Leclerc: Sprint me potaknuo na razmišljanje o nadolijevanju goriva

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 3 godina 2 min 18 komentara

Charles Leclerc izjavio je kako su ga prve sprint kvalifikacije na prošlotjednoj Velikoj nagradi Velike Britanije potaknule na razmišljanje o ideji nadolijevanja goriva tijekom utrke.

Sprint je trajao 17 krugova, što je trećina duljine utrke, stoga su bolidi bili lakši za otprilike 70 kilograma goriva. Ferrarijev vozač uživao je u vožnji lakšeg bolida:

“Razlika je jako, jako velika”, rekao je Leclerc.

“Vrlo je ugodno, preferiram voziti u takvim uvjetima.”

Nadolijevanje goriva zabranjeno je nakon sezone 2009., a Leclerca je iskustvo vožnje s lakšim bolidom u uvjetima utrke potaknulo na ideju o tome kako bi povratak tog segmenta bio dobar za utrkivanje.

“Malo me potaknulo na razmišljanje o nadolijevanju goriva jer je osjećaj jednostavno jako, jako dobar.”

“Mislim [da bi bilo dobro] i za utrkivanje, gume su u puno boljem stanju i to nas tjera da više pritišćemo.”

“Sedamnaest krugova pritiskanja punim gasom nažalost nije nešto na što smo inače navikli, stoga je osjećaj pritiskanja u 17 krugova dobar.”

Osim lakših bolida, Leclercu se u novom formatu vikenda dopalo to što su se kvalifikacije vozile u petak jer kaže kako se inače dosađuje u bolidu, a sada je imao više za dobiti brzim izlaskom iz garaže na prvom treningu.

“Uživao sam u tome”, rekao je Monegašanin o formatu.

“Sprint kvalifikacije su odlične, dobijete priliku pritiskati 17 krugova zaredom, ali mislim da sam najviše uživao u promjeni petka. Kvalifikacije u petak puno su uzbudljivije za nas vozače.”

Unatoč oduševljenju formatom, kaže kako nije siguran koliko ovakvih vikenda želi vidjeti iduće godine, kada F1 planira uvesti sprint na više od tri vikenda.

“Moramo pričekati druge staze i vidjeti ima li smisla povećati broj ili ne”, zaključio je Leclerc.


Odgovor

18 komentara

  1. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Dobro je rekao.



    10
    10

    0
  2. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Mislim da je svima to bilo zanimljivije. Ako ništa drugo znalo je biti iznenađenja na pp jer je netko je išao sa manje goriva isl pa je postojala ta neka neizvjesnost do bokseva. Vjerovatno ne bi promjenilo puno toga ali ja bi ukinuo ova ogranicenja potrosnje i broja okretaja. Mislim da bi tek tada vidjeli za sto je ova hibridna tehnologija kadra.



    10
    8

    2
  3. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Koliko bi samo povratak nadolijevanja goriva otvorio mjesta taktiziranju i doprinio zanimljivosti same utrke. Formula se definitivno mora vratiti nekim (bespotrebno) otpisanim stvarima. Početak milenija pa sve do hibridne ere je po meni najbolje razdoblje ikad i šteta što se nešto takvo neće više ponoviti.



    13
    12

    1
  4. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Sedamnaest krugova pritiskanja punim gasom nažalost nije nešto na što smo inače navikli,

    Kako ovo žalosno zvuči za najelitnije utrkivanje.

    Dobro pamtim nadolijevanje goriva i vjerujem da to ne bi donijelo ništa na bolje. Opet bi jake momčadi iz toga profitirale kao što su prije.
    Jednom je Alonso u ING Renaultu u Šanjolskoj išao sa manje goriva. Kvalificirao se u vrhu s manje goriva od ostalih i onda popušio kroz utrku. To je bilo radi domaće publike u nekonkurentom bolidu.

    Gume bi trebale biti izdržljivije. Ionako imamo većinom 1 stop. Ne razumijem zašto uz pravilo dvije komponente ne uvedu gume gdje će vozači stiskati 90% utrke. To je utrkivanje, a ne kruzanje stazom.



    6
    4

    2
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Pa onda ne bi imalo smisla mjenjati gume. Oni su htjeli napraviti gume s kojima ce napraviti show a napravili su sranje koje se raspada a sam Bog ne zna kako na kojoj stazi odredene dume funkcioniraju. Veci show bi bio uz doljevanje goriva bez ogranicenja sa potrosnjom, okretajima ili slabo trajnim gumama. Daj im skini ta limitiranja i neka teraju pun gas cijelo vrijeme. U takvim uvijetima se razlikuju pobjednici od ostalih. Isto tako kad su na nekoj granici cijelo vrijeme onda je lakse raditi greske.



      2
      2

      0
  5. Ferrari
    miki the pirate Donator Prikaži

    Da… činjenica je da se F1 pretvorila u “tire management”… i to treba nekako dokinuti
    – nadoljevanjem goriva (sigurnost upitna)
    – uvođenjem drugog ili dodatnog opskrbljivača guma (nisam za to – bikoz politika pogodovanja određenim timovima kao što je bilo prije)
    – promjenom konstrukcije guma (možda najizglednija varijanta)
    – promjenom u pravilima što se tiče odabira guma (isto legitimna opcija)
    – promjenom ograničenja brzine u boxovima (upitno)
    … to je ono što mi na prvu pada na pamet… ima toga još, al imaju ljudi koji su plaćeni da misle o tome



    5
    4

    1
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Gume trebaju biti i lošije nego što jesu. Primjerice da nikavom štednjom ne mogu smanjiti barem 2 ulaska u boks.



      2
      -1

      3
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Ja stvarno ne znam sto bi vi htjeli sa dtugim gumarom? Znaci prvo lutrija 50-50% dali si pogodio gumara koji je napravio bolji posao pa onda sta napravis sa bolidom napravis. Gumar je dovoljan jedan a Fia treba prestati traziti od pirelija ovakve smecarske gume. Bilo je i sezona gdje je npr ultrasoft hamiltonu trajao preko 40 krugova ( mislim rusija 17,18 isl) pa opet nije valjalo. Pirelli zna napraviti gume, no neodreduju oni kakva guma treba biti.



      4
      3

      1
      • Sebastian Vettel 5
        battery992 Prikaži

        Potrebna je samo jedna komponenta mimo guma za kišu…
        Pa ako se na nekoj stazi ide u box 4 puta nek se ide … Standardne gume , bez milijun komponenti i svima isto … A ne da imamo komponente koje na nekim stazama nema smisla uzimati …



        3
        2

        1
  6. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    U jednadžbu sa nadolijevanjem goriva u obzir treba uzeti i današnje motore tj. PU.
    Limitirani su na 3 motora (tj. pojedine komponente PU) i stiskanje od starta do cilja sa režimom rada PU na 100% teško da bi bilo izvedivo. I ovako vidimo da ne voze na 100% previše jer se sve štedi i svako malo žicaju inženjere u boku da im daju još malo snage. To su visokosofisticirani motori koji očito ne vole predug rad na maximumu i zato ih se štedi gdje god je moguće (a i činjenica da svako mjenjanje komponenti van okvira zadatih pravilnikom rezultira kaznama. Možeš ti debelo premašit limit, ali ćeš onda startat utrku u Belgiji iz Bahreina). Lako je bilo prije vrtit motor na 19000 okretaja kad si znao da ako izdrži za sljedeću utrku možeš stavit novi, a ovog još provrtit na kakvom treningu.
    I ja bih volio nadolijevanje i još neke stvari, ali u ovom dobu di su svi nešto ekološki osviješteni i zabrinuti za financije sirotinje…0 bodova.



    4
    3

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Ovo ograničavanje broja motora je dovelo do velikog napretka u kvaliteti motora. Ako bi se sada vratili na nadolijevanje, i konstantno pritiskanje, mogli bi se vratiti na nekih 6 motora po sezoni, pa onda opet postepeno smanjivati na 5, 4, 3, i tako još dodatno potaknuti timove da rade na kvaliteti motora.



      2
      2

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.