Newey: Sky je doprinio u demonizaciji Maxa, a 2021. nas je frustriralo zašto FIA ne želi istražiti Mercedes

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 9 mjeseci 4 min 21 komentara

Britanac Adrian Newey je u prvom opširnijem intervjuu nakon objave o odlasku iz Red Bulla dao zanimljive komentare o nedavnim događanjima u Formuli 1, uključujući i senzacionalnu sezonu 2021. godine, ali i očiglednoj pristranosti u jednom od najgledanijih F1 prijenosa koji je donedavno bio i glavni prijenos na službenoj F1TV aplikaciji – onom na Sky televiziji.

Newey kaže da je prijenos na Sky televiziji “nacionalistički nastrojen” i da su od Maxa Verstappena i Sebastiana Vettela svojevremeno napravili glavne negativce.

“Nisam siguran koliko ljudi koji nisu u Formuli 1 mogu cijeniti i shvatiti Maxa, a slično je bilo i sa Sebastianom. Najprije, treba reći da su obojica doživjeli neku vrstu demonizacije, a mislim da to zaista nije pošteno.”

“Možda se tu radi i o britanskim medijima, ako ćemo iskreno, Sky ima ogroman utjecaj na gledatelje diljem svijeta. Njihovi gledatelji su posvuda na svijetu, ali je prijenos prilično nacionalistički nastrojen, ako smijem to reći, a to može utjecati na ljude.”

Podsjetimo, Red Bull je na VN Meksika 2022. godine bojkotirao Sky novinare nakon što je jedan od Sky novinara kontinuirano izvještavao da je Lewis Hamilton “pokraden” 2021. godine.

Tu je i notorna Božićna čestitka gledateljima Sky televizije za koju je iskorišten kadar Verstappenovog zabijanja u barijere na VN Velike Britanije 2021. godine.

Newey kaže da je trostruki svjetski prvak Max Verstappen podcijenjen od velikog broja pratitelja Formule 1, te ga usporedđuje s Fernandom Alonsom s kojim će sad surađivati u Aston Martinu.

“Zaista je osjećaj kao da Max vozi bolid automatski. Naravno da to nije točno, ali on uz vožnju ima toliko rezervnog kapaciteta u glavi da može misliti o tome kako vozi, kako čuvati gume, što treba napraviti s postavkama ili, ako nije siguran, upitati trkaćeg inženjera što da napravi i pritom naglasiti probleme s kojima se susreće.”

“Fascinira me kako čita utrku, a to radi i Fernando. On može čitati utrku bez da ima informacije ispred sebe koje mi imamo.”

U komentaru na 2021. godinu se prisjetio sudara u Silverstoneu, ali i vožnje Verstappena i nevjerojatnog Mercedesovog rasta u formi u nastavku sezone za kojeg je mislio da poznaje razlog, ali to FIA nije htjela propisno istražiti:

“Nakon Silverstonea je sve postalo tako intenzivno. Mislim da je Max u glavi imao vrlo jasan stav o tome što se dogodilo na Silverstoneu. Dotad je bio uvjerljivo vodeći u prvenstvu, a kad pogledate tu utrku i utrku u Mađarskoj – tamo ga je Valtteri, iako nenamjerno, izbacio i jedva da je osvojio bodove. Tad je pritisak počeo rasti.”

“Mercedes je pronašao popriličnu brzinu u nastavku sezone, a uvijek je lakše biti lovac nego lovina. Max je počeo osjećati pritisak. Imao je sreće da je izbjegao kaznu u Brazilu, a mislim da u Saudijskoj Arabiji nije bio tako jasan slučaj.”

“To prvenstvo 2021. godine je bilo posebice ‘prljavo’ izvan staze. To donekle ima veze s onim što smo mislili da Mercedes pokušava učiniti, a onda i s nedostatkom želje od strane FIA-e da to propisno istraži. To je bilo frustrirajuće.”

“Checo mu se također počeo približavati, a to je tako kad ste pod pritiskom. Kad je Fernando krajem 2010. počeo biti pod pritiskom – odjednom mu se Felipe [Massa] počeo približavati. To je jednostavno tako, osjećate pritisak.”

“Što se tiče Silverstonea, ja sam tada bio apsolutno uvjeren da je ono što je Lewis napravio bio namjeran profesionalan faul. Sad, gledajući unatrag, čini mi se da su se dodirivali kroz taj cijeli krug i Lewis je tad vidio priliku, krivo procijenio i eto, što se dogodilo – dogodilo se.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

21 komentara

  1. Ferrari
    sisavac Pretplatnik Prikaži

    Zanimljive izjave…
    Sad kokice i čekamo odgovor na ovo. :)



    13
    13

    0
  2. Ferrari
    karlo_b Prikaži

    Kad britanac ovako javno bez dlake na jeziku kaže o svojim britancima (Mercedes, Sky i FIA) onda ti treba bit jasno da tu nije bilo samo dima nego poprilične ‘vatre’.
    Ugl. pohvale Adrianu i sretno u novoj momčadi.



    25
    24

    1
  3. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Gospodin Adrian Newey. Gledao sam intervju i nacin na koji prica o 2021., Maxu, dramama tijekom karijere, o Senninoj nesreci. Sve govori kao obican normalni covjek s osjecajima, empatijom s kojom se mi mozemo poistovjetiti. Zato me i ne cudi sto nikad ne zeli bit upleten u neke skandale…covjek je previse normalan i posten da bi se snalazio u takvim spletkama.



    16
    16

    0
  4. Carlos Sainz 55
    Tudum Prikaži

    Crofty, Kravitz i Hill su prednjačili.

    Bolesna anti-Max histerija



    15
    12

    3
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Hm…… dok je bio u Red Bullu….. bio je za Red Bull:

    “Što se tiče Silverstonea, ja sam tada bio apsolutno uvjeren da je ono što je Lewis napravio bio namjeran profesionalan faul. Sad, gledajući unatrag, čini mi se da su se dodirivali kroz taj cijeli krug i Lewis je tad vidio priliku, krivo procijenio i eto, što se dogodilo – dogodilo se.”

    A sada već vuče na stranu Lewisa. E, moj Adriane. ??



    4
    -3

    7

  6. Nelson Piquet
    graho Pretplatnik Prikaži

    Nego, koji vam je omiljeni bolid od Adriana?
    Meni lično, RB6, iako se kvario, toliko je bio iznad ostatka konkurencije u pojedinim stvarima…



    1
    1

    0
  7. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Sve točno što stalno trubim o englezima.
    Drago mi je da sam čuo/pročitao iz Neweyih usta da ide u Aston Martin surađivati sa Alonsom. Pitanje je samo koliko još Alonso može zbog godina.
    A ono što je Ham napravio 2021.u Silverstonu zdravo narodski se zove pokušaj ubojstva.
    Da to nije napravio u utrci nego na cesti gulio bi puno godina u zatvoru.
    Jedno je trkački incident, drugo je namjerno ispaljivanje Maxa u zid na najbržem zavoju sezone. 260 km/h



    5
    -1

    6
    • Bernie Ecclestone
      Dani Pretplatnik Prikaži

      “Sad, gledajući unatrag, čini mi se da su se dodirivali kroz taj cijeli krug i Lewis je tad vidio priliku, krivo procijenio i eto, što se dogodilo – dogodilo se.”
      Za tango je potrebno dvoje



      2
      0

      2
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        A ne ne.
        Za tango je uvijek potrebno dvoje. Zato postoje pravila.
        Hamu se to prečesto dešavalo da “krivo” procijeni kada ga netko pretječe izvana u zavoju.
        Do tog kobnog pretjecanja to je radio uvijek na sporijim zavojima i gurnuo suparnika u prednju ili stražnju gumu da se izvrti.
        To je zadnje prije Maxa radio Vettelu u Ferrrariju kada je bolid bio u formi.
        Dok bi ga Vettel pretjecao izvana. Samo bi ga gurnuo i izvrtio.

        Tada je došao Silverston njegova domaća staza i strah od gubitka titule.
        Vidjeli smo usporene snimke i nema nikakve dvojbe. Namjerno ga je gurnuo.
        Razlika nesreće sa Maxom je ta što je zavoj bio enormno brz pa nije mogao procijeniti točno mjesto i opalio ga je po sredini pa se Max nije izvrtio nego drito zabio u ogradu s 260 km/h.
        A broja takvih dodira u sporim zavojima ne može se niti znati.

        Hamm je uvijek imao te fore u zavojima.
        Ako je straga i želi naprijed a ne može buši krilom protivničku gumu.
        Ako je naprijed i brani se drži unutrašnju putanju i bočno se nabije u konkurenta da ga izbaci sa staze. Gotovo uvijek su to bili sporiji zavoji da može naciljati prednju ili češće stražnju gumu da se protivnik izvrti, a ne izleti i zabije.
        U Silverstonu je pokušao” ubojstvo” Išao je sa pretpostavkom da ga na domaćoj Engleskoj stazi neće kazniti.

        I ne krivim ja Hamiltona. Svaki vozač vozi do ruba mogućnosti.

        Krivim Engleski F1 nacionalizam koji je to dopuštao desetljećima Engleskim vozačima.
        Sa vozačima koji govore engleski s naglaskom su se odnosili kao prema Indijskim slugama.
        Desetljećima su svi veliki vozači koji nisu bili Englezi o tome govorili i kritizirali.
        To nije ništa novo.
        npr: Kako je SKY u Mađarskoj na sva usta urlao “kazna za Maxa suci ne smiju ništa tu razmišljati” – vršili su pritisak kao i uvijek.
        To je ona situacija kada se Max prekočio a Ham namjerno skrenuo u Maxov stražnji kotač.
        Vidjelo se u usporenoj snimci iz bolida čekanje da prođe prednja guma i trzaj volanom u Maxovu stražnju gumu i lansira u zrak.

        Govorili smo o tome pa nema smisla sada razglabati.
        Ali treba o tome govoriti.



        5
        1

        4
        • Lewis Hamilton 44
          Berislav Prikaži

          Silverstone- u trenutku kontakta Max je bio brži te je zapeo za Lewisov prednji lijevi kotač (sjećam se Alonsa…Što je Ham trebao ishlapiti u tom trenutku?)…Suci: obojca su krivi…a Ham malo više(?). Kažeš Ham je krivo prcijenio…..pa uredno je odvozio zavoj….i trku….Mađarska…Max ni slučajno nije moga uredno proči zavoj (i bez Hama) i još je zapeo za Hama… i opet završio u pijesku….a Ham je morao okrenuti volan u desno..ulazio je u desni zavoj….itd. A Adrianu….savršen si u svom poslu…..ostavi se davanja ocijena vozačima….


          0
          -4

          4
  8. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Sad znamo koje teme su “samozatajnom i mirnom” Adrianu najvažnije kod prelaska u drugi tim – tračevi.

    Tko zna što bi pričao da je došao u Ferrari.



    3
    -3

    6
  9. Dan Cooper Prikaži

    Stari izlizani prdonja. Nije te đabe RB pustio da odeš!



    3
    -9

    12
  10. Vw
    Crni molo Prikaži

    Alaj ga serendaš u jednom intervjuu si izjavio,zapravo usporedio si Lawrencea strolla sa velikanima ovog sporta Ron dennis i eddie Jordan. Uzas uzas ☝️☝️



    6
    3

    3

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.