Palmer: Sainz je trebao ignorirati Ferrarijev poziv u boks

Izdvojeno

Marko Litvić

Prije 2 godina 3 min 13 komentara

Carlos Sainz je zbog promjene elemenata pogonske jedinice započeo VN Francuske sa predzadnje pozicije. Španjolac je bio jedan od nekolicine vozača koji su odabrali najtvrđu komponentu guma za početak utrke.

U 18. krugu je kao posljedica izlijetanja Sainzovog momčadskog kolege, Charlesa Leclerca, na stazu izašao sigurnosni automobil. Ferrari je tada pozvao Sainza u boks da prijeđe na srednje tvrde gume. Kako su one manje izdržljive od tvrđih, bilo je upitno hoće li moći odvoziti utrku do kraja na njima.

Ono što je uslijedilo su bile dugotrajne “debate” između Sainza i Ferrarijevih stratega o tome je li pametniji potez otići još jednom u boks pred kraj utrke ili ostati do kraja na stazi. Jedna od takvih rasprava dogodila se u najgorem trenutku za Sainza – usred borbe sa Sergijom Perezom. Ferrari mu je govorio neka ode u boks, na što je Sainzov odgovor bio višestruki “Ne sad!”.

Sainz je uspio prestići Pereza i onda ga je Ferrari pozvao u boks jedan krug kasnije. Taj ulazak u boks ga je bacio daleko iza i ponestalo mu je vremena za vratiti se gdje je bio. Na kraju je utrku završio na petoj poziciji, što je i dalje bio odličan rezultat s obzirom na to što je startao 19. Ferrari je pokupio mnoštvo kritika na račun te odluke, a šef momčadi Mattia Binotto tvrdi kako smatra da su postupili ispravno.

Bivši vozač Renaulta i trenutno analitičar, Jolyon Palmer, izjavio je kako se Sainz trebao oglušiti na zapovijedi momčadi, kao što je to već nekoliko puta napravio ove sezone – na VN Velike Britanije i VN Monaka.

“Bilo koje zaustavljanje u boksovima bi izbacilo Sainza iz konkurencije za postolje, a ranije zaustavljanje bi mu barem dalo dovoljno vremena da se pokuša vratiti na svježim gumama.”

“Umjesto toga, u Ferrariju nisu imali pojma što napraviti, a kad su se dosjetili onda su zamolili Sainza neka ode u boks u trenutku kad je imao borbu kotač uz kotač sa Perezom, što ga je vidno frustriralo. Ferrari je zatim promijenio odluku kad su vidjeli što se događa i kako se Sainz pomaknuo jedno mjesto bliže vrhu.”

“U tom trenutku bilo je 11 krugova do kraja i Sainz je bio očigledno brži od Pereza koji je imao problema s potrošnjom prednjih guma. Odluka da se Sainz pozove u boks mi i dalje nema smisla, pogotovo zato što je upravo bio ostvario ključno pretjecanje.”

“Vozaču je uvijek teško oglušiti se na zapovijedi momčadi, pogotovo jer zna da oni imaju sve moguće informacije na raspolaganju. Uzevši to u obzir, za stratege bi to trebao biti mačji kašalj. Oni imaju samo jedan posao cijeloga vikenda i trebali bi najbolje znati što treba napraviti. No, svi smo mi ljudi i pogreške se događaju.”

“No, prisjetimo se kako je Sainz već par puta ignorirao momčadske zapovijedi što se pokazalo kao ispravan potez. U Monaku i na Silverstoneu se oba puta doveo u mogućnost za pobjedu. Što se mene tiče, trebao je to napraviti i u Francuskoj.”

Jolyon Palmer

Odgovor

13 komentara

  1. Alfa Romeo
    laky614 Prikaži

    Mislim da je prvotna greška Ferraria bila što su ga u 18-tom krugu uopće pozvali u boks. Trebali su ga pustiti još bar jedno 15 krugova na hardu i onda prijeći na medium. Znam da je bio VSC, ali po meni se ne isplati kad znaš da ti medium nece izdržati.



    7
    7

    0
    • Pirelli Intermedium
      crofessional Donator Prikaži

      Nisam siguran da medium nebi izdržao. Gasly je bio na istoj taktici i došao bez problema do cilja, čak mislim da je Plamer rekao da nije bilo znakova degardacije u odnosu na ostale na hardu. Uostalom bio je brži od ostalih midfildera te bi se iz anonimnosti vjv našao u bodovima da nije imao neuspjeli dive bomb nad Albonom. Taktika sa mediumom je bila ok, samo se trebalo pričekati nekoliko krugova i procjeniti ostvarenu prednost nad Perezom i onda donjet odluku…



      7
      7

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Ja sam gledao video Palmerove analize. Vidljivo je bilo u napadima na Pereza i u postavljanju bolida, da ima puno više gripa od Pereza. Iako je na mediumu. Imao je sigurno puno bolje gume, a nije bilo puno krugova do kraja… Jedino bi ga spriječilo da napravi preko 5 sekundi prednosti da je Hamilton usporio i zadržavao ga. Ali mislim da bi u tom slučaju i Hamiltona prestigao…



        1
        0

        1
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Slažem se.
      Podij zagarantovan, možda čak i drugo mjesto.
      Imam osjećaj da bi u Ferrariju mijenjali Sainzu hard čak i da je Safet bio ranije, npr. u 12.-13. krugu. 🤔
      A i ova što piše @crofessional (tj. Palmer) je ok.
      Uglavnom, odradili su najlošiju opciju od svih mogućih.
      Standardno. 🤦



      5
      3

      2
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Sumnjam da bi stigao Lewisa, a pogotovo uspio ga proći nije bilo lagano pretjecanje odraditi.
        Ali da top 3 bez problema po meni. Teško da bi ga Russell stigao



        1
        0

        1
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      što se tiče gaslya, pročitao sam bio na forum.-hr-u, a sad i potvrdio na našoj stats – head2head stranici:
      gasly je svoj najbrži krug vozio u zadnjem krugu.



      6
      6

      0
  2. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Carlos je pametniji od svih u Ferrariju, jedini pod pritiskom donosi dobre odluke, ima i velika jajca kao npr. u Monacu, postao je i prebrz, on bi trebao biti vođa Ferrarija.



    12
    10

    2
  3. Boris3004 Prikaži

    Nekad mi se čini kao da ga namjerno sabotiraju nebi li Leclerc i dalje ostao prvi vozač



    4
    3

    1
  4. F1puls
    ivanh Prikaži

    Milion puta se pitam, kako, iz bilo koje ekipe, ta hrpa stratega i navodno pametnih ljudi koji sjede iza monitora, imaju na tisuće podataka, donose tako krucijalno krive odluke dok mi uz male ekrane iste sekunde vidimo što i kako treba napraviti, i u 80%slučajeva ispada da dobro vidimo…..npr. nisam mogao vjerovati da je ekipa Haasa za vrijeme safetija pozvala dečke u boks, stavili im ponovo tvrde gume a bili u boksu negdje oko 11-12 kruga.. ???
    I sad raspravljamo da bi mekana guma Sainzu vjerojatno izdržala do kraja utrke …???



    4
    3

    1
    • Ferrari
      bore1989 Prikaži

      kad su ga već i zvali u box, mogli su mu staviti soft gume pa kud puklo, ali isto sam mišljenja da bi medium izdržale do kraja, pa imao je bolji tempo od pereza koji je bio na hard gumama



      4
      4

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.