5
    5

    0
  8. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Inace je P6 najslabiji rezultat Landa sa P1..

    When the going gets tough, the tough get going


    0
    0

    0
  9. Formula1
    F1 Sprint Prikaži

    Sada nekoliko dana nakon utrke tri stvari su mi potpuno nejasne što se tiče percepcije Mclarena i Norrisa u javnosti.
    1. Norris predstavljen kao najlošiji starter na gridu – Sasvim mi je razumljivo kako to trenutno izgleda tako, ali čovjek nikad u karijeri do sada nije imao problema sa startevima. Dapače, Mclaren je nakon onog starta u Zandvortu priznao kako nešto nije uredu u startnoj proceduri i od kad su to promjenili Norris je sasvim solidno odrađivao start. Monza: zadržao vodstvo nakon starta, Piastri izveo fenomenalno pretjecanje u zavoju broj 3. Singapur: Zadržao vodstvo bez problema. Texas sprint: s 4. mjesta na 2. mjesto. Texas utrka: Start sasvim solidan do Maxovog divljaštva koje je koštalo i njega i Maxa pozicija u odnosu na Ferrari. Mexico također solidan start kao i svi oko njega. U biti jedini start od Zandvorta koji se može smatrati neuspješnim je onaj nedjeljni koji kad se uračunaju uvjeti je u biti lutrija hoće li doći do wheelspina ili neće s obzirom kakve su se “rijeke” stvarale na stazi.

    2 . Mclaren predstavljen kao dominantan bolid u većini sezone – Osim Mađarske gdje je Mclaren izveo poprilično lagan 1-2, ja nisam vidio niti jedan vikend gdje je taj bolid bio toliko dominantan i nadmoćan u odnosu na ostale. Možemo tu uzet u računicu Sinagpur i Zandvort, ali u obje te utrke je Norris apsolutno demolirao Piastria koji nije bio nigdje, pa bi tu trebalo neke zasluge dati i Norrisu. Norris u kombinaciji s tim Mclarenom je bio fenomenalan u jednom krugu što govori i činjenica o 8 pole pozicija. Taj bolid je često i bio najbolji prema gumama i u zadnjim trećinama utrke pri praznim spremnicima goriva, ali su isto tako znali imat značajnih problema sa tempom na početku utrke s teškim bolidom, gdje je Red Bull bio fantastičan. Je li Mclaren trebao pobjediti još poneku utrku? Defnitivno, radili su greške, ali niti jedna od tih utrka nije bila “walk in the park”, pa da su je u potpunosti upropastili. I dalje je najdominantniji bolid ove sezone Red Bull s početka u prvih 5-6 utrka kada je čak i Perez bio na postoljima, a Max vozio kolko je bilo potrebno. Od Miamia na dalje smo dobili jednu od zanimljivijih i raznovrsnijih sezone s čime svakako trebamo biti zadovoljni. Ali reći kako su Norris i Mclaren nešto propustili što se tiće titule nema smisla, pogotovo ne za ekipu koja više od desetljeća nije bila u ovakvoj situaciji, a pri tome je u odličnoj situaciji za uzet konstruktorski naslov.

    3. Mclaren kao daleko najbrži bolid u Brazilu – Ovo mi je najgore od svega. DA, bili su najbrzi, ALI ne u UVJETIMA kakvi su bili u utrci. U slučaju da je ostalo suho cijeli vikend Norris i Piastri bi se prošetali do 1-2, ali po onakvoj kiši nisu bili toliko konkurentni. To se vidlo u Q1 kada je Norris jedva prošao dalje, a to su bili uvjeti najsličniji utrci, samo što u utrci nitko ne želi voziti na extream wet gumama jer će svakako morati opet u box po intermedie u nekom trenutku ili će utrka biti zaustavljena. Norris je uzeo pole i to uvjerljivo sa odličnim krugom, ali to su bili čisti intermediate uvjeti bez kiše (u tim trenutcima) sa stazom koja se svakim krugom sušila. U takvim uvjetima je Mclaren najbolji. Sjetimo se samo Siverstona u trenutcima kada je krenula lagano padat kiša kako su Norris i Piastri poletili ili Kanade kada je Norris natukao skoro 10 sekundi prednosti do safety cara u uvjrtima kada se staza znatno sušila, a do tada je po izrazitoj kiši bio znatno sporiji od vodećih. Tako da ne, Mclaren NIJE bio najbrži bolid u nedjeljnoj utrci i ti uvjeti bi trebali znatno više pasat Red Bullu što je bilo vidljivo u Q1, a uz to pretjecanje je bilo užasno teško za skoro sve vozače, osim Maxa kojem kapa dole za sve što je izveo. Crvena zastava je znatno pomogla jer bi bez nje morao u box, ali je on svoju sreću izazvao i zaslužio.

    Nije potrebno toliko mržnje prema jednoj momčadi i vozaču samo zato što nisu uspjeli ono što ni mnogi drugi nisu uspjeli, a to je pobjediti Maxa i Red Bull. Pričekajmo iduću sezonu, pa ćemo možda biti pametniji.



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.