Pirelli nakon istrage zaključio da su na bolidima Verstappena i Strolla pukle gume

Izdvojeno

Pirelli se oglasio nakon provedene istrage u vezi odustajanja Maxa Verstappena i Lancea Strolla na VN Azerbejdžana nakon pucanja guma na njihovim bolidima. Zaključak kaže da je guma pukla iako su se ekipe pridržavale zadanih uputa.

Konkretno, krivac je:

“… obodni prekid na unutarnjoj bočnoj stijenci, koji se može povezati s radnim uvjetima gume, unatoč poštivanju propisanih početnih parametara (minimalni tlak i maksimalna temperatura pokrivača).”

Kao i uvijek, nakon istrage imamo više pitanja nego odgovora.

No, u izvješću se nastavlja:

“Kao rezultat ove analize, Pirelli je predao svoje izvješće FIA-i i timovima.”

“FIA i Pirelli dogovorili su novi set protokola, uključujući već distribuiranu nadograđenu tehničku direktivu, za praćenje radnih uvjeta tijekom trkaćeg vikenda i razmotrit će sve druge odgovarajuće akcije.”

Doista, tehnička direktiva koja se sastoji od više stranica i koja stupa na snagu ovog vikenda na VN Francuske uz već najavljene robusnije testove otklona stražnjeg krila, usmjerena je na zaustavljanje mogućnosti manipulacije u tlakovima guma, kako su insinuirali talijanski mediji nakon fijaska na VN Azerbajdžana.

U Monacu, Lewis Hamilton je komentirao taktiku Red Bulla koju su koristili vikend prije, na VN Španjolske.

“Ako pogledate posljednju utrku, na primjer, svi smo trebali držati pokrivač [na gumama] u kvalifikacijama. Red Bull je smio skinuti svoje. I nitko drugi to ne smije.”

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton je ovime htio skrenuti pozornost na to kako je Red Bull uklonio pokrivače s guma na bolidu Maxa Verstappena dosta vremena prije nego je Max Verstappen krenuo iz garaže za vrijeme kvalifikacija, čime se snižava temperatura, te se tako smanjuje i tlak u gumama, što za posljedicu ima veću dodirnu površinu između gume i površine staze, a samim time i veće prijanjanje. FIA istu praksu dozvoljava, ali samo uz određeni limit (unutar kojeg je Red Bull na VN Monaka bio) i uz obrazloženje zašto su to učinili.

Kako bi se onemogućilo manipuliranje tlakom u gumama, uvode se strože provjere temperature i tlaka guma. S timovima za koje talijanski mediji vjeruju kako su pregrijavali gume u pokrivačima, čime se povećava tlak kako bi se se ispunio propisani minimum tlaka u gumama, provodit će se infracrveno mjerenje temperature guma kako bi se spriječilo da timovi ne “kuhaju” svoje gume.

Slučajni kompleti guma provjerit će se nakon treninga i kvalifikacija, kao i svi kompleti korišteni u utrci. Tim gumama koje će se testirati dodat će se brtve kako se na njih ne bi moglo utjecati prije ili nakon provjere tlaka.

Iako se tijekom utrke ne može točno izmjeriti tlak u gumama, timovima je rečeno kako je njihova odgovornost osigurati da u svakom trenutku ostanu u granicama koje je odredio Pirelli, a ako to ne učine, prijavit će ih sucima.

Ovaj potez dolazi prije novog pravila koje se uvodi od sljedeće sezone, a kojim se uvodi standardni obavezni sustav za nadzor tlaka i temperature u gumama, čime će Pirelli i FIA dobiti bolji uvid u uvjete rada guma.


Odgovor

14 komentara

    • Monisha Kaltenborn
      monkeyseat Donator Prikaži

      Ne znam za tebe, ali ja sam naprosto šokiran navedenim saznanjem Pirelija!
      Popio sam Apaurin da se smirim.



      17
      17

      0
    • ZX10R Prikaži

      Baš tako,a da je netko ne daj Bože izgubio glavu odnosno život,tko bi bio kriv ?
      Meni je to smiješno a u stvari je tužno,žalosno i opasno da oni ne mogu napraviti sigurnu gumu koja traje
      Ne ,ne ja u to ne vjerujem ,i nikada nisam volio vidjeti kada ekipa kroz box zbog promjene guma izađe ispred,za mene to nije utrkivanje



      1
      1

      0
  1. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Vec mi je pala ideja u glavu da pirelli ima u gumama selfdestruction sistem ako nekome ne odgovara trenutni poredak. Pokusali su prvo sa Strollom i sc da vide hoce li biti kakvih promjena u vrhu a onda direktno na glavi problem a to je Max. Hahahahhaaha znam, bujna mi je mašta.



    12
    12

    0
  2. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Pirelli naravno prebacuje krivnju na timove i insinuira da su varali s tlakom u gumama, iako to ne mogu dokazati.

    Iako nisu nasli proizvodni defekt, moguce je i da je njihova jednostavno lose dizajnirana. A duguju objasnjenje i zbog cega su, nakon 1. dana treninga povisili minimalni tlak u gumama. Neka daju van internu analizu na temelju koje je donesena ta odluka.



    7
    6

    1
    • Kimi Raikkonen 7
      Pitstop Prikaži

      Čitao sam reakciju Red Bulla nakon objave rezultata ove istrage; obzirom da je ista čisto birokratska u stilu “mi se uvijek držimo Pirellijevih uputa i držati ćemo ih se dalje”, što mi se čini suviše blago na Pirellijeve optužbe, ne bi se kladio da i nisu nešto muljali s tlakovima. Nekako bi očekivao oštriji istup, drvlje i kamenje prema Pirelliju od strane Marka i Hornera, da isto nije bio slučaj



      6
      4

      2
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Red Bull je u svom komentaru dodao i kako srećom ovaj put nije bilo ljudskih žrtava. Malo finijim rječnikom, ali svejedno – bocnuli su Pirelli koliko god je bilo moguće, a da ne bude skandal direktno.



        10
        10

        0
        • Ayrton Senna
          LR7 Prikaži

          Gume su pucale i prije a pucat će i opet.Onaj tko misli da se to zbog pritiska na dobavljača više neće događat je u zabludi.Opasno je to.Nedavno mi je na autoputu eksplodirala prednja pa mi se nitko nije opravdavao a i moj život nešto vrijedi bez obzira što ne vozim F1 Red Bull


          0
          0

          0
  3. Bmw
    EnoEno Prikaži

    Stvarno pukle!!??.
    Ja mislio ventil pustio!!



    4
    4

    0
  4. Michael Schumacher
    Lovac Prikaži

    Znam kako im je, meni je pukla cijev u stanu.



    8
    8

    0
  5. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Sad sam se sjetio prigodnog video uratka :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=s-mloLa9Uyo



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.