Domenicali: F1 u budućnosti cilja na lakše, jednostavnije i bučnije motore

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 2 godina 3 min 8 komentara

Izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali kaže da bi se buduća generacija bolida Formule 1 mogla temeljiti na lakšim, jednostavnijim i bučnijim motorima.

Budući da je F1 odlučila krenuti putem održivih goriva od 2026. umjesto da ide putem potpune elektrifikacije, već se razmišlja o tome koju bi vrstu pogonske jedinice serija mogla koristiti u budućnosti. A kako je Domenicali nedavno jasno dao do znanja da želi vidjeti smanjenje težine bolida, jedno područje u kojem bi se masa mogla značajno smanjiti su hibridne pogonske jedinice, koje trenutno uključuju teške baterije.

U intervjuu za Motorrsport.com, Domenicali je iznio svoju viziju za F1 da razmotri moguću promjenu pristupa prema pogonskoj jedinici nakon što se slegnu pravila o održivim gorivima.

„Ako ćemo biti učinkoviti u proučavanju i proizvodnji održivih goriva, moći ćemo razmišljati o sljedećoj generaciji pogonskih jedinica, fokusirajući se na težinu.“

„Želimo konkurentan motor, s mnogo konjskih snaga i također izvrsnim zvukom. 99,9% ljudi želi ponovno čuti zvuk Formule 1 na stazi i to je nešto što smo stavili na stol.“

Dok F1 nastavlja s turbo-hibridima od 2026., Domenicali misli da bi potencijalne promjene na automobilskom tržištu tijekom sljedećeg desetljeća mogle omogućiti promjenu fokusa i za F1 .

„Danas smo u prijelaznoj fazi, u kojoj veliki proizvođači moraju razviti hibridne i električne tehnologije budući da su one dio njihovog prodajnog portfelja.“

„Ali vjerujem da ćemo, ako dobro obavimo posao s održivim gorivima, za nekoliko godina moći imati pojednostavljene motore s manjim utjecajem na težinu. To je nešto o čemu ćemo uskoro početi razmišljati.“

Domenicali je rekao da je u DNK Formule 1  da je ‘svaka komponenta bolida što lakša’, iako smatra da se težina bolida također morala povećati kao rezultat nastojanja da se poboljša sigurnost. Govoreći o važnosti faktora težine bolida, Domenicali je rekao:

„To je vrlo važno pitanje. Tijekom godina težina bolida se povećavala i očito nitko ne dovodi u pitanje što je učinjeno na planu sigurnosti.“

„No također je došlo do razvoja novih tehnologija i kasnijeg usvajanja baterija, aspekta koji je doveo do utjecaja po pitanju težine.“

„Kao Formula 1, moramo se zapitati što možemo ubrzati u smislu razvoja, a ovdje je pitanje održivih goriva temeljno. Percepcija i tržište na tom planu se mijenjaju i mislim da je napravljen vrlo dobar izbor kada smo prvi put odlučili krenuti tim putem.“

„Ne želimo voditi tehnološke ratove protiv pune električne mobilnosti, jer je to tehnologija koja će imati svoje tržište.“

„Ali vjerujemo da Formula 1 može ubrzati mogućnost postojanja održivih goriva po pravoj cijeni, a to će biti velika pomoć za mobilnost u apsolutnom smislu, uključujući gospodarska vozila, zrakoplovstvo i onu koja uključuje automobile koji kruže svijetom, kojih je oko milijardu i pol.

„To je vrlo važan izazov za Formulu 1 i siguran sam da će također pomoći u spajanju vizija svih timova.“

STEFANO Domenicali

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

8 komentara

  1. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    „ izvrsnim zvukom. 99,9% ljudi želi ponovno čuti zvuk Formule 1 na stazi i to je nešto što smo stavili na stol.“

    Dobro jutro. I koncano da se sa te pozicije prizna da ovo forumua 1 nije.

    Ovo jznad je jedino sto je rekao vrijedno paznje.



    11
    10

    1
    • Monisha Kaltenborn
      monkeyseat Prikaži

      Sumnjam da će se isto obistiniti jer se danas toliko prstiju uplelo u F1 da se niti prdnut u pit laneu ne smije bez pitanja. Zeleni, cost capovi, lijevi, desni…želje vozača i navijača nisu bitne dok iz pipe teče tekućina zlata vrijedna i puni tamo gdje treba. Gledanost je prema statistikama nikad veća, a da li je to održivo na duže staze…Da padne posjećenost onda će se možda netko i sjetit riječi provest u djelo. Ovako Aramco i Greta nekako koegzistiraju, a dokad će, ne znamo (Đekna?)



      5
      4

      1
    • Max Verstappen
      derfahrer1996 Prikaži

      On je isto rekao da su v10 i v12 bili preglasni i da bi gledatelji na tribinama htjeli jedan sa drugim popricat bez da se deru jedan na drugog:D



      3
      2

      1
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    motor Fiata 500 iz 1967.


    0
    0

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Mrzim te polupismeno sklepane složenice naftnog biznisa “održiva goriva” bio dizel…… svi zvuče kao oksimoron (nespojive stvari)
    Ali ako su već odlučili propasti, neka to učine sa stilom.
    Fakat je smiješna ta nepotrebna baterija na bolidima.
    Za tu težinu baterije i dodataka dobili bi 500 konja više.
    Ma da ih samo maknu bolid bi bio brži jer bi bio lakši.
    Ja se slažem.
    Zaboravite struju, turbo….., vratite motor koji se vrti na 20.000 rpm
    Čim ga prva momčad upali u boksu usereš se u gaće od straha/buke.
    Ah, to je stvarno bilo “sound and vision” guštiranje.



    14
    13

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.