Newey tvrdi da Max nije trebao napraviti brake-test u Arabiji, ali također da ljudi zaboravljaju Hamiltonovo namjerno izbacivanje u Silverstoneu

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 2 godina 5 min 8 komentara

Adrian Newey je u zanimljivom intervjuu za The-Race portal dao svoj komentar i viđenje aktualnog svjetskog prvaka Maxa Verstappena.

Kaže da se radi o vozaču koji je znao ukrotiti nervozne Red Bullove bolide prošlih godina, a osim toga – uz Verstappena uvijek možete vidjeti koliko je bolid zapravo brz.

“Ono što je sjajno oko Maxa je to da znate koliko je bolid brz jer će on sjesti u njega i doći do apsolutnog limita. Njegove povratne informacije su dobre, svjestan je što gume rade i kako upravljati njima. Mislim da nije pošteno to što ima reputaciju divljeg vozača.”

Dotaknuo se incidenata u Brazilu i u Saudijskoj Arabiji za koje je Max kažnjen:

“Vjerojatno je bilo malo vragolasto ono što je učinio u Brazilu, a ono u Saudijskoj Arabiji je bilo glupasto. Mislim da je bio frustriran što ga Lewis ne pretječe, ali svejedno nije trebao učiniti brake-test. Međutim, Silverstone je po mom mišljenju bio jasan profesionalan faul od strane Lewisa. Ljudi brzo zaboravljaju. Njemu je prilijepljena određena etiketa i sad je potrebno vrijeme da to prođe. S njim je vrlo jednostavno surađivati, vrlo je otvoren. Upitate da ga nešto odradi i on će uvijek probati.”

Usporedio ga je sa Sebastianom Vettelom:

“Sebastian je bio vrlo, vrlo detaljan u svojim analizama nakon sesija. Sastanci bi zaista potrajali. Seb bi ostao dugo u noć, pregledavao snimke i prolazio kroz podatke, razgovarao s inženjerom. To je za njega bio ispravan put, ovo nije kritika. Max nije tako ekstreman, on je umjereniji.”

“Finci poput Mike i Kimija su bili drukčiji. Pet riječi i oni odlaze. Mika pogotovo, s obzirom na to da sam s njime više surađivao. Jednom kad ste shvatili što želi reći – bilo je jasno. Drukčije se izražavao u usporedbi s tipičnim britanskim vozačima.”

Opisao je i incident koji ga je koštao ozljede dok je bio na odmoru u Hrvatskoj:

“Bio je to blentav incident. Tijekom pauze u kolovozu moja supruga i ja smo otišli u Hrvatsku. Hotel je nudio drvene bicikle s električnim motorima. Nisu pružali svjetla ni kacige, ali smo imali ucrtan put. Odradili smo put, večerali i vraćali se natrag po mraku. Moj mobitel je ostao bez baterije pa smo vozili sa svjetlom s Amandinog mobitela. Očigledno, trebali smo pješačiti, ali nismo. Djeca su prelazila preko puta i pao sam u rupu duboku skoro dva metra. Srećom, Bernie je bio s nama pa je preko svojih kontakata u Hrvatskoj došao do najboljih neurokirurga koji su me primili iako su bili na odmoru.”

Kad je riječ o novom pravilniku i različitim konceptima, Newey kaže da ga nije iznenadilo što su neke ekipe napravile s dizajnom bočnih usisnika, ali nije predvidio ono što je Mercedes dizajnirao:

“Uživam u promjenama dizajna, ali me prilično izdeprimiralo kad sam vidio kakav je novi pravilnik. Na prvi pogled sve je bilo opisano u detalje, ali kasnije sam uočio da u određenim područjima ipak ima prostora za inovacije. Tu najprije mislim na podnicu i bočne usisnike.”

“Definitivno nisam predvidio da će Mercedes napraviti onakvo rješenje. Što se tiče drugih bolida – nije me u potpunosti iznenadilo ono što sam vidio.”

Prisjetio se i kako se skoro pridružio Ferrariju:

“Očigledno, skoro sam otišao u Ferrari, ali to se nije ostvarilo. Bio sam sretan u Red Bullu i nisam htio mijenjati ekipu. Jedina stvar koja me poticala da odem je bilo to što smo bili zaglavili s nekompetitivnim motorom.”

Newey je jasno kritičan kad priča o Renaultu:

“Imali smo proizvođača koji je bio više zainteresiran za marketing nego kompetitivnost. Ako imate partnera koji napravi pogonsku jedinicu koja nije jednako dobra kao kod konkurencije – prihvatit ćete to pod uvjetom da imaju želju napredovati i popraviti to. Ali, ako netko ne želi prihvatiti da zaostaje i nije zainteresiran za učiniti nešto po tom pitanju – onda je sve skupa jako teško. I tad sam uživao u Formuli 1, ali ja tako ne radim.”

“Nisam htio mijenjati ekipu, ali onda je na stol došao projekt Aston Martin Valkyrie. To mi je održalo motivaciju, a jednom kad je došla Honda postalo mi je jasno da sad imamo partnera koji možda nije trenutno tamo gdje želi biti, ali definitivno ima želju i motivaciju. To je promijenilo stvari.”

Pojasnio je i da iza bolida ne stoji samo on već cijela grupa ljudi u Red Bullu:

“Teško je odgovoriti koliko točno ljudi stoji iza jednog bolida. Imam sreće da u Milton Keynesu radi dobra grupa ljudi. To su jako dobri ljudi. Sve F1 ekipe imaju širok krug ljudi koji rade na bolidu. Recimo da ja na sastancima kažem svoje mišljenje, ali dečki naprave popis, testiraju to i odrade posao. Konkretno, na ovom bolidu (RB18) ja sam napravio prednji i stražnji ovjes, kao i još nekoliko detalja.”


Odgovor

8 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Loša reklama (svejedno reklama) za Hr turizam.
    polovicna usluga.



    15
    15

    0
  2. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Čudna mi je ova izjava Adriana.



    1
    -1

    2
  3. Honda
    dzeno Prikaži

    Newey pobudalio po stare dane :D



    2
    -6

    8
  4. dejan_s Donator Prikaži

    Hvala Vetma. Sadržajan i informativan “članak” vrijedan čitanja.



    8
    7

    1
  5. Bernie Ecclestone
    Ronaldinho Prikaži

    U Hrvatskoj sve preko veze, čak i neurokirurg. Od ostalih vijesti nebo je plavo



    5
    5

    0
  6. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Telemetrija je jasno pokazala da je bio brake test. Namjerno izbacivanje je i dalje subjektivan dojam.



    1
    -2

    3

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.