Martin Whitmarsh doveden u Aston Martin

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 3 godina 2 min 23 komentara

Bivši šef McLarena Martin Whitmarsh ponovo će imati ulogu u F1 momčadi – od idućeg mjeseca preuzet će ulogu grupnog izvršnog direktora novog odjela Aston Martina.

“Martin će preuzeti odgovornost vodstva na višoj razini i pomagat će mi te me podupirati u postavljanju novog strateškog smjera za Aston Martin Performance Technologies i njegove podružnice, što uključuje glavni cilj vođenja Aston Martin F1 tima u šampionsku organizaciju unutar idućih četiri do pet godina te izrastanje u biznis vrijedan milijardu funti u sličnom periodu vremena”, rekao je u priopćenju predsjednik Aston Martina Lawrence Stroll.

“On je dokazani pobjednik u Formuli 1, stoga je idealna osoba za suradnju sa mnom i našim timom višeg menadžmenta, kako bi vodio i inspirirao našu radnu snagu za buduće uspjehe na stazi i izvan nje.”

Whitmarsh je u McLaren stigao 1989. i tamo je proveo svoju čitavu karijeru u F1. Počeo je kao njihov operativni voditelj, a 1997. napredovao je na poziciju direktora odgovornog za McLaren Racing. Ponovo je promaknut 2004., kada je postao operativni direktor McLaren Groupa, a zatim je 2009. preuzeo ulogu šefa momčadi. Na toj poziciji ostao je sve do 2014., nakon čega je otišao iz svijeta F1.

Posljednji angažman blizak Formuli 1 ostvario je prošle godine, postavši član uprave Hamilton Commissiona. Sada će u Aston Martinu biti zadužen za F1 program, ali i ostatak aktivnosti kompanije.

“Oduvijek sam poštovao ‘Team Silverstone’, ako ga mogu tako nazvati, koji je u svojim prijašnjim izdanjima često udarao izvan svoje kategorije, a sada ima mogućnost da udara jače nego ikad”, rekao je 63-godišnji Whitmarsh.

“Lawrence želi da Aston Martin F1 tim osvaja prvenstva, jasno i jednostavno, a ja mu se ne bih pridružio u toj namjeri da nisam zaista uvjeren da je to sasvim ostvariv cilj.”


Odgovor

23 komentara

  1. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Par zanimljivih isječaka iz Whitmarshove karijere.

    2007 nakon što je Alonso u Mađarskoj ucijenio Dennisa, Whitmarsh ga je pokušao nagovoriti da se Alonso otpusti istog dana.

    Zahvaljujući Whitmarshu je Brawn GP došao do Mercedesovog motora. Nakon što se Honda povukla iz F1, Whitmarsh je na sastanku FOTA predložio suradnju Brawn GP-a i Mercedesa. Ross Brawnu i Nick Fry-u se ideja svidjela i dali su mu dopuštenje da ode u Stuttgart na pregovore sa Dieter Zetscheom i Norbert Haugom što je na kraju Whitmarsh i napravio.

    2013 je odbio vraćanje(unatoč negodovanju Rona Dennisa) McLarena na MP4-27 šasiju nakon što se ispostavilo da je MP4-28 potpuni promašaj.



    21
    21

    0
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ja nisam nikad imao dobro mišljenje o njemu kao niti o Horneru ili Domenicaliju. Mislim da su to “prvi pomoćnici” velikih vizionara i šefova koji su super sa excellom i pptom, ali da sami za sebe nemaju što reći/napraviti.



    4
    -4

    8
    • Kimi Raikkonen 7
      Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

      Ne znam kako je horner završio tu.
      Jedan od najboljih šefova u f1.



      23
      23

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Horner nema izvršne ovlasti nad bitnim odlukama RBa. Onaj tko tamo zaista drma je Helmut Marko i DM iz sjene. Horner je tu jer netko treba raditi rutinske poslove, a te se Marku ne da. Na primjer tko u RBu odlučuje i govori o odabiru vozača.? Horner je manekenka kao i njegova žena.



        5
        -5

        10
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Isto kao da si rekao da je Todt bio manekenka u Ferrariju.



          9
          7

          2
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          možda sam u krivu, ali meni se čini da horner savršeno funkcionira sa Helmutom. helmut donese neke konkretne odluke, ali ovaj ih toliko dobro supporta da jednostavno mislim da se u potpunosti slaže s njima i da drukčije ne bi niti napravio i kad bi bila njegova odluka..
          zato je i takva harmonija unutar RB na vrhu.. jer ono je ba čki funkcioniraju.. za razliku od npr ferarija ha ha



          8
          8

          0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Slažem se sa dFi-jem.

          Možda Horner nije apsolutistički vladar u timu, ali definitivno nije samo manekenka.
          Funkcionira savršeno u simbiozi sa Markom i Matešićem. Vodi tim, upravlja sa svime, hendla medije i vodi borbu sa Wolfom i ostalima. Marko i Matešić se pojave tu i tamo i donesu odluke tipe – Gasly ne smije nazad, mjenjamo Renault motore za Hondine, a onda pak Hondine počinjemo sami radit i slično.
          Mislim da je to zapravo i bolji način upravljanja timom, naravno ako se pogode prave osobe…



          10
          10

          0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Po toj logici je i Wolf svojevremeno provodio ideje i zamisli od Laude i Daimlerovog gazde, i bio njihova manekenka kao i njegova žena.

          Ok, znamo da on nije, ali žena je… 😀



          2
          -1

          3
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Vi ne razlikujete hijerarhiju od ovlasti za donošenje odluka.
          Nije. Todt manekenka. Domenicali je bio Todtova manekenka. Todt je donosio odluke.
          Horner se dobro dopunjava s Markom. Ali on nije tip koji ima ovlasti donijeti zaista važne odluke. To rade druga dvojica.

          Isto tako Wolff donosi odluke i donosio ih je i dok je Lauda bio tamo. Šef Daimlera se nije miješao (prilično sam siguran). Lauda je uvijek naglašavao da je on “neizvršni” dakle ne donosi odluke

          Martin Whitmarsh je bio savršeni excel/ppt support Ronu Dennisu, a kad je ostao sam sve je uprskao.
          Domenicali je bio ….. Jeanu Todtu, kad je ostao sam Ferrari je potonuo.

          HM i DM u RBu imaju pristojno godina, pitanje što će tamo biti kad Horner ostane sam i neki deiblni nasljednik sjedne u DMovu fotelju…..



          5
          3

          2
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Možda samo govorimo o različitim stvarima…

          Da, i ja sam rekao da Horner ne donosi poneke zaista važne odluke. Ali donosi većinu odluka bitnih za funkcioniranje tima, među kojima ima manje i više važnih, na dnevnoj bazi, za vrijeme trkaćeg vikenda i sl. Zahvaljujući njemu tim funkcionira na taj način kako funkcionira. Marko i Matešić samo uskoče tu i tamo sa nekim odlukama, ali oni ne vode tim.

          Slično je funkcionirao Toto sa Laudom ispočetka, ali je s vremenom Toto preuzeo i njegove ovlasti i dio vlasništva nad timom tako da je sada apsolutni vladar.

          Jean Todt je to isto bio u Ferrariju, kad je LDM bio glavni gazda koji je i doveo i njega i Brawna i Schumija. Važne odluke? Svi dobro znamo da je LDM-ova riječ u to doba bila zadnja. Je li zbog toga Todt bio manekenka? Ne, pod njegovim vodstvom je Ferrari postao to što je. A velike zasluge pripadaju i LDMu. Domenicali je u to doba bio puno manja faca i potpuno je besmisleno uspoređivati njega i Hornera.



          4
          4

          0
        • avalon Prikaži

          wapi …. “Domenicali je bio ….. Jeanu Todtu, kad je ostao sam Ferrari je potonuo.” znači SD je bija “manekenka” JT ? ne bi se baš složija sa konstatacijom , od dolaska za šefa tima 2008. do odlaska 2014. ( travanj) SD je korektno obavlja svoju zadaću . rezultati to “govore” 2008. je massa do zadnje trke bija u borbi za titulu , ferrari 1. u konstruktorskom . 2009. ne treba ni računat jer prvi dio prvenstva kimi se “zaje*ava” , posli 9 trka ima je tek 10 bodova ( massa 22 ) . u ostatku sezone je vozija jako dobro ali je u mađarskoj “izgubljen” massa kojeg je nasljedija luca badoer 2 trke , a do kraja fisico . kimi je posli njemačke “živnija” i u preostalih 8 trka osvojia je najviše bodova od svih na gridu ali za kur kad badoer i fisico nisu osvojili ni boda . 2010. FA borija za titulu do zadnje , “povratnik” massa nije bija onaj “stari” , uostalom sve sezone posli mađarske 2009. massa je bija “van ritma” u ferrariu . 2011. solidni alonso je završija 4. sa bodom manje od 3. webbera i 13 manje od 2. buttona . u konstruktorskom ferrari 3. sa 122 boda manje od McL no npr lewis je osvojia 109 bodova više od masse ! 2012. alonso opet u borbi za titulu do zadnje trke , ferrari 2. u konstruktorskom . 2013. alonso završava 2. , ferrari 3. sa 6 bodova manje od MB jer je rosberg osvojia 59 bodova više od masse . uspjesi JT kad je posta šef u ferrariu su negdje na nivou SD . pravi uspjesi počinju kad se todtu kao “pobočnici” pridružuju brawn umisto barnarda i rory byrne ( uz AN i CC najuspješniji dizajner ) umisto brunnera . a koga je za “pobočnike” ima stefano ? costu koji je dobar ali mislim da nije kalibar brawna i tombazisa koji je daleko od byrna . kad se sve sagleda , uzme u obzir , a trebalo bi onda osim toga SD je posta šef u “čupavo” vrime … RB je 2009. sve iznenedija DD , a posli je 4 sezone dominira RB . kad se sve uzme u obzir ( a trebalo bi ) onda po mome mišljenju SD je bija jako dobar šef , a ne “manekenka” JT .



          2
          2

          0
        • Wolf
          hattrick Donator Prikaži

          Horner nije manekenka već team principal Red Bull Racing ekipe, a žena mu je pjevačica. Helmut nije niti CEO niti izvršni direktor već samo savjetnik, kao što je to nekoć bio Lauda za Mercedes. Očito nemaš pojma o čemu pričaš. … ono, na razini malog djeteta u stilu “ovom se da a ovom mu se ne da baš” OMG
          Ovoliko gluposti već neki period nisam pročitao.

          A na ovo iznad “Mislim da su to “prvi pomoćnici” velikih vizionara i šefova..” – jel ti je ikad baka rekla onu pametnu “Misliti je drek znati!” lol

          Svaki posao ima svoje tehničke zakonitosti.. vlasnik je vlasnik a svi ostali su zaposlenici sa točno određenim zadaćama. Vlasnik je jedina i odgovorna osoba kako će izvršiti kadriranje svoje firme.. i to je to. Ako nešto neuspije on je jedini odgovoran, i to se računa kao njegov neuspjeh. On mora viti vizionar inače je propao ko Grčka.. hehe
          Tamo gdje nema decidiranog vlasnika u obliku jedne osobe to znači da je vlasnik dioničarski odbor koji ima podijeljeno vlasništvo te zajedno donose odluke. U tu svrhu postravlja se CEO za tu firmu ili grupaciju kako bi mogli optužit jednog za nečiji neuspjeh ili uspjeh.



          2
          -2

          4
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          @avalon slažem se kad se tako pogledaju stvari, ali moja impresija je i dalje da SD nije bio kalibar za šefa Ferrarija. Bio je super “pobočnik”, ali capo ti tutti capi nije bio.

          @hattrick zvučiš kao demanti pravne službe RBa:, naravno Horneru ili Marku na vizitki piše to što ti kažeš. Također svakome sa zdravim ušima i očima je jasno što je Hornerova žena, ali to je potpuno sporedno, samo mi je pasalo kao dosjetka. Njegova žena – njegov život/sreća/problem, nebitno za f1.

          Svakome je jasno da Helmut Marko nije samo savjetnik nego netko s puno više stvarnih ovlasti bez obzira na to što mu piše na vizitki. Ako pogledaš njegove izjave on uvijek odaje dojam čovjeka koji odlučuje o RB & AT F1, a ne onoga tko nekoga savjetuje. Slažem se s nekim gore da su Horner i Marko dobro uigran tim, ali to ne mijenja na stvari da je Horner “junior” u tom odnosu jer Marko u biti nije Hornerov nego Mateschitzev savjetnik. ( Helmut Marko )

          Niti jedna F1 momčad trenutno nema samo jednog vlasnika. Za ostatak školovanja nemam sad vremena. Ako me odvedeš na pivu, naučit ćeš svašta :)



          2
          2

          0
        • Wolf
          hattrick Donator Prikaži

          Tko je reko da je Helmut Hornerov savjetnik?. Horner je definitivno vrhunski šef, kao i Wolf.. Helmut nema nikakvog tehničkog znanja niti ambicija da bude šef ekipe.. on je savjetnik i veza sa samim vlasnikom, kao sto je to nekoć bio Lauda. Njegov najveći utjecaj u ekipi je vođenje Red Bulove škole vozača. Definitivno piva može, no teško da bi ja išta mogao korisno čuti nakon tvog baznog nepoznavanja kadriranja i funkcija u F1.


          0
          0

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Sam kazes da je Marko veza s vlasnikom. Nije vlasnik nego manjinski suvlasnik….. ali ajde.
          Ako je veza s vlasnikom onda je vlasnikov savjetnik i po prirodi stvari ima puno veci utjecaj od onaga kojega povezuje s vlasnikom.



          1
          1

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Btw Marko je doktorirao pravo, a Hornera su izbacili iz jednog internata (srednje škole) da bi prešao u drugi….dakle edukacijski niskorist ciji su roditelji imali love da mu kupe maturu u skoli za englesku aristokraciju.

          Obojica su bili vozači trka i kakvo sad to jebeno superiorno tehničko znanje ima Horner u odnosu na Marka i gdje ga je stekao?

          DM nije glup čovjek i točno zna zašto je 2005. Postavio ambicioznog klinca ne čelo svoje F1 momčadi – zato što je imao kapitalca u godinama da strateški vodi, a ne zamara se zaštitom na radu.



          1
          1

          0
  3. etnes Prikaži

    Neznam tocno koja je cilj Aston Martina, al nekako mi se camo cine da bacaju novce na sve strane, a rezultati su im i dalje samo mehh. Ne vidim bas neki napredak kod njih.



    1
    -3

    4
    • Mika Hakkinen
      Djuvedj Pretplatnik Prikaži

      Ulažu u stvari koje ce pomoc u buducnosti. Zar ti mislis ako danas reces “idemo izgradit novu modernu tvornicu i zracni tunel” da ce ti se bolid automatski ubrzat prije pocetka gradnje? Smijesno.



      6
      6

      0
    • lukarak Donator Prikaži

      Jebiga, ove godine se islo na sjebavanje Mercedesa, a Aston je zrtva jer isto ima low rake auto.



      3
      1

      2
      • Wolf
        hattrick Donator Prikaži

        Istina, i to bi im trebala biti dobra škola.. pošto njihovi aerodinamičari nisu bili za tu ideju, već nadređeni. U biti cijelo vrijeme do prošle godine oni su se držali koncepta aerodinamike koji je bio bliži RedBullu.. i ovaj nagli prelazak na kopiranje Mercedesa nije bio najsretnije riješenje za ekipu koja nije imala toliko iskustva i vizije u tom smjeru… što se najviše odrazilo u riješavanje problema sa low rakeom.. gdje se nikako nisu znali dočekati na noge. Dok samom Mercedesu to nije bio problem pošto su pratili i upoznali taj smjer kojim idu odavno.


        0
        -2

        2

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.