Izdvojeno

Szafnauer: Očekivao sam više odanosti od Piastrija, imamo ugovor s njime za 2023. i opciju za 2024.

Piše: Marko Litvić

Prije 2 mjeseci, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Dok se početak kolovoza uglavnom provedi odmarajući na plažama, šef momčadi Alpinea Otmar Szafnauer je na konstantnoj vezi s novinarima kako bi ugasio požar stvoren zbog šlampavosti vlastite ekipe, ali i postupaka dvojice njihovih (bivših) vozača.

Već prvoga dana ljetne stanke je nastao problem jer je Fernandu Alonsu dosadilo čekati ponudu za višegodišnji novi ugovor, te je odlučio za 2023. zamijeniti plavu boju Alpinea zelenom bojom Aston Martina.

No činilo se kako to neće biti toliki problem, jer je francuska momčad imala mladog Australca Oscara Piastrija spremnog za uskočiti umjesto španjolskog veterana. Tako je barem izgledalo u Szafnauerovim planovima, ali stvarnost je bila puno drugačija.

Alpine je, na opće veselje cijelog svijeta Formule 1, objavio na svojim društvenim mrežama kako će Piastri voziti za njih u sljedećoj sezoni, no ono što je mnogima bilo sumnjivo je kako Piastri osobno ništa nije objavio na svojim društvenim mrežama.

Veliki problem je nastao onoga trenutka kad se napokon oglasio, jer je na svojem Twitteru i Instagramu objavio kako neće voziti za Alpine, te kako je momčad objavila njegovu “promociju” bez njegova znanja. Taj trenutak je pokrenuo lavinu u kojoj se trenutno nalazimo.

Par dana kasnije pojavile su se glasine kako će Piastri zamijeniti svoga sunarodnjaka Daniela Ricciarda u McLarenu. Taj plan neće biti lagan za izvesti jer na putu mu stoje Alpine i Szafnauer koji tvrdi kako mladi Australac još uvijek ima ugovor s njima.

„Imamo ugovor s Piastrijem, potpisao ga je u studenom prošle godine. Porazgovarali smo s našim odvjetnicima i rekli su nam kako je to obvezujući ugovor i jedna od stvari koja piše u tom ugovoru je kako u 2023. možemo postaviti Oscara u jedan od naših bolida. To je razlog zašto smo objavili to priopćenje za javnost.“

„Također ono što stoji u ugovoru je mogućnost produljenja za 2024., te mogućnost posudbe nekoj drugoj momčadi. Naš plan je bio zadržati Fernanda još jednu sezonu i posuditi Oscara u 2023.“

„Uvijek sam govorio, na svim svojim press konferencijama, kako će Piastri biti u Formuli 1 u 2023. i to sam govorio jer sam znao kako to može biti ili u našem bolidu ili na posudbi u nečijem tuđem u slučaju Fernandova ostanka.“

„I onda Fernando, iz kojeg god razloga iako možda čak i znam razlog, ali to morate pitati njega, ode u Aston Martin. Zatim smo počeli dovršavati situaciju s Piastrijem i umjesto da ga posudimo nekome, odlučili smo ga postaviti u naš bolid. I zbog toga smo objavili tu izjavu.“

Szafnauer se dotakao i Piastrija osobno i rekao kako je očekivao više odanosti i poštovanja s obzirom da je Alpine momčad koja ga je uvela u svijet Formule 1.

„Očekivao sam više odanosti od Piastrija. Trebao je pokazati odanost i poštovanje prema momčadi koja se brinula o njemu, koja ga je odvela do naslova u juniorskim kategorijama i iznad svega toga, tijekom sezone ga stavljala u svoj bolid kako bi naučio staze i bio spreman.“

„Očekivao sam puno više odanosti od Oscara nego što je on pokazuje. Ja sam u Formuli 1 od 1989. i još nikad nisam vidio ovakvo nešto. Čak nije ni problem što se to dogodilo u Formuli 1, nego integritet jedne ljudske osobe. Može se dogoditi u hokeju na ledu ili nogometu, uopće nije važno, to se jednostavno ne radi. Potpisao je komad papira, dokument, govoreći kako će napraviti nešto suprotno od onoga što je napravio.“

„Za mene, kako sam ja odrastao, ja ne trebam potpisati komad papira i onda da mi netko kaže „Lažeš, jer si ovo potpisao.“ Za mene vrijedi; ako netko kaže „Hej, pomozi mi, ja ću ti sutra pomoći.“, ja ne gazim svoju riječ, nikad. Napravio si ono što sam tražio od tebe i sad obećavam kako ću napraviti nešto ako ti napraviš nešto. Ne treba mi komad papira na kojemu piše „Zbog ove klauzule, ja mogu otići odavde.“.“

Čovjek za kormilom Alpinea je također rekao kako ne razumije Australčevu odluku kako ne želi voziti za njih, te kako ima jako puno vozača koji bi htjeli biti u jednom od njihova dva bolida.

„Mislim kako je to više pitanje za Piastrija, jer ja osobno to ne razumijem. U našoj budućnosti, tom planu za sljedećih 100 utrka koji imamo, mislim kako i dalje ima mjesta za Piastrija. Podržavali smo ga.“

„Morala bi se iskazati odanost jer smo doslovno potrošili milijune i milijune eura samo kako bismo ga pripremili. Tako da ja stvarno ne razumijem logiku, morate pitati njega.“

„Ako Piastri nije u tom bolidu, a ipak mislim kako će biti jer Fernando je ispao iz te priče, onda imam 14 drugih poziva od vozača koji su zainteresirani jer mjesto u Alpineu je trenutno najvrjednije od svih mjesta koja su preostala slobodna.“

Za kraj je Szafnauer upozorio kako ako ne mogu dobiti Piastrija kao vozača, onda barem žele neku financijsku nadoknadu za sav novac koji su potrošili na njegov dosadašnji razvoj.

„Morate uračunati kako smo ga prošle godine posjeli u bolid i kako je odvozio 3,500 kilometara. Odradili smo sedam zasebnih testiranja s njime i to nije nimalo jeftino. Sam motor košta 1,75 milijuna eura, pa se još uračunaju mehaničari koji su bili s njime, inženjeri koji su s njime radili ta testiranja, pa letovi i putovanja općenito… Potrošili smo jako puno novaca na Piastrija kako bismo ga pripremili za budućnost. Ako ta budućnost nije s nama, onda vjerujem kako je u potpunosti logično i fer od nas da tražimo nekakvu kompenzaciju.“

Otmar Szafnauer

Komentiraj

24 komentara

  1. Otmar je definitivno jadnik



    4

    7
    • Nando
      FA14 Prikaži

      Neznam sta tocno pise u ugovoru i sto je potpisao al definitivno nije fer ni od piastrija sta je napravio.
      Mislim da bilo koji sef momcadi bi ucinio isto sto otmar sada u ovoj situaciji.
      Alonso zeli voziti barem jos 2 sezone i s te strane ga razumijem da je potpisao za aston martin,dok mi manje logike ima ovo sta piastri sada radi jer ipak je njihov vozac godinama i dali su mu sansu u f1 jako brzo.



      20

      1
    • Nije on jadnik. On ima dobre razloge da nije očekivao probleme s Piastrijeve strane jer Otmar pripada nekoj drugoj generaciji. Pogledaj danas CV nekog klinca koji ima visoko mišljenje o sebi: 6 firmi u dvije godine, a razlog nisu radili s dovoljno naprednim tehnologijama. To je i s ovim frajerom. Misli da mu nešto pripada samo zato što se udostojio pojaviti, a zapravo ne razumije kaj je život…. Uglavnom, ako ga netko ne preodgoji i nasuče na hrid bit će 7 puta gori od Alonsa..



      30

      2
      • Blue Flag
        dFixxx3r Prikaži

        je, pripada nekoj drugoj generaciji, i baš zato mu je vrijeme prošlo.
        piastri je novi klinac koji živi shodno novim vremenima. ako je f1 showbiznis, cemu onda ovo cmizdrenje što ga je netko preyebao. zato i alpine je takva šuga jer se drže principa iz nekih drugih vremena.
        pogledaj kako rade RB i merc – uspješne momčadi – lobi, prevara, sivo područje, pritisak, politika, laži, PR.
        sve to ferariju fali, zato i je br.3. izvlače ga resursi da ne padne u neko sivilo prosjeka.
        otmare laku noć.



        1

        4
        • Kako radi Mercedes? Drzi klinca 3 godine u Williamsu.

          Zato što se ponaša kao kreten njegovo vrijeme u F1 možda nikad ne stigne.

          Nek se posavjetuje sa svojim frendom FA, karma is a bitch.



          5

          0
  2. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Kakav start karijere mladog Pilastrija!
    imam osjećaj da ga nećemo dugo gledati u ovom cirkusu.



    10

    3
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Ne mora biti.
      I Button je radio takve cirkuse u početku, pa su ga svejedno vrlo rado angažirali. Čak je to pomalo i nestalo iz sjećanja.

      Na kraju dana bitno je kakav je vozač. A to još zapravo ne znamo. Sve priče o velikom talentu se mogu vrlo brzo raspršiti u F1 svijetu. Na njemu je sada veliki teret da opravda te priče, a zahvaljujući ovoj sapunici taj teret je postao barem duplo veći.



      22

      0
      • Mattia Binotto
        Har Kl Donator Prikaži

        Piastri je dozvolio sebi da bude žestoko izmanipulisan. Ne vjerujem da će ga više iko od ozbiljnijih timova uzimati u razmatranje.

        Ukoliko se ispostavi da se radi o mega talentu priča će se promijeniti. Ali nisam uvjeren da će on imati vremena dovoljno da se dokaže.



        7

        5
      • Button je upravo kod Otmara bio u BAR-u kad je želio vjerovatno isto zbog “rupe u ugovoru” otići u Williams, no nije na kraju to napravio, ostao je gospodin.
        Koga zanima kompletan i puno duži ovaj intervju koji je Otmar dao ekskluzivno za elconfidencial.com ima ga tamo. Na španjolskom je, ali lako se to prevede u samom pregledniku.



        1

        0
    • nema tu još karijere niti u tragovima. možda je i ne bude u F1 nego na koncu negdje u Fe ili Indy…



      1

      0
  3. “Napravio si ono što sam tražio od tebe i sad obećavam kako ću napraviti nešto ako ti napraviš nešto. Ne treba mi komad papira na kojemu piše „Zbog ove klauzule, ja mogu otići odavde.“. Znaci li to da ipak ima neka klauzula da moze otici u drugu momcad.Tipa ono do 31.7. da ga moraju potpisat za sezonu.Mislim da ne govori Otmar bas cijelu istinu.



    10

    0
  4. Radi se o istom vodstvu koje je izbacilo Alaina Prosta s pozicije savjetnika jer je odjednom postao “radni višak”.

    Svaki od tih vozača mora biti oportunist, inače će ga nemilostiv sustav progutati.



    13

    0
  5. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    U surovom sportu, džungli, nema pravice, nema morala, nema igranja na dobrotu.
    Zato i plaćate odvjetničke morske pse da vam naprave neprobojne ugovore. To je kao da Bjelica u Osijeku napusti klub i milijune kuna koje bi dobio po otkazu jer je nekako moralno da se sam povuče :-D



    2

    0
  6. Ili ovdje netko opako laže ili je netko jako zeznuo s ugovorima, odnosno – tumačenjem istih!



    4

    0
  7. Mogu razumjeti Piastria. Izgledno je bilo da će Alonso ostat jos jednu sezonu ako ne i vise kako je on htio, a njemu se nije vozilo na posudbi u Williamsu kak se pricalo, te je iskoristio klazulu da traži bolje timove kojima treba vozac, gjde ocito McLaren dolazi jer svi znaju da se Ricciju stolica opasno strese zbog uzasa od forme.



    1

    0
  8. Nije mi se sef nikad svidjo…a sad sto dalje…svidja mi se sve manje i manje….


    0

    0
  9. Realno, najgluplje, najjadnije, najčudnije, najneobičnije i najviše nefer je što su objavili na mrežama da vozi za njih a čovjeka nitko nije nazvao, a kud šta drugo. Pa to ni u nekom obrtu nema, a kud u milijunskom biznisu


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni