Izdvojeno

Promjena plana: Honda će ipak nastaviti isporučivati motore Red Bullu do kraja 2025.!

Piše: Ante Vetma

Prije 10 mjeseci, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Proteklih nekoliko mjeseci izuzetno je teško popratiti sve promjene planova oko isporuke pogonskih jedinica za Red Bull. Kao što znamo, na kraju prošle godine je okončano službeno sudjelovanje Honde, a pojašnjeno je da će Red Bull osnovati novu diviziju pod imenom “Red Bull Powertrains”, za koju će Honda pružati punu inženjersku podršku.

Jednom kad svladaju materiju – proizvodni pogon bi se preselio u Milton Keynes, dok bi istovremeno radili na vlastitom proizvodu za 2026. godinu.

Međutim, Helmut Marko je sad otkrio da se plan promijenio, te da će Honda i dalje isporučivati motore iz Japana, kako Red Bullu tako i AlphaTauriju, i to sve do kraja 2025. godine.

Ovakvim razvojem situacije otklonile bi se sve nedoumice poput kontrole kvalitete koja bi mogla biti upitna zbog premještanja pogona u Ujedinjeno Kraljevstvo. Osim toga, Red Bull Powertrains se može jasnije usredotočiti na vlastiti projekt za 2026. godinu. Naravno, osim ako i na tom planu ne dođe do promjena, o čemu se već nagađa mjesecima uz spominjanje novih proizvođača.

Benefit u cijelom ovom preokretu za Red Bull bi mogao biti u tome što će onda 2026. godine biti klasificirani kao novi sudionik.

Detalji ovog aranžmana još nisu u potpunosti poznati, kao što nije poznato hoće li novi motori biti i brendirani Hondinim imenom do 2025., što bi bilo za očekivati ako će Red Bull Powertrains biti novi sudionik 2026. godine.

“Pronašli smo potpuno drukčije rješenje. Motori će se proizvoditi u Japanu do 2025., mi ih uopće nećemo dotaknuti. To znači da prava i sve ostale stvari ostaju kod Japanaca, što je važno za 2026. godinu jer ćemo tada biti novi sudionici.”

Marko je dodao da je osvajanje naslova Hondu potaknula da ostane uključena više nego je očekivano:

“Naravno da su se određene stvari opet razmotrile nakon što smo osvojili naslov. Također, oni mogu koristiti znanje o baterijama za svoju fazu elektrifikacije.”

“Najprije smo planirali da nam rade motore samo za 2022., ali sad je odlučeno da se to produži do 2025., što je za nas ogromna prednost. To znači da ćemo morati raditi samo fina uštimavanja i kalibracije.”

Što se tiče infrastrukture koja je pripremana za Red Bull Powertrains, Marko kaže:

“Preduvjet za taj sporazum je bilo zamrzavanje razvoja motora. Prva faza bi bila da sve radimo sami. Zato smo započeli s procesom u Milton Keynesu i suradnjom s AVL-om.”

“Tvornica će u svibnju ili lipnju biti u punom pogonu. Konačna odluka da to učinimo bila je uvjetovana zamrzavanjem razvoja jer bismo u protivnom imali posla s vrlo složenom problematikom.”

Istovremeno, bivši šef Honde F1 Masashi Yamamoto je napustio Hondu i osnovao vlastitu konzultantsku firmu koja će poslužiti kao most između Red Bulla i Japana.

Komentiraj

14 komentara

  1. …aleksi paštašuta nije bila dobar razlog, no hondi očito je…



    6

    0
  2. Stvar je jednostavna, sve je izgledniji dogovor Red Bulla i VW korporacije, tako da u Hondi nisu vesla sisali da im sad jednostavno prepuste intelektualno vlasništvo oko proizvodnje pobjedničkog motora u F1. Krvavo su se naradili za taj motor i to nije na prodaju.
    Motori će lijepo dolaziti zašarafljeni i zapakirani u Red Bull i nema da ovi išta otvaraju i prčkaju po tome.
    A što se Red Bulla tiče, oni su upravo shvatili da sami ne mogu….ništa bez VW-a.
    Od Honde su preuzeli jedan manji dio ljudi, možda 1/4 onoga što je ukupno radilo na pogonskoj jedinici u Hondi, glavnina ljudstva i tehnologije je u Sakuri, a od ukupno 1000 ljudi koji rade u Mercedesu na razvoju motora preuzeli su ih samo10-50, za što u Mercu imaju naravno zamjenu, a Red Bullu i dalje fali koja stotina ljudi koji znaju razvijati motor, a to opet sami će teško ekipirati.



    3

    6
    • Kimi Raikkonen 7
      Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

      U Mercedesu sigutno ne radi 1000 ljudi NA RAZVOJU MOTORA,
      A RB nije od jučer da se da preveslati, vjv imaju neke ugovore di i oni imaju neka prava.



      11

      0
      • Ciki, djelomično si u pravu, ispravak, u Brixworthu radi nešto više od 500 ljudi (službeno, upravo provjerio), no siguran sam da ako i kad zatreba, potegne još i ekipa u Njemačkoj.
        Za Renault npr. znam da ne radi samo ekipa u Viryu, nego još i ekipa u Mecachromeu na komorama za izgaranje, plus centrala.
        Što se Red Bulla tiče, prvo su dobili samo prava na sklapanje motora, te djelomičnu izradu komponenti, znači ne svih, ali sad neće biti ništa ni od toga, Honda jednostavno ne želi da Porsche/Audi na njihovoj muci profitiraju, imaju 5 godina vremena, nek razvijaju pogonsku jedinicu sami.



        3

        1
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Pred koji mjesec sam gledao jednu analizu oko budućnosti motora u RBu.
          Uglavnom, Honda je svojevremeno odlučila otići, a RB je vidio kako stoje stvari, uspio dogovoriti zamrzavanje motora i pokrenuo vlastiti razvoj i proizvodnju. U Hondi nisu htjeli ispast zadnji papci pa su obećali podršku još neko vrijeme.

          E onda su se dogodile dvije stvari – VW počeo razmatrati dolazak u F1, a RB je osvojio prvenstvo.

          Naravno, u VWu su vidjeli kako se Honda mučila dok nije dobila ovakve rezultate i nekako im se ne da ponavljati ta greška. Bilo bi puno lakše kad ne bi krenuli od nule.
          RBu se isto ne da na duge staze baviti proizvodnjom motora, jer to vuče za sobom velika ulaganja i potrebnu infrastrukturu. Trenutno rješenje je prihvatljivo dok se premoste sadašnji problemi, ali ne na duge staze. Kad tad je potrebno naći partnera iz auto industrije.

          Ne treba biti Einstein da se zbroje dva i dva, pa su čak i tvrde glave u upravi Honde uvidjele da je bolje ostati još koju godinu uz minimalna ulaganja (motori su ionako zamrznuti), iskoristiti marketing osvojenog prvenstva i spriječiti da VW zaradi na njihovoj muci.

          To je isto ok za RB, jer se ne moraju brinuti oko motora još koju godinu, svoj odjel mogu polako razvijati i koristiti kao uteg u pregovorima i opciju B, a jednog dana ga onda mogu i prodati VWu, kojem je bolje i to nego startati od nule. Možda čak sa VWom osnovati neku zajedničku firmu ili slično, treba biti kreativan…



          5

          0
    • eh kad sam ja govorio kako honda ne dava drugima ip, kako to nije honda way, pa me moji demantirali.
      godinu i kusur kasnije… ipak sam bio u pravu! :D
      https://f1.pulsmedia.hr/52340/honda-ce-unatoc-povlacenju-razviti-novi-motor-za-2021/



      3

      2
  3. Japananci ne znaju di gone, nadam se barem nekom oznacavanju slova H, mislim da ce AT imati vise obilježja nego RB, drago mi je sto ce ostati, i ocekujem da motor bude jos malo bolji iako je to ista specifikacija ali s puno vise podataka, na Exxonu je da napravi gorivo da motor radi kako treba!


    0

    1
    • Gorivo je samo jedno od komponenti dobavljača takvog tipa….ulja, lubrikanti i način na koji i koliko se slažu s motorom i ostalim dijelovima ispod haube, mogu napraviti razliku koliko i gorivo


      0

      0
      • Ma valjda Honda nije jos vratila snagu radi E10 goriva, pa sam citao testiraju par varijanti, to su poceli na ljetnoj pauzi prosle godine, prije par tjedana su upalili PU i sad se vrti na dinometru!


        0

        0
        • kad smo kod dinamometra, gledao sam jedan podcast sa likom koji je kao mehaničar ili neka još važnija uloga, došao u F1 sredinom 80-ih, i vidi mehaničare u Lotusa da skidaju wastegate, i pita ih on što radite, pa kako znate koliko KS daje, a oni odgovaraju: da ne znaju, i da na dyno vrte više nego dyno može očitati….:):) amen to that


          0

          0
  4. Bogu hvala , ajde da naprave jedan pametan potez ovi iz Honde.



    1

    0
  5. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Znači RB je džabe pokupovao silne MBove inženjere 😆
    Tj ne džabe, ali neće imati apsolutno ništa od njih do 2026.barem



    1

    4

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni