Top 4 ekipe u Spa

Analiza

Andro Rak

Prije 11 mjeseci 5 min 8 komentara

x4

Analizirat ćemo prvih 8 vozača i njihov tempo u utrci, a pritom ne izbacujemo Russella iz računice zbog diskvalifikacije, koja je prema zadnjim informacijama iz Mercedesa potencijalno vezana uz potrošnju guma zbog čega je prvotna računica Mercedesovih inženjera promašena. Također, u Spa nema ulaznog kruga nakon završetka utrke pa je pritom smanjena mogućnost prikupljanja otpadaka guma, jer vozači odmah ulaze u pit lane s inače izlazne strane.

Iza nas je jedan niz zanimljivih i neočekivanih utrka, tj. bolje rečeno neočekivanih rezultata utrka u odnosu na ono što smo navikli prethodnih godina. Ferrari, McLaren, a među zadnjima i Mercedes su se priključili Red Bullu u borbama za pobjede te učinili svaku utrku nepredvidljivom. Nažalost, Ferrari je zbog svojih starih boljki korelacije polagano ispao iz borbe za pobjede, ali svejedno se mogu ravnopravno ugurati u borbu za podij, dok s druge strane jedna kvalitetna nadogradnja i karte se nanovo miješaju između ova četiri tima. S druge strane pogreška u setupu bolida i umjesto borbe za Pole Position i pobjedu, odjednom si P7, P8. Isprike, P6, P7, jer Perez se svojevoljno i konstantno izbacuje iz ove konkurencije 4 top tima i 8 top vozača, dok Aston Martin je u odnosu na početak sezone, sve bliži Alpineu, nego prvoj četvorici.

Na prvi pogled odmah upada u oko Russellov sporiji tempo zbog samo jednog ulaska u boks, međutim s obzirom na broj odrađenih krugova na hardu (34), vremena u odnosu na prosjek ostatka konkurencije nisu uopće daleko. Stoga, kako je moguće da Russell ima tempo nekoliko desetinki sporiji od ostatka vozača? Objašnjenje možemo pronaći u gužvama, tj. nemogućnosti jednostavnog prestizanja na stazi, što svakako nije bilo očekivano u Spa. S jedne strane Hamilton nije mogao prestići svog momčadskog kolegu, a Verstappen i Norris su zapeli iza impresivno konstantnog Leclerca, koji vjerojatno nije dobio dovoljno pohvale za svoj nastup zahvaljujući briljantnom Russellu. Ako pogledamo detaljnije početak McLarenovog zadnjeg stinta, vidjet ćemo koliko je zapravo bilo rezerve u tom bolidu, ali su iznova zbog loših strateških odluka (većinom kod Norrisa) te lošeg starta (ponovno Norris) prosuli još jednom veliku količinu bodova.

Ostaje nerazumljivo kad su već dvaput undercutani od strane Red Bulla (točnije je da su drugi puta propustili šansu napraviti undercut Maxu) – zašto u zadnjem stintu nisu pokušali napraviti veći tyre delta. Jedino obrazloženje bi bilo pokrivanje od mogućeg undercuta Russella, a paradoksalno je što znamo kako se to rasplelo (ponavljam, zanemarujemo DSQ RUS). Norris je pokušavao prestići Verstappena, ali zapravo pravi napad je izostao kao i od strane Verstappena nad Leclercom.

S druge strane, vidjeli smo fantastično prestizanje Piastrija nad Leclercom u početnoj fazi Piastrijevog trećeg stinta, ali je tijekom perioda pokušaja i prolaska pregrijao svoje gume te je naredni tempo bio nedovoljan za pokušaj napada na Mercedesove vozače. Također, s obzirom na Piastrija koji je nakon prestizanja Leclerca vozio u praktički čistom zraku, vidljiv je bolji tempo u trećem stintu od Norrisa. Tim više, McLaren može žaliti što zbog lošijih taktičkih odluka nisu omogućili Norrisu vožnju u čistom zraku.

Nadalje, ako se usporedi Norrisov prvi odlazak u boks s Russellovim, možemo biti generali nakon bitke te zaključiti da je 1 stop race za Landa bio moguć. Jer ako je mogao Russell na hardu odvesti 34 kruga, mogao je i Norris 29 s obzirom na duži stint na mediumu. Naravno, to bi bio dosta ekstreman pokušaj jer nitko nije očekivao one stop race, međutim u trenucima kada je ionako bilo logično produžiti Norrisov stint za još 2-4 kruga nakon Maxovog ulaska u boks, vjerojatno bi se otvarala mogućnost dodatnog produžavanja odnosno odrađivanja utrke s jednim zaustavljanjem.

Hamilton je s druge strane, koliko god ljut bio na ekipu zbog različitih strategija svojih vozača, odradio jednu odličnu utrku, gdje je zapravo kontrolirao i bio brži od većine ostalih vozača, tj. od onih kojih je trebao biti. Sagledavši odabir strategije s određenim odstojanjem, ne možemo se oteti dojmu kako je Mercedes u ovoj situaciji odradio apsolutno sve po pravilima te su omogućili svom vozaču odlične izglede za pobjedu. Također, njegov tempo u trećem stintu je kompromitiran s obzirom na sporijeg Russella ispred koji mu je uništavao vremena krugova posebice u drugom sektoru, dok je na izlazu iz Bus Stop chicane i La Sourcea te famoznog Radillona ostvario dovoljan razmak kako bi neutralizirao Hamiltonove napade na kraju Kemmel Straighta.

Za kraj možemo pogledati i konstantne krugove u trećem stintu Ferrarijevog Charlesa Leclerca koji je držao iza sebe u i dalje nešto sporijem Ferrariju, dva vodeća vozača u poretku.

Također, nakon odličnog početnog proboja Maxa Verstappena, ostatak utrke je proveo gledajući u Norrisov mjenjač, a zatim Leclercov. Međutim, za razliku od prethodne utrke strateški su odradili puno bolji posao te uz 10 mjesta kazne na gridu te nešto lošijim plasmanom u utrci, svejedno je uspio povećati svoju prednost u ukupnom poretku vozača.

Sada nam slijedi ljetna stanka, a zatim nastavak ove nadajmo se i dalje vrlo neizvjesne sezone gdje s pravom možemo očekivati nepredvidljive utrke. Do Zandvoorta, lijep pozdrav svima i ugodno i toplo ljeto želim.

Andro Rak


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

8 komentara

  1. Honda
    blown diffuser Prikaži

    DRS zona na Kemmelu je bila smanjena za 75 metara nekima je to pomoglo nekima odmoglo.



    7
    7

    0
  2. Stefan Bellof
    denisg Prikaži

    Odlična analiza, pohvala autoru, to je ono što želimo čitati na F1pulsu!



    15
    14

    1
  3. Carlos Sainz
    tiptronic Prikaži

    Hvala na analizi, lijepo odrađen posao.
    Bilo bi super da je imamo poslije svake trke.



    5
    5

    0
  4. Bepi Prikaži

    Prva slika izgleda kao kad se puca u balistički gel,da se vidi učinak zrna….



    4
    4

    0
  5. Mclaren
    raca Prikaži

    Odlična analiza, sve stoji. Međutim, ne mogu se oteti dojmu da mi je razočaravajuće skraćivanje drs zone za čak 75 metara. Od kad je drs uveden, ni u puno većim dominacijama pojedinih bolida nije skraćivan u Spa. Bar koliko se ja sjećam



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.