Analiza: Kako je Renault potpuno promijenio mišljenje o ulasku u Formulu 1

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 8 godina 4 min 3 komentara

Renault

Renault

Ljudi iz Renaulta govore kako su otvoreni za promjenu regulacija motora tijekom idućih sezona jer smatraju da sadašnje pogonske jedinice ne ispunjavaju zahtjeve ovog sporta. Zanimljivo, prije samo nekoliko godina, francuski proizvođač motora jasno je rekao kako će ostati u F1 samo ako se uvedu turbo hibridni motori i to odmah početkom 2014. godine. Uspjeh ovih pravila stavljen je pod upitnik prvenstveno zbog velikih troškova, a i spektakl koji očekuju gledatelji je teško postići s ovakvim motorima. Proizvođači sada moraju diskutirati o alternativnim idejama jer se stalno priča o nezavisnom proizvođaču motora koji bi ušao u F1 2017. godine.

Renaultov operativac, Cyril Abiteboul, prihvaća činjenicu da sadašnji motori možda i nisu bili najbolji “korak naprijed” za F1, ali misli da se ni ne smije sada ići preradikalno s mogućim alternativama.

“Hibridna pravila su važna, ne samo za Renault, već i za svakog proizvođač automobila. Ako pogledate buduće proizvodne linije većine brendova, vidjet ćete sve više hibridnih elemenata na automobilima. Ako me pitate za ovaj set pravila, koliko su zapravo važna – nisam uvjeren da odgovaraju zahtjevima moderne F1. Govorim prvenstveno o zabavi i spektaklu koji gledatelji žele, o troškovima za proizvođača, o cijeni za momčad, o zvuku i mogućnosti servisiranja i održavanja itd.”

“Moramo ovdje spomenuti i neke elemente koji su usko povezani sa svime – poput sustava tokena, koji je ekstremno kompliciran i zbunjuje ljude, a tek sustav kazni – o tome da ne pričamo. Ne mislim da imamo nešto sjajno u ovom trenutku. Problem uvijek nastaje kada pokušavamo stvoriti nešto potpuno novo, nešto što je potpuna suprotnost u usporedbi s onim što smo imali prije, to rijetko kad ispadne sjajno. Mislim da je evolucija bolja od radikalnih promjena. Teško je shvatiti i izmjeriti kakav će biti efekt radikalnih promjena. Ali, potpuno smo otvoreni za promjene u regulacijama.”

Rekonstrukcija

FIA je 2013. objavila da će se uvesti sustav motora koji će kreirati novu eru moderne Formule 1.  Prvotne ideje su govorile o motoru koji mora biti 1.6 litreni, 4 cilindrični turbo s ERS sistemom. Ferrari i Mercedes nisu se na prvu zaljubili u takav prijedlog pogonskih jedinica, ali Renault je prijetio da će odustati od sporta ako se novi sustav ne prihvati u cijelosti. Eric Boullier, u to vrijeme, branio je francuskog proizvođača i njihovu poziciju:

“Tendencije za tržište cestovnih automobila, a pogotovo za Renault, pokazuju da će manji motori s više hibridne tehnologije dovesti do uštede goriva. F1 ne može biti samo “show”. Mi moramo biti, u ovome motorsportu, pioniri uvođenja novih tehnologija. To je jedini put za Renault da poveže svoje znanje i da ga kasnije iskoristi u prodaji svojih cestovnih modela.”

Martin Whitmarsh, tadašnji šef McLarena, bio je veoma skeptičan:

“Mislim da smo nišan usmjerili u krivu stvar, jer je namjera sezone 2013. bila vidjeti možemo li privući više proizvođača. Sada je jasno da nećemo.”

Whitmarsh je kasnije prihvatio da je globalna recesija bila također sukrivac u tom neuspjelom privlačenju novih velikih igrača. Daljnji pregovori su doveli do konačnog dogovora koji je zadovoljio Ferrari, Mercedes i Renault. Implementacija nove pogonske jedinice bit će odgođena za godinu dana i koristiti će se 1.6 V6 turbo motori s ERS sistemom. Jasno, jedan od najvećih troškova u svijetu F1 je prelazak u kratkom vremenskom roku na nove motore – to uvijek nekako lakše savladaju veliki proizvođači koji mogu potrošiti milijune, ali stradavaju manji proizvođači poput Coswortha.

Nakon što je potpuno podbacio u isporuci V6 hibrida koji bi se mogao natjecati s Ferrarijem i Mercedesom, Renault je sada došao do pozicije u kojoj će biti izuzetno sretan ako se dogodi potpuna promjena pravila – koju su sami inicirali. Renaultu, zapravo, opet više odgovara svojevrsna revolucija nego evolucija jer zaostatak koji moraju nadoknaditi je ogroman. S revolucijom, naravno, opet dolaze basnoslovni troškovi za istraživanje i razvoj koji uvijek vode u nepoznate vode.  Sada imamo 4 velika proizvođača cestovnih vozila i svaki od njih želi biti na vrhu – neuspjeh nikako ne dolazi u obzir. Na tronu, uvijek, ima mjesta samo za jednog, a strpljenja i razumijevanja kod velikih šefova ima manje no ikada.

 


Odgovor

3 komentara

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Ne sviđa mi se cjelokupni Renault zadnjih par godina, imaju neku bahatu notu.

    Luka, odlično kao i svaki put :)


    0
    0

    0
  2. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Sto renault pokusava zapravo.Biti Bog f1 ili??? Sve se nesto vrti oko renaulta rbr i tih stvari.Zele promjene pa ih nezele,zele se vratit na vrh pa daju po meni kukavicke ultimatume to je sve samo ne stav boraca a mislim da je u ovom sportu ako zelis pobijediti potrebna borba


    0
    0

    0
  3. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    Nije li to onaj Renault koji s Mercedesom usko surađuje na tehničkom planu?I vidi vraga,Renault pristaje upravo na ono što su u Mercedesu već imali gotovo.Konstrukcija na prvu izgleda glupavo ali bilo bi još čudnije da na tom sustavu inzistira sam Mercedes.Renault se vrača s prvom promjenom pravila i problem rješen.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.