Predstavljena pravila za 2026. – manji i lakši bolidi, nema DRS-a, ali ima Manual Overridea

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 11 mjeseci 2 min 30 komentara

Foto: Formula 1/ X

FIA je danas objavila kompletan set pravila za sezonu 2026., kada nas čeka sveobuhvatna promjena bolida i pogonskih jedinica kakva se zadnji put dogodila prije 10 godina.

Pravila za pogonske jedinice već su od ranije bila poznata, stoga je fokus objave bio na bolidima koji su osmišljeni na temelju koncepta “okretnog bolida” sa standardnim ciljem – poboljšanjem utrkivanja kroz veću mogućnost bližeg praćenja.

Manji i lakši bolidi, više električne snage, održiva goriva

Bolidi će biti smanjeni po pitanju veličine i mase – međuosovinski razmak smanjen je za 200 mm (s 3600 na 3400), širina za 100 mm (s 2000 na 1900), a širina podnice za 150 mm. Minimalna masa iznosit će 768 kg, što je 30 kg manje nego po trenutnom pravilniku. Širina prednjih guma smanjena je za 25 mm, a stražnjih za 30 mm. Donesen je i niz sigurnosnih poboljšanja.

Konfiguracija motora s unutarnjim izgaranjem ostat će ista, ali će on umjesto 550-560 kW isporučivati 400 kW, dok će snaga električnog pogona skočiti sa 120 na 350 kW. Iz pogonske jedinice izbačen je motor-generator toplinske energije (MGU-H). Jedina dozvoljena goriva bit će 100% održiva drop-in goriva.

Izbačen DRS, ali uveden sličan sustav na temelju pogonske jedinice

Downforce koji će generirati novi bolidi bit će 30% manji, a drag čak 55% manji, stoga se u sklopu novih pravila ukida DRS i uvode novi oblici aktivne aerodinamike. Sada će i prednje krilo imati pomični dio, a vozači će se prebacivati iz standardnog Z-Modea za zavoje u X-Mode za niži drag na pravcima.

Izmjene iz jedne u drugu konfiguraciju bolida neće se koristiti kao pomoć pri pretjecanju kao DRS, ali će tu ulogu preuzeti tzv. Manual Override mode. U tom režimu rada pogonske jedinice vozači će moći koristiti punu snagu MGU-K do brzine od 337 km/h, umjesto do 290 km/h u standardnom režimu. Iako se prvotno pretpostavljalo da će to funkcionirati kao svojedobno KERS ili push-to-pass u IndyCaru, taj će režim moći koristiti samo prateći vozač kada će biti na određenoj distanci iza vodećeg, kao što je danas slučaj s DRS-om.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

30 komentara

  1. Michael Schumacher
    senna66 Pretplatnik Prikaži

    Sve to super zvuči ako neće nakon 3 godine smisliti nešto drugo.
    Ostaviti što duže taj pravilnik, treba imati strpljenja za eventualnu dominaciju prve 2-3 sezone.



    4
    4

    0
  2. Sebastian Vettel
    battery992 Pretplatnik Prikaži

    Moja G21 trica ima međuosovinski razmak 2850mm… Mislim da je ovaj 3200mm veći i od BMW-a 7ice… Sve dok je tako, dok je tlocrt bolida veličine američkog pick-upa nema ništa od utrkivanja… 70% staza u kalendaru su dizajnirane za kudikamo manje bolide/automobile…



    7
    6

    1
  3. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Kome je palo na pamet da ogranici snagu motora ovog prvog, logicnije bi bilo da ovaj iza ispali kuku i zakaci se bolid ispred..



    2
    2

    0
  4. Ferrari
    pero iz bukurešta Prikaži

    Ovaj bolid mi baca na Ferrari 2008!
    I mrzim DRS! OK, više pretjecanja, ali ajmo realno…



    2
    2

    0
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Već sam se poveselio. Manji, lakši, nema DRS-a
    Ponadao sam se da će time ulične utrke postati banana.
    Ali 768 kg je još uvijek previše.
    Pogotovo sa snagom motora kao u boljem cestovnom autu.
    Međuosovinski razmak nisu trebali dirati.
    A umjesto DRS-a struja koja daje još veću razliku u brzini.
    Jedino nije pisalo da li će ta dodatna snaga moći biti korištena samo unutar 1 sekunde iza drugog bolida ili po želji vozača, pa se može na taj način i i braniti.
    p.s.
    (kao push to pass u Indy Caru)
    Rekao sam da će na kraju Indy i F1 biti gotovo isti bolidi.
    Sve slabiji i slabiji motori.
    Slabi su samo zbog toga jer im struja odnese 200 kila pa rade kompromise,
    skupa sa drvenim željezom – održiva goriva.
    Naftne kompanije farbaju oči s održivim gorivima već više od 10 godina ali ih nešto ne vidimo na benzinskim pumpama.
    A nećemo ih niti vidjeti, osim možda za reklamu 0,1% proizvodnje održiva i ina goriva
    dostupna samo u SAD-u a kukuruzna u Brazilu.
    Šteta baš sam se ponadao.
    Manji lakši bolidi bez DRS-a a mogu se pratiti unutar 0,5 sekunde.
    Maknu umjetni DRS, stave umjetne promjene pozicije prednjeg krila i sve to sa smanjenom aerodinamikom.
    Za početak nisam sretan.
    Nadam se da će dodati zvučnike koji će glumiti urlik motora.
    Otkada čujem škripu guma na utrkama dođe mi da se ubijem.



    1
    0

    1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Pretplatnik Prikaži

      Međuosovinski razmak sa krivo shvatio i ok je da ga smanje.
      Ah sad vidim da će samo prateći bolid moći koristiti “push to pass”
      Besmisleno.



      1
      0

      1
      • avalon Prikaži

        perodeformero … nisi ti krivo shvatija samo međuosovinski razmak , imaš i “problema” sa shvaćanjem snage budućih bolida . nije teško uz pomoć tablice preračunat ukupnu snagu danu u KW u KS ovih i budućih bolida . ukupna snaga izražena u KS ovih bolida je 910 , a novih će bit 1006 KS tj ukupna snaga će bit povećana za nešto više od 10 % . limit od 290/337 km/h je malo ? a na koliko se to staza može vozit puno iznad te max brzine ? pogledajmo najbrže krugove na najbržoj stazi kalendara monzi … npr 2000 . najbrži krug je vožen brzinom 244 km/h , 2010. je to bilo 247 km/h , lani 245 km/h . znači i sa ovim ograničenjem će se moč vozit ovakve krugove . pustimo “ludila” max brzine u npr meksiku di je zrak otprilike rjeđi 25 % , a zbog toga i otpor zraka je 25 % manji pa je seb npr postiga max brzinu od 362 km/h , a najsporiji grosjean je bija baš u najavljenom limitu tj postiga je brzinu od 337 km/h . na “normalnim” stazama bi ili su max brzine vjerovatno bile tek nešto više ili u okviru limita “zadanih” za 2026.



        4
        3

        1
        • Stefan Bellof
          denisg Prikaži

          “Bolje 100kg manjka nego 100ks viška”, dr. Gordon Murray.
          Današnji bolidi prate trend cestovnih automobila, preveliki su i preteški, još ako ubace baterije to će biti napredak u rikverc.



          2
          1

          1
  6. Niki Lauda
    niki_lauda12 Prikaži

    Uzasno me živcira mjenjane pravilnika svakih par godina. Mislim cemu to? Btw prednji kraj bolida me podsjetio na mp4-20.



    5
    5

    0
  7. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Ajde vec sam na neki nacin odustao od toga da cemo ikad dobiti lagane i male bolide s dobrim motorima.
    Al su me toliko poceli zivcirat sa stvarima koje vrijeđaju naš mozak.
    Dakle smanjeni drag na bolidima da pomogne u smanjenju potrošnje goriva, a samim time i potakne se njihov cuveni sustainability…ocuvanje okolisa i sve to. Ne zelim biti stari fosil koji se protivi svim pokusajima za ocuvanju okolisa, ali ovo je debilizam.



    5
    3

    2
  8. Pirelli Wet
    r2d2 Prikaži

    Text ispod karikature:
    Znam da bi bilo jednostavnije ostaviti vitamine u riži nego ih vaditi van pa onda opet vraćati u rižu, ali gdje je tu onda znanost?



    5
    4

    1
  9. Sergio Perez
    Ibarac00 Prikaži

    Kad već imamo 100% održivaa goriva, što nas sprječava upakirati neki V10 Hybrid s 1500KS.



    5
    5

    0
  10. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Mislim da je Formula 1 hladno mogla pričekati još par godina sa električnim bolidima.
    Kada el. aute unaprijede da baterije i cijeli sklop bude težak otprilike kao i benzinski motor,
    onda krenuti u tom smjeru.
    Motor od 400 KW plus još toliko struja….. Bit će teški 850 kila.
    https://www.planetf1.com/news/2026-fears-rise-fernando-alonso-questions-weight-target


    0
    -1

    1
  11. Honda
    zekohonda Pretplatnik Prikaži

    podržavam smanjivanje, ali mi se ne sviđa odmak od ground effecta i općenito kompliciranje.



    1
    1

    0
  12. Dee-Lite Prikaži

    F1 je “oduvijek” (ili barem otkad ja pratim) bila poligon za testiranje novih tehnologija koje su kasnije postale standard u industriji osobnih automobila (aktivni ovjes, turbo, karbonska vlakna, hibridni motori, KERS, ručice mjenjača na volanu,…)

    Zato mislim da je normalno da se svakih nekoliko godina uvode noviteti u pravilima i tehnologiji.



    1
    1

    0
  13. Juan Manuel Fangio
    veki66 Prikaži

    Kao sto sam napisao prije oko 2 godine….sve smo blize Indycaru….



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.