Proteklih nekoliko mjeseci izuzetno je teško popratiti sve promjene planova oko isporuke pogonskih jedinica za Red Bull. Kao što znamo, na kraju prošle godine je okončano službeno sudjelovanje Honde, a pojašnjeno je da će Red Bull osnovati novu diviziju pod imenom “Red Bull Powertrains”, za koju će Honda pružati punu inženjersku podršku.
Jednom kad svladaju materiju – proizvodni pogon bi se preselio u Milton Keynes, dok bi istovremeno radili na vlastitom proizvodu za 2026. godinu.
Međutim, Helmut Marko je sad otkrio da se plan promijenio, te da će Honda i dalje isporučivati motore iz Japana, kako Red Bullu tako i AlphaTauriju, i to sve do kraja 2025. godine.
Ovakvim razvojem situacije otklonile bi se sve nedoumice poput kontrole kvalitete koja bi mogla biti upitna zbog premještanja pogona u Ujedinjeno Kraljevstvo. Osim toga, Red Bull Powertrains se može jasnije usredotočiti na vlastiti projekt za 2026. godinu. Naravno, osim ako i na tom planu ne dođe do promjena, o čemu se već nagađa mjesecima uz spominjanje novih proizvođača.
Benefit u cijelom ovom preokretu za Red Bull bi mogao biti u tome što će onda 2026. godine biti klasificirani kao novi sudionik.
Detalji ovog aranžmana još nisu u potpunosti poznati, kao što nije poznato hoće li novi motori biti i brendirani Hondinim imenom do 2025., što bi bilo za očekivati ako će Red Bull Powertrains biti novi sudionik 2026. godine.
“Pronašli smo potpuno drukčije rješenje. Motori će se proizvoditi u Japanu do 2025., mi ih uopće nećemo dotaknuti. To znači da prava i sve ostale stvari ostaju kod Japanaca, što je važno za 2026. godinu jer ćemo tada biti novi sudionici.”
Marko je dodao da je osvajanje naslova Hondu potaknula da ostane uključena više nego je očekivano:
“Naravno da su se određene stvari opet razmotrile nakon što smo osvojili naslov. Također, oni mogu koristiti znanje o baterijama za svoju fazu elektrifikacije.”
“Najprije smo planirali da nam rade motore samo za 2022., ali sad je odlučeno da se to produži do 2025., što je za nas ogromna prednost. To znači da ćemo morati raditi samo fina uštimavanja i kalibracije.”
Što se tiče infrastrukture koja je pripremana za Red Bull Powertrains, Marko kaže:
“Preduvjet za taj sporazum je bilo zamrzavanje razvoja motora. Prva faza bi bila da sve radimo sami. Zato smo započeli s procesom u Milton Keynesu i suradnjom s AVL-om.”
“Tvornica će u svibnju ili lipnju biti u punom pogonu. Konačna odluka da to učinimo bila je uvjetovana zamrzavanjem razvoja jer bismo u protivnom imali posla s vrlo složenom problematikom.”
Istovremeno, bivši šef Honde F1 Masashi Yamamoto je napustio Hondu i osnovao vlastitu konzultantsku firmu koja će poslužiti kao most između Red Bulla i Japana.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…aleksi paštašuta nije bila dobar razlog, no hondi očito je…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Stvar je jednostavna, sve je izgledniji dogovor Red Bulla i VW korporacije, tako da u Hondi nisu vesla sisali da im sad jednostavno prepuste intelektualno vlasništvo oko proizvodnje pobjedničkog motora u F1. Krvavo su se naradili za taj motor i to nije na prodaju.
Motori će lijepo dolaziti zašarafljeni i zapakirani u Red Bull i nema da ovi išta otvaraju i prčkaju po tome.
A što se Red Bulla tiče, oni su upravo shvatili da sami ne mogu….ništa bez VW-a.
Od Honde su preuzeli jedan manji dio ljudi, možda 1/4 onoga što je ukupno radilo na pogonskoj jedinici u Hondi, glavnina ljudstva i tehnologije je u Sakuri, a od ukupno 1000 ljudi koji rade u Mercedesu na razvoju motora preuzeli su ih samo10-50, za što u Mercu imaju naravno zamjenu, a Red Bullu i dalje fali koja stotina ljudi koji znaju razvijati motor, a to opet sami će teško ekipirati.
3
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U Mercedesu sigutno ne radi 1000 ljudi NA RAZVOJU MOTORA,
A RB nije od jučer da se da preveslati, vjv imaju neke ugovore di i oni imaju neka prava.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ciki, djelomično si u pravu, ispravak, u Brixworthu radi nešto više od 500 ljudi (službeno, upravo provjerio), no siguran sam da ako i kad zatreba, potegne još i ekipa u Njemačkoj.
Za Renault npr. znam da ne radi samo ekipa u Viryu, nego još i ekipa u Mecachromeu na komorama za izgaranje, plus centrala.
Što se Red Bulla tiče, prvo su dobili samo prava na sklapanje motora, te djelomičnu izradu komponenti, znači ne svih, ali sad neće biti ništa ni od toga, Honda jednostavno ne želi da Porsche/Audi na njihovoj muci profitiraju, imaju 5 godina vremena, nek razvijaju pogonsku jedinicu sami.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pred koji mjesec sam gledao jednu analizu oko budućnosti motora u RBu.
Uglavnom, Honda je svojevremeno odlučila otići, a RB je vidio kako stoje stvari, uspio dogovoriti zamrzavanje motora i pokrenuo vlastiti razvoj i proizvodnju. U Hondi nisu htjeli ispast zadnji papci pa su obećali podršku još neko vrijeme.
E onda su se dogodile dvije stvari – VW počeo razmatrati dolazak u F1, a RB je osvojio prvenstvo.
Naravno, u VWu su vidjeli kako se Honda mučila dok nije dobila ovakve rezultate i nekako im se ne da ponavljati ta greška. Bilo bi puno lakše kad ne bi krenuli od nule.
RBu se isto ne da na duge staze baviti proizvodnjom motora, jer to vuče za sobom velika ulaganja i potrebnu infrastrukturu. Trenutno rješenje je prihvatljivo dok se premoste sadašnji problemi, ali ne na duge staze. Kad tad je potrebno naći partnera iz auto industrije.
Ne treba biti Einstein da se zbroje dva i dva, pa su čak i tvrde glave u upravi Honde uvidjele da je bolje ostati još koju godinu uz minimalna ulaganja (motori su ionako zamrznuti), iskoristiti marketing osvojenog prvenstva i spriječiti da VW zaradi na njihovoj muci.
To je isto ok za RB, jer se ne moraju brinuti oko motora još koju godinu, svoj odjel mogu polako razvijati i koristiti kao uteg u pregovorima i opciju B, a jednog dana ga onda mogu i prodati VWu, kojem je bolje i to nego startati od nule. Možda čak sa VWom osnovati neku zajedničku firmu ili slično, treba biti kreativan…
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
eh kad sam ja govorio kako honda ne dava drugima ip, kako to nije honda way, pa me moji demantirali.
godinu i kusur kasnije… ipak sam bio u pravu! :D
https://f1.pulsmedia.hr/52340/honda-ce-unatoc-povlacenju-razviti-novi-motor-za-2021/
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tooo lepe vesti
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Japananci ne znaju di gone, nadam se barem nekom oznacavanju slova H, mislim da ce AT imati vise obilježja nego RB, drago mi je sto ce ostati, i ocekujem da motor bude jos malo bolji iako je to ista specifikacija ali s puno vise podataka, na Exxonu je da napravi gorivo da motor radi kako treba!
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Gorivo je samo jedno od komponenti dobavljača takvog tipa….ulja, lubrikanti i način na koji i koliko se slažu s motorom i ostalim dijelovima ispod haube, mogu napraviti razliku koliko i gorivo
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma valjda Honda nije jos vratila snagu radi E10 goriva, pa sam citao testiraju par varijanti, to su poceli na ljetnoj pauzi prosle godine, prije par tjedana su upalili PU i sad se vrti na dinometru!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kad smo kod dinamometra, gledao sam jedan podcast sa likom koji je kao mehaničar ili neka još važnija uloga, došao u F1 sredinom 80-ih, i vidi mehaničare u Lotusa da skidaju wastegate, i pita ih on što radite, pa kako znate koliko KS daje, a oni odgovaraju: da ne znaju, i da na dyno vrte više nego dyno može očitati….:):) amen to that
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bogu hvala , ajde da naprave jedan pametan potez ovi iz Honde.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači RB je džabe pokupovao silne MBove inženjere 😆
Tj ne džabe, ali neće imati apsolutno ništa od njih do 2026.barem
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako će im Porsche ili Audi pravit nove motore onda bi bilo džabe. Vidit ćemo uskoro kakav tip suradnje će bit i točno kakva će nova pravila bit. Očekujem suradnju rb-ovih i VW inženjera.
0
1