Izdvojeno

Horner traži da F1 zaštiti staze poput Monaka, Silverstonea, Spa i Monze

Piše: Ante Vetma

Prije 1 mjesec, 19 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Red Bullov šef Christian Horner poziva na zaštitu povijesnih lokaliteta u kalendaru Formule 1, što bi uključivalo Monako, Silverstone, Spa i Monzu.

F1 kalendar sve je širi, a u njemu ima sve manje mjesta za europske staze s kojih potječe najelitnija motosport serija. S financijske strane teško da se mogu nositi s iznosima koje nude vlasnici staza poput Las Vegasa, Saudijske Arabije ili Katara, što ne mora nužno rezultirati dekadencijom kvalitete.

Horner smatra da bi se vozači i ekipe trebali žestoko boriti za neke staze:

“Spa definitivno spada u tu skupinu povijesnih utrka.”

“Te najveće staze bismo trebali zaštiti pod svaku cijenu – Monako, Silverstone, Spa, Monzu.”

“Sjajno je da imamo nove staze i da raste interes, ali povijest mora biti ispoštovana.”

“Ne možete imati ATP bez Wimbledona. Mislim da su te staze dio povijesti, dio našeg DNK.”

“Moramo jasno izreći svoje stajalište, ali također moramo vjerovati ljudima koji vode ovaj biznis.”

Pod vlasništvom Liberty Medije popularnost Formule 1 dosegla je neviđene razine. Netflixova serija Drive to Survive je pozitivno utjecala na američku publiku, a Horner kaže da direktor Formule 1 Stefano Domenicali zna što radi:

“Stefano zna što radi, on će voditi investitore. Očigledno se vode zaradom, idu tamo gdje je više novca. Oni moraju odvagati žele li još jednu utrku u Sjedinjenim Američkim Državama ili zadržati Veliku nagradu Belgije.”

Christian Horner

PovezanoNijemci poručuju Domenicaliju: Nemoj prodavati dušu Formule 1

Komentiraj

19 komentara

  1. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Dodao bih još Suzuku i Interlagos.



    26

    0
  2. Wimbledon i Grand Slamovi opcenito nisu pod ATPom nego ITFom.



    1

    4
  3. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Slažem se, osim za Monaco. To nikada i nije bila legendarna staza već mjesto gdje je formula bila sekundarna dok su bogataši mjerili tko ima većega.
    Nedodirljiva lista bi trebala biti: Silverstone, Spa, Monza, Montreal, Interlagos, Suzuka + Sepang, Turska i Hockenheim.



    4

    7
    • Fernando Alonso 14
      tapa-tapa Prikaži

      Monaco je legendarna staza i uvijek će biti….



      14

      0
      • Michael Schumacher
        Unwoken European Prikaži

        Po auri, po nekim vibracijama tla, po fotografijama crno bijele boje, po Grace Kelly i fantaziji Senne koji recitira poeziju dok priča o svojim vožnjama kao da opći s bogom. Ali za utrkivanje Monaco je uvijek bio trash sraza. Bio je trash staza kada su bolidi bili kao manji automobil, a sada kada su automobili kao veliki kombiji to postaje neodrživo. Monaco zaslužuje totalni cut iz kalendara bez obzira na sve. Nije potreban. Nema više vojvoda i kraljeve, kneževa i princeza, nije više središte love da dogovaranje poslova. Nije zanimljiv nikom živom.



        5

        10
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Ideja da je neka staza legendarna ne ovisi jedino o tome kakva je za utrkivanje. Neka staza može u nekim uvjetima biti dobra, u drugima postane loša.

          Znamo da je npr. Turska bila dobra za utrkivanje (vidim da i tu ima svojih poklonika). Ipak, njezin nastanak kao Telkeovog Frankensteina, hibridnog spoja postojećih staza, i kratak životni vijek dok ju je Erdogan (poput ostalih sličnih likova) financirao kao svoj marketing, bez imalo zainteresiranih domaćih gledatelja, čini je daleko od svih ozbiljnijih rasprava o legendarnim stazama. Par dobrih utrka ne čini čuda.

          Da, Monaco nije uvijek zanimljiv za utrkivanje, ali je i dalje legendarna staza i veliki magnet i za fanove, stare i nove, kao i za one koji će to tek postati. Monaco ima veliku i zanimljivu povijest, (u koje spada i Senna i Grace Kelly i još puno toga). Mogu razumijeti kako nije interesantan uglavnom onima koji se prave veliki znalci i puristi, i koje kao ne zanima ništa osim utrkivanja, pa preziru ostale površne pratitelje i vole svima davati do znanja kako su baš oni jedini vrijedni autoriteti.

          Hoćemo li kao jedini kriterij postaviti samo savršene utrke (kao neki puristi), ili samo goli cash (kao neki iz organizacije), ili samo show business (isto ekipa iz organizacije), nećemo dobro proći. U F1 treba zdrava mješavina svega toga, nije dobro da postoji samo jedan kriterij. Uz sve to naravno i legendarne staze da daju dodatan štih tradicije i povijesti cijelom natjecanju. Zdrava mješavina.



          24

          2
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Kako nije niko ziv zanmiljiv kada je meni.

          Monaco je f1 svetinja. Kao slalom u skijanju. Vozaci ako nemaju titulu onda je monaco najbilza opcija. Vozaceva karijere se gleda kroz pobjede u knezevini. Nije f1 ni zapoceta za milione ljudi vec za malu ekipu koja se mogla modjusobom prepucavati.

          Neka vozaci odluce za monaco, mislim da je to najfer. A ne prosjecan Bob.



          4

          1
    • Slazem se, Monako jeste legendarna staza ali je spora i prevazidjena.



      1

      4
  4. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    nije da imam nešto protiv Mađarske, ali kako je ona stalno unutra i nikada se ne dovodi u pitanje?



    4

    0
    • Mick Schumacher 47
      toky13 Donator Prikaži

      Kad Orban iskesira koliko je potrebno !



      10

      0
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Da li je uopće još koja staza od ’86. bez prekida u kalendaru ?


      0

      0
      • Antonio Giovinazzi
        Osella Prikaži

        Samo Monza je dulje u kalendaru. U Monzi se vozi neprekidno od 1981. godine (bilo bi i od 1950., no Velika nagrada Italije se 1980. vozila u Imoli, čini mi se).

        Monaco se nije vozio 2020., dok je Silverston stalno mjesto u kalendaru dobio poslije Mađarske…



        1

        0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Silverstone je prva uopće F1 utrka.
          Silverstone je bio domaćin za British Grand Prix svake godine 1950-1955. Nakon toga, 1955–1962 Silverstone je naizmjenično domaćin za British Grand Prix u parnim godinama, a Aintree u neparnim. U godinama 1962-1986 neparne godine se voze u Silverstoneu, a parne u Brands Hatchu. Od 1987.g. se vozi neprekinuto u Silverstoneu do danas. Početkom dvijetisućitih (mislim 2005.g.) je opasno visio jer se Damon Hill (tada šef BRDCa) nešto dokačio sa Eclestoneom oko novca i modernizacije staze, ali na kraju su se ipak dogovorili. Možda zvuči glupo i diskutabilno, ali Silverstone se zapravo vozi neprekidno otpočetka F1, ali dio vremena je to bilo svake druge godine. Usput rečeno, Donington Park je vožen samo jednom, 1993.g. kao Europski Grand Prix.

          Reći samo da je Silverston stalno mjesto u kalendaru dobio tek poslije Mađarske je u svakom slučaju malo podcjenjivački.



          2

          1
        • Monako se nije vozio i u 50-ima nekih cca 5 godina. Monza je izostavljena samo jednom i to 1980. godine zbog toga jer su je presvlačili novim slojem asfalta pa su utrku prebacili u Imolu. Ostalo je sve bila Monza i bila je VN Italije. U Imoli se vozila VN SAN MARINA do 2006. godine. Sad kad je vraćena vozi se kao Emilia Romagna što je malo glupavo.



          2

          0
  5. Onima kojima misle da je Monaco dosadna staza samo preporučam da si plate F1TV i pogledaju utrku u Monacu iz cockpita bilo kojeg bolida. Možda nema pretjecanja, ali kada vidite kako vozači sedamdeset i nešto puta prolaze kroz uske ulice Monaca na centimetar od ograda onda vam se barem donekle približi vještina i napor za odvesti tu utrku. I ako nije bilo ni jednog udesa i utrka je bila dosadna zapravo znači da su svi odvezli bez greške.



    5

    0
  6. Kad bi barem mogli stazi u Monacu samo dodati jedan dugi i široki DRS pravac 🙂
    Bas gledam na google maps: umjesto desno u tunel neka ode lijevo na onu široku cestu, pa istom nazad…
    ili u Rascassu, umjesto desno nek odu lijevo dalje uz obalu skoro do kraja (do lukobrana), pa gore iznad po pravcu/ravnici skroz dok ne dođu i spuste se u zadnji zadnji zavoj od gore…



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni