Ljudi i priče sa paddocka: Richard Cregan i Rasgaira

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 7 min 3 komentara

VN Rusije

F1 svijet ne čine samo vozači, njihovi šefovi i Bernie Ecclestone. Istina, oni su najviše eksponirani i zbog njih se prati F1, ali postoje i drugi ljudi čije priče i karijere nisu ništa manje impresivne ili zanimljive. Predstavljamo vam zato Richarda Cregana koji je sa svojom kompanijom Rasgairom odgovoran za organizaciju F1 utrke u Rusiji. Prije je bio prvi čovjek za organizaciju utrka u Abu Dhabiju. Dakle, dvije velike staze u F1 kalendaru kreirane su pod njegovom palicom – dovoljno da se zainteresiramo za čovjeka i njegovu priču.

Tko je on?

Richard Cregan pridružio se “Aer Lingusu” kao zrakoplovni tehničar 1976. nakon što je završio tehnički fakultet u Boltonu. Creganov hobi i ljubav prema motorsportu prerastao je u veliku karijeru nakon što se javio na Toyotin natječaj za mjesto mehaničara u Toyotinom europskom odjelu za sport 1985. U Toyoti, u odjelu motorsporta, promijenio je razne pozicije. Bio je u timu za konstrukciju vozila, bio je voditelj odjela za proizvodnju konstrukcijskih dijelova, menadžer operacija, generalni menadžer Toyota Motorsport odjela i momčadski menadžer F1 ekipe. Za vrijeme svoje karijere u Toyoti osvojio je 7 naslova svjetskih prvaka u raznim kategorijama. Bio je drugi na 24 sata Le Mansa i osvojio podosta podija i bodova u F1.

Nakon povlačenja Toyote iz F1, Cregan je 2008. stavljen na poziciju generalnog menadžera Abu Dhabi Motorsport Menadžmenta (ADMM). U tom transferu pomogao mu je Bernie Ecclestone.
ADMM je odgovoran za F1 Etihad Airways Abu Dhabi utrku i razvoj motorsporta na području UAE. Cregan je postao prvi čovjek spomenute organizacije 2009. i vodio sve poslove oko dovršenja staze, organizacije utrke i ostalih logističkih i financijskih poslova. Tijekom njegovog vođenja ADMM je organizirao 5 rasprodanih VN-a na Yas Marini i organizirao tisuće drugih sjajnih “eventova” na tom području. Neki od važnijih događaja koji se održavaju godišnje pod njegovim vodstvom i nadzorom su “MICE EXPO (Meetings, incentives, conferencing, exibitions)”; konferencije “World Economic Foruma” i sl.

Na kraju 2013., Cregan je osnovao “Rasgairu” u UAE, konzultantsku kuću koja je specijalizirana za motorsport i sportske događaje. Stručnjaci su za teme poput promocije, strateškog planiranja, ulaznica, komercijalnih prava i raznih drugih popratnih sadržaja. Dakle, organizator utrke samo treba novac i angažira Creganovu ekipu koja se pobrine za sve ostalo. Upravo to je napravila Rusija, odnosno Vladimir Putin.

Rasgaira je postavljena kao internacionalni konzultant za organizaciju VN Rusije u 2014., 2015. i 2016. godine. 2014., na prvoj utrci u Rusiji Cregan je očito uspio. Njegova utrka proglašena je najboljom utrkom u 2014. godini. Da ne bude zabune, mišljenje gledatelja pred malim ekranima u ovakvim “natjecanjima” je manje bitno. Gledaju se i vrednuju neki drugi kriteriji. Rasgaria je tako preuzela strateško planiranje i organiziranje događaja za cijeli Olimpijski Park u Sočiju.

Želimo Vam skrenuti pažnju na sljedeće osobe i uzorčno-posljednične veze – kada spojite Ecclestonea, Rasgairu (Cregana) i Putina dobijete takvu utrku i “event” kakvu sada ima Rusija. Ecclestone je oduvijek imao čovjeka kojega je slao na nove utrke koje su, više manje, trebale stručnu i čvrstu ruku da uspiju u svom cilju. Nekada je to bio Philipe Gurdjian, a danas je to – Cregan.

Vratimo se sada nakratko u 2013. godinu, kada je objavljeno da Rasgaira preuzima na sebe obvezu organizacije utrke u Rusiji. Mnogi su se čudili što Cregan napušta Abu Dhabi u kojem je 5 godina uspješno radio.

“Sretan sam što sam dio tako uzbudljivog projekta kao što je organizacija utrke u Sočiju. Zajedničkim naporima možemo napraviti nezaboravne utrke za cijeli Soči, ali i Rusiju. Odlazak iz Abu Dhabija je bila teška odluka za mene, ali sam uvijek uživao u novim izazovima i ostao sam savjetnik menadžmentu u Abu Dhabiju – uvijek mogu računati na mene. Uvjeren sam da će VN Rusije postati događaj za pamćenje. Možemo napraviti vrlo uspješan poslovni pothvat spajajući strast i entuzijazam ovdje u Sočiju.”

Cregan je, očito, po mišljenju Ecclestona potpuno uspio u svom poslu i veliki šef će znati to nagraditi i cijeniti. Organizacija F1 utrke na novoj stazi u novoj državi sa malo povijesti motorsporta je zasigurno kompleksan posao.

Što misli danas?

Novinari su uočili da je od prošle godine, ovogodišnje izdanje poboljšano u smislu popratnih sadržaja oko staze. Zanimalo ih je koliko posla je odrađeno u proteklih 12 mjeseci.

“Bilo je zaista mnogo posla, ali sa sjajnom i predanom ekipom sve je lakše. Dio našeg prošlogodišnjeg programa je kreiranje detaljnog dokumenta “naučenih lekcija”. Zanimljivo je to, da je na vrhu popisa bila hrana! Svi su imali podosta problema s tim prošle godine. Morali smo se susresti sa podosta hotela i restorana koji su bili volji razriješiti taj problem na odgovarajući način. Mislim da smo napravili dobar posao što se toga tiče.”

Kako je organizirati utrku u državi koja nema iskustva sa F1, kojima F1 nije dio kulture? S kojim se problemima uopće susreću organizatori kada kreću u takav projekt?

“Mnogi ljudi koji su bili ovdje prošle godine sudjelovali su u organizaciji Olimpijskih igara i onda su nastavili pomagati u organizaciji Velike nagrade. Pokušali smo zadržati ključne ljude, ali nismo uspjeli u svim segmentima tako da smo morali mnoge nove i neiskusne ljude obučiti za taj posao. Moja najveća briga bila je da nas ponovno velik broj ljudi ne napusti. Na kraju smo uspjeli sa malim timom napraviti fantastičan posao. To su jako, jako marljivi ljudi. Rade za svoju zemlju i ne vidite taj posao, ali on je vrlo velik. Mnogi ljudi govore o tome, ali moram to reći – ljudi ovdje žele svijetu pružiti VN Rusije i rade naporno da sve ispadne savršeno. Mnogo više cijenim ljude otkako sam se preselio u Rusiju. Motorsport je generalno malen sport u Rusiji i mislim da je cjelokupna ideja ove utrke – promovirati državu i pokušati razviti motorsport. To zaista djeluje. Vrijeme je ovdje sjajno tako da imamo mogućnost popuniti stazu sadržajima tokom cijele godine.”

Naravno da je utrka u Abu Dhabiju kompletno drugačija filozofija utrke, kakav je njegov pogled na to?

“Abu Dhabi sada izgleda kao daleka prošlost, jer je njegova gradnja započela u drugačije ekonomsko vrijeme – mislim da se više ništa slično zdanju u Abu Dhabiju neće izgraditi. Mislim da je to bio sjajan posao Hermanna Tilkea i Philippe Gurdjiana. Abu Dhabi je želio staviti svoj znak na svjetsku scenu sporta i to su uspjeli. Od tada, sve se kompletno promijenilo. Htjeli su vrlo jasan i detaljan poslovni plan. Novi CEO, Al Tariq, htio je na stolu plan rezanja troškova i to smo radili idućih 5 godina. Dolazeći ovamo, susreo sam se sa sličnom kulturom u smislu da su oni imali organizaciju OI, ali i F1 staza je dio kompleksa. Nakon što su OI završile, bilo je kao: “Oh, moramo završiti F1 stazu, ali smo sve novce potrošili na OI.”
Tako da nije bilo jednostavno i dalje imamo težak posao. Sa ograničenim budžetom napravili smo, vjerujem, sjajan posao, ali moramo raditi i dalje.”


Odgovor

3 komentara

  1. Maurizio Arrivabene
    Kuštelaar Prikaži

    pa mogli ste i sliku covjeka stavit, da vidimo i kak izgleda, kad vec sve o njemu znamo :D


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.