Vozači traže sjednicu vezanu za budućnost VN Saudijske Arabije; Sainz: Mora biti razgovora nakon utrke

Izdvojeno

Marko Litvić

Prije 2 godina 3 min 4 komentara

Ovaj GP vikend se još nije ni odradio do kraja, a već ima nekoliko stvari koje prilično bacaju sjenu na cjelokupni događaj.

Najprije je u petak navečer održana četverosatna sjednica na kojoj se raspravljalo o mogućem otkazivanju utrke zbog raketnog napada nedaleko same staze. Nakon toga je jučerašnje kvalifikacije obilježio strašan sudar Micka Schumachera koji zbog posljedica neće nastupiti u današnjoj utrci, iako je pušten iz bolnice. Sudar je ponovno skrenuo pozornost na to koliko je staza nesigurna za utrkivanje, unatoč tome što je na nekim mjestima proširena kako bi se povećalo vidno polje vozača.

Sve to se dogodilo samo par dana nakon što je direktor Formule 1, Stefano Domenicali, predstavio plan za proširenje kalendara na 30 utrka u sezoni. Prema trenutnom dogovoru je 25 utrka u sezoni maksimum, tako da će s tom idejom morati pričekati do novog Concorde ugovora 2025. godine.

Kad su Ferrarijeva Carlosa Sainza pitali misli li kako Saudijska Arabija treba zadržati svoje mjesto na kalendaru, rekao je za portal Motorsport kako je to tema o kojoj uprava Formule 1, FIA i vozači moraju raspraviti.

“Mislim da mora biti razgovora nakon utrke, jer ovo što se dogodilo u zadnja 24 sata je… pa baš nešto o čemu moramo raspraviti i razmisliti što ćemo s time u budućnosti. “

Carlos Sainz

Trenutni ugovor između Formule 1 i Saudijske Arabije vrijedi 500 milijuna funti i traje 10 godina, jedno od mogućih rješenja je promjena lokacije utrke, odnosno da se više ne vozi u Džedi nego na alternativnoj lokaciji. Ugovor je i dalje na udaru kritika jer se smatra kako Saudijska Arabija nastoji sportom zamaskirati svoj ugled po pitanju kršenja ljudskih prava već dugi niz godina.

Čovjek koji će danas startati s najbolje startne pozicije, Sergio Perez, kratko je iznio svoje mišljenje o cijeloj situaciji.

“Mislim kako definitivno ima stvari koje moramo uzeti u obzir dok mi kao zajednica odlučujemo što je najbolje za sport u budućnosti.”

Sergio Perez

Na to je Charles Leclerc nadodao:

“Slažem se. Ne želim ići puno u detalje vezano za ovu temu, ali se definitivno mora održati sjednica nakon utrke, jednom kad se sve ovo malo smiri. Nakon toga ćemo vidjeti što možemo.”

Charles Leclerc

Domenicali je također rekao kako bi mnoge povijesne lokacije mogle ispasti iz kalendara kako bi se napravilo mjesta za lokacije poput Katara i Las Vegasa.

Po izjavi Maxa Verstappena koji je rekao da neće ništa govoriti dok za to ne dođe vrijeme – da se zaključiti da neki od njih ne mogu dočekati da sigurno napuste Saudijsku Arabiju pa da otvoreno mogu komentirati situaciju.


Odgovor

4 komentara

  1. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Money money money… E tako je to danas na žalost.. Svi mi maštamo i želimo sigurnost slobodu ljubav i ljudska prava.. Ali sve to ide uz određenu cijenu htjeli mi to priznati ili ne.. Živimo u usranom svijetu kojim vladaju bezkompromosne korporacije i kojekakvi tajkuni i olegari i to je činjenica kojoj je teško pobjeći.. Gdje se tu pojedinac i običan čovjek nalazi.? Nažalost nigdje.. Samo mali kotačić u ogromnom stroju pokretanom milijonima i milijardama dolara eura i rubalja.. Eto i neki ljudi poput vozača F1 koji su javne i “utjecajne” osobe se ne usude javno istupiti i reće ono što je svima na pameti.. Kuda sve to vodi.? Teško je to reći.. Nitko nema kristalnu kuglu pa da sve vidi ali jedno je sigurno.. Ne idemo u dobrom pravcu htjeli to priznat ili ne.. Kako će to sve jednom završiti.? Strah me i uopće o tome pomisliti..



    5
    4

    1
  2. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Jel samo ja imam dojam da svi pricaju kao da drze puske uperene u vozače iza kamere, ne samo vozaci nego i sefovi momcadi, pricali su skajevci sa guntherom, ja sam imao dojam da ga je strah ista reci



    4
    3

    1
  3. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Koliko se sjećam, bilo je kidnapovanje nekoga iz F1 ekipe u Brazilu, prije nekoliko godina. Pa nisam vidio da se priča da se treba F1 povući iz Brazila… Svuda se sranja dešavaju, i svuda se mogu desiti.

    I ne znam čemu sad priča da se F1 ekipi prijeti tamo. To je već opovrgnuto. A na kraju, nisu Saudijci pucali sami na sebe, pa zašto bi onda i F1 ekipi prijetili…

    Ako postoji prijetnja da se nešto desi u predjelu staze, i gdje je smještena F1 ekipa, ja sam za prekid, bez imalo razmišljanja. A mislim da je moguće, čim je bilo moguće da se pogodi i ta rafinerija. Ali pitanje je ima li neko motiv da baš granatira F1 stazu? Ne znam, ali kao što rekoh, svuda se može desiti slično sranje. I glupo bi bilo zbog ovogodišnjeg dešavanja nešto odlučivati za budućnost. Ko zna šta budućnost nosi…

    Što se tiče staze, svakako je privremena. Mislim da su najavili novu, pravu stazu za 2023. godinu, ili tako nešto. Ali meni nije ni ova tako loša kako se priča. Meni nakon Mickovog udesa sinoć ni sekundu nije bilo upitno njegovo zdravlje. Samo što se neke procedure moraju obaviti, pa nismo dugo čuli kako je. Danas priča da ne osjeća ništa i da je spreman za utrkivanje. Ali Haas je odlučio da neće jer: 1. ili nemaju vremena da sastave bolid; 2. ili nemaju dijelova da sastave bolid; 3. ili ne žele da sastave bolid, kao za kaznu Micku za još jedan slupani bolid.



    2
    2

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Vozač mora imati pauzu od X dana ili tako nešto ako ubrzanja pređu neki limit, a to se utvrđuje uvidom u telemetriju. To je medicinsko pravilo. Mislim da ga to kači, a ne nekakav Haasov kapric.



      3
      3

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.