Iz Pirellija kažu da su voljni razmotriti ideju da se Velika nagrada Monaka vozi samo s mekim gumama, ali su skeptični da će to stvari učiniti uzbudljivijima.
Nedostatak utrkivanja i pretjecanja u utrci u Monte Carlu prošlog vikenda, gdje je deset najboljih vozača završilo na istim pozicijama na kojima su i startali, dao je povod razgovorima o potencijalnim promjenama pravila kako bi se utrka začinila. Na tu je temu George Russell dao ideju da bi donošenje samo mekih guma u Monako – umjesto uobičajene tri različite smjese – moglo uvesti malo zanimljivosti u vikend.
Šef Pirellija Mario Isola rekao je da bi volio da timovi pruže neke simulacijske podatke o tome kako bi se odvijala takva utrka samo s mekim gumama, ali nije uvjeren da bi to dramatično promijenilo stvari jer bi prisililo vozače na još veću štednju guma.
„Čuo sam prijedlog i zapravo sam razgovarao s Georgeom, koji mi je rekao za to. Vjerujem da možemo tražiti od timova da naprave simulaciju i da onda vidimo što će se dogoditi.“
„Ali 2018., kad su koristili mekše gume, ako se dobro sjećam, vozili su osam sekundi sporije od potencijala guma – što je bio tempo F2.“
Isola je rekao da korištenje isključivo mekših guma u Monaku ne bi nužno natjeralo vozače na dodatno zaustavljanje u boksu, već bi ih umjesto toga samo natjeralo da se još konzervativnije voze kako bi održali gume na životu.
„Problem u Monaku je što ne možete pretjecati, tako da možete usporiti za 2, 3, 4 sekunde po krugu i nitko vas ne može proći.“
„Ono što je važno, po mom mišljenju, je da moramo uzeti u obzir ne samo gume, već i zašto se momčad odluči zaustaviti ili ne.“
„To je kombinacija degradacije guma, lakoće pretjecanja i vremena koje provedete u boksu. Imola je dobar primjer, jer si svakako ne pokušavate oduzeti 28 sekundi za dodatno zaustavljanje u boksu.“
Isola je rekao da prijedlozi o obaveznom minimalnom broju zaustavljanja u boksovima također ne bi donijeli nikakvu dodanu vrijednost, jer bi se timovi vjerojatno tada odredili za iste strategije.
„Sjećam se da smo prije mnogo godina, kada je postojao ovaj prijedlog [da se prisile dva zaustavljanja], vodili raspravu i timovi su tražili od svojih strateških inženjera da naprave simulaciju.“
„Rezultat je bio da su se svi vratili s više-manje istom strategijom. Dakle, dodavanjem ograničenja, ne tjeramo ih da imaju različite strategije ili različite pristupe utrci, već samo da se približe istoj. A to nije ono što želimo.“
„Ono što želimo je kombinacija jednog i dva zaustavljanja, s različitim komponentama guma.“
„Da bismo riješili problem, moramo zajedno sjesti, razmotriti sve prijedloge, napraviti simulaciju i razumjeti koji je pristup najbolji.“
Upitan što bi po njegovom mišljenju bilo najbolje rješenje za Monako, Isola je rekao:
„Šira staza – ali ne možete rušiti zgrade u Monaku.“
„To je jedinstvena utrka gdje se uglavnom sve odlučuje u subotu na kvalifikacijama, osim ako se ne dogodi nešto nepredvidivo ili čudno. Ali za ostatak uličnih staza, ako krenemo s mekšom komponentom, možda možemo malo promijeniti pristup i otvoriti strategiju za dva zaustavljanja tamo gdje trenutno imamo jedno.“
„Razmišljam o drugim uličnim stazama poput Miamija i Las Vegasa, novima. To je moguće. Ali za Monako, da budem iskren, vjerujem da je vrlo malo toga što možemo učiniti.“
Isola je dodao da je Pirelli nakon ovotjednog testa u Paul Ricardu blizu završetka razvoja novih mekih guma za sljedeću godinu, čiji je cilj smanjenje pregrijavanja. Paleti će također biti dodana još mekša komponenta, koja će biti posebno namijenjena uličnim stazama.
„Ideja je također uvesti novu C6 komponentu, mekšu, jer u kalendaru imamo sve više uličnih staza i trebamo mekše smjese.“
„Pomaknuti ćemo raspon prema mekoj strani i pokušati smanjiti pregrijavanje.“
MARIO ISOLA
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
… jel’ to narativ lagano ide prema Bernijevim sprinklerima?
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Previse drame oko ovog Monaca. Svima je jasno da se ne moze preticati i da ni gume ni boksovi ni ogranicenja nece to promijeniti. Jedino da imaju znatno manje (i krace i uze) pa da se mogu prestizati. Sve ostalo mogu macku o rep objesiti.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ko da se na ostalim stazama prestižu… to treba onda uvest na sve staze
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mozda sam lud , ali se nekako i slazem sa Isolom.
Pretjecanja , znamo , nece nikad biti dok su bolidi ovoliki , sta god neko napravio.
Iako , neka dodatna zaustavljanja u boksu bi donesla kakvo takvo razbijanje monotonije. I unatoc istim strategijama i svemu , utrka bi bila barem 5% zanimljivija.
A ako imas prilike u Monacu napraviti barem malo zanimljiviju utrku , onda neka se to i napravi.
Za gledatelje je sve bolje od kruzenja stazom 50 krugova , nakon obavljenog boksa , bez ikakvog desavanja.
Ali , na kraju krajeva , kako je kolega @sisavac napisao. Monaco je takav kakav je , tesko promjenjiv i takav ce i ostati. Nema potrebe za dramom. Taj vikend u kalendaru cemo nekako prezivjeti , veseliti se suboti i to je to.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uska staza… F1 karting GP Monaco
LO
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vratiti dolijevanje goriva pa su onda moguće razne kombinacije strategija
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema se sta mijenjati.. Istrpi jednu trku godisnje, i idemo dalje.. Nekad ce biti sc, nekad kisa, nekad se nesto i desi.. Staza ima svoju car, da malo sjednes, pogledas lijepe kadrove i cekas Kanadu..
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eh, da je samo jedna.
Postao je trend naguravanja uličnih staza u kalendar.
Mislim da smo stigli već do 1/3 uličnih staza umjesto autodroma.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ulične staze……..
Ona još na silu, umjetno održavati “tradiciju od…” u starom / napučenom dijelu grada.
Hoću veliku nagradu Motovuna.
Ili još bolje “Gradec/Kaptol” Velika nagrada Hrvatske.
3
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Donijeti svih 5 komponenti i uvjetovati da se svih 5 mora koristiti. I opet ne bi bilo pretjecanja na stazi, ali bi zato bilo undercut-ova jedno 30-40. I ekipe u boksovima bi trebale biti na steroidima.
2
1