Ben Sulayem promijenio ploču: Savjetovao bih Andrettiju da kupi postojeću ekipu

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 1 godinu 2 min 19 komentara

Iako je dosad podupirao Andretti Global kao 11. ekipu, predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem sada je poručio američkoj ekipi da bi bilo bolje da uđu u F1 kupnjom postojeće ekipe.

Podsjetimo, FIA je odobrila Andrettijevu prijavu, dok je F1, odnosno Formula One Management, blokirao njihov ulazak kao nova ekipa.

“Ne sumnjam da bi FOM i Liberty Media voljeli vidjeti nove ekipe pod uvjetom da su proizvođači. Savjetovao bih im da kupe neku ekipu, a ne da uđu kao 11. ekipa”, rekao je Ben Sulayem za Reuters.

“Čini mi se da nekim ekipama treba osvježenje. Što je bolje – imati 11 ekipa kao brojku ili 10 ekipa koje su snažne? I dalje vjerujem da bismo trebali imati više ekipa, ali ne bilo kojih ekipa. Pravih ekipa.”

“Ne radi se o broju, već o kvaliteti.”

Andretti sa sobom donosi General Motors s brendom Cadillac, no oni bi proizvodili motore tek od 2028. godine. FOM ih u tome podupire, ali ne i u tome da uđu dvije godine ranije kao kupac nekog od postojećih proizvođača. Priliku za dovođenje GM-a ne želi propustiti ni FIA.

“Bez da spominjem imena, postoje ekipe koje se muče… Muče se s performansama, pa čak i s menadžmentom.”

“Zamislite taj utjecaj. Imamo tri utrke u Americi i tako ogromnu bazu fanova, ali nemamo pravu američku ekipu. Presretan sam jer stiže Ford, ali zamislite da imamo GM i američke vozače.”

FIA i FOM nedavno su objavili kratko priopćenje u kojem su bez ulaska u detalje naveli kako razvijaju novi strateški plan za povećanje potencijala F1 u narednim godinama te se čini da su se tenzije između organizacija smirile. Ben Sulayem je dodao kako podržava ideju o povećanju naknade za nove ekipe s 200 na 600 milijuna dolara i rekao da pregovori o novom Concorde ugovoru koji na snagu stupa 2026. idu u dobrom smjeru.

“Mir je uvijek dobar, ne možete cijelo vrijeme imati nepotrebne probleme.”

“Oboje razumijemo da moramo ići naprijed, a jedini način za to je da između nas bude više jasnoće. Bez obzira na sve, na istom smo brodu i želimo održivost poslovanja.”

“Što se tiče poslovanja, na FOM-ovoj smo strani. Mi smo partneri i moramo zaboraviti na male stvari te pronaći rješenje za te probleme.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

19 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    “pod uvjetom da su proizvođači” To je kratko i jasno rečeno što se promijenilo i što žele od Formule 1. Struja dolazi. Ameri žele zaštititi proizvodnju auta, a Arapi proizvodnju nafte



    1
    -3

    4
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Onako usput.
    Mislim da svi počinjemo shvaćati onu novu Američku “političku i inu korektnost” u F1.
    Zakon broj xxx Ne mogu više lijepe djevojke držati suncobrane/kišobrane vozačima.
    Zamislite ih po turneji na Bliskom istoku.
    Od javnog “zgražanja i kamenovanja” domaćih navijača, do čekanja da se kamere ugase i odu turisti, pa grupnog silovanja.
    Gdje će to završiti? Žene više neće moći biti vozačima taktičari…..?
    Baš sam gledao jednu utrku (Senna, Prost, mlađahni Schumi…..)
    Nema veze s ovim danas.
    Bez ikakvih pomagala i zabrana dueli da se naježiš.
    Danas samo umjetna pretjecanja.
    Prvo su zabranili više od jednog obrambenog poteza, onda još i stavili DRS.
    Ok DRS, vratite obrambene poteze pa će sve malo manje izgledati umjetno.
    Jer uz svu hrpu pravila, DRS, struje… zapravo ili je ostao isti ili se čak smanjio broj pravih duela. Ono kad ti se naježi koža, automatski podsvjesno se digneš se iz fotelje i stoječki gledaš tko bu “preživio”.



    3
    -5

    8
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Ne znam za koje tocno godine govoris, ali kako bez ikakvih pomagala ako su ti bolidi imali traction control u 90tim godinama? (ne znam kako se kaze kod nas.. kontrola proklizivanja?). Bila je i od 2001. god do 2008., kad je napokon zabranjeno to pomagalo da bi se stavio veci naglasak na vjestinu vozaca (da bi se otežala kontrola bolida).



      4
      4

      0
      • Pirelli Wet
        r2d2 Prikaži

        Bojim se da je @perodeformero kao ‘Broj 1’ iz Alana Forda i da priča o 80-tima i 70-tima, a možda je gledao formulu i tijekom 60-tih i 50-tih.



        4
        4

        0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Pretplatnik Prikaži

          Napisao sam da je u utrci bio Senna, Prost, Schumaher……
          Nije teško pogoditi u sezonu dvije kada je to bilo.
          Uostalom to sam sinoć pogledao.
          I nije još bilo kontrole proklizavanja.
          Ali kako je rekao Schumi. S kontrolom ili ne, ako pretjeraš u zavoju izletjet ćeš.
          Kontrola je davala samo malo lakši start svima i brži prolaz kroz zavoje.
          Maknuta je zbog financijskih troškova.
          Olakšavanje kontrole bolida. Hahahahaha


          0
          -7

          7
        • Ferrari
          Fiorano99 Prikaži

          Pa sad sam istrazio tocne godine i zabranjena je od 1994. godine, a do tad je bila prisutna. 1994. je bila kontroverza oko toga sa Benettonom i Schumacherom, jer su oni imali nekakav oblik traction controle, dok je drugi od tad nisu vise imali ( https://speedcafe.com/how-schumacher-and-benetton-beat-the-rules-to-win-the-f1-title/ )
          S obzirom da je Senna umro 1994. a Prost se umirovio na kraju 1993., znaci da si gledao F1 utrku s njima koja je imala TC kao aktivno i legalno pomagalo… i ne, nije maknuta zbog financijskih troskova, jer to uopce nije skupo “pomagalo”. A tad su do 1994. bolidi imali i launch control, i mnostvo druge elektronike (Williams sa uvođenjem ABS-a i aktivne suspenzije i sl. npr) – sve sto je danas u pravilu zabranjeno



          4
          4

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          @Fiorano99
          Gubiš vrijeme.



          3
          3

          0
        • Ferrari
          Mrgud Prikaži

          Fiorano, kao sto kaze wapi, nemoj se truditi jel, što bi se reklo reklo, “pišaš uz vjetar”, a znaš što se tad dogodi. Imam osjećaj da dotični gospodin namjerno piše gluposti samo da se zakačimo. Jer tolika količina besmislica svakodnevno mi je neshvatljiva (npr. s današnjeg članka; DRS i samo jedna dozvoljena promjena smjera na kočenju su uvedeni kako bi se spriječili momčadski dvoboji).



          5
          5

          0
        • Honda
          zekohonda Pretplatnik Prikaži

          ja sam također odusto. kad bi imo opciju blokiranja, spasio bi se.



          4
          4

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Pretplatnik Prikaži

          Fiorano99
          Bravo za tebe što si se potrudio.
          Potrudi se još napisati kada je stavljena i kada je ispravno profunkcionirala.


          0
          -3

          3
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Pretplatnik Prikaži

          Mrgude
          Ako se nečega ne sjećaš, bolje je da ne pišeš o tome. To se odnosi i na provjere podataka.
          Jedno su podaci a drugo je stvarna utrka.
          To ti je isto kao statistika neke nogometne momčadi koja je imala udaraca 50/1 i izgubila 1:0
          Doneseno je pravilo o samo jednom obrambenom potezu jer je bilo žalbi na premalo pretjecanja.
          Onda je uveden DRS pa kada je zaživio kako treba pretjecanja su se počela raditi sa žmigavcem.
          Prije je slabiji bolid mogao dobrom vožnjom pokušati zadržati svoje mjesto.
          Senna je bio u mlađim danima poznat po tome.
          Danas bi ga trolali i govorili da za njega nema mjesta u F1. I to je velika istina.
          Ali kada se zbroji jedan obrambeni potez i DRS pretjecanja su postala većinom umjetna.
          Jedine duele koje danas možemo gledati su dueli dvije momčadi iste snage/kvalitete bolida.
          Mrgude ne pišem gluposti nego pišem onako kako ja to vidim.
          Odjednom vam se to strašno ne dopada.
          To je vaš problem a ne moj.
          Ne moj me čitati.


          0
          -2

          2
        • Ferrari
          Fiorano99 Prikaži

          Nema problema, volim procitati potpunu glupost i onda ispraviti osobu koja je uvjerena da je u pravu.. unatoc upozorenjima drugih komentatora da je bolje da pustim.
          Nasao sam i to u godinu.. Prvi F1 bolid sa pravim funkcionalnim traction control sistemom je Ferrari 641 iz 1990. Godine (2 godine prije poznatog i popularno nakrcanog elektronikom i aktivnom suspenzijom – Williamsa FW14B). Schumacher je debitirao sredinom 1991., tako da mozemo ponoviti jos jednom da si zasigurno gledao utrku sa bolidima koji imaju ta pomagala. Launch control je uveden jos 1980tih godina tako da to ne treba ni spominjati..

          Evo i par recenica iz clanaka ako znas engleski. (https://www.motorsportmagazine.com/archive/article/june-1993/26/traction-control-and-abs/ ):
          “first appeared in F1 back in 1990. Ferrari’s technicians sat down on the Tuesday after the Italian GP on September 11, and came up with a traction control system that it had working on the cars in Portugal less than a fortnight later.”

          “That system was relatively simple, just software and a wheel speed sensor.”

          “That original Ferrari system came about after one test and a week’s worth of design, but couldn’t be used for the full lap. Later that year, when the team went two seconds faster than anyone else during a wet test in Estoril,”

          “Mansell never did like traction control. His first reaction when such a system was perfected by Patrick Head for 1992 was to accuse the Williams team of trying to even out his starting advantage over Riccardo Patrese. He saw it as just another erosion of a driver’s influence over his machinery, and he has a point. The whole idea is to let the car decide how much power to apply, taking away a vital driver function. Says Damon Hill: “You put your foot down and the engine minimises wheelspin and maximises usable horsepower. That’s it. It’s obviously a big help, especially in the wet,”

          “Later in 1992, at Magny Cours, Jean Alesi drove heroically in his Ferrari to lap at similar speed on slicks in the wet to Mansell, who had just changed to wets. I congratulated him later on what I still believe to have been a great performance, but he just shrugged. “With traction control, it is nothing.”

          “From a technical point of view, an engineer friend said recently, “traction control is very nice. It’s an interesting solution and makes a car quicker. Of course, the driver usually wants to believe that he’s the difference. With good traction control and anti-lock brakes he’ll just have to jam on the brakes and then mash the throttle to get through the corner. The need for a driver’s sensitivity to how late to brake and how early to get back on the gas has gone, and he just has to sense how fast he can actually corner.”



          6
          6

          0
        • Ferrari
          Mrgud Prikaži

          1. Ako pišeš kako vidiš, ne znači da je glupost isključena.
          2. Nije da nam se odjednom strašno ne dopada, nikad mi se nije dopadalo.
          3. Tebe/Tvoje komentare je nemoguće ne čitati jer su – posvuda. I to ne bi bio problem, samo da tu kvantitetu prati i kvaliteta.



          2
          2

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          @zekohonda: imaš opciju blokiranja. Ikonica čovječuljka gore desno, kontrolna ploča i onda ignore lista.


          0
          0

          0
        • Ferrari
          Mrgud Prikaži

          @Ante Vetma hvala za savjet. Bilo bi super kada ne bi bilo opcije “prikazi”. Npr. blokirani upis je vidljiv (i eventualno stablo ostalih, vidljivih komentara ukoliko se razvila neka rasprava), ali sami sadrzaj blokiranog upisa je “trajno sakriven” bez mogucnosti da ga jednim klikom vidimo. Znam da ti ovo nece biti na listi prioriteta, ali eto cisto da stavis na to-do listu za iduci update. Unaprijed hvala.


          0
          0

          0
        • Mclaren
          HoneyBadger Prikaži

          @Fiorano99 svaka čast za komentar o TCu, pogotovo za input vozača vezano za isti. Lijepo opisano što je općenito TC i kako radi, pogotovo meni kao totalnom laiku. Živio!



          1
          0

          1
  3. Sergio Perez
    Ibarac00 Prikaži

    Long story short nitko ne želi ostati bez malog dijela kolača ulaskom 11. momčadi. Te na sve načine blokiraju ulazak Adretija u sport.
    Ima ovdje dosta materijala i za sud …



    4
    3

    1
  4. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    E moj Suljo, razočarao si me. Jedino me američka politika može spasiti. Očito da kao i u politici i u F1 preuzimaju tipovi s posebnim potrebama. Što bi rekao jedan meni drag pjesnik, de provjerite da neka ludara nije ostala otključana.



    1
    1

    0
  5. Bernie Ecclestone
    Dani Pretplatnik Prikaži

    Ali koju? Haas? Možda TR?


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.