Zasad ništa od više sprintova: FIA potvrdila da će ih i dogodine biti tri

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 2 min 11 komentara

FIA je objavila prvo izdanje pravilnika za sezonu 2023., a u njemu se navodi kako će se sprint format ponovo koristiti na samo tri vikenda.

Otkako je prošle godine po prvi put isproban format sa subotnjom sprint utrkom, F1 želi povećati njihov broj. Već je ove sezone F1 željela udvostručiti tu brojku, no momčadi su blokirale to na temelju troškova.

Novi pokušaj povećanja na šest sprint utrka u sezoni isplaniran je za iduću sezonu – momčadi su ovog puta izrazile podršku, ali zato nije FIA, koja je još u travnju nakon sastanka F1 Komisije izjavila kako unatoč načelnoj podršci povećanju broja sprintova još uvijek evaluira njihov učinak.

Kako prenosi RaceFans, u pravilniku za 2023. stoji da će se sprint utrka održati na najviše tri vikenda, a promjena u formatu samog sprinta nema.

Mogućnost da se to izmijeni teoretski još uvijek postoji – tzv. super većinom F1 komisije moguće je promijeniti pravilnik za nadolazeću sezonu. Super većinu čini 28 od ukupno 30 glasova u Komisiji, od kojih po 10 imaju momčadi, FIA i FOM. S obzirom na to da su momčadi dale podršku, FIA je ta koja bi svojom odlukom mogla dozvoliti povećanje broja sprintova.


Odgovor

11 komentara

  1. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Daj Bože da ih izbace skroz.. Jer, ovo što je sada je komedija.. kome se piše PP, tko stvarno starta prvi itd itd je glupost.. Čak bi bilo prihvatljivo da ostane trenutni format, ali da startne pozicije i za sprint i za trku su određene kvalifikacijama u petak…



    16
    15

    1
    • Fia
      Realista Prikaži

      Tako je. Jer ovako je zapravo kontra produktivno za utrkivanje. Imamo sprint utrku na kojoj bi svi trebali juriti, tiskati do granice, a pitanje je zasto ici do granice kad jedna greskica/kontkat znaci start sa zadnjih pozicija na glavnoj utrci gdje su bodovi puno veci.
      Rezultat je da svi sprint utrke voze sigurnije, s vecom dozom opreza, sto znaci i sporije, manje pretjecanja, manje zabave za gledatelje, sto je kontra ideje sprint utrke.
      Kvalifikacije bi trebale odrediti start za obje utrke i sve rijeseno.



      10
      7

      3
  2. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …što manje to bolje…



    13
    12

    1
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Pretvoriti subotu u kvale + sprint utrku, ok.
    Duple kvalifikacije kao što je sada, nije ok.



    1
    1

    0
  4. Max Verstappen
    MV33rbr Prikaži

    Uvodenje sprint utrka je jedna od glupljih odluka vezanih za GP vikend. Bilo bi najbolje da ih se u potpunosti ukine.



    16
    15

    1
  5. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    kako to, kako to? zar nisu tvrdili da su fanovi oduševljeni ..



    14
    13

    1
  6. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Malo je FIA za povećanje broja, malo momčadi. Bitno da nema raskola između njih, kako je to neki dan izjavio Toto



    4
    3

    1
  7. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    sprint kao sprint mi nije loš koncept. ono što mi se ne sviđa je da se prvo voze kvalifikacije za sprint a zatim rezultati tog sprinta određuju poredak za utrku.
    neka ostave sprint kao zaseban event, s nekom logikom poretka (recimo prvih 10 u ukupnom poretku starta obrnuto). naravno, treba u tom slučaju ukinuti park ferme.



    8
    8

    0
  8. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Suljo traži više novaca za FIA jer će njeni birokrati imati više posla. Dok to ne dobije, ništa od povećanja broja sprinteva.
    A FOM/Liberty to neće platiti ako ne misli da time dobiva više novca.
    Ne vjerujem da sprint utrka donosi više gledatelja organizatoru gdje je ima, pa shodno tome ne može mu FOM povećati naknadu… A da Liberty to plati iz svog džepa nema šanse.

    Meni osobno nije žao i ove 3 su tri previše.



    11
    10

    1
  9. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Kada čitaš članak imaš osjećaj da se radi o ozbiljnim ljudima koji imaju sve analize, simulacije, predikcije te da su na vrhu zadatka. Onda kada vidiš rezultate toga imaš osjećaj da su održali sastanak na nekoj jahti šmrkajući sa eskort dama.

    Bauku 2021. se navodio kao odličan primjer Sprint utrke. Samo što su se u tom Bakuu vozači borili za puno više bodova i konačni poredak im nije utjecao na iduću utrku.

    Neka ukinu da je poredak Sprinta poredak za glavnu utrku i neka boduju s 50% bodova prave trke pa će biti akcije na stazi. Biti će Baku restart 2021. Sve je tako jasno, a oni i dalje pilaju po svome.

    Bodovni poredak 25-18-15… uveo se jer se format 10-8-7… pokazao nedovoljno primamljiv vozačima i momčadima da riskiraju ispadanje iz utrke radi 2 ili 1 boda, pa smo često gledali utrke gdje su vozači zadovoljni s 2. i 3. mjestom čekali kraj utrke.
    Što oni naprave sa Sprintom? Stave bodovni format 8-7-6…. Koja komedija.



    4
    4

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Glede bodovanja 25-18 i 10-8

      Ako malo bolje pogledaš 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 je 10-8-6-5-4-3-2-1 pomnožen s 2,5 uz male korekcije. Dodana su još 2 osvajača bodova, to je bilo važno zbog tadašnjeg pravila da FOM snosi troškove prijevoza samo osvajačima bodova, a s druge strane poboljšala se pouzdanost bolida pa ih je redovito preko 15 završavalo trku i onda je bio pritisak da se broj osvajača bodova poveća sa 8 na 10. Tko se sjeća dovoljno dugo bio je i sistem bodova 9-6-4-3-2-1 sa samo 6 osvajača bodova, ali tada je redovito samo pola startanih završavalo utrku….

      Druga promjena je bila da se napravila malo veća razlika 1 i 2. ne bi li se stimuliralo 2. da pokuša napasti prvog umjesto da bude zadovoljan sa samo 2 boda manje. Ovako 7 bodova razlike već nekaj znači….



      1
      1

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.