Nakon što je jučer otkriveno da je ekipa A prijavila ekipu B FIA-i zbog ilegalnog podešavanja visine nosača podnice – danas stižu novi detalji o cijelom slučaju. Njemački Auto motor und sport piše da je navodno McLaren ekipa A, a Red Bull ekipa B.
Ekipa iz Milton Keynesa posjeduje mehanizam kojim se može podešavati udaljenost nosača podnice od tla, što bi bilo protupropisno ako bi se obavljalo tijekom uvjeta parc fermea, odnosno, između kvalfikacija i utrke.
Optužba je pomalo iznenađujuća s obzirom na to da je navedena komponenta unutar ‘open-source’ popisa komponenti čije nacrte ekipe unaprijed objave, te FIA i svi drugi natjecatelji imaju uvid u crtež i tehničke specifikacije.
Promjena visine dozvoljena je tijekom slobodnih treninga, a ekipe će u tom periodu tražiti optimalne postavke koje će onda od početka kvalifikacija, kako pravilnik nalaže, zadržati do kraja vikenda. Svaka ekipa konfiguraciju mijenja na svoj način – bilo unutar cockpita ili izvan njega.
Red Bull nije negirao da takav sustav postoji, te da se nalazi u cockpitu. No, da bi se došlo do vijka koji služi za podešavanje – mora se ukloniti zaštitna ploča. Također, potreban je alat kojim bi se podesilo oprugu.
Ovakav sistem eliminira sumnju da se postavke mijenjaju neprimijećeno tijekom parc-fermea, a iz Red Bulla kažu da to ne mogu raditi u kratkom vremenskom periodu u garaži i pogotovo ne tijekom vožnje. Zato aktualni svjetski prvaci mirno iščekuju istragu.
Max Verstappen je komentirao slučaj:
“Ovo je dio koji je ‘open-source’. Svatko može vidjeti točno o čemu se radi. To je alat za brzu promjenu postavki u periodu dok se bolid sastavlja. Jednom kad se sastavi – ne možete niti doći do toga.”
“Kad sam prvi put čitao o tome – mislio sam da se radi o nekoj drugoj ekipi, a onda sam saznao da se radi o nama. Nismo niti razgovarali o tome tijekom briefinga.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
malo smrdi na ’94., ali kad se ostali ne bune mislim da je sve ok.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da li misliš na bennettonovu podnicu ili navodni tracion control?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izjava Red Bulla gdje kažu da to ne mogu raditi u kratkom vremenskom periodu u garaži mi baš i nema nekog smisla, jer bi to bila cjelokupna svrha takvog uređaja u odnosu na ostale? (barem ako legalno govorimo o korištenju toga za promjene visine podnice tijekom ili između trening sesija). U smislu varanja, ovo bi teoretski pomoglo spustiti bolid za vrijeme kvalifikacija sa niskim razinama goriva i za jedan krug (kad ti je svejedno koliko je oštećena daska), a zatim ga na brz i jednostavan način relativno neprimjetno podići nazad na visinu za utrku, kako ne bi došlo do oštećenja daske i podnice tijekom dužine utrke. Dakle čak i da su koristili to, to bi ubrzalo Red Bull za vrijeme kvalifikacija, ali za vrijeme utrke bolid ne bi bio toliko konkurentan (na pamet mi eventualno padaju Zandvoort i Singapur).
Norrisova izjava vezana za to: “Jedna stvar je imati to na autu, a druga stvar je koliko to iskorištavate i koristite, o čemu nemamo pojma,”. “Dakle, ako im je to pomoglo, ako su to koristili na način na koji ljudi misle da jesu, onda bi se prvenstvo moglo preokrenuti u našu korist.”
“Ali kada govorite o takvim stvarima, milsim da oni ne bi osvajali više pole positiona ili pobjeda samo zbog takvog uređaja. Dakle, ne mislim da će to stvarno promijeniti nešto značajno.”
“Kada analiziramo možda određene kvalifikacije i kada pogledamo razlike u određenim utrkama ove godine gdje su razlike bile stotinke sekunde u kvalifikacijama, ili čak tisućinke, onda možete reći, ok, možda je to pomoglo u tom smjeru ili drugom smjeru.”
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije ti svejedno koliko je oštećena daska ako je ne smiješ promijeniti u PF.
Ali zapravo zanimljivo pitanje je tko nadgleda aute jednom kad ih puste iz PF prije utrke i ima li ograničenja što u tom periodu smiju raditi s njima.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Našao sam odgovor u pravilima – svaki auto ima jednog FIA stražara koji pazi da se ne rade nedozvoljeni radovi.
Ako taj nije ništa prijavio nedozvoljenih radova nije bilo.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa ne mislim da ce se cijela daska toliko ostetiti za diskvalifikaciju i promjenu za vrijeme jednog ili par kvalifikacijskih krugova. Ne govorim o promjeni daske nego o mogucnosti da bolid bude brzi za kratko vrijeme kvalifikacijskog kruga jer je pod spusten (prenisko za uvjete utrke ali ok za kratko vrijeme kvalifikacija).
A kako i koliko efikasno oni to nadgledaju to ne znam. S obzirom da nisu bili upoznati s postojanjem tog uređaja i s obzirom da je doslo do toliko brze rekacije FIA-e, pretpostavljam da ne bi ni skuzili da je podnica bolida pomocu tog uređaja blago podignuta (jer se to navodno moglo iz cockpita mijenjati).
S tim uređajem bi ga oni teoretski mogli spustiti, a onda vratiti na mjesto za utrku u garaži za vrijeme kada se očekuje da bolid prođe osnovne provjere i osnovno održavanje prije početka utrke, a do trenutka kada stigne na startnu poziciju (kada svi mogu imati jasan i neometan pogled na svaki detalj).
Naravno ne optuzujem da su to radili nego govorim o teoretskoj mogucnosti s takvim uređajem. RB-ov argument da to ne mogu raditi za vrijeme utrke nema veze s tim i nije tema, jer se takve stvari teoretski mogu napraviti na brz način bez previše petljanja i rasklapanja bolida prilikom osnovne provjere bolida prije početka utrke.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisu to radili jer bi inače FIA scrutineer to primjetio. Kako nije niti jednom prijavio – nije se dogodilo.
Ali dogodio se Zak Brown i sad je on napravio frku pa FIA mora reagirat jer će inače ispasti da šuruje s RBom.
Naime javnost je kao što se vidi u gotovo svim reakcijama, preglupa da shvati da ako se nešto može podešavati ne znači da se podešavalo tim više što se puno stvari može podešavati ali ne smije pa nitko ne sumnja da se to radilo. Naime svaki bolid ima svojeg FIA scrutineera koji pazi da su radovi na auto za vrijeme PFa i kad se vrate u timsku garažu prije utrke, samo oni koji se smiju raditi. Taj FIA frajer se mota po garaži sve dok auti ne izađu na grid.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zak Brown je zlo. Bio je na instrukcijama kod Torgera Wolffa. Sad je napuntao Piastrija da izjavljuje sranja. Da sam RB ja bi ih tužio. Pa bi platili školarinu. Postoji sustav za podešavanje visine podnice, nije ga moguće neprimjećeno podešavati u uvjetima parc ferme. Dakle McLaren bullshit. Ne postoji baš nikakav dokaz varanja. Zato ostali i šute, McLAren vodi totalni rat svim stredstvima – to je ono što mrzim otkad su u formulu došli marketingaši i burzovni mešetari.
10
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“marketingaši i burzovni mešetari” protiv jadnog seoskog tvorca automobila iz vlastite garaže g. Reda Bulla.
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne Red Bull spada u te iste burzovne mešetare i marketingaše.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Imamo sve što je potrebno da radimo baš to za što nas optužujete, i da, može se koristiti upravo tako kako ste opisali – ali, zbilja to ne radimo.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne nego postoji FIA scrutineer koji pazi da to ne rade kad ne smiju.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači ne treba prijavljivati jer FIA sve dobro kontrolira?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo nije prijava ovo je “smear-campaign”. A to bi trebalo kažnjavati. Dapače postoji u nacrtima bolida koji su dostupni svim momčadima već 3 godine. Dakle, u McLarenu očito do frke s prvenstvom nisu niti mislili da je tu nešto sporno.
Mogao bi sad recimo Williams ustvrditi da McLaren sigurno podešava svoj ovjes između kvalifikacija i utrke. I sad bi svi trebali se početi zgražati kako je to sigurno tako čim je Willims to prijavio, a osnovni argument je da su mogli podešavati.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
This was found through Red Bull having to publish design details of that element on FIA servers as part of the regulations revolving around open-source parts.
@wapi ti si imao uvid prije 3 godine i šutio si o tome. McLaren i ostale ekipe su mora čekati da se to mora objaviti.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Primjeti da RBR tvrdi da to postoji 3 godine u javnim nacrtima, a da McLaren ne specificira koliko dugo postoji nego samo da su oni to “jučer” otkrili.
A otkrili su jučer jer je marketinški strupnjak trebao materijal za napad kao najbolju obranu od vlastitog skandala sa Haribo stražnjim krilom.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako je to zabranjeno onda je zabranjeno bez obzira na performanse, ako su to radili treba ih kaznit i to jako,pitanje kolko dugo to traje.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma dajte najte. 3 godine postoji u nacrtima bolida koji su dostupni FIAi i ostalim momčadima i 3 godine nitko u tome ne vidi ništa sporno do trenutka kad treba McLarenu da zaposli RBull obranom od FIAe umjesto bavljenjem suštinom sporta.
Ovaj sport su stvarno unazadili govnari koji su se u njega dotepli. Ne znam točno kako, ali ovo treba nekako iskorijeniti. A posebno me zabavlja kad to radi ekipa jedina u povijesti ulovljenja s tuđim nacrtima i kažnjena najvećom kaznom u povijesti.
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hmm, pravila bi trebala biti pravila.
U slučaju da nema nikakvog mračnog dila FIA-e s neko od momčadi,
jedina druga opcija je da jednostavno FIA nema podataka o tome (koji se ne mogu srušiti na sudu)kao mutna tv slika nekoga koji zaviruje ispod bolida.
Čini mi se da je FIA jednostavno previdjela i pogriješila.
Nije kontrolirala na pravi način te postavke.
Postavlja se i pitanje ” poskakivanja” kada se bolid spusti prenisko.
Previše usisa bolid prema stazi, dolazi do kontra momenta nema zraka za usisavanje i bolid poskoči i tako više puta u sekundi ovisno o brzini.
Koliko shvaćam, taj problem poskakivanja su riješili podizanjem minimuma.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo sa RB je postalo neznam ni ja kako bi to nazvali.
Uvijek neke spacke,muljanje,probijanje budeta,sestrinsku ekipu koristit za najbrzi bod,itd.
Da je Fia prvi put postena udarila po RB mozda svega ovog nebi bilo,svaki naslov od 2021 kontraverze.
Kako uopce MV pogleda kolegama u oci kad osvaja naslove na varanju.
Dobro su kazali jutros Talijani u sportskom dijelu posvecenom f1 vikendu sto se tice RB da bi im trebalo oduzet bodove u oba prvenstva.
Sve ekipe muljaju ali ovi su pretjerali.
4
13
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još te pecka 2021, možda bi pomoglo otići kod urologa , Šta je trebalo napraviti Mercedesu kad je otkriven DAS , a FIA zabranila ostalim ekipama da ga koriste ?!
14
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pojma nemam o čemu govoriš prijatelju.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Isprika na komentar “pojma nemam prijatelju o čemu govoriš”
Iz ne znam kojeg razloga sam pomislio da je ispod mojeg komentara.
Pere me uzbuđenje nakon trotjedne stanke.
Prvi puta da F1 ima dva godišnja odmora u sezoni.
Nije mi se dopalo.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije fia zabranila drugim ekipama da koriste das, već ga je mercedes jedini uspio razviti da bude funcionalan. Druge ekipe su bile predaleko i bilo im je preskupo, te ga je fia zabranila sljedeće godine kako mercedes ne bi imao prednost . Dakle ako je nekome odluka išla na ruku, onda su to druge ekipa, a ponajviše rb.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ozbiljno?
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Mercedes team
Svaku nepoštenu, nesportsku radnju treba istražiti i kazniti ako se utvrdi krivnja bez obzira o kome se radi. Oko toga se svi slažemo (bar se nadam).
No, pitam se kako se desilo da odmah bez provjera imamo presudu da je riječ o varanju? Donošenje a priori suda, bez argumenata, bez uvida jeste PREDrasuda, ….. pristrasnost, bias.
Sustav za podešavanje postoji (u RB ga nisu tajili, nisu zanijekali), no koliko vidim isti nije moguće koristiti tajno u uvjetima “parc ferme”….. ako je tako zašto brzate sa zaključcima i tražite kaznu (ja to čitao kao osvetu za 2021. godinu.)??
Zar je teško zaviriti na bilo koju stranicu koja nije naklonjena Red Bullu pa provjeriti detalje? Evo samo jednog takvog primjera:
https://www.planetf1.com/news/red-bull-rb20-bib-adjustment-device-no-punishment-explained
Pokušajte da shvatite da vi niste Mercedes, niste Hamilton ….. i da vlastitim posrtanjem i hendikepiranjem ne činite ništa da popravite položaj ljudi koje vidite kao sebi bliske. To nije slučaj …… prođite se te iluzije……. bilo tko na ovom forumu je mnogo bliži vama, no što ćete vi ikada biti Mercedesu ili Hamiltonu
Ako želite da pomognete Mercedesu i Hamiltonu već sam ponudio, prošle godine, načine kako to možete napraviti. No, niste se javili niti vi niti bilo tko od “vatrenih” hardcore navijača.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Od svih ekipa, ovo dolazi od navijaca Mercedesa… Ekipa sa najvecim kontroverzama 2014-2021. i sad pokusavas RB obojati u crno…
Red Bull da ugradi raketni motor u bolid i dalje bi bio posteniji nego Mercedes prethodnih 10 godina
12
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam zasto se pojedinci čude ovome? Tako su to radili u Mercedesu i RB u i danas je to očito sport. Pokusavaš na sve moguće načine islabiti protivnika! Fair play i poštena borba danas više ne postoje osim u sjećanjima na neka druga vremena. I ja to razumijem, ali recimo ne razumijem kako nitko nije pptegao pitanje kako je McLaren od 3-4 ekipe na početku sezone preskočio sve i počeo dominirati kroz pola godine! Sjetimo se Ferrarija i kukanja na isti. Da muljao je Ferrari, no nećemo se lagati tko nije počevši od Mercedesa i Red Bulla pa na dalje. McLarenova snaga nije u motoru jer ga ima jos par ekipa. Zanimljivo kako nije nikoga zanimalo od kuda ta brzina. Sjećamo se svi priča kako je nemoguće tako što postići preko noći i da treba vremena pogotovo sada u limitiranom budgetu itd! Ova pravila su zaživijela prije 3 sezone tim je napredak kao ovaj od strane McLarena jednostavno kud i kamo teži! Poprilično sam siguran da je ovo Ferrari napravio da bi se svi digli na zadnje noge!
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
100 % istina
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slon- miš
Samo sam prekopirao google translate. Nije mi se dalo dotjerivati .
” Red Bull je dužnosnicima FIA-e izveo demonstraciju načina na koji se upravlja njegovom prilagodbom visine na vrhu.
Red Bull je s službenicima FIA-e nakon prvog treninga demonstrirao kako se njegovom mehanizmu za podešavanje visine bibera pristupa.
Red Bull je odgovorio na upitnik o tome koliko je lako pristupiti mehanizmu vrlo javnom demonstracijom koja se održala u garaži nakon prvog treninga na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država.
Sky F1 kamere snimile su detaljnu snimku prednjeg kraja Red Bulla RB20, rastavljenog, s Max Verstappenovim mehaničarom Oleom Schackom koji je demonstrirao dvojici starijih FIA-inih nadzornika kako se pristupa mehanizmu.
Snimka je pokazala kako Schack mora koristiti specijalizirane alate kako bi došao do suprotnog kraja prostora za noge, s tim da se mehanizam za kontrolu visine podizača nalazi ispod pristupne ploče ispod pedala – a sve to treba ukloniti.
To se poklapa s ranijim informacijama koje je izvijestio Speedcafe o lokaciji i dostupnosti mehanizma.
Demonstracija je jasno pokazala da je proces daleko od brzog i jednostavnog, te da bi bio vrlo vidljiv za mehaničara da ga izvede – tajni pristup u uvjetima parc fermé, pod budnim okom dužnosnika FIA-e i kamera iznad garaže, bio bi prilično težak…………………………..”
https://www.planetf1.com/news/red-bull-perform-fia-demonstration-bib-ride-height-device-united-states-grand-prix
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čovjek bi pomislio da vozač ima na volanu tipkice + i – za podešavanje visine, kako je cijeli slučaj predstavljen. Međutim, evo video koji pokazuje o čemu se radi: https://dubz.co/c/08bf15 i koliko je “jednostavno” to raditi iz cockpita.
Drugim riječima, alkar Brown u ništa.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na žalost nije u ništa, nego je u sridu, jer su ljudi uglavnom površni kreteni i hrpa zapjenjenih internet ratnika traži krv i diskvalifikaciju RBR. A on daje izjave kako bi napravio pritisak na FIAu. Nadam se da Suljo ima dovoljno pameti da nađe načina kako spriječiti ovakve PR ispade u budućnosti.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Taj video pokazuje još jednu stvar. McLarenova buka ometa RBR u redovnom vikendu jer dva službenika FIAe moraju naučiti kako to na RBR bolidu funkcionira, nitko drugi na bolidu ne može raditi dok to sranje od gubitka vremena ne završi.
U hokeju ako trvdiš da oprema protivnika nije odgovarajuća, a pokaže se da je zaradiš isključenje. U F1, možeš lupetati što želiš, a onda neka se oklevetani brani. Treba smisliti kaznu za lažnu prijavu.
5
0