Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Buon compleanno, Cavallino Rampante!

Ante Maras

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Buon compleanno, Cavallino Rampante!

Ante Maras

11.05.1947. , prije točno 75 godina, cestu je ugledao prvi automobil s oznakom Propetog konjića, Ferrari 125 S i tako je počela priča o legendarnim automobilima koji su izlazili te i dalje izlaze iz Maranella. Od modificiranog Auto Avio Costruzioni 815 pa sve do 812 Competizionea, trnovit put je prošao Ferrari, kojeg je osnovao i sve do svoje smrti vodio veliki Enzo Ferrari. Od samo još jedne radionice trkaćih automobila do jednog od najpoznatijih svjetskih brendova uopće, Ferrari je svoju reputaciju stvarao na stazi na kojoj je ostvarivao rezultate koje malotko će nadmašiti, pogotovo u Formuli 1 u kojoj je Ferrari jedina momčad u povijesti F1 koja je nastupila u svakoj sezoni Formule 1, što govori da Ferrari ne može bez F1, ali i da F1 ne može bez Ferrarija. Iako predivne linije svakog Ferrarija nastalog perom Pininfarine i sjajnih vozačkih sposobnosti svakog Ferrarija ikad su sasvim dovoljni da Ferrari uđe u ikonu, ono po čemu je Ferrari postao legendaran te čime se Enzo Ferrari najviše dičio su motori, pogotovo oni s 12 cilindara te svaki od njih je pjevao najljepše pjesme i melodije koje nijedan čovjek i filharmonija neće nikad uspjeti proizvesti. Iako u ovom članku neće biti navedeni najlegendarniji F1 bolidi s oznakom Propetog konjića, vjerujte mi, svaki od navedenih automobila ima u sebi dašak Formule 1.

Ferrari F355

Riječi “Ferrari” i “elegantan” obično nisu u istoj rečenici, ali ako postoji jedan Ferrarijev model gdje se riječ “elegantan” može koristiti bez ustručavanja, to je F355. F355 je bio Ferrarijeva zamjena za 348, automobil koji je sadržavao mnogo stilskih elemenata iz Testarosse. Na neki način, dizajn F355 također ima elemente Testarosse, ali u skladu s vremenom, Pininfarina je pojednostavio estetiku F355, ostavljajući agresivne bočne linije iza sebe u korist većih usisnih kanala i letećeg dizajna nosača koji je naglasio njegov sportski izgled. Koliko god auto izgledao fantastično, F355 je nerijetko uzimao mjeru najboljim sportskim automobilima toga doba. Pogonio ga je 3,5-litreni V8 motor koji je proizvodio 375 konjskih snaga i okretni moment od 363 njutnmetara. Sa svojim otmjenim i sportskim izgledom te motorom koji može činiti čuda, Ferrari F355 utjelovio je sve ono zbog čega je Ferrari jedan od najvažnijih sportskih marki automobila svijeta.

Frans Berkelaar

Ferrari 456

Iako je danas Ferrari jedan od najprofitabilnijih brendova na svijetu, krajem 80ih i početkom 90ih situacija je bila daleko od idealne. Koliko god Enzo Ferrari je bio velika automobilistička persona, nažalost nije bio dobar ekonomist, zbog čega je Ferrari nerijetko poslovao u minusu, a nakon njegove smrti njegovi nasljednici jednostavno nisu bili dovoljno sposobni da vrate tvrtku na pravi put. Krajem 1991. na čelo tvrtke dolazi Luca Cordero di Montezemolo, koji se brzo uhvatio u koštac s problemima i ubrzo je Ferrari postao jako profitabilan. Njegov prvi potez je bio uvođenje Ferrarija 456, V12 grand tourera za kojeg se slobodno može reći da je spasio Ferrari. Inspiriran 365 GTB/4, zadivljujući novi 456 GT bio je dašak svježeg zraka i, zahvaljujući svojoj vrhunskoj kvaliteti izrade, prostranom kokpitu, izvanrednim performansama i prekrasnom Pininfarininom stilu, pokazao se kao snažan prodajni hit u izazovnim vremenima. Za razliku od Colomba i Lampredi V12 motora koji su pokretali slavnu Ferrarijevu liniju V12 modela do 1989., motor u 456 rađen je pod kutem od 65° umjesto 60°. Motor je ispucavao 442 konjske snage pri 6250 okretaja u minuti te 549 njutnmetara okretnog momenta pri 4500 okretaja, što mu je osiguravalo ubrzanje od 4,8 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 309 km/h, čime je postao drugi najbrži četverosjed tog vremena, iza Porschea 959. Iako je u početku nuđen samo s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, 1996. je uveden 4-stupanjski automatski mjenjač. Kao i obično, za dizajn eksterijera te interijera je zaslužan Pininfarina. Svakako automobil kojem možemo biti zahvalni što Ferrari i dalje postoji.

Christian Juncker

Ferrari 365 GTB/4 Daytona

Smatran jednim od najomiljenijih Ferrarija svih vremena, 365 GTB/4 postao je s vremenom sve poželjniji. Na tržište dolazi 1968. godine, u teško vrijeme za Ferrari budući da su godinu prije poraženi od Forda na Le Mansu, a Lamborghini je počeo pažnju privlačiti svojim modelom Miura. Ferrariju je pod hitno trebao dobar odgovor na nedaće i dali su itekako dobar odgovor. Uz pomoć Pininfarine koji je dizajnirao automobil, 365 GTB/4 je bio potpuno drugačiji Ferrari od svega što je talijanski proizvođač automobila napravio u to vrijeme. Naglašenog je uglatog dizajna koji je točno prikazao stilske trendove 1970-ih, iako nije nužno u skladu s drugim Ferrarijevim modelima koji su došli prije njega. 4,4-litreni V12 proizveo je nevjerojatnih 352 KS te 431 Nm okretnog momenta i unatoč 1.633 kg mase, Daytona je proglašena najbržim cestovnim automobilom na svijetu. Ne samo da je s 278 km/h maksimalne brzine bio više nego brz, nego je, što je najvažnije, bio brži od Miure. Mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa postavljen je straga radi optimalne raspodjele težine i pomogao je Daytoni da pruži predvidljivo upravljanje i čvrsto držanje ceste. Inače ime Daytona su mu dali novinari zbog Ferrarijeve 1-2-3 pobjede na istoimenoj stazi 1967. godine. Navedeni se model pojavio u seriji Poroci Miamija, ali to je bila zapravo replika tog modela na bazi Corvette C3, zbog čega ih je Ferrari namjeravao tužiti, ali na kraju su producenti serije “uništili” navedenu repliku, a Ferrari im je dao zauzvrat 2 bijele Ferrari Testarosse.

Stahlkocher

Ferrari 206/246 Dino

Po mnogo čemu je ovaj model različit od ostalih Ferrarija. To je jedan od rijetkih automobila koje je napravio Ferrari koji ne nosi ikonski logo s Propetim konjićem. Ta je razlika uvelike posljedica Dinove druge razlike kao prvog Ferrarija koji ima manji V6 motor. Dino je prvi put stigao 1968. s 2,0-litrenim V6 motorom, otuda njegova nomenklatura Dino 206 GT. Ferrari je Dino zamišljao kao svoj odgovor na Porsche 911, a iako podbrend nije dugo trajao, Dino, koju je osnivač Enzo Ferrari posvetio svom preminulom sinu, Dinu, postao je jedan od najtraženijih Ferrarija. Također, kada zamolite ljude da imenuju Ferrari koji izgleda najseksepilnije, Dino se često spominje. 2,0 motor je ispucavao 183 konjske snage pri 8000 okretaja i 187 Nm okretnog momenta također pri 8000 okretaja što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 225 km/h i ubrzanje od 7,6 sekundi do 100 km/h, dok je 246 ispucavao 195 konjskih snaga pri 7600 okretaja i 225 Nm okretnog momenta pri 5500 okretaja, što je dovoljno bilo za 7,1 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 235 km/h. Malen stasom, ali velik značajem.

Dave Rook

Ferrari 125s

Prvi i odmah kontroverzni. Iako je to prvi automobil koji je nosio Propetog konjića na sebi, Ferrari 125s je zapravo modificirani Auto Avio Costruzioni 815, model kojeg je Enzo Ferrari napravio putem Auto Avio Costruzioni, njegove tvrtke za proizvodnju komponenti za zrakoplove. Koliko god da je 815 povijesni, još uvijek nije Ferrari kao što je 125 S. Ferrarijev prijatelj i suradnik, Gioccino Colombo, zaslužan je za dizajn automobila. Također je stvorio 1,5-litreni V-12 motor koji je proizvodio 118 konjskih snaga. U redu, nije najmoćniji Ferrari na svijetu, ali porijeklo iza ovog modela je nedvojbeno. Nažalost, oba modela 125 S više nisu u izvornom stanju; rastavljeni su, a njihovi dijelovi su navodno ponovno korišteni u proizvodnji Ferrarija 166. Povijest automobila ponovno je zaokrenula kada je jedan od modela 125 S uskrsnuo nakon što je njegova šasija navodno pronađena na 166. Ipak, bilo je puno rasprava o autentičnosti šasije 125 S, što je potaknulo mnoge kolekcionare Ferrarija da originalni 125 smatraju izumrlim automobilom.

Aiace80

Ferrari 250 GTO

Automobilski sveti gral, automobil redovito ruši rekorde na aukcijama diljem svijeta. Koja je tajna tolike priče oko navedenog Ferrarija. Tada je 250 GTO bio cestovni Ferrari koji se mogao pojaviti na bilo kojoj trkaćoj stazi i uništiti konkurenciju. Eto koliko je taj model bio nevjerojatan. Tijekom godina, 250 GTO se popeo na vrh kao najpoželjniji Ferrari u povijesti. Dio njegove privlačnosti vrtio se oko njegovih performansi, ali drugi razlog bio je njegov izgled. Te raskošne linije i ikonske proporcije su bezvremenske. Zatim je tu količina. Ferrari je napravio samo 39 primjeraka 250 GTO od 1962. do 1964. Još važnije, one koji su na kraju kupili 250 GTO morao je osobno provjeriti Enzo Ferrari da vidi jesu li prikladni vlasnici za automobil. Danas, funkcionalni Ferrari 250 GTO donosi oko 40 milijuna dolara. 250 GTO s cijenom od 20 milijuna dolara je bagatela. Nedavno je jedan 250 GTO iz 1964. godine postigao cijenu od 48 milijuna dolara. Ali to nije najskuplji Ferrari 250 GTO. Ta čast pripada vlasniku WeatherTecha Davidu McNealu koji je za njega iskeširao čak 70 milijuna dolara. Postoje Ferrariji, postoje i klasični Ferrariji, ali ultimativni Ferrari je Ferrari 250 GTO.

Rob Oo

Ferrari Testarossa

Tko je odrastao 80ih godina, vrlo vjerojatno je u svojoj sobi imao postere 2 najpoznatija automobila toga doba, Lamborghinija Countacha i Ferrarija Testarosse. Ikona Ferrarija nikada nije bio najmoćniji Ferrari u povijesti, također ni najbrži. No, to je vjerojatno Ferrari koji je imao najveći kulturni utjecaj od bilo kojeg Ferrarijevog modela ikada napravljenog. Uz prekrasan dizajn s Pininfarininim potpisom, fenomenalan 5-litreni boxer motor s 12 cilindara koji je ispucavao 390 konjskih snaga i 490 Nm okretnog momenta koji je gonio Testarossu do 290 km/h maksimalne brzine, svakako je kumovala “uloga” osobnog automobila Sonnyja Crocketta u popularnoj seriji “Miami Vice”, čiji je lik utjelovio Don Johnson. Inače Enzo Ferrari je obožavao tu seriju te je osobno poklonio srebrnu Ferrari Testarossu Donu Johnsonu. I za kraj, Testarossa je dobio ime po tome što mu je glava motora bila crvene boje, a prijevod riječi Testarossa je “crvena glava”.

Alexandre Prevot

Ferrari Enzo

Godinama je Ferrari bio vladar scene superautomobila, no pojava konkurencije u vidu Porschea Carrere GT i McLarena-Mercedesa SLR upalio je sirene za uzbunu u Maranellu i tako je nastao Ferrari Enzo, Ferrari koji je toliko dobar da je dobio ime po osnivaču. Enzoov oštar i uglati izgled nastao pod rukom Kena Okuyame iz Pininfarine, još uvijek je utjecajan. Osim svog izgleda, Enzo je također bio prvi Ferrari koji je u potpunosti bio umotan u tehnologiju Formule 1. Imao je tijelo od ugljičnih vlakana, elektrohidraulički mjenjač u stilu F1 i kompozitne disk kočnice od silicij karbida ojačane ugljičnim vlaknima. Također je sadržavao 6,0-litreni V12 motor izveden iz F1 koji je proizvodio 660 konjskih snaga pri 7800 okretaja te 657 Nm okretnog momenta pri 5500 okretaja, što je bio dovoljno za 3,14 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 355 km/h. Iako se proizvodio samo 2 godine, do danas ostaje jedan od najutjecajnijih Ferrarija, ali i automobila uopće.

Peter Nikmon

Ferrari LaFerrari

Iako možda preobičnog imena, svakako LaFerrari ni po čemu nije običan automobil. Prvi je automobil iz Maranella koji koristi hibridni pogon i to kakav. HY-KERS sustav izvučen je iz stručnosti tvrtke u Formuli 1, kombinirajući Ferrarijev gromoglasni 6,3-litreni V12 motor i par elektromotora za proizvodnju ukupne snage od 963 konjske snage i sveukupnog okretnog momenta od 900 Nm, a cijeli pogonski sklop je uklopljen sa 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvije spojke. Sve na hrpi je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 352 km/h te za ubrzanje do 100 km/h za samo 2,6 sekundi. LaFerrari također ima svoj vlastiti sustav ovjesa, koji je Ferrari dizajnirao posebno za superautomobil. Do danas ostaje posljednji Ferrari sa središnje postavljenim atmosferskim V12 motorom. Tako mlad, a već legenda.

Norbert Aepli

Vrlo malo automobila, bez obzira tko ga je napravio, može polagati pravo na titulu najvećeg superautomobila svih vremena, a potpuno pravo na to po meni posjeduje neusporedivi superautomobil Ferrari F40. Napravljen za 40. godišnjicu Ferrarija, poznat je po tome što je to posljednji automobil u čijem je razvoju u potpunosti sudjelovao Enzo Ferrari. F40 je imao karoseriju izrađenu od kombinacije aluminija, karbonskih vlakana i kevlara. Također je bio opremljen 2,9-litrenim twin-turbo V8 motorom koji je proizvodio 471 konjsku snagu pri 7000 okretaja i 577 Nm okretnog momenta pri 4000 okretaja. Nije imao najotmjeniji interijer – njegova jedina luksuzna pogodnost je klima-uređaj – i nije bio najzanimljiviji Ferrari za vožnju. Međutim, ništa od toga nije bilo važno, jer je reputacija F40 zacementirana onog trenutka kada je lansiran 1987. godine. F40 je izričito dizajniran da bude najbrži, najoštriji, najagresivniji Ferrari cestovni automobil ikad. I bilo je otprilike onoliko blizu koliko ste mogli doći do trkaćeg automobila koji se iskrao iz paddocka i nekako dobio odobrenje za cestovni promet. Inače, jednog od njih je posjedovao i Nigel Mansell kojeg je 1990. godine prodao za 1 milijun funti. Na kraju valja reći da je Ferrari F40 bio, i još uvijek je, jedan od najvažnijih modela u povijesti Ferrarija i autoindustrije općenito.

Miguel Mendez

Najpoznatije izjave Enza Ferrarija:

“Što je iza mene, nije važno.”

“Aerodinamika je za one koji ne znaju raditi motore.”

“Uvjeren sam da kada muškarac kaže ženi da je voli, misli samo da je želi; i da je jedina potpuna ljubav na ovom svijetu ljubav oca prema svom sinu.”

“Želim napraviti auto koji je brži od svih njih, a onda želim umrijeti.”

“Ne prodajem automobile; Prodajem motore. Automobile dajem besplatno jer nešto mora držati motore unutra.”

“Trkaći automobili nisu ni lijepi ni ružni. Postaju lijepi kad pobijede.”

“Najveći vozači su se odlikovali svojom vrhunskom sposobnošću da se nose s bilo kojom vrstom situacije, bilo kojim automobilom, bilo kojim uvjetima vožnje, bilo kojom vrstom utrke.”

“Nitko se ne sjeća tko je zauzeo drugo mjesto i to nikada neću biti ja.”

“Ferrari je san – ljudi sanjaju o posjedovanju ovog posebnog vozila i za većinu ljudi to će ostati san osim onih nekoliko sretnika.”

Artonbusiness

Zadnji donatori:
Vordas
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10060 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Maras
Pulsmedia autor
136 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Ferrari

Komentiraj

18 komentara

  1. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    naježim se od čitanja ovog, Ferrari automobili su posebni do jedan primjerak
    a dodatna ljubav prema Ferrariu je ta što nedaju da se auto “tjunira” i da se izruguju s markom, drze ga kao religiju jer prakticki bojat Ferraria u glupe boje i dodavati neke gluposti reklamirati svoje proizvode kao neke moderne tenisice spada u svetogrđe kompletne automobilske industrije, kao da križ okrenes naopako u crkvi
    ( ideja za clanak, kazne za ljude koji su radili te stvari znan da ima materijala 🤔😁)



    7

    1
    • A ono.. dobit ćeš Ferrari i u pinky boji sa zlatnim interijerom ak platiš dosta.. daleko je ovaj Ferrari danas od onog šta je bio kad je Enzo bio na čelu.. pa čak i onda je dalo svašta ak si platio dovoljno.. sve se vrti oko love a mi ostali brinemo kak je to nekaj spešl i sa drugog svijeta..


      0

      0
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Ahhhh 😍
    Dino, 250 GTO i F40, ako bi morao nešto izdvojiti, mada je grijeh išta izdvojiti sa ovog spiska.
    Marko napisa na Autopulsu da legenda kaže da Ferrari radi “loše” aute (uslovno rečeno, naravno 😉) kada je “dobar” u F1 i obrnuto.
    F40 je nastao u vrijeme dominacije Honde sa Williamsom, pa Mclarenom. 🤔
    Što se tiče Enzovih izjava ni Grunf mu nije ravan. 😁
    @Ante, hvala na članku. 👍🍺



    6

    0
  3. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …ja ću samo nadodati da od 20 najskupljih oldtimera na svijetu, 14 ih nosi značku konjića a 250GTO je No1….



    7

    0
  4. Mercedes Jester Donator Prikaži

    Nisam neki pretjerani ljubitelj ali kad bi mogao birati onda bi to bio 288 GTO.



    2

    0
  5. Mclaren raca Prikaži

    I kad ga ne bude, bit će Ferrari


    0

    0
  6. Ayrton Senna maurich Donator Prikaži

    Svaka čast na odličnom članku!
    Svatko od nas ima svoj omiljeni Ferrari, priznao to ili ne. Nevjerojatno je koliki je to brand, mala djeca kada vide sportski automobil crvene boje odmah viču: Ferrari, Ferrari! 😄
    Moj omiljeni Ferrari je upravo F355 Berlinetta, osobno najbolji i najljepsi zvuk motora koji sam čuo.
    Od svih navedenih legendarnih Ferrarija čudi me da Ante nije uvrstio i 288GTO, predivni model kojega neki isto uz 250GTO nazivaju Svetim gralom…❤️



    4

    0
  7. Zapravo je Ferrarijev model tehnološki najbliži F1 bio F50.


    0

    0
  8. Monisha Kaltenborn monkeyseat Prikaži

    ˇOtacˇ legendarnog F40 o svojem uratku:
    https://www.youtube.com/watch?v=AlX-kgJuzxU



    1

    0
  9. Ferrari Raki2204 Prikaži

    Bravo za članak… Izvrsno!! U danima sretnim, u danima tužnim, ja ne mogu drugo… ,🎼🎵🎶🏁



    2

    0
  10. Ferrari 288GTO Donator Prikaži

    Odličan članak, hvala!



    1

    0
  11. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Jedan od onih članaka kojem ću dodati zvjezdicu i spremiti.. Hvala ti Ante.. Inače moj omiljeni i po mom mišljenju jedan od najsexypilnijih i najljepših ne samo Ferraria nego i općenito auta na svijetu je definitivno Ferrari 330 P4.. One Sexy Beast.. https://m.youtube.com/watch?v=awArTC8iQ3Q


    0

    0