Žuta minuta bečkog vuka

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 2 godina 6 min 62 komentara

Od 2014. godine Mercedes jednostavno dominira u Formuli 1, a glavna lica te dominacije su Lewis Hamilton i Toto Wolff, prvi kao sjajan vozač koji je posao odrađivao bez greške i drugi kao dirigent momčadi koja je jednostavno nezaustavljivo gazila sve pred sobom. Jednostavno bili su nezaustavljivi. Sve do kraja završne utrke kad je Verstappen prvak. Na stranu sudačke odluke koje su digle još jednom puno prašine s razlogom, treba čestitati Maxu Verstappenu na zasluženom naslovu prvaka te je time postao prvi vozač koji je srušio dominaciju Lewisa Hamiltona u F1.

Iako u Mercedesu ne moraju biti pretjerano tužni obzirom da su još jednom obranili konstruktorski naslov, očigledno to nije mislio Toto Wolff koji je postupcima tijekom utrke i nakon nje pokazao da je u najmanju ruku loš gubitnik. Da, Hamilton također nije dobar gubitnik, ali je barem zadržao koliko toliko svoj ponos i živce u određenim granicama i čestitao Verstappenu na osvojenoj tituli. O čemu se radi, vidjeli smo na samoj utrci, ali i nakon nje, ali da ponovimo.

Ponovno su suci sve zakuhali i direkcija utrke na čelu s Michaelom Masijem, kad su već u prvom krugu smatrali da “susret” između Hamiltona i Verstappena u zavoju 6 nije vrijedan provjere, no to je najmanje bitno za priču. Skidanje maske sa lica Tota Wolffa počinje prilikom odustajanja Antonia Giovinazzija zbog problema s mjenjačem budući da se Talijan parkirao na nezgodno mjesto zbog čega je aktiviran virtualni sigurnosni automobil. U tom trenutku Toto Wolff moli Michaela Masija da ne uvodi sigurnosni automobil jer to ometa utrkivanje. Na prvu sam ostao neugodno iznenađen kako neki šef momčadi ima obraza na onakav način moliti trkaćeg direktora da ne donosi odluku vezanu za utrku, postoje sigurno suptilniji i pristojniji načini da se potakne trkaćeg direktora da razmisli dvaput o nekoj odluci.

Mislio sam da je to sve što sam više mogao vidjeti od ovog koktela što nam je spremljen za finalnu utrku, ali F1 nije gotova s dodavanjem sastojaka. U 54. krugu Latifi se izvrtio i zabio u zid, čime je izazvao izlazak sigurnosnog automobila. Red Bull poziva Verstappena u boks po novi set softa znajući da ne mogu ništa izgubiti, dok je Hamilton ostao na stazi budući da su u Mercedesu smatrali da će utrka završiti iza sigurnosnog automobila. Iako je prvotno donesena odluka da se bolidi koji su krug iza vodećeg ne mogu vratiti u krug vodećeg, Michael Masi je nakon TRa s Christianom Hornerom, šefom Red Bulla, odlučio ipak dopustiti da se četiri bolida između Hamiltona i Verstappena vrate u krug vodećeg što je anuliralo prednost Lewisa Hamiltona te vratiti sigurnosni automobil u boks kako bi se utrkivanje odvilo posljednji krug. Tada ponovno na scenu stupa Toto Wolff i govori Masiju tužnim i razočaranim glasom da to nije u redu što je napravio. Pa kako si jedan šef momčadi može dopustiti tako nešto, prigovarati i moljakati trkaćem direktoru na takav način u nadi da će promijeniti odluku, što se nije dogodilo.

U posljednjem krugu Verstappen na svježim soft gumama pretječe Hamiltona na starim soft gumama i juri naprijed. Iako na starim gumama, Hamilton pokušava proći Verstappena s vanjske strane na kraju drugog DRS pravca, ali ne uspijeva i Verstappen osvaja svoj prvi naslov. U prijenosu tijekom Hamiltonovog pokušaja pretjecanja Verstappena, ponovno se Wolff javlja Masiju i žali se kako odluka koju je donio tako nije u redu. U tom trenutku mi je postalo užasno mučno slušati Tota Wolffa te sam pomislio ugasiti zvuk prijenosa, no prestao je prije nego sam uspio ugasiti zvuk.

Toto je stvarno odlučio svim snagama naslov vratiti u ruke Lewisa Hamiltona te se nakon utrke ponovno preko TRa žalio Masiju te tražio da se vrati zadnji krug. Na kraju je i jadnom Masiju prekipjelo te je rekao da se to zove utrkivanje, što je očigledno iznenadilo Tota i ostavilo ga bez teksta. Kako preko radija nije uspio u svom naumu, odlučio je uložiti dva protesta zbog Verstappenovog “prestizanja” Hamiltona iza sigurnosnog automobila te zbog Masijeve odluke oko vraćanja vozača u krug vodećeg i obje su žalbe odbačene te je Verstappen zasad zadržao titulu prvaka budući da Mercedes formalno najavljuje podizanje žalbe na ovu odluku višim sudskim institucijama što će biti zanimljivo ispratiti.

Kroz godine suci su donosili odluke koje su slabo ili nikako naškodile Mercedesu. Namjerno ili nenamjerno, ne bih znao i ne želim znati. No po radio komunikaciji između Masija i Wolffa može se zaključiti da je Wolff očekivao da će odluke koje donese direkcija utrke njima ići u korist, kao mnogo puta dosad. No po prvi puta i to na ključnoj utrci direkcija utrke na čelu s Michaelom Masijem je donijela odluke koje nisu išle u korist Mercedesu i tu se Toto Wolff podnio kao jako loš gubitnik, pomalo kao razmaženo dijete kojem su roditelji odlučili ne kupiti njemu omiljenu igračku. To je išlo do te mjere da je i jadnom Masiju više dojadilo te ga je otopilio. Daleko je Masi od kompetentne osobe za poziciju trkaće direktora i smatram da bi vodstvo F1 trebalo već davno njega maknuti, ali mi ga je realno bilo žao kako mora slušati Wolffove žalopojke. Toto Wolff mi se sve do ove utrke činio kao šef koji je spreman na dosta toga do cilja, ali u maniri pravog Bečanina, elegantno i odmjereno, ali ova utrka je pokazala da nema u njemu baš bečke kulture i odgoja. Također sam znao da nije on dobar gubitnik, ali sam očekivao da u njemu postoji bar malo kulture te da će bar stisnuti ruku i čestitati Maxu Verstappenu i Christianu Horneru, koji mi nije nešto posebno drag, ali je podosta odmjeren i u podosta aspekata bolji od Tota. Nažalost, nisam to dočekao, a i ne vjerujem da hoću. Zbog poraza u vozačkom prvenstvu neće Wolff pretjerano nastradati jer je konstruktorska titula tu, ali bi zbog postupaka tijekom utrke i nakon nje mogao dobiti u najmanju ruku dobru jezikovu juhu, ako ne i nešto gore od uprave Mercedesa jer nije uopće dobro za sliku cijele kompanije da se odgovorna osoba jednog velikog i poznatog dijela kompanije ponaša kao Toto Wolff na posljednjoj utrci sezone. Vjerujem da od dodatnih tužbi neće biti ništa, ali određene posljedice može očekivati Toto Wolff. Ah kako je lako biti veliki šef u danima sretnim, teže je ipak to biti u danima grubim.


Odgovor

62 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Mene zanima sta je Horner rekao Masiju pa se ovaj u sekundi predomislio i dao Maksu sansu za titulu. Bukvalno do polovine predzadnjeg kruga je bilo receno da ostaje raspored kakav je i da se vozi iza sc..



    14
    14

    0
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      jedino logično mi je da se staza očistila, pa ih je zato pustio.
      jer kad je prije horner pitato zašto ove ne pušta, repliciro je kako se prvo mora očistiti mjesto nesreće (tako nekako).



      7
      7

      0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      https://youtu.be/GM1Dwx29c74

      Kompletna radio komunikacija Hornera i Masija tijekom SCa.



      9
      8

      1
    • Michael Schumacher
      karte_m0lim Donator Prikaži

      gajba pive i janjetina…



      2
      1

      1
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      ništa. samo ga je pitao zašto se lapani ne unlapaju.
      nije niti pritiskao.
      doslovno je postavio pitanje.
      ono što je meni žalosno, da je na to pitanje promjenjena odluka.
      jel moguće da su suci toliko nesposobni da im je horner morao postaviti pitanje da naprave nešto što je inače rutina ?
      ne znam.
      ali znam da je horner u ovoj utrci a i u zadnje vrijeme ispao gospodin u odnosu na wolffa koji je vidno iznerviran.
      horner postavi pitanje, kaže svoju misao i ne zanima ga ništa dalje. čak i kad bocne, onda to učini nekako gospodski.
      a toto je običan rumunj emocionalni koji se skriva iza bečke zastave. vuk dlaku mjenja ali ćud nikada
      ho ho ho



      14
      14

      0
    • Lewis Hamilton 44
      LH1985 Prikaži

      Odluka je bila donesena. Nema pretjecanja SC.
      Horner zove Masija istina ne tako degutantnim načinom i vrši pritisak. Masi ne zna zašto nema pretjecanja i onda se sjetio da je Bog. Masi mjenja odluku i mjenja pobjednika. Ma šta si taj Horner umišlja da može promjeniti odluke sudaca. Može.
      90 % mainstream publike nezna šta šta su stare hard gume a šta nove soft i zato je bilo deprimirano gledati nabrijavanje nove sezone Drive to suriveve.



      2
      -8

      10
      • Mercedes
        LewisHamilton44 Prikaži

        U posljednjem krugu Verstappen na svježim soft gumama pretječe Hamiltona na starim soft gumama i juri naprijed.

        Očito ni autor ne zna razliku među gumama kad je napisa da je Hamilton bio na starom softu, a Verstappen na novom…

        Latifi je odustao u 52. krugu, ne 54.

        treba čestitati Maxu Verstappenu na zasluženom naslovu prvaka te je time postao prvi vozač koji je srušio dominaciju Lewisa Hamiltona u F1.

        Dominaciju Lewisa Hamiltona prekinuo je Nico Rosberg 2016., dakle, nije prvi vozač nego drugi. Dominacija Mercedesa nije prekinuta jer konstruktorska titula je i dalje tu, a mislim da će biti i dogodine.



        1
        -2

        3
        • Mick Schumacher
          Ante Maras novinar Prikaži

          “Očito ni autor ne zna razliku među gumama kad je napisa da je Hamilton bio na starom softu, a Verstappen na novom…”

          Dogodila se greška tijekom pisanja i to je to, znam da je bio na hardu 40ak krugova, kao i svi koji su gledali utrku. A za Nicu Rosberga bih rekao da je on samo nakratko stavio pauzu na dominaciju Lewisa Hamiltona, baš kao da staviš pauzu tijekom gledanja bilo kakvog videa. Ako ti smatraš drugačije, sve 5, a nije da nema baš argumenata.



          1
          -2

          3
  2. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Jednostavno samo jednosmjerna komunikacija između Race Controla i timova… A ne zapomaganje Majki, Majki, das iz not rajt oh Majki…
    Poput nekog reality showa….
    Wolf je izgledao kao neko razmaženo derište dobar dio sezone a u finalu se spustio na nivo koji nije viđen u F1…

    Odgovornost je na FiA-i, staviti poštenog direktora utrke i onda ga zaštititi od pritiska timova maksimalno…

    Ali kako mi svi volimo reći da se u Hrvatskoj treba biti podoban za poziciju, eh ljudi evo primjera da je svugdje tako, jer ako je Masi najbolji kojeg mogu naći onda sam ja nosorog 😅



    18
    16

    2
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Daj bilo kome na portalu skraćenu skriptu svih pravila i da ih proući u sat vremena i vođenje utrke bi bilo bolje.



      6
      3

      3
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Pročitajte biografiju tog tipa pa onda neka mi netko objasni kako Glavni tehnički delegat FIAe (a to mu je jedna od titula) može biti čovjek koji je probao studirati marketing i nije mu uspjelo, a onda bio volonter marshall na svim utrkama kojih je bilo u Australiji…..

      Eto. Kako to? Jel bi biologa stavili da upravlja bankom ili kapetana duge plovidbe za voditelja zoološkog vrta jer je s unukom bio 30 puta u posjeti?



      19
      19

      0
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        @wapi
        Sve potpisujem od riječi do riječi, naravno da nije kompetentan. S tim da bi ja još dodao da ne trebaš imati diplomu sa MIT-a da bi zaključio da je red flag i restart sa 5 krugova utrkivanja bolje rješenje od onog cirkusa, samo ti treba IQ biti troznamenkasti, a za Masija sve više sumnjam da je to slučaj.
        Pogotovo kad si istu stvar napravio u Bakuu.



        6
        6

        0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Za taj red flag nisam siguran da li je to sad in the hindsight najbolje ili navijači Merca ne bi imali ništa protiv da je trka završila pod SCom, pa bi onda navijači 33 imali teoriju o red flagu….

          Red flag je do kasnih 2010-ih godina bio ultra rijetko korišten signal u F1. Danas se koristi puno prečesto.

          Treba nam novi direktor utrke, netko tko će pravila primjenjivati dosljedno i sa zrnom soli, ali neovisno o kontekstu utrke. Ako je nešto za Safeta u trećoj utrci sezone, onda je i u posljednjoj.
          Suci moraju biti stalno isti, također suci se moraju suzdržati od davanja izjava o vozačima, momčadima, f1 utrkama. Ako moraju javno nastupati neka pričaju o gljivarstvu.
          Također moraju uvesti praksu da direktor i suci nakon svake utrke objasne zašto su nešto odlučili, to bi doprinijelo transparentnosti. Nitko ne kaže da neki put ne bi rekli: “trebalo je donijeti odluku na brzinu, ovo nam se tada činilo dobrom idejom, sad kad se sagleda, moglo je i bolje”.



          13
          12

          1
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Kao Lewisov navijač naravno da nebi imao ništa protiv da je utrka završila pod SC nije mi to problem priznati. Realno zaslužio je pobjedu Lewis po prikazanom na stazi, ali ako već ta mogućnosti nije bila dovoljno atraktivna Libertyu onda je red flag bio najpošteniji kompromis.
          Ovako Lewis nije imao šanse sa offsetom u gumama. Isto kao što Max nebi imao šanse da su ostali bolidi između njega i Hama.
          Ali u globalu se slažem s tobom, ako NBA moze nakon utrke dati obrazloženje zašto je neka odluka donena te da li je bila dobra ili ne može onda i F1



          8
          7

          1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Ali nije objasnio po meni najsporniju od svih saudijskih odluka: drugi i treći stojeći start, jer prvi je tako dobro i sigurno izveden da je trebalo dati i drugu, a pogotovo treću šansu da konačno netko nastrada u toj bob stazi.



          7
          7

          0
  3. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    https://youtu.be/EmCxv7G_whQ

    Kompilacija radio komunikacije između Wolffa i Masija u zadnjim krugovima utrke te nakon utrke. Pomalo degutantno…



    10
    6

    4
  4. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Sve super i dobro napisano, ali nakon ponašanja koje je pokazao u nedjelju nakon utrke ne možeš reći da Lewis nije dobar gubitnik. Kakav god znao biti prije u nedjelju se ponio kao pravi prvak, dostojanstveno i stoički pondio činjenicu da mu je naslov koji je imao 57/58 krugova doslovno uzet iz ruku imbecilnom odlukom čovjeka koji nije kompetentan za tu ulogu. Čestitao Maxu nakon utrke, tata Hamilton otišao i čestitao Maxu i Jossu.
    Pokazali su primjerom budućim generacijama kako se hendla poraz.
    Ne znam koliko bi vozača na gridu ostalo hladne glave u toj situaciji. Također je bilo lijepo gledati kako su mu ostali vozači došli dati podršku nakon utrke.
    Toto je to loše odigrao sa druge strane jer je morao znati da nema šanse da suci presude u njegovu korist tj. korist od MB.



    10
    8

    2
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Vrlo je instruktivno pogledati mehaničare Merca i njega kako handlaju zadnji krug.

      Toto je očito menadžer za sunčano nedjeljno poslijepodne. Kada stvari krenu loše, raspadne se. Već se vidjelo ove godine da je nervozan, da gubi živce u komunikacijama….

      Također, Merc nije iskoristio tokene… Ja bi ga razdužio.



      6
      5

      1
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Nijedan sportaš na nivou kao što je Hamilton, LeBron i slični nije dobar gubitnik, jednostavno su tako odgojeni i takav im je mindset, ali Hamilton je bar skupio dovoljno snage da čestita Verstappenu, na čemu mu skidam kapu, a pogotovo Lewisovom ocu, iako po meni je čestitanje pobjedniku jedna osnova kulture u sportu pa ne mi Lewisov potez nije toliko wow kao nekima. Sve u svemu, Lewis i Anthony Hamilton su ispali gospoda nakon poraza naspram Tota.



      12
      10

      2
      • Blue Flag
        dFixxx3r Prikaži

        nije snaga u pitanju nego godine.
        sa 36 godina, toliko pobjeda, prvenstava i iskustva, NAPOKON je i lewis došao do te životne mudrosti.
        to se vidi ovu i prošlu sezonu, da je napokon sazrio po tom pitanju.
        Da mu se ovo dogodilo prije 5 godina dam yaye da ne bi stisnuo ruku maxu. he he



        3
        2

        1
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Da, Toto je to napravio.
    Ne branim Tota…… napravili bi i drugi tako…….. ima u svakome onog lošeg gubitnika, onog gremlina koji poludi…….. u većoj ili manjoj mjeri.
    Ali za nekog njegovog kalibra, pogotovo Europljanina…… ovo je velika sramota i blamaža.



    1
    -3

    4
  6. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Evo i ja da se oglasim povodom kraja sezone, budući da su se utisci slegli i da su na portalu osvanule dvije kolumne sa kojima se slažem od riječi do riječi.

    Prije svega, svaka čast Lewisu i Maxu na cijeloj sezoni. Jednostavno bolji vozač je pobijedio. Sa druge strane svaka čast i Mercedesu što su i ovu godinu pokazali ko je kralj prvog dijela hibridne 1.6 V6 ere, bolji bolid je osvojio konstruktorsko prvenstvo.

    Kada cijelu sezonu vratimo u nazad definitvno postoje dvije mrlje a to je Mercedesovo lobiranje i Michael Masi. Ovo prvo uništava utrkivanje inženjera, nešto što je jako bitno između dva vikenda. Sa druge strane ovo drugo, nešto što svako normalan vidi, uništava utrkivanje direktno na stazi. Iskren da budem, osjećam nepravdu nanijetu Mercedesu jer realno trebali su red flag izbacit, ali u drugu ruku nije me briga. Toliko lošeg su Toto i ekipa nanijeli ovome sportu da mogu samo reći poznatu izjavu jednog legendarnog vozača: “Karma”.

    Nadajmo se uzbudljivoj sezoni 2022.



    13
    12

    1
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Ovo za Red flag mi je bilo nevjerojatno gledati uživo, znajući za kakve smo incidente vidjeli red flag ove sezone… A ovdje doslovno razbijeni bolid stoji na stazi i ništa. Slažem se s kolegama s portala koji kažu da se red flag koristi previše ali ipak moraju postojati kriteriji.
      Ako se već želi izbjeći da se završavaju utrke iza SC-a onda trebaju to javno reći… Red flag su krenuli koristiti radi zanimljivosti utrke više nego iz sigurnosnih razloga, pogotovo u kombinaciji sa startom s grida.

      Ali mutna pravila i odluke donose mogućnost režiranja događaja, a ove sezone smo to itekako vidjeli.
      Za nove pratioce F1 zanimljivo, ali svima ostalim providno i ne gledljivo…
      Ja kao ljubitelj F1 prihvaćam i SC i sve što je oduvijek dio sporta… Ali režiranje i plastičnost ne!



      4
      4

      0
  7. Fia
    Realista Prikaži

    prvi vozač koji je srušio dominaciju Lewisa Hamiltona u F1.

    Rosberg?



    10
    8

    2
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Vezano uz Rosberga neki dan mi je na um došla ideja, zašto mi je pored svih Lewisovih uspjeha teško njega staviti uz bok najvećima… Jer da je Merc tako odlučio, jedan Nico Rosberg bi bio vozač s 7 ili možda 8 titula…
      Uz sve poštovanje prema Nici ipak se treba jako zamisliti nad time, sad na kraju ove ere…



      7
      7

      0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Ne umanjujem njegov uspjeh, al to je bila samo kratka stanka u Hamiltonovom pohodu na rekorde.



      2
      2

      0
  8. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Jasan mi je autorov pogled, gdje se on ismijava Wolffovim pokušajima da “nagovori” Masija da promijeni odluku, a istovremeno Hornerove instrukcije Masiju gdje mu treba samo jedan trkaći krug, onako usputno stavi u neku rečenicu. Ono promijenio je odluku hehehe hajmo dalje …
    Iako mi je jasan, ne mogu se oteti dojmu da je jako ciničan i nemam mu šta drugo poželiti nego da se ista/ slična situacija desi timu za koji on navija

    Ono što mi nije jasno, zašto se uporno spominje Daimler kao neki korektor Totovih postupaka? OK, autor je napisao mogao dakle nije izičito tvrdio, ali dosta sam sličnih komentara pročitao ovih dana (jedan kolega mi čak replicirao na forumu sa istom tvrdnjom), ali ja nisam do sad pročitao ni jednu PR izjavu iz Daimlera koja je suprostavljena Wolffu.
    Jel ima neki link za to ili se jednostavno zaboravila činjenica da je da Wolff ujedno i 1/3 vlasnik ekipe Mercedes AMG F1?

    Ostalo mi je OK, naime slažem se da su žalbe nakon utrke samo odraz lošeg podnošenja poraza i da bi ih trebali što prije pocijepati i okrenuti se novoj sezoni.



    4
    -2

    6
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Pretpostavljam da se pod ‘Daimler kao neki korektor Totovih postupaka’ misli na to da velika korporacija kao suvlasnik ekipe i vlasnik Mercedes branda ne želi biti uključena u neke aktivnosti i stalo im je do određenog ‘imagea’ te će zbog eventualnog negativnog publiciteta iza scene stisnuti Wolffa da prekine/promijeni neželjene aktivnosti/postupke. To po meni nije samo po sebi razumljivo, ali je moguće.
      I da, kažu pazi što želiš da ti se ne bi ostvarilo.



      6
      5

      1
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Možda se tako ne čini, ali nisam baš načisto sa tim da bilo koji šef momčadi, nebitno Binotto, Wolff ili Horner, ima ikakvog utjecaja na odluke trkaćeg direktora. To sa Hornerom sam spomenuo usputno jer sam se u ovoj kolumni htio osvrnuti na sramotne poteze Tota Wolffa, ali da mi smeta i kod Hornera, smeta mi.
      A vezano za Tota i Daimler, bez obzira što je Toto vlasnik trećine udjela momčadi, ipak se tu i dalje nešto pita Daimlera te gospodi iz Stuttgarta nije sigurno dobro sjelo njegovo ponašanje na utrci te će zasigurno dobiti jezikovu juhu od Ole i gospode u Stuttgartu, ako ne i nešto više. Nije nikad lako izgubiti, ali ne treba se ni ponašati kao razmaženo derište kad se gubi.



      5
      4

      1
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Nebitno da li ima. Nebitno je da je Masi promijenio odluku nakon poziva Hornera. Bilo i prošlo
        Ono što bi novinarie trebalo interesovati i(i u prvi plan stavljati) zašto je Masi promijenio odluku nakon poziva Hornera, a ne ismijavati Wolffa, koji jeste ispao plačip, ali kao posljedica promjene odluke i dramatično opisivati kako si baš u tom trenutku htio ugasiti tv.

        Možda tebi smeta oboje isto, ali tako ne pišeš ni u tesku, a ni u komentarima.

        Tvoj komentar na Wolffov team radio:

        Kompilacija radio komunikacije između Wolffa i Masija u zadnjim krugovima utrke te nakon utrke. Pomalo degutantno…

        Tvoj komentar na Hornerov team radio:

        Kompletna radio komunikacija Hornera i Masija tijekom SCa.

        Pita se Daimler, ali u obimu 1/3. baš koliko i Ineos. Ja još nigdje nisam pročitao (čak ni neki insajderski info) da je bilo ko iz ove dvije kompanije pritisnuo Wolffa zbog njegovih postupaka. Zato i pitam odakle je ta poveznica došla?



        3
        -1

        4
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          da, ali nije horner kriv što su suci promjenili odluku na njegovo pitanje.
          horner je odgovoran za svoje postupke.
          a horner je krajnje pristojno, sa uvodom “christian to michael” , mirnim tonom, michael odgovara “yes christian”
          znači razgovor je počeo civilizirano s respektom.
          i onda slijedi kratko i jasno pitanje
          why are we not letting lapped cars outlap (nije citat jer nisu točno te riječi neda mi se prepisivat poslusaj sam)

          i to je to
          horner nije ništa drugo rekao
          nema pritisaka, nema plakanja, nema žalopoljki, nema nadimaka mikey, nema žustrine, očaja, i ostalih jadosti kojima nas je počastio wolff.

          upravo zbog te razlike s guštom čitam kolumnu od wolfu.
          a kolumna o horneru mi ne treba.

          (niti jedan od navedenih nije moj idol)



          7
          7

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Ima i razlog zašto ti se ne da sve prevoditi.
          Nakon toga kulturnog pitanja ide “we need one more racing lap” i onda Masi mijenja odluku.



          2
          -2

          4
        • Ayrton Senna
          OffLiberyMedia Prikaži

          @har nije rekao “we need one more racing lap”…. Kao i inače izmišljaš stvari..



          1
          1

          0
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          netočno. ne kaže WE nego YOU
          ne razumijem kako je to bitno.
          stoji da je pristojan, civiliziran, sve što toto nije. iz samog razgovora se da zaključiti, da AKO NETKO pije kavu s michaelom onda je to TOTO a ne horner. koga zoveš po nadimku?
          Znači michael je MOŽDA napravio pogrešku, ali nije sigurno ju napravio pristrano. jer ako nešto ova komunikacija dokazuje je da je MIchael prisan s mercom a ne s RB
          al dobro provociraš, har ki, to ti priznajem :)

          https://www.youtube.com/watch?v=NRMZDby9aTA&ab_channel=E%26CF1TV



          3
          3

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          čestitam. Uhvatili ste me u laži.
          Nije rekao we, rekao je you :thumbs:

          Ma nisu oni jarani, oni su familija. Onako ti ga samo familija može šuknuti.

          Pratim F1 odavno, ono baš aktivno … Ja se ne sjećam da se ikad desilo bilo koji od ovi scenarija:
          – SC da se skloni na način da ostane jedan trkaći krug.
          – direktor izjavi da zaostali bolidi se neće moći vratiti i krug, krug kasnije mijenja odluku i naređuje samo vozačima koji se nalaze između njih dvojice da se vrate u isti krug.
          – incident u koji je uključen izlazak dizalice na stazu, koji uključuje čišćenje staze, da se završi za nepuna 4 kruga.

          I na kraju balade, ja sam problem jer prvociram :thumbs:


          0
          -1

          1
  9. Kimi Raikkonen
    Michael Schumacher Prikaži

    Procijenjena vrijednost Toto Wolff iznosi preko pola miljarde dolara, pametnome dosta.
    Može se napisati 100 kolumni ali ulozi su ekstremno visoki maštogod netko rekao,. Ovaj portal muku mući sa financiranjem jednog servera, a u istu ruku ide se ismijavati Mercedes ili neku drugu momčad ili prvog čovijeka ekipe. Onako previšeje tu truda, novaca i sveg na cijeni da se olako kaže Toto je bezobrazan, pa prvi koji su svaki put trćali žalit su baš ti iz Red Bulla i to se zaboravlja. Nisu se žalili jel im je dosadno nego jel su ulozi visoki i gubitak pozicija košta ekstremno. Nitko od nas u ovome trenu nezna koliko su pojedini timovi uskratili razvoje bolida zbog osvajanja prvenstva.



    6
    -5

    11
    • Marlboro
      MrDoomroom Prikaži

      Mercedes je uzeo konstruktorski naslov o čemu ti pričaš XD



      2
      2

      0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Nitko ni nije rekao da se nemaju pravo žaliti, ali generalno ponašanje Tota Wolffa kao čelne osobe Mercedesove momčadi u porazu je bilo stvarno ispod svake razine. Također smatram da je Toto Wolff jedna od najvećih osoba u F1 u zadnjih 20 godina i njegovo ime je već upisano u povijesne knjige F1, ali to ne znači da je prihvatljivo njegovo ponašanje u situaciji kad se lomi prvenstvo. Ne vjerujem da će doći do otkaza, mislim da bi to bilo krajnje glupo od Mercedesa nakon svega što im je donio Toto Wolff, ali jezikova juha ga čeka zasigurno, a i ne bih se iznenadio da dobije nekog pokraj sebe sa funkcijom sličnoj Laudinoj da mu pomaže hendlati ovakve situacije.



      3
      3

      0
  10. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Puno veći skandal bi bio da je utrka završila pod SC iako je staza 2 kruga prije toga bila očišćena. Pogotovo uzmemo li u kontekst borbu za titulu.



    15
    14

    1
  11. Mercedes
    Sinna1967 Prikaži

    Što je za mene loš gubitnik? To je netko tko izgubi pošteno i na sportski način ali to ne može shvatiti, već za svoj neuspjeh, umjesto da sagleda gdje je sam griješio, razloge neuspjeha traži u drugima. Ali, postoje situacije u kojima netko drugi, npr. sudac realno ošteti jednog od sudionika svojom odlukom ( iz neznanja, nepažnje, potkapaciranosti, namjere). Po meni situacija u nedjelju spada u drugu grupu, jer je Masi donio neke vrlo kontroverzne odluke, pogotovo kod zadnjeg SC-a. To što je autoru Horner prividno civiliziraniji zapravo ne stoji, jer je on prepredeniji i pokvareniji (ukrao bi ti iz oka), a to mislim zato što je ove godine bezrezervno branio sve Maxove svinjarije. Toto je samo reagirao na nedosljedne odluke, jer ako si donio odluku da nema overlapa, ne možeš je nakon razgovora s Hornerom promijeniti u roku odmah.


    0
    -10

    10
  12. Mercedes
    Sinna1967 Prikaži

    I moj kratki osvrt na sezonu, ako dobro brojim 42. Koju pratim u životu. Sezona je bila odlična, napeta. Čestitke Maxu na naslovu (iako su mu u zadnjoj trci pomogli redom Bottas, koji je ustao do motke, pardon my french, Perez, Latici i pogotovo Masi). Lewis je pokazao da je i dalje najbolji, ali je Mercedes odradio sredinu sezone slabije jer nikako nisu uspijevali podesiti bolid i izvući maksimum, a ključan je bio Baku i Lewisova greška u predzadnjem krugu. Nadam se da će za iduću sezonu pravila biti puno jasnija i to:
    a) RF – ako nisi u stanju rasčistiti stazu u 2 kruga, automatski ide RF
    b) SC – tko ide u boks pod SC, vraća se u utrku na trenutno začelje, oni koji ostaju na stazi jasno nema pretjecanja
    c) jasno definiranje načina ulaska i izlaska iz zavoja – uvod: svaki zavoj je projektiran za neku najvišu brzinu, postoji trkača linija kojom se svi vozači uz određena odstupanja služe kako bi prenijeli što više brzine na izlasku iz zavoja. E, sad, ako vozač ulazi u zavoj sam, uđi brate mili kojim god putanjom i brzinom želiš. Ali, ako u zavoj ulazi više od jednog bolida, onda je onaj na unutarnjoj strani dužan ostaviti minimalno 1,5 širina bolida sa vanjske strane, a ne da kao krkan uđe u zavoj i onda hladno presječe do vanjske crte bez obzira na druge. Svako kršenje tog pravila se kažnjava, ako nema dodira manje, ako dođe do dodira puno više. Dakle, poštivanje trkače linije i bez izbacivanja na silu. Onaj na vanjskoj strani je dužan ne pomicati se prema unutra, eventualno minimalno, s tim da mora ostati unutar 1,5 širina bolida lijevo od vanjske linije. Pravilo vrijedi u svakom zavoju, s tim da je više u pravu onaj vozač koji je na trkaćoj putanji. Amen, idite u miru😜



    1
    -6

    7
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Dok je bog vozio formulu 1 sve je bilo jasno i nikome nije trebalo crtati….
      Sad sve neki koji se prave blesavi i kao ne razumiju….



      6
      6

      0
    • Ayrton Senna
      OffLiberyMedia Prikaži

      Pratiš 42 godine F1?



      1
      1

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      a) imali bi RF skoro svaku utrku, a SC više ne bi ni postojao. Želimo li to?
      b) što s onima kojima su gume pri kraju i baš su planirali ići u boks? Kad se nakon SC-a napravi kolona, odlazak u boks znači začelje. Koliko je to pravednije u odnosu na 10s kraći boks po trenutnim pravilima? Jednu nepravdu zamijenjuje druga.
      c) netko je u komentarima spomenuo pravilo pola bolida koje je nekako nestalo iz priče. Istina, i ja sam već zaboravio. Uglavnom, bilo je nekako da onaj koji ima prednost od barem pola bolida može ići kroz zavoj svojom putanjom i ima prednost, onaj drugi mora prikočiti. Ako je prednost manja od pola bolida, tj. skoro su paralelno, onda mora kroz zavoj ostati mjesta za obadva.



      5
      5

      0
      • Mercedes
        Sinna1967 Prikaži

        Ja ne vidim puno svrhe u kruženju stazom pod SCom, maksimalno 2 kruga i to je to, nakon toga ili se kreće dalje ili RF. Nema besplatne promjene guma pod SCom, ako mijenjaš gume pod SCom vračasš se na trenutno začelje, gume možeš besplatno promijeniti jedino pod RF (potpuno isti uvjeti za sve, nema nepravde, nema besplatne promjene guma). U zavoju ako ga nisi u stanju savladati sa unutarnje strane a da ostaviš 1,5 širina bolida sa vanjske strane kazna, vanjski mora ostati unutar tih 1,5 širina bolida i na to se još gleda tko drži trkaću liniju za taj zavoj i iza njega.


        0
        -4

        4
    • Kimi Raikkonen
      drstrain Prikaži

      wat?
      lewis nigdje ove sezone nije pokazao da je najbolji

      merc je slabije odradio sredinu sezone i to je razlog za ham slabiji uspjeh? wat? ham jedino moze vozit sa bolidom iz brazila? u suprotnom radi greske i prekoci se? (baku)

      a jel kljucno rezanje staze u bahrainu 26 krugova da bi to onda odjednom zabranili? ili zabijanje u zid u imoli i, gle srece, profitira od red flaga? ili zabijanje u boksu u rusiji ili di vec? ili silverstone? ili madarska? ili katastrofalne kvalifikacije u monacu?
      pa svasta se tu izdesavalo sto nema veze sa mercedesovim bolidom



      2
      2

      0
      • Mercedes
        Sinna1967 Prikaži

        Lewis nije nigdje ove sezone pokazao da je najbolji? Ozbiljno? Nije odvozio sve utrke ove sezone, osvajao pol positione, imao najbrže krugove u utrkama, ostvario pobjede i ostale plasmane? Sve bodove koje je osvojio zapravo mu je donio Djed Mraz? Pogledaj samo zadnju utrku, održao je profesuru kako se vozi. Što je s x Maxovih svinjarija ove godine? Max je anđeo koji vozi bolid i toliko je obazriv i pažljiv na stazi da je to čudo jedno? Pa lik je sirovina koja ne zna proći osim na silu. I on je pokazao da je najbolji ove sezone?


        0
        -3

        3
        • Ayrton Senna
          OffLiberyMedia Prikaži

          Naravno da nije pokazao. Da je pokazao uzeo bi titulu. U boljem bolidu (realno i generalno) je izgubio šampionat po četvrti put. Pazi, ČETVRTI put – to je taj najbolji svih vremena kako ga predstavljaš u komentarima?


          0
          0

          0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.