21 Saudijska Arabija – live chat
21 Saudijska Arabija – live chat

“F***ing finally!” by Fernando Alonso

Luka Kolak

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

“F***ing finally!” by Fernando Alonso

Luka Kolak

Kada smo na podcastu prognozirali što će navedeni ostvariti ove sezone, svi smo rekli poučeni iskustvom iz 2020. gdje smo vidjeli lude utrke kako Fernando može ostvariti minimalno postolje, a ako se nađe u pravo vrijeme na pravom mjestu možda čak kao i konkurent za pobjedu. Dio naših špekulacija se ipak pokazao istinit i to u Kataru prošlog vikenda. Španjolac je napokon dočekao ono što je vrlo vjerojatno sanjao još od tog zadnjeg postolja u susjednoj nam Mađarskoj već sada davne 2014. godine.

No, hajmo se vratiti malo unazad. Dolaskom novih pogonskih hibridnih jedinica upravo te 2014., očekivao se promiješani grid kojeg smo u neku ruku i dobili. No, nažalost s tim potezom smo dobili i potpunu dominaciju jedne momčadi. Naravno, ne treba osporiti genijalnost i vještinu Mercedesovih inženjera i rukovodećih ljudi, no nećemo sada otvarati ovdje Pandorinu kutiju tko je, zašto, kako, kome, koliko i ostala silna pitanja koja se i danas provlače. Opis sezone može se opisati u samo ovoj činjenici – ovo je prvi put nakon 1993. da Ferrari nije ostvario niti jednu pobjedu u sezoni. Alonso i njegov tadašnji momčadski kolega Kimi Raikkonen su se vozili u sredini poretka većinu sezone te su tu i tamo uspjeli pokupiti koje treće mjesto, odnosno drugo mjesto u Mađarskoj što je i već sada pretposljednji podij za Fernanda. Frustracije su krenule izlaziti na vidjelo, a Alonso je odlučio kako bi te iste frustracije mogao iznivelirati povratkom u McLaren koji je ovog puta bio pogonjen Hondinom pogonskom jedinicom.

Aaali, gospodo malo ste zaje**li. One su se zapravo krenule još dodatno gomilati odmah prve sezone. Odvozivši samo 56 kilometara na predsezonskim testiranjima, stvari su bile i više nego jasne – ovo je sve samo ne dobro. Tu sezonu je Španjolac završio na 17. mjestu u poretku vozača sa samo 11 bodova. Netko tko iza sebe ima dvostruku svjetsku krunu koju je dva puta uspio obraniti od legendarnog Nijemca iz Hürtha bi se zapitao koja je moja poanta bivanja i dalje u ovom sportu. Motivacija, volja, želja su u padu, a frustracije, ljutnja ili nešto treće negativne konotacije ide u obrnuto proporcionalnom smjeru. Iako je u preostalim sezonama s McLarenom bilo nekoliko svijetlih točaka, kao što je peto mjesto u Australiji 2018., Španjolac je upravo te godine odlučio reći doviđenja oktanskom cirkusu. Puka slučajnost ili ne, te sezone sam po prvi puta uspio skupiti sredstava da odem odgledati F1 utrku uživo i to baš na stazu na kojoj je ostvario svoj posljednji podij. Pardon, pretposljednji. Kroz maglu se sjećam da sam vijest o povlačenju iz F1 dočekao u gradu tako da sam dobio poruku od frenda jesam li vidio da je ipak istina. Na prvu mi nije bilo jasno, ali prva objava koja mi je iskočila na društvenim mrežama je nažalost potvrdila moja nagađanja. U tom trenutku su mi prošla sva ona lijepa i manje lijepa sjećanja koje sam mogao dohvatiti još od 2005. godine kada sam se iz tabora Schumacher prebacio u Alonsov (naravno, u dobi od 10 godina je i dalje najbitnije tko pobjeđuje). Iako sam mislio kako će to biti tako dok se netko treći ne pojavi i ne počne pobjeđivati, ljubav i nekakva simpatija prema Španjolcu je ostala do danas.

Iz tih zadnjih intervjua moglo se vrlo jasno iščitati kako postoji doza žala, ali i određeno olakšanje. Ruku na srce, bili ili ne navijač Fernanda Alonsa, čovjek u nekim ključnim situacijama u karijeri jednostavno imao sreću na svojoj strani. Najočitiji primjer kojeg se instatno sjetim je Brazil 2012. godine gdje bi svaki prosječni gledatelj odmah otpisao Vettela koji se na trećini kruga sudario, izvrtio te s oštećenim bolidom hvatao priključak za ostalima. Mogao bi sada o ovoj temi razvezati, no vjerojatno bi otišao u neku krajnost koja nije poanta ove kolumne.

Iako ga nije bilo dvije sezone, i dalje sam nastavio pratiti aktivno F1 iako sam kao mali rekao kako Formula staje s odlaskom Alonsa. Možda nisam stao iz prostog razloga jer sam vjerovao da Španjolac dovršio svoj posao. Koliko mi je bio loš dan kada je otišao, objava da se vraća i to u Renault, odnosno Alpine, je popravila taj dan, tjedan, mjesec. U nekoliko podcasta na kojima sam imao čast biti gost, o povratku Alonsa sam govorio s puno ushićenja, možda koji puta i previše bio subjektivan i bubetao razne gluposti. No, Katar je pokazao kako sve ono što sam pričao i što su između ostaloga i ostali “bubetali” imalo smisla.

Iako je ostvario treće mjesto, Alonso je ostvario nešto puno više. Lupio pljusku svim onim koji su ga odmah na početku otpisali kao starca koji se došao provozati još maksimalno dvije sezone u F1 jer eto navijači su to tražili. Lupio je pljusku svim onima koji su rekli kako će ga Esteban Ocon deklasirati jer je Francuz bio u uzletu nakon sjajnog završetka 2020. godine. Taj isti starac je trenutno deseti u poretku sa 17 bodova ispred furioznog Ocona koji ga je prema procjenama trebao poslati van F1. A ono najvažnije – vidjelo se nevjerojatno olakšanje kod Španjolca. Govor tijela, sjaj u očima, osmijeh, sve mi upućuje na to kako ono najbolje tek dolazi od ovog starog lisca. Jedina šteta je što Alpine kao i prošlogodišnji Renault pravi zamah tek hvataju krajem sezone, no bolje ikad nego nikad.

Malo fun factova na koje sam naletio – kada je Alonso ostvario 2014. svoj (pret)posljednji podij, Hamilton je imao samo jedan naslov, a Mercedes niti jedan. Te godine je predstavljen Apple Watch, LeBron James se vratio u Cavse, održana premijera filma “Čuvari galaksije”, a Max Verstappen debitirao u F1.

Fernando, nemoj da opet moramo ovoliko dugo čekati. Dobrodošao nazad! :)

Mišljenje autora:

Stavovi koji su iznešeni u kolumi su isključivo razmišljanja i stavovi od strane autora...

Podrži nas

Zadnji donatori:
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9501 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Kolak
Pulsmedia autor
340 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

11 komentara

  1. Potpis od rijeci do rijeci..
    Emocije su to.. od djecjeg uzora s kojim sam odrastao do evo 98. postolja.. da mi je netko rekao prije 2 godine da cu opet gledati Alonsa na postolju, rekao bih mu da je lud..
    F1 gledam iz gusta.. volim taj sport.. kada je otisao, bilo me strah da ce mi pasti interes, ali nije.. opet pronades nesto sto te kaci u svemu tome.. to su u prvom redu bili McLaren i Renault kao dvije momcadi koje najvise podsjecaju na njega..
    I onda se on vrati nazad.. znas da je tesko da ce postici s ovom momcadi nesto znacajno, ali opet se ta zar gledanja rasplamsala jos vise..
    Jucer sam zadnjih 10 krugova cupkao po sobi isto kao i u onim zadnjim utrkama 2007/10/12.. i na kraju oci pune suza, ali ovaj put od srece.. i nije me sram to priznati jer to je ona emocija s pocetka komentara.. povezanost, djetinjstvo, uzor..
    Kupio sam karte iduce godine za Austriju.. stari me vodio 2009. u Madarsku, sad mu hocu vratiti za to.. on za Hamiltona, ja za Alonsa.. bilo bi lijepo da to budu i glavni akteri iduce sezone.. bit ce jos veci gust gledati.. ostaje se nadati :)



    28

    1
  2. Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

    Pohvala za kolumnu. Drži pažnju 👍



    11

    0
  3. Lando Norris 4 AMG Prikaži

    Bilo bi zanimljivo da sljedeće godine gledamo konkurentan Alpine sa “starcem” na čelu da se bori kao lion. 🏁

    Kolumna po meni “ok”, nisam od onih koji su “ludo” očarani nekim idolima ali poštujem 👍



    13

    3
  4. Nando rajus Prikaži

    Svaka cast na kolumni.
    Covjek koji je penzionisao velikog Shcumija je jedan od najvecih talenata ikada u F1.
    Realno trebao je imati minimum 3 titule jer mu je Ferari svojim greskama,, oduzeo,, dvije titule u posljednjim trkama sezone u Abu Dabiju 2010. I 2012.u Brazilu.
    Veliki Fernando



    12

    7
  5. Fernando Alonso Brane FA14 Prikaži

    Dobra kolumna..emotivna…kako i dolikuje trenutku….ja bih samo dodao da je ovo postolje samo kruna inače izvrsno odvožene sezone, nakon 2 god pauze…Fernandu naklon do poda….zaista je poseban lik



    12

    1
  6. Honda zekohonda Donator Prikaži

    pohvale za kolumnu, nadam se da nije prva i zadnja.
    ‘s McLaren Hondom bilo nekoliko svijetlih točaka, kao što je peto mjesto u Australiji 2018.’ – mcl renault bijaše 2018.



    11

    1
  7. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Ruku na srce, bili ili ne navijač Fernanda Alonsa, čovjek u nekim ključnim situacijama u karijeri jednostavno imao sreću na svojoj strani.

    Ne razumijem ovaj dio. Htio si reći jednostavno NIJE imao sreću na svojoj strani?



    8

    0
  8. Alpine Laguna Prikaži

    Alonsu nedostaju još dva postolja da se uvrsti u klub vozača sa 100 postolja. Bilo bi lijepo da ih ostvari do kraja karijere jer je bio bolji vozač od rezultata koje je ostvario, prvenstveno zbog nedostatka sreće u biranju timova. Pogriješio je prvi put kad je napustio konkurentan Renault i tad su i Alonso i Renault počeli nazadovati i nisu se oporavili do danas.



    6

    0