Baš kao što je Velika nagrada Velike Britanije 1950. ostala upisana u povijest kao prva utrka Svjetskog prvenstva Formule 1, tako će i ovogodišnje izdanje utrke na Silverstoneu ostaviti velik trag u priči o Formuli 1 – hoćemo li je se sjećati s podsmijehom i misliti si je li moguće da se i tako nešto isprobalo ili će ona biti početak tradicije, ostaje nam za vidjeti.
Onaj tko barem malo prati vijesti iz F1 dobro zna kako nas u Silverstoneu očekuje potpuno novi format trkaćeg vikenda s glavnom zvijezdom programa u vidu kraće utrke u subotu.
I ovaj vikend započet će slobodnim treningom, no taj prvi trening vozit će se tek u 15:30, kada obično gledamo drugi trening. Nakon samo sat vremena slobode kreće jedan ozbiljniji dio vikenda – tradicionalne kvalifikacije.
U kasnom popodnevnom terminu, u 19 sati (18 po lokalnom vremenu), vozit će se standardni kvalifikacijski format podijeljen u tri runde. Međutim, promjena u odnosu na klasični vikend će biti. Najbitnija su svakako pravila o gumama, koja nalažu svim vozačima da u kvalifikacijama koriste isključivo najmekše gume. Pravilo po kojem najbržih deset na startu utrke mora koristiti gume s kojima postignu najbrže vrijeme u Q2 neće vrijediti niti za nedjeljnu niti za subotnju utrku, odnosno momčadi će nakon kvalifikacija imati potpuno slobodan izbor guma, s time da u nedjelju i dalje moraju koristiti dva različita seta tijekom utrke.
Najbržem u kvalifikacijama neće se računati pole position, no zato će osvojiti super-prestižni Pirelli Speed King Award.
Pravila parc fermea nastupaju nakon kvalifikacija, no inače imamo samo utrku, a ne tri sesije nakon njih. Većina stvari će ostati ograničena, no određene promjene nakon kvalifikacija bit će dozvoljene kako bi drugi slobodni trening ipak bio od neke koristi u pripremi bolida.
Iz sigurnosnih razloga moći će se mijenjati dijelovi kočnica, raspodjela mase također se smije mijenjati, a u slučaju značajne promjene temperature zraka moći će se mijenjati i postavke hlađenja pogonske jedinice i mjenjača. Promjene će biti dozvoljene i na dijelovima ovjesa. Ošteti li netko prednje krilo u sprint kvalifikacijama, a momčad nema rezervno u identičnoj verziji, moći će bez kazne staviti stariju verziju, ako primjerice nemaju više novih.
A sad nešto više o tome što nas sve najviše zanima. U subotu nas od 17:30 čeka polusatna utrka koju ne bismo smjeli zvati utrkom da se ne oduzme prevelik dio značaja glavnoj utrci, koju isto tako ne bismo smjeli zvati glavnom jer to podrazumijeva postojanje još jedne utrke.
Zato je F1 smislila naziv sprint kvalifikacije ili samo F1 sprint koji se u zadnje vrijeme pojavio. Koliko god izbjegavali nazivanje sprinta utrkom, to je zaista utrka koja će se voziti u duljini od 100 km, što će na Silverstoneu biti 17 krugova, a trajat će otprilike pola sata.
Vozači će smjeti startati na kojim god gumama žele, a obvezne promjene guma nema. Starta se poretkom iz kvalifikacija, a pobjednik sprinta dobit će titulu osvajača pole positiona koji se računa u statistiku pod sve ostale pole positione.
Osim te titule dobit će i 3 boda za prvenstvo, a bodove će dobiti i drugoplasirani (2 boda) te trećeplasirani (1 bod).
Iako se u F1 trude da ne skinu prevelik fokus s glavne utrke, u sklopu čega neće biti nikakve proslave na podiju za prvu trojicu, odlučili su da će prva trojica nakon sprinta imati paradni krug tijekom kojeg će im biti dodijeljeni pobjednički vijenci.
Nedjeljna utrka ostala je većinom nepromijenjena. Startat će se prema poretku iz sprint kvalifikacija, a jedina značajna promjena je to što svi, a ne samo oni iza 11. mjesta, imaju slobodan odabir guma.
Ovakav vikend vidjet ćemo na još dvjema stazama – prvi idući bi trebao biti na Monzi, a za drugi se spominjao Interlagos. Zasad je riječ o eksperimentu za kojeg sportski direktor F1 Ross Brawn i dalje tvrdi da neće biti guran dalje ako neće biti uspješan – čak i ako bude uspješan, ovaj format koristit će se na odabranim vikendima, a ne na svima, točnije, na otprilike njih šest.
Čelnici F1 očekuju utrkivanje punim gasom na sprint kvalifikacijama, no upitno je koliko će vozači i momčadi zaista htjeti riskirati u utrci koja im određuje startnu poziciju za onu glavnu u kojoj se dijele veliki bodovi. Plus u ovom formatu je svakako sloboda odabira guma, koja bi nam trebala donijeti dozu uzbuđenja, no kako će sve to ispasti, vidjet ćemo tek kad se po prvi od dva puta ovog vikenda ugasi pet crvenih svjetala.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sta se detaljnije cita o ovome , sve vise gađenja navire :D
21
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo je komplicirano u 3pm.
Ne znam kako ce ovo privuci nove gledatelje ili povecati gledanost, kad ni ljudima koji detaljno prate ovo nema smisla.
Gume, parc ferme, bodovi, startni poredak, sve je zbunjujuce…
Ali ajde da i to vidimo, mozda se cudo dosadjuje.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo mi zvuči kao neki trofej u Mario kartu ili sličnim arkadnim igricama.
A da vozači prije utrke čvaknu kakvu psihodeličnu gljivicu? Čisto onako da bude zanimljivije.
24
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne ocekujem fijasko poput onog ispadanja u kvalifikacijama kada ih pola nije znalo sto radi ali nesto relativno blizu tome, da…
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“U subotu nas od 17:30 čeka polusatna utrka koju ne bismo smjeli zvati utrkom da se ne oduzme prevelik dio značaja glavnoj utrci, koju isto tako ne bismo smjeli zvati glavnom jer to podrazumijeva postojanje još jedne utrke. “… odličan sažetak svega – čestitke autoru
22
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jbga, @monkeyseat i @miki su mi uskratili zadovoljstvo da prokometarišem dva najjača dijela teksta (svaka čast @croatiče :mrgreen: ), ali im uopšte ne zamjerim. :pivo:
Ko mi je kriv kad čitam vijesti sa 3,5 sata zakašnjenja.
Elem, toplo se nadam da će ovaj ovogodišnji sprint eksperiment, ostati samo upravo to – ovogdišnji sprint eksperiment i ništa više.
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I ženi katkad uskratim zadovoljstvo pa to na kraju skupo platim🤣
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sram da te bude !!
I jašta ćeš nego platit…. :rofl:
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
znaci li ovo da oni silverstone smatraju bitnijom utrkom/stazom nego nekolicinu ostalih?
bas me zanima koje su to utrke koje ce biti “grand slam”
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vjv neke staze od povijesne vaznosti(npr vec spomenuti Silvestone, Spa, Monza, Suzuka, Montreal i Monako eventualno), sve ostalo mi ne bi imalo smisla.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Možda da ubace još da vozači u punoj opremi sa kacigom na glavi trče 100 m ,pa im se i ta vremena dodaju
Na kraji kad se sve zbroji,pomnoži i oduzme ostanu samo pametnjakovići i njihove ideje
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zašto uvijek novotarije u F1 trolate?
Pa F1 se kroz povijest stalno mijenjala i unapređivala. Zato i postoji. Da nema toga, davno bi propala.
Bit će kao i svaka druga promjena do sada.
Ako u se konačnicni stvori sinergija između zadovoljstva proizvođača, marketinga…. momčadi i publike ići će dalje.
Ako ne, otići će u povijest kao i sve druge stvari koje nisu zaživjele jer su ili bile predosadne ili kočile nešto drugo.
Mene zanima. Ako završi iz sva tri pokušaja dosadno, prvi sam za “miči to, ne valja”
Ako ima mesa, mogu malo doraditi da bude još bolje, ja sam i za to.
p.s.
npr: F2 – sprint i glavna utrka. Baš je ok ispalo.
Znam da je teško usporedivo. Ali to je bila promjena.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
jedino mi baš smeta što će za pp uzimat rezultate od sprint utrke.
sve drugo može proć, mada bi ja više format kao u gp2/f2 onomad.
ako bude bzvz. nećemo ih gledat dogodine i to je to.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, to je puno bolje sređeno u F2, mada za to bi se trebalo prvo ostvariti
ideja ujednačenijih bolida. Ovako (do ove sezone) Mercedes, nekada Ferrari, je 1-2 s brži od svih
pa znaš da će u prvih 5 krugova preći sve.
Nije bolje niti sa dva tima is posebne klase . Samo bi bila veća gužva u probijanju naprijed.
Kada bi se moglo boriti 4-5 timova za postolja, e okretanje startnog poretka bi bila prava poslastica.
Ali brbljam bez rezona. Onda bi se mijenjalo puno toga. Način bodovanja. Sprint prava utrka, možda nakon glavne….
dosta.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije mi se sviđala ideja, ali možda treba dati šansu..vidjet ćemo 😁
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Monaco!
Sprint utrka!
Obrnuti poredak ljestvice prvenstva!
Najjača gledanost ikad!
0
0