Norris na pole positionu, Russell izletio i onemogućio posljednji brzi krug

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 8 mjeseci 2 min 24 komentara

Q1

Nakon što su po završetku sprint utrke dobili priliku još jednom podesiti svoje bolide – početak prve kvalifikacijske runde označio je i početak parc-fermea te je na bolidima onemogućeno mijenjanje setupa do kraja vikenda.

Svih 20 vozača odabralo je soft gume za prvu fazu kvalifikacija, a najbrži je na početku bio Max Verstappen, prije nego je Pierre Gasly iznenadio impresivnim vremenom u svom Alpineu.

Prvo iznenađenje priuštio nam je Lewis Hamilton koji ne samo da je imao spor krug koji nije bio dovoljan za top 15 – nego mu je taj krug bio i izbrisan zbog granica staze. Hamilton je tako završio rundu na 19. mjestu. Osim njega ispali su i Williamsi i Sauberi.

PVozačEkipaVrijeme+
16Alexander AlbonWilliams-Mercedes1’34.0511.005
17Franco ColapintoWilliams-Mercedes1’34.0621.016
18Valtteri BottasSauber-Ferrari1’34.1521.106
19Lewis HamiltonMercedes1’34.1541.108
20Zhou GuanyuSauber-Ferrari1’34.2281.182

Q2

Verstappen je na početku Q2 odmah pojurio po novo vrijeme te je opet bio najbrži (1:32.584). Ugodno iznenađenje opet je bio Pierre Gasly koji je došao do osmog mjesta. Njegov timski kolega Esteban Ocon ispao je kao 13.

U ovoj rundi pod pritiskom je bio Charles Leclerc koji je do posljednje dvije minute bio na dnu poretka. Ipak, u posljednjem je pokušaju složio dobar krug i došao na 4. mjesto, što je izbacilo Yukija Tsunodu.

Liam Lawson ostao je na 15. mjestu, što nije ni važno jer će zbog promjene elemenata pogonske jedinice ionako krenuti sa začelja.

PVozačEkipaVrijeme+
11Yuki TsunodaRB-Honda RBPT1’33.5060.922
12Nico HulkenbergHaas-Ferrari1’33.5440.960
13Esteban OconAlpine-Renault1’33.5971.013
14Lance StrollAston Martin-Mercedes1’33.7591.175
15Liam LawsonRB-Honda RBPT/

Q3

Prvi pokušaj Landa Norrisa u Q3 bio je dovoljan za prvo mjesto, i to 0,031s ispred Maxa Verstappena. Ferrariji nisu uspjeli biti unutar tri desetinke od vodećeg dvojca, a Oscar Piastri bio je peti sa čak šest desetinki sporijim vremenom.

Kad su počeli zadnji brzi krugovi Max Verstappen je imao “ljubičasti” prvi sektor, prije nego je George Russell izgubio kontrolu nad svojim Mercedesom u 19. zavoju i zabio se u barijere. Njegove žute zastave označile su kraj kompetitivnog dijela sesije pa je poredak ostao isti, a Verstappen nije mogao završiti svoj krug.

PVozačEkipaVrijeme+
1Lando NorrisMcLaren-Mercedes1’32.330
2Max VerstappenRed Bull-Honda RBPT1’32.3610.031
3Carlos SainzFerrari1’32.6520.322
4Charles LeclercFerrari1’32.7400.410
5Oscar PiastriMcLaren-Mercedes1’32.9500.620
6George RussellMercedes1’32.9740.644
7Pierre GaslyAlpine-Renault1’33.0180.688
8Fernando AlonsoAston Martin-Mercedes1’33.3090.979
9Kevin MagnussenHaas-Ferrari1’33.4811.151
10Sergio PerezRed Bull-Honda RBPT/

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

24 komentara

  1. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Lewis bi se borio za pole da mu nisu obrisali krug u Q1zbog “track limits” …
    >.<



    1
    0

    1
  2. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Kad su bile kvalifikacije, u 06h?


    0
    0

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    I sad me vrijeđajte da trollam kada kažem da je frtalj utrka balet.
    Krug za Pole utrke je sekundu brži bez završnog najbržeg pokušaja zbog Russelove nesreće (a Maxovo vrijeme prve trećine je bilo već ljubičasto).
    Sama nesreća, nestabilnost bolida u postizanju vremena, sve je bilo drugačije od PP baleta.
    Na stranu to, baš me zanima da li će opet igrati na karu razvlačenja iz guma i izvlačenja zadnjih atoma gaznog sloja na uštrb brzine.
    Čisto sumnjam. Ipak je ovo prava staza, dovoljan broj krugova, normalna brzina u boksevima….
    Po meni bit će divlje.



    3
    2

    1
    • Racing Point
      BatteryVolttas Prikaži

      pa i Verstappen smatra kao i ti a on jedini ima koristi od tih sprinteva, čovjek je pobjedio na svim sprintevima koji su se održali od 2021 maltene.
      Sprint baš nema nikakvog smisla ..to je samo 9 bodova.. statistički se pobjeda ne broji tako da , ne vidim zbilja smisao u sprint utrkama. totalni gubitak vremena..



      1
      0

      1
      • dejan_s Prikaži

        @BatteryVolttas
        Komentar je baš na nivou Bottasa ……. Na sprintu se za pobjedu dobija 8 poena…… nema nagrade za najbrži krug….
        Samo Verstappen ima koristi od strintova? Samo se Maxu dodjeljuju poeni, a ostali su statisti koji nemaju koristi?
        Također nisam simpatizer sprint utrka, kao vjerujem i većina “starih” sljedbenika F1, no to ne daje alibi da se bude neozbiljno u prosudbama i kometarima.



        4
        4

        0
        • Dee-Lite Prikaži

          “stari sljedbenici” su prije 30 godina kukali kad su se uvele kvalifikacije (prije toga su se za startni poredak računala najbolja vremena sa slobodnih treninga)

          kvalifikacije su se pokazale kao dobra stvar (Iako je i tu bilo dosta promjena formata) pa su preživjele.

          ako se sprint pokaže dobar – preživjet će, ako ne – ukinut će ga.


          0
          -1

          1
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Pretplatnik Prikaži

          Dee-Lite
          Ja nisam.
          Bio sam sretan sa još jednom borbom (za startni poredak)
          I još sretniji kada su ga “rastrojili” u Q1, 2, 3.
          Po meni pošteno i super zanimljivo.
          Usput, nemoj zaboraviti da se vremena mijenjaju i što je nekada bilo dobro, može postati kočnica.
          Zato se i formati mijenjaju kako tehnika napreduje.
          Problem je kada mijenjaju formate samo da bi zaradili ili kleknuli pred tradicijom neke države, iako je F1 prvenstveno Europski pa onda svjetski sport.
          Kleknuli su pred Saudijskom Arabijom i SAD-om, koji ih onako usput žele prisvojiti 100% da im bude umivaonik za prodaju prljave nafte.



          1
          0

          1
        • Dee-Lite Prikaži

          @Pero

          ali to je “starijim pratiteljima” od tebe bilo neprirodno i nepotrebno. prilagođavanje natjecanja TV gledateljima, upropaštavanje F1,…

          Kao što si ti bio sretan prije 30ak godina što su uveli još jednu borbu (za startni poredak) tako su neki sretni što je uvedena još jedna borba (trećina utrke za trećinu bodova)
          kao što sam napisao prije – ako bude više sretnih od nesretnih, format će preživjeti


          0
          -1

          1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Ja bi na sprint kvalifikacijama eksperimentirao novim formatima kvalifikacija.

          Ja bi na primjer isprobao format “jedan po jedan” u obrnutom redoslijedu zadnje utrke ili poretka u prvenstvu ili bi se prvih 10 randomiziralo kao u skijanju – izvlačenje startnih brojeva za kvale bi bio još jedan event….



          1
          -2

          3
    • dejan_s Prikaži

      @Dee-Lite
      Sebe svrstavam u stare sljedbenike jer pratim F1 od 1997. godine. No, kada sam pomenuo stare sljedbenike mislio sam na generaciju gledatelja koji su počeli pratiti F1 prije ovih zadnjih novotarija koje su uvedene za nestrpljive, koji ne mogu ispratiti normalan GP vikend pa im se trebaju uvoditi razni umjetni “pojačivači doživljaja”.
      U vezi sa utrđivanjem startne rešetke tj. određivanja starnog poretka …… ja ne znam o čemu govorite ……. od prve utrke koju pratim od 1997. bile su kvalifikacije.
      A koliko znam kvalifikacije postoje još od 50-tih samo se mijenjao format istih.
      https://www.f1hoesblog.com/post/the-history-of-formula-1-qualifying-formats



      1
      1

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Želim naglasiti da postoje promjene zbog unapređivanja sporta, koje pozdravljam i kada ne uspiju ako tu činjenicu prihvate i maknu promjenu ili ju dorade.
        Postoje i promjene isključivo zbog dioničarske zarade i globalnih financijskih ratova koji nemaju veze sa sportom i unapređivanjem automobila, nego sa pohlepom vlasnika/dioničara.
        Frtalj utrka je uvedena zbog prosječnog Američkog gledatelja koji pažnju na nešto može zadržati duže od majmuna. 1-5 minuta. Kako to riješiti?
        Pošto F1 ne možeš prekidati svakih par minuta, postoje dvije opcije.

        Jedna opcija je prekid na svakom faulu. Košarka, Am.nogomet, hokej, Baseball…. sve.
        Svakih par minuta prekid za reklame koje gledatelji koriste da otrče do frižidera i popune ono što su u zadnjih 5 minuta “uništili”

        Druga je kao Nascar koji prosječno ima 6-8 unaprijed zadanih žutih zastava + 10-15 razbijanja. Primijetili ste tko je gledao, ako nema krša 5-8 minuta, idu reklame, a opcija bez reklama, isključe voditelje i samo gledaš kako se se vrte. Još kada ih vrate oni kao ovlaš izrecitiraju još 3-4 reklame. Koliko puta vidiš krš, ali nema prekida reklama ili vraćanja voditelja u eter.
        Ne ismijavam Američke građane uspoređujući ih sa majmunima, ali na veliku žalost to je živa istina. Majmuni prilikom testiranja…. ne mogu zadržati koncentraciju duže od par minuta.

        Sve me jako podsjeća na to i na enormne prosječne cijene karata koje moraju postići.
        Morali su zbog njih nešto smisliti.
        Pa zato dvije od tri trke u SAD-u imaju frtalj balete, a treća je u Las Vegasu, a F1 je tamo ionako samo kao dodatna zabava.

        I sve je to (po meni) isprepleteno je sa problemom zagađenja, proizvodnjom i prodajom nafte, 150 godina bez ikakvoga napretka. 150 godina sve većeg zagađenja.
        Čak niti ne mislim na globalno zatopljenje, nego na zdravstvene probleme koje svi imamo nakon četrdesete zbog udisanja neizgorenih i inih čestica. Puno su gore od cigareta.
        Kada je napredak provalio branu i prelio se u vidu el. energije za koju su se pravili da ne postoji u auto industriji, pa ju ismijavali, našli su se u *ovnima i sada svim silama pokušavaju uništiti el.auto industriju.
        Na njihovu žalost razvoj benzinskih motora je davno završio. Ostali su samo promili.
        Razvoj el. automobila je tek počeo. Ne gledajte današnje el. aute. Skupi su i teški.
        Zamislite ih za10 godina. Bit će (već i jesu) kao auto u odnosu na zaprežna kola.

        Formula 1 je jedina niša koja još nije napadnuta jer je sport sa tradicijom i najgledanija automobilska serija.
        Žele ju pod svaku cijenu, a kada ju već kupuju žele ju prilagoditi svome tržištu ljudi od kojih su napravili majmune kojima je draža 30 sekundna reklama nego 45 minutna utakmica.
        Oni se jednostavno ne mogu. 45 minuta koncentrirati i ništa ne jesti. 45 minuta nikome ne poslati poruku koliko su upravo dugo *išali…..
        Najžalosnije od svega dio ljudi niti u Europi to ne vidi.
        A sve su (smo) deblji, mozak masniji, koncentracija kraća pa nismo više u stanju niti nešto skuhati….



        2
        0

        2
      • Dee-Lite Prikaži

        @Dejan

        Potpuno si u pravu. Kvalifikacije su postojale od samog početka F1 ali su bile pomiješane sa slobodnim treninzima i trajale su dva dana.

        U 90-ima je uvedeno da su kvalifikacije odvojene od treninga i da se održavaju u jednom sessionu.

        Npr. Tebi su takve kvalifikacije normalne jer su “oduvijek” takve (odnosno takve su od kad pratiš F1) Tada su se ondašnji “stariji pratitelji” bunili da se tako uvode “umjetni pojačivači doživljaja”, podilazi se televizijskim kućama, itd.

        Novotarije su stalne u F1.
        Standardizacija duljine utrka, žuta zastava, safety car, poseban session za kvalifikacije, halo, bod za najbrži krug, sprint,…

        Nešto se održi nešto ne.

        (a stariji se uvijek bune da nove generacije ništa ne valjaju)


        0
        0

        0
  4. Vw
    Crni molo Prikaži

    Ferrari pobjednik danas



    1
    -1

    2
  5. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži
    x1

    Lando odvozio krug bez greske,sigurno bolidu trenutno nije mijesto tu.
    Ferrari mozda i najbrzi bolid trenutno,steta zute zastave mozda bi bili prvi startni red,Sainc kaze da su imali u drugom pokusaju vremena prvog reda.
    MV prvi pokusaj greska ga je kostala boljeg plasmana.
    Mercedes ima ga,nema ga,LH los,GR postala navika ljepit bolide za zid,mislim da ce imat problema sljedecu sezonu sa Antonelijem.


    0
    0

    0
  6. Jean Alesi
    BandoBoris Prikaži

    Dobar je ovaj LH. Vidi se da je najbolji svih vremena. Kakav Schumacher ili Senna, na ovome se vidi klasa iznad svih ?



    3
    -7

    10

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.