Vasseur: Sve ekipe žele drukčiji format na VN Azerbajdžana

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 godinu 2 min 11 komentara

Ferrarijev šef Frederic Vasseur kaže da su sve ekipe rekle “da” za plan promjene sprint formata na Velikoj nagradi Azerbajdžana.

Naime, ove godine ćemo imati šest sprint utrka, a prva od njih bit će u Bakuu. Međutim, ovdje bismo po prvi put trebali vidjeti dvije kvalifikacije sesije – jednu za sprint utrku i jednu za glavnu utrku. To bi značilo da ćemo u petak imati prvi trening i prve kvalifikacije (za glavnu utrku), u subotu druge kvalifikacije (za sprint) i sprint, a u nedjelju glavnu utrku.

Kaos koji se stvara mijenjanjem formata očigledno ne smeta nikome jer Vasseur tvrdi da sve ekipe to podržavaju:

“Po prvi put mislim da su sve ekipe složne. To se ne događa baš često i moramo to podržati.”

“Uvođenje drugih kvalifikacija umjesto slobodnog treninga moglo bi poboljšati dinamiku vikenda. Možete raspravljati o tome zašto se to odradilo ovako kasno, ali na kraju krajeva – mislim da smo svi podržali tu ideju.”

Od uvođenja sprint formata jedna od kritika odnosila se upravo na to da je subotnji slobodni trening neatraktivan s obzirom na to da su ekipe već uštimale svoje bolide.

“Nisam veliki obožavatelj standardnog 2. treninga. Ponekad je malo dosadno. Ne za nas jer mi imamo puno podataka, ali mogu misliti kako je gledateljima koji ne znaju koliko je goriva u bolidima, kakvi režimi rada motora se koriste… Pomalo je dosadno.”

“Dobra je odluka pokušati malo promijeniti dinamiku tijekom vikenda. S druge strane – ako gledate nogomet onda nećete gledati trening u srijedu. Mi smo vjerojatno jedini sport koji treninge prenosi na TV-u.”


Odgovor

11 komentara

  1. Williams
    Davor13 Prikaži

    Zasto forsiraju te sprint utrke



    5
    4

    1
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Izbaciti sprint utrke zauvijek



    10
    9

    1
  3. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Ako je drugi trening toliko bezvrijedan onda nek se trkaju neam ništa protiv.



    1
    1

    0
  4. Fia
    Realista Prikaži

    Nisam za sprint utrke, ali ako ih mora biti, ovo je pravi format.



    10
    10

    0
  5. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Ako već sprint mora biti, meni se sviđa ova ideja.
    Kvale su odvojene od sprinta i nemaju ništa s njime, nego s pravom nedjeljnom trkom.
    A imali bi i superuzbudljivu subotu zbog kvala za sprint i samog sprinta.



    3
    3

    0
  6. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Nadam se da će i nogometni svijet shvatiti koliko glupo troše igrače dok bezveze trčkaraju po treninzima koji su zanimljivi valjda samo trenerima. Definitivno bi trebalo uvesti sprint utakmice od 40 minuta uoči glavnih utakmica 🔥



    31
    30

    1
  7. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    U ovom članku “izjavi” nadležnih ili što već toliko toga nedostaje. Format treninga koje je bio do sada momčadi su koristile sebi na najbolji način. Prvi trening okvirno podešavanje bolida dijelova…. Drugi trening detaljno iskorištavanje mogućnosti bolida u odnosu na gume, stazu……dugi stintovi. To nije za publiku. Bar ne za onu koja jednom godišnje gleda F1. Treći trening je isključivo za postizanje što boljeg rezultata na P.P.
    Kako god bilo, ovaj novi (meni besmisleni) format treninga bi trebao prvenstveno biti zabranjen na bilo kakvoj uličnoj utrci. Za razliku od prave staze na kojoj imaš na svim opasnim izlijetanjima mogućnost da spasiš bolid bez oštećenja, na uličnim utrkama to ne postoji. Samim time vozači ne smiju pokušavati izvlačiti maximum iz bolida jer uvijek prijeti zid koji će ti uništiti bolid.
    Sam sprint utrka uopće nije utrka kao npr: u F2
    Da naprave neku kombinaciju pa da to bude stvarna utrka, a ne samo poredak na nadolazeći P.,P.
    U tome vidim besmisao.
    Pa čak i Američki ringišpil imaju cijeli tjedan testiranja auta, koji nije namijenjen gledateljima, nego brzini i sigurnosti vozača i bolida.
    Protivnik sam nedorečenih formata, pogotovo u opasnim utrkama. A sve opasne utrke su Gradske utrke jer to nisu utrke nego ceste s ogradama bez mogućnosti izlijetanja (osim eventualno na jakim kočenjima produžetak u kojem možeš izletjeti. Za razliku od prave staze u koju su slupane velike količine “krvnih zrnaca” pa kad pretjeraš, na jakom kočenju imaš izlaznu strategiju preko pasica, betona, šodera ili trave, strateški raspoređeno da što manje uništiš bolid ili sebe.
    Ovaj format je smišljen bez ikakvih pitanja i sugestija samih vozača vođeno isključivo za većom zaradom.
    Netko se mora probuditi u Formuli, osim ako već nije prekasno jer su na sve bitne pozicije ugurani nesposobno podobni ljudski roboti koji nekritički slušaju samo naređenja vlasnika. F1 je preoteta od strane naftnih kompanija, što ne bi trebalo biti strašno. Financijeri su dolazili iz raznih branši. Duhanskih. Tvorničkih…. Ali ovi se žele miješati u politiku F1. U njenu 100 godišnju srž.
    Ponavljam deseti puta
    Strah me je.



    9
    9

    0
  8. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Najbolje da se na Spa voze kvalifikacije koje će bit poredatk za sprint u Zandvortu, a rezultat sprinta u Zandvortu da bude startni poredak u Monzi. Monza se vozi 10 krugova nakon toga vozači izlaze iz bolida i gađaju pikado ploču koja određuje poredak za izmjenu pneumatika. Trka se nastavlja sve dok ne pukne prvi pnrumatik, i tu je kraj.
    Mislim da je ovo pravo rješenje da se svidi Amerima.



    9
    8

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.