Marko odredio jasan cilj za Saudijsku Arabiju

Luka Softić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko odredio jasan cilj za Saudijsku Arabiju

Luka Softić

Helmut Marko, posebni savjetnik momčadi Red Bulla, osvrnuo se na rezultat svoje momčadi ovog vikenda u Kataru. Nakon epizode s “odmetnutim” sucem u trećoj kvalifikacijskoj rundi (za vrijeđanje kojeg je Christian Horner već platio danak), 78-godišnji Austrijanac odao je da je, bez obzira na kaznu u startnom poretku, momčad imala problema s balansom i podešavanjem bolida na treninzima, ali da svejedno žali što Max nije imao priliku započeti utrku iz prvog reda.

“Krivica je na našoj strani. Na kraju prvog treninga smo imali 4 desetinke prednosti, a onda smo se pogubili. Hamilton je s druge strane postepeno napredovao i prilagodio bolid kako treba. Kod nas je bilo obrnuto. U trećem treningu smo odjednom izgubili tri desetinke u prvom zavoju.”

“Ipak, da je Max startao drugi, možda bismo imali priliku za undercut. Zbog kazne smo bili bez taktičkih mogućnosti.”

Helmut Marko

Premda se predviđalo da na stazi u Kataru neće biti lako pretjecati, Verstappen i Perez su u utrci bili vrlo raspoloženi te su izvrsnim predstavama loše startne pozicije pretvorili u drugo i četvrto mjesto u cilju. Marko je najavio sljedeću utrku u Saudijskoj Arabiji, a sugerirao je i zašto Mercedes više nema brzinu na pravcu kakvu je demonstrirao u Brazilu:

“I dalje moramo pobijediti na jednoj od zadnje dvije utrke. Svi predviđaju da će Jeddah biti Mercedesov teritorij, ali koliko često su predviđanja bila točna ove sezone? Pobijedit ćemo tamo.”

“Ono što sam čuo od Hermanna Tilkea je da je staza puna brzih dijelova, ali da to nisu potpuno ravni pravci. Jako puno će ovisiti o ponašanju i degradaciji guma, kao što smo vidjeli i u Kataru.”

“Mercedes više nije superioran u brzini na pravcu. Pretpostavljam da je to zato jer su zamijenili dio stražnjeg krila zbog novog FIA-inog testa.”

Helmut Marko

S druge strane nizozemski analitičari Kees van de Grint i Allard Kalff te njemački komentator Ralf Schumacher ne dijele Markov optimizam. Dok su van de Grint i Kalff raščlanili nezavidnu poziciju u kojoj se nalazi Red Bull prebacivši fokus na njihovo vlastito stražnje krilo, za razliku od Mercedesovog, Schumacher je otišao dalje ustvrdivši da Verstappen nema šanse osvojiti naslov u normalnim okolnostima.

“Red Bull ima ogroman problem. Nisu mogli koristiti krilo koje je optimalno za ovu utrku. Morali su vratiti stariju specifikaciju koja ne odgovara stazi u Kataru i u Saudijskoj Arabiji. To je velika šteta. Kako će riješiti taj problem veliko je pitanje. Nadam se da će uspjeti, ali nisam siguran da će dva tjedna biti dovoljno.”

“Međutim, Verstappen ne samo da je umanjio štetu, već je ugrabio i najbrži krug i tako Lewisu uzeo dva potencijalna boda više u prvenstvu u odnosu na sebe. Odvozio je izvrsno, ali je u utrci protiv Hamiltona ipak bio potpuno beznadan.”

Kees van de Grint

“Red Bullovo stražnje krilo ima velike vibracije, i zato sam zabrinut. Ako krilo tako klepeće dok je otvoreno, lako može puknuti, jer karbonska vlakna nisu materijal koji to podnosi. Zato su morali voziti sa starim stražnjim krilom. Ako ne riješe problem do Saudijske Arabije i ponovo montiraju staro krilo, gotovo i nemaju šanse.”

Allard Kalff

“Mercedes trenutno ima puno stabilniji paket. Max daje sve od sebe i pokazuje koliko je dobar, ali u normalnim okolnostima nema šanse. Možda će imati sreću koju dosad nije imao. Da je imao više sreće tijekom sezone, možda bi sad već i bio prvak.”

Ralf Schumacher

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9491 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Softić
Pulsmedia autor
28 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

38 komentara

  1. Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

    Po mojoj procjeni obje staze više odgovaraju RBRu, posebno AD. RB voli krivine pod 90 stepeni. Al sve su to lupetanja dok se ne vidi prava slika.
    Rekao bih da je Mercedes u nešto boljoj poziciji jer očigledno skrivaju brzinu dok je RB odavno bacio sve karte na sto, no ne bih podcjenjivao Newey-a



    20

    2
  2. Ferrari 07drogo Prikaži

    Jucer gledao analizu na you tubu od par pametnijih od mene sa barem 8 razreda škole. .. Ukratko statistika govori da Red Bull tijekom sezone ima oko 0.61% prednosti pred ostatkom grida(ne ukljucujuci Merc) a Mercedes 0.69% (bez Red Bulla) do Brazila, znaci tu su negdje ali Merc brzi. E sad u Brazilu je Red Bull cak malo pao na 0.58% ako se ne varam dok je Mercedes skocio na ne stvarnih 1.24% a u Kataru Red Bull gotovo isti tj isto nesto zanemarivio malo manje a Mercedes je na 1.04%. Ako netko misli da je to malo svi smo vidjeli koliko to nosi u desetinama i sekundama. Sta je najbolje kako su došli do toga nitko ne zna. Eto toliko o tome da je Red Bull bio brzi bolid!



    22

    4
    • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

      Ne znam gdje si to nasao i iskopao na youtubeu, tko su analiticari i cime su se sluzili u analizi… ali tocno takav dojam imam za cijelu sezonu.
      Moze se reci da su tu negdje, ali dojam mi je da je Merc ipak na vise staza bio brži bolid. Također, kad je bio brži, onda je u prosjeku bio uvjerljivije/dominantnije brži nego kad je to bio Red Bull. U prosjeku…



      14

      1
      • Michael Schumacher ZJ11 Prikaži

        Driver61 youtube kanal.
        Gledaju se razmaci u kvalifikacijama i krugovima po utrci i onda se izracunava postotak zaostatka ili prednosti.
        Uzimaju i starost guma i pot kolicinu goriva i tako dalje.



        9

        1
        • Ferrari 07drogo Prikaži

          Tako je iako i on to kratko spominje i govori da je to drugih ruku dijelo … Cak mislim da je on naveo link na svojem kanalu di je detaljna analiza od ovih sta su to racunali.



          5

          1
  3. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    “Ono što sam čuo od Hermanna Tilkea je da je staza puna brzih dijelova, ali da to nisu potpuno ravni pravci. Jako puno će ovisiti o ponašanju i degradaciji guma, kao što smo vidjeli i u Kataru.”

    Čuo si? Pa instaliraj si Codemastersovu F1 igru, odvozi par krugova i upoznaj se sa stazom. Nedavno je izasao update sa Jeddahom…



    14

    2
  4. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Reci Ralf, da nije bilo kamikaznih Mercedesa, Max bi već bio prvak. Prosto ko pasulj!



    27

    13
    • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

      Po mojoj računici max je pehovima u odnosu na hamiltona izgubio 56 bodova. U imoli je hamilton bio minutu zakopan u šljunku i da ga nije spasio sudar russela i bottasa osvojio bi vrlo vjerojatno nula umjesto 19.
      Baku: da nije pukla guma maxu završio bi prvi, a ham treći, znači 10 bodova izgubljeno.
      Silverstone: hamiltonovom greškom ispao iz utrke, izgubljeno 18 bodova (možda bi i pobijedio al računao sam koliko je najmanje izgubio)
      Mađarska: bottasovom greškom izletio. Izgubio minimalno 9 bodova (ovako je hamilton povećao prednost za 16 bodova, a da su završili ham prvi, ver drugi, bilo bi 7 bodova).
      Znači: 19+10+18+9= 56. Ako na ovih 56 dodamo 8 bodova trenutne prednosti dobijemo 64 boda prednosti u vozačkom prvenstvu- zaključak nije teško izvesti.
      S druge strane što se hamiltonovih pehova tiče, njegovi se navijači još žale na sporo zaustavljanje u boksu koje je alonsu omogučilo da ga pretekne na VN Europe 2012.



      26

      13
      • Sebastian Vettel 5 battery992 Prikaži

        Hamilton je svoje pehove izgleda ispucao 2016…



        8

        7
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Hamilton izgubio 18/25 bodova u Azeru, Maxa spasila kiša u Turkoj di bi bio oko 10. mjesta u normalnim okolnostima.
        Tako da je u stvarnosti negdje 25-30 bodova izgubio Max.
        Imao je više sreće Ham, ali ne toliko kolko si ti napisao



        1

        14
        • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

          I dalje dovoljno da vec sada bude “sigurno” prvak.



          4

          1
        • David Croft Frantic Donator Prikaži

          @smr
          Ako je Max u Azeru, zbog Pirellija, izgubio 25 bodova, onda je Hamdo (zbog Pirellija na Maxovom bolidu) izgubio max. 15 bodova, jer bi ostao treći. Dakle, Max ostao kratak za 10 bodova, kao što je @Scuderia i napisao.
          Hamilton je izgubio 18 (ili čak i 25) bodova u Azeru, ALI čisto zbog svoje greške (što je totalno drugi par opanaka)!!
          Povrh toga, ta greška se desila nakon što je Max već izgubio 25 bodova (opet, ne svojom greškom). 😉

          Maxa je kiša spasila u Rusiji, ne u Turskoj, ali je takođe i Hamiltonu donijela 7 bodova zbog Norrisovog (Mclarenovog) kockanja.

          Tako da je Hamdo imao sreće puno bliže onome što je @scuderia napisao nego ti.
          U svakom slučaju dovoljno da mu sad ni 2 pobjede + 2 FLa, uz 2 Maxova 5.-6.mjesta, ne bi bilo dovoljno za titulu (trebalo bi mu definitivno jedno Maxovo odustajanje i jedan loš rezultat).

          Ali, ŠBBKBB…..



          8

          3
        • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

          Hamilton je u bakuu izgubio bodove svojom greškom, a ne nekim vanjskim faktorima, ja ne znam kako je vama hamiltonovim navijačima to tako teško prihvatiti. Ako je i bio pritisnut magic button, nisam ga ja aktivirao. Maxa je kiša spasila u rusiji, a ne u turskoj. Vozio je ako se ne varam na 7. ili 8. mjestu nekoliko krugova do kraja prije nego je kiša počela, dok je hamilton bio drugi. Da je ostalo tako hamilton bi zaradio 14 bodova u odnosu na maxa (ham 2. ; max 8.), a ovako je zaradio 7 (ham 1. ; max 2.). Znači, 14-7=7; Max zaradio 7 bodova u prvenstvu na račun kiše, ispravljam račun: nije trebala bit 64 boda prednost u prvenstvu nego 57.
          Iako je meni osobno glupo vremenske prilike gurat u ovu priču sa pehovima. Da je npr. u barceloni bila manja temperatura za vrijeme utrke ove godine, možda bi maxova taktika sa jednim odlaskom u boks donijela pobjedu, jer bi lakše sačuvao gume. Da nije padala kiša u singapuru 2017. možda bi vettel te sezone bio prvak, a ne se sudario na startu sa maxom i kimmijem…
          P.S. Evo vidim da je frantic već napisao sličan komentar, ali neću sad brisati ovaj



          9

          2
  5. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Sve mi se vise cini da ce biti banana od svega toga i da Merc i Hamsta uzimaju…
    Poceli su biti jako glasni u zadnje vrijeme, znaci da nesto ne stima.

    Svi predviđaju da će Jeddah biti Mercedesov teritorij, ali koliko često su predviđanja bila točna ove sezone? Pobijedit ćemo tamo.

    Prvo veli da predvidjanja nisu bila tocna ove godine i onda on veli da ce oni pobjediti. Tudja ne valjaju, samo moja su dobra… 🤦‍♂️
    S obzirom kako ova sljedeca staza izgleda, mislim da nemaju neke sanse protiv Merca. S druge strane, nova staza koju do sad nisu vozili pa bi moglo biti zanimljivo.
    Mozda Yuki Honda dobije kamikaza naredbu. 😜



    3

    5
  6. Sebastian Vettel 5 GP2Engine Prikaži

    Jeddah odgovara Mercedesu na ravnicama, no ovi blind zavoji sa teškim apexima i S-ovi će odgovarati Red Bullu. Tako da će se to svesti kao na Austin, tko ima veća muda S-ove i kinkove, odvoziti bolje, s time da ih ovdje ima više.
    I naravno, RB voli kerbove.



    14

    1
  7. Pirelli Intermedium crofessional Donator Prikaži

    Mislim da RB mora složiti auto da se barem na jednoj od zadnje dvije trke Max ravnopravno bori s Lewisom.
    Ostale opcije…. Da će RB biti dominantan u SA ili AD – neće.. Da će Lewis napraviti neprisiljenu grešku – neće.



    13

    0
  8. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Ralf dao jako dobar opis situacije :thumbs:
    Također mislim da Max nema stvari u svojim rukama i da će mu trebati velika doza sreće u zadnje dvije utrke da osvoji naslov.
    Nadam se ipak da barem na jednoj od utrka ne bude tako i da fakat brži vozač pobjedi :D



    11

    2
    • Ferrari 07drogo Prikaži

      Ja iskreno mislim piši kući propalo…Merc ima toliku zalihu performansi da djeluje kao da je režirano da bude drama… Ne kazem da je tako ali kad netko izvuce pola sek i vise u jednom vikendu pa wtf? Nije nitko amater da ne zna razvijat bolid ali tolika razlika ispada kao da se sprdaš sa drugima. Isto kao sta su Mercedes ovi ljudi govorili da prve tri+ sezone voze sa 60% gasa i opet imaju pola sec prednosti tako i ovo… Tu smo equal i onda u vikendu nadjem sekundu?? Mozda im je dojadilo da godinama viču da nemaju konkurencije pa da malo začine stvari?? Nzn i vjerojatno nece nitko ni znat ali brate mili koliko Lewis i Toto kenjaju mislim da si ni oni ne vjeruju



      16

      3
  9. Lewis Hamilton Sodoff Baldrick 44 Prikaži

    Bez obzira što je trenutno Merc nešto bolji/brži bolid, ako Max uspije doći ispred Hama, teško da će ga ovaj prestići. Merc jednostavno nije dobar u prljavom zraku, i mislim da bi sa Max tada radije zabio u Hama nego dopustio da ga ovaj pretekne za prvenstvo. Puno je faktora još u igri, jedno proklizavanje i u ogradi si, zatim gume, kvarovi na bolidu,.. itd. Bilo koji od njih dvojice može oštetiti bolid u borbi s nekim drugim vozačem, a time da je Botas totalno izvan utrkivanja, on jedva čeka da ovo sve završi i da ode doma. Biti će jako teško za Hama jer ipak on mora stizati rezultat, ali nadam se da će uspjeti i osvojiti rekordnu osmu titulu.



    11

    12
    • Ferrari 07drogo Prikaži

      Tesko do j sa skoro pola sec ispred Verstapen… Ufff al se znoji. A i opce je poznato da te sudar vreba na svakom koraku kad kreces sa prve pozicije i u 15krugu vec masu plavim zastavama, stvarno mu nije lako. Da mu bar netko cuva ledja ali nema ni takvog a osim toga Meca se kvari svaku drugu utrku



      6

      2
  10. “Krivica je na našoj strani. Na kraju prvog treninga smo imali 4 desetinke prednosti, a onda smo se pogubili. Hamilton je s druge strane postepeno napredovao i prilagodio bolid kako treba. Kod nas je bilo obrnuto. U trećem treningu smo odjednom izgubili tri desetinke u prvom zavoju.”

    Sad sam zbunjen. Bolidi su podjednaki ili je Merc brži?



    6

    3
  11. Marlboro Hey You Prikaži

    Uđe li Max u zadnju utrku kao prvi ostat ce prvi. Na ovaj ili onaj način. Posve opravdani i ovaj i onaj način.



    3

    2
  12. Kimi Raikkonen 7 Jota Prikaži

    Vrlo jednostavno. Svi zaboravljaju koliko je ovaj sport riskantan i koliko stvari zapravo utječe na utrku?! Što se dogodilo Maxu u Bakuu? Isto tako se može dogoditi ili njemu ponovno ili Lewisu ili nekom trećem u SA ili AD… I to mjenja tjek svega. Da uzmemo u obzir trku bez incidenata, mislim da Max nema što tražiti u SA kraj Merca. Dok će se u AD pitati ipak RedBulla nešto…



    2

    0
    • Kimi Raikkonen 7 Jota Prikaži

      Naravano zaboravia sam dodati kako se podcjenjuje i Max koji je vrhunski vozač, koji neće sigurno pustit Lewisa predzadnju trku da tek tako osvoji.. Budu li na kvalama rame uz rame, ipak dajem Maxu prednost prvih 15ak 20 krugova



      1

      0