Analiza AMuS: McLaren najbrži bolid u brzim zavojima, Ferrari u sporim

Izdvojeno

Tuzlaensis

Prije 2 godina 6 min 19 komentara

Usporedbom najbržih krugova prve runde predsezonskih testiranja u Barceloni, dolazimo do brojke od 2,7 sekundi između prvog i posljednjeg zabilježenog vremena. Nešto detaljnija analiza krugova po sektorima, te najvećih ostvarenih brzina na pravcima, otkrivaju neke prednosti i nedostatke novih bolida.

Na trenutke zaboravimo krajnja vremena krugova iz testiranja. S vremenom od 1:19:138, Lewis Hamilton je postavio ljestvicu kroz ukupno odveženih 3106 krugova u tri dana. Mercedes na vrhu nije ništa novo, ali ta ljestvica zapravo ne otkriva pravu sliku situacije – za primjer uzmimo najniže rankiran krug koji je odvezao debitant Guanyu Zhou u svom Alfa Romeo C42, kasnivši 2,747 sekundi za Hamiltonom. Zhou je taj mjereni krug postavio na C3 komponenti guma, što zapravo predstavlja samu sredinu u paleti Pirellijevih pneumatika za ovu sezonu, dok je aktualni viceprvak svoj krug postavio na C5 komponenti (najmekša/najbrža verzija). Osim toga, vrijedi i napomenuti da je ovo Hamiltonova šesnaesta sezona u oktanskom cirkusu, dok je Zhou za sada upisao samo 112 krugova u svoj sezonski saldo.

Tijekom testa, gdje su inženjeri tražili optimalne postavke bolida i vozači optimalnu trkaću liniju, potrebno je pogledati podatke svih krugova da bi usporedbe imale bilo kakvu valjanost i težinu. U nekom trenutku, svi vozači su složili nekoliko dobrih prolazaka kroz zavoje, što se nužno nije desilo u njihovom osobnom najboljem krugu. Individualno odveženi sektori i najveće zabilježene brzine u speed trapu, daju nam neke grube obrise o performansama novih bolida.

Kao što već znamo, prvi sektor staze Circuit de Catalunya je kombinacija dugog ciljnog pravca i tri brza zavoja, dok je drugi isprepleten brzim i sporijim zavojima i dužim pravcem koji osim ciljnog predstavlja još jednu DRS zonu. Treći i posljednji sektor čine spori zavoji s brzim promjenama težišta bolida, tako da je u principu najreprezentativniji pokazatelj balansa i aerodinamične stabilnosti.

Kada je riječ o speed trapu, izdvajaju se četiri rezultata koji su očigledno iskoristili i dobar slipstream: Nikita Mazepin sa 329,7 km/h, Pierre Gasly sa 326,3 km/h, Carlos Sainz sa 323 km/h i Mick Schumacher sa 322,8 km/h.

Pa krenimo s pregledom po ekipama:

Ferrari najefektniji u sporim zavojima

Nije baš preveliko iznenađenje da je Ferrari na vrhu kada razdvojite krug na komponente. F1-75 za sada ne pokazuje velike slabosti. U smislu čiste brzine na pravcu, nalazi se u samoj sredini poretka, dok je u prva četiri bolida u sektorima 1 i 2, a u trećem zauzima drugo mjesto. Uzimajući u obzir da je konkurencija bila na mekšim komponentama guma, to Ferrarijeva vremena čini još relevantnijim. Treći sektor nam govori najviše o ponašanju crvenog bolida – Charles Leclerc je dva puta postizao najbolja vremena prije nego što je Mercedes na najmekšim gumama postavio konačan najbrži krug. Ferrarijev ovjes može puno bolje podnijeti prelazak preko neravnih površina bez značajnog gubitka downforcea.

To nam daje okvirnu ideju o pristupu talijanske momčadi – praviti razliku u sporijim dijelovima staze, međutim bez pretjeranog gubitka u brzim krivinama, što je zapravo veoma teško postići s ovom generacijom bolida baziranoj na ground effectu.

McLaren prednost stiče u brzim zavojima i Norrisova vremena to jasno pokazuju. Iako je George Russell postavio najbrže vrijeme prvog dijela staze na C5 komponenti u petak. McLarenov britanski talent je također bio najbži u srednjem sektoru sve dok Mercedes nije iskoristio najbrže gume. Međutim, ekipa iz Wokinga gubi mnogo u sporijem sektoru i na pravcima, gdje je speed trap zabilježio brzinu od 314 km/h.

Mercedes i Aston Martin izvlače maksimum iz najmekših guma

Mercedes je najveći skok u performansama pokazao tijekom posljednjeg dana testiranja, što se poklopilo s korištenjem već spomenute C5 komponente guma. Russell je vodio u prva dva sektora, dok je u trećem zabilježio treće vrijeme.

Ako pogledamo vremena iz prva dva dana, nije sve tako sjajno za Srebrne strijele. Na tvrđim komponentama, njihov W13 je bio šesti u prvom i drugom sektoru, dok je treći sektor spustio njihovo vrijeme na sedmo mjesto u poretku. U sporijim zavojima tvrđe komponente nisu funkcionirale, što se može reći i za Aston Martin. Sebastian Vettel je išao po brze krugove tijekom posljednjeg dana testiranja, te ako oduzmemo faktor guma, Vettel po najbrže složenim sektorima ostvaruje hipotetsko vrijeme od 1:20,750. Iako su inžinjeri morali praviti neke kompromise zbog problema s pumpom za gorivo na pravcima, to je bilo dovoljno za sredinu poretka.

Red Bull je tijekom prva dva dana bio ispod radara i u sredini poretka, pokušavajući riješiti problem podupravljanja u sporim i srednje sporim krivinama. Trećeg dana su pokazali veliki pomak po tom pitanju, kada je Max Verstappen postavljao vremena slična Ferrariju na istoj C3 komponenti guma. U drugu ruku, aktualni svjetski prvak je vozio dosta kraće stintove što ukazuje na potencijalno manje količine goriva u bolidu. Snaga RB18 prema trenutnim postavkama su sporiji dijelovi staze.

Alpha Tauri se udaljava od Red Bulla, Alpine ne pokazuje jasnu sliku

Mlađi brat ekipe iz Milton Keynesa, AlphaTauri, pokazuje dosta drugačiji pravac razvoja od trofejne matice. Pierre Gasly se smjestio u prva tri vremena sektora 1 i 2, dok je deficite bolida pokazao na samom kraju kruga – u prosjeku je gubio dvije desetinke sekunde u odnosu na Ferrari unatoč bržoj mješavani guma. Kada već spominjemo Francuze i Francusku, Alpine je pokazao zabrinjavajuće znakove u Barceloni. Esteban Ocon i Fernando Alonso su bili uvjerljivo najsporiji na ciljnom pravcu s brzinama od 300,3 i 294,4 km/h. Naravno, ne možemo sve svaliti na novu Renaultovu pogonsku jedinicu, budući da su tijekom sva tri dana imali problema s DRS mehanizmom. Alpineovi vozači su cijele krugove vozili sa zatvorenim stražnjim krilom, što je značajno utjecalo na vremena u prva dva sektora. Svijetla točka njihovih krugova je svakako sporiji dio staze, gdje je Alonso postavio konačno treće vrijeme iako je proveo jedanaest uzastopnih krugova u vodstvu. Alpine definitivno ima neke kvalitete pri nižim brzinama, budući da je Španjolac koristio istu C3 komponentu guma kao i Ferrari.

Začelje ove sezone neće ličiti na ona iz prethodnih

Osim Gaslyja i Alonsa, best of the rest ekipa nema previše prostora između sebe. Williams, Alfa Romeo i Haas su često bili razdvojeni samo po dvije ili tri desetinke sekunde. Postoji još puno potencijala kod Ferrarijevih kupaca, budući da zbog tehničkih poteškoća nisu uspjeli provesti kompletan program testiranja. Posebice se puno više očekuje od Alfe i Haasa zbog novih mapiranja Ferrarijeve pogonske jedinice koja se spremaju za Bahrein. Williams je definitivno pokazao najveći napredak na začelju poretka – Alexander Albon i Nicholas Latifi su spojili 347 krugova i pokazana pouzdanost im sigurno ulijeva nadu za napretkom u drugim aspektima performansi.

Podsjećamo – drugi krug predsezonskih testiranja će se održati na stazi Sakhir od 10. do 12. ožujka, dok je Velika nagrada Bahreina na rasporedu od 18. ožujka.


Odgovor

19 komentara

  1. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Zanimljivo, najbrži speed trap ima Nikita Mazepin sa 329,7 km/h, što je ujedno i brzina kojom je izletio iz Formule 1 kada je ostavio bez prljavih ruskih para



    15
    -15

    30
  2. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Pretpostavljamo da nitko nije “odvrnuo” motor do kraja pa ovi podaci nisu bas skroz istiniti.
    Ali svakako dobro za pogledati analizu prvih testiranja.

    Radujemo se naravno drugom tesu , kojeg cemo naravno gledati :D



    10
    10

    0
  3. Fernando Alonso 14
    GP2Engine Prikaži

    McLaren opet najbolji na brzim stazama će biti – Monza i Spa.



    2
    1

    1
  4. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Cekajte kako sad to, nista mi nije jasno…nakon jednog odvozenog testa, AMuS analizira vremena i tko je gdje od konkurencije..kolege s portala analiziraju vremena i tko je gdje od konkurencije..

    Pa zar nije jedan od kolega novinara na jednom clanku nedavno onomad zamolio, citiram:

    “Stvarno bi bilo lijepo, barem jednom u 7 godina otkako postoji portal, prestati prognozirati gdje se tko nalazi nakon tri dana testiranja, i to temeljeno na odvoženim vremenima. Odnos snaga ćemo vidjeti tek nakon tri ili četiri utrke, osim ako netko ne bude ekstra dominantan.”

    Ma sta znaju ovi iz AMuS-a…



    3
    3

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.