Well done Baku!

Izdvojeno / Osvrt

Ante Maras

Prije 3 godina 9 min 37 komentara

x1

Nakon relativno dosadne utrke u Monaku na kojoj je pobjedu odnio Max Verstappen te time po prvi put poveo u prvenstvu vozača, čekala nas je utrka u Bakuu, VN Azerbajdžana. Staza na ulicama Bakua je od 2016. razvila status staze na kojoj se svašta može očekivati te koja nerijetko donosi uzbuđenja, preokrete i kaos zbog specifične konfiguracije, velike blizine zidova koji ne praštaju greške te iznimno dugačke startno ciljne. I ove godine utrka nije razočarala te nam je donijela neočekivani podij, greške velikih, šokove, kontroverze, od puknuća Strollove i Verstappenove lijeve stražnje gume, još jednog lošeg nastupa Srebrnih strijela crne boje, prvog podija za momčad iz Silverstonea pod imenom Aston Martin i još mnogo toga.

Zadovoljni bikovi unatoč šoku

Iako je Verstappen ispao iz utrke na nesretan način, nakon profesorske vožnje tijekom cijele utrke, Red Bull je ovom utrkom dobio puno više od 25 bodova koje im je Sergio Perez donio svojom pobjedom. Konačno su dobili Sergija Pereza kakvog su priželjkivali, pokazao je konačno zašto su ga doveli. Tijekom cijele utrke je držao Hamiltona iza sebe i tako dao lufta Verstappenu da može mirno voditi utrku, unatoč lošem pitstopu Red Bulla. S obzirom na to da već nekoliko utrka pokazuje znakove rasta, Perez bi mogao u borbi za prvenstva biti taj jezičac na vagi. Ne treba zaboraviti da Red Bull nosi doma 25 bodova, a Mercedes 0 iz Bakua, a tih 25 bodova može na kraju prvenstva biti prevaga. U konačnici, što veseli fanove F1, Mercedes i Hamilton konačno ima pravog konkurenta u hibridnoj eri, jer Vettel i Ferrari nisu nikad bili dovoljno dobra konkurencija Mercedesu i Hamiltona. Čeka nas napeta borba do kraja sezone.

Ruže cvetaju samo u pesmama

Naslov pjesme Dragane Mirković i Južnog Vetra možda najbolje opisuje trenutnu situaciju koja vlada u Mercedesovom taboru. Uz standardno lošeg Valtterija Bottasa koji je još jednom katastrofalnom vožnjom korak bliže izlaznim vratima Mercedesa, problem je postao i Hamilton koji više nije u komfor zoni zbog čega je sve više počeo griješiti, a Fortuna ga više ne može toliko spašavati kao što ga je prije spašavala. Nakon lošeg nastupa na VN Monaka i sage s maticom na Bottasovom bolidu, očekivao je Mercedes dobar nastup u Bakuu, ali ovaj nastup je ispao još gori za Mercedes jer odlaze s 0 bodova. Hamiltonu realno se nema što prigovoriti za onaj pokušaj na restartu, ali ponovno se precijenio, uz pregrijane kočnice rezultat nije mogao biti drugačiji. Nadolazeće utrke su šansa Mercedesu da se konačno stabilizira, a ponajviše Bottas, kojem prijeti odlazak iz Mercedesa već na pola sezone ako ovako nastavi.

Buđenje zelenih

Nakon lošeg starta sezone za Aston Martin u odnosu na očekivanja, pogotovo za Sebastiana Vettela, primjetan je rast cijele momčadi, a ponajviše Vettela koji je uz ponešto sreće, ali i puno znanja te dobre strategije došao do 2. mjesta i prvog podija u novoj momčadi. Lijepo je bilo vidjeti tračak onog starog Vettela iz Red Bullovih i ranih Ferrarijevih dana, još uvijek ima žara u njemu, vidjelo se koliko mu je taj podij značio. Lance Stroll, s druge strane neće pamtiti po dobrom ovaj nastup u Bakuu. Zbog sudara već na početku Q1 morao je startati s 20. mjesta, no sjajnom strategijom(start na hardu) je uspio doći do 4. mjesta dok mu nažalost neobjašnjivo nije pukla guma zbog čega je udario u zid te je utrka bila za njega završena. Aston Martin konačno počinje izgledati kao Racing Point, možda ne u tolikoj mjeri, ali ipak sposobna ubrati solidan broj bodova, a uz malo sreće i podij.

Dark Horse

Dark Horse je izraz za nekoga tko iznenadi većinu rezultatom koji je višestruko iznad očekivanja, no malobrojnima nije takav rezultat toliko iznenađenje. Taj izraz ponajbolje opisuje Pierrea Gaslya i Alpha Tauri jer kad god se dogodi neka ovakva utrka, oni odlično iskoriste situaciju dođu do velikih bodova, pogotovo Pierre Gasly koji je u posljednje dvije godine doživio jako puno stvari, dobrih i loših koje su ga kreirale u vozača kakvog ga danas poznajemo. Od katastrofalne prve polovice 2019. godine u Red Bullu, povratka u momčad iz Faenze i smrti prijatelja Antoinea Huberta pa do renesanse u Torru Rossu/Alpha Tauriju koja je rezultirala trima podijima, među kojima je i pobjeda na također kaotičnoj VN Italije prošle godine. Iako mi je žao što Leclerc nije uspio ostvariti podij na ovoj utrci, toliko mi je drago jer jedan od vozača na podiju je već spomenuti Pierre Gasly na kojem se jasno vidi koliko mu znači svaki podij koji ostvari. S druge strane garaže, Yuki Tsunoda se očigledno malo pribrao nakon jezikove juhe koju je dobio na VN Španjolske te je konačno došao do bodova, iako je to i dalje daleko od rezultata iz F2 i očekivanja koja imaju od njega.

Subota iznad očekivanja, nedjelja u skladu s očekivanjima

Već drugi pole position Charlesa Leclerca zaredom te 5. mjesto Carlosa Sainza poprilično su digla očekivanja velikog broja fanova Ferrarija te im donijela nadu da se može napraviti nešto više. Da, primjetan je rast, ali ne takav kakav se čini na temelju rezultata iz kvalifikacija. Rezultat utrke u Bakuu je Ferrarijeva realnost, iako bi možda ta realnost bila bolja da se Sainzu nije dogodila greška ubrzo poslije odlaska u boks kad je produžio u zavoju 8. Jednostavno, ta lakoća kojom su Hamilton, Verstappen i Perez prestigli Leclerca na startno ciljnoj ravnini pokazuje da bolidu još uvijek nešto fali za borbu s Red Bullom i Mercedesom, no Tifose može veseliti njihova forma naspram McLarena u borbi za 3. mjesto.

Dvije suprotne Papaje

S jedne strane, Norris koji blista u McLarenu te koji iz utrke u utrku sve više raste. S druge strane, Ricciardo koji doveden za velike novce i koji se još uvijek muči s bolidom koji mu očigledno ne paše. Dvije potpuno različite priče McLarena ove sezone što baš i ne veseli Zaka Browna i Andreasa Seidla jer Ferrari je strašno napredovao, a razlika između Leclerca i Sainza nije toliko velika kao što je u slučaju Norrisa i Ricciarda. Da, nije jednostavan prijelaz iz jedne u drugu momčad, ali Sainz se u Ferrariju jako brzo snašao, Perez je također pohvatao sve konce u Red Bullu, Vettel kojeg je većina fanova F1 odbacila je počeo biti na ti s Aston Martinom, pa i Alonso kojeg nije bilo 2 godine polako pronalazi zajednički jezik s Alpineom, jedino još Ricciardo muku muči s McLarenom. Ne vjerujem da je Ricciardo zaboravio voziti, ali ako ovako nastavi, mnogi će to pomisliti i što je bitnije, McLaren bi onda mogao izgubiti od Ferrarija u prvenstvu konstruktora.

Stari bolid još ide

Momčad za koju je teško reći gdje je i što je, osim na tablici, a ono govori da su 7. daleko ispred Alfe Romeo, ali i na solidnoj udaljenosti ispod Aston Martina i Alpha Taurija, što nije dobro na prvu, ali s obzirom na to da je ova bolid baziran na bolidu iz 2019. godine, ovaj rezultat nije toliko ni loš, a ni motor nije više toliko loš, iako bi mogao imati koji poni više. S vozačke strane zasad nije loše, Ocon postaje sve bolji i bolji, a i Alonso je počeo hvatati konce ovoga bolida. Jedina prava enigma je da li su spremni za 2022. kada dolaze nova pravila i kada imaju šansu nešto napraviti, jer ako tu promaše, bojim se da Alpine onda nećemo dugo gledati u F1.

Trojac na dnu

Iako Alfa Romeo ipak nije baš na dnu kao što su Williams, a pogotovo Haas, ipak su predaleko od ostatka grida. Bez obzira na to, Giovinazzi i Raikkonen uspijevaju ostvarivati solidne rezultate, nekad i blizu bodova, a i sam bolid je bolji od prošlogodišnjeg, što ipak nije baš teško s obzirom na to kakav su motor imali prošle godine. Williams, s druge strane, kao da je malčice usporio, kao je napredak oslabljen. Da, Russell je redovito u Q2, Latifi uvijek blizu Q2, ali nekako stagniraju, pogotovo u utrci kad jednostavno ne mogu prenijeti formu iz kvalifikacija. A Haas? Njima ostaje 2022. jer jedino s kim se mogu utrkivati Mazepin i Schumacher je jedan protiv drugog, a i to kad se Schumacher ne odvoji poprilično daleko od Mazepina, koji nekako vozi baš turistički i s puno incidenata.

Pirelli i umijeće loših guma

Pirelli je ponovno u centru pažnje zbog svoga eksperimentiranja s gumama. Ovaj put su stavili mekše gume u odnosu na 2019. godinu i to je prošlo poprilično loše jer je stražnja lijeva pukla i Lanceu Strollu i Maxu Verstappenu. Od 2011. pa do danas Pirelli nije u stanju napraviti gume koje su u potpunosti po volji fanova F1. Jednostavno se postavlja pitanje kako je moguće da Pirelli već 10 godina ne može napraviti gume kako treba? Je li samo to do Pirellija ili se ipak tu nešto pita i FIA-u obzirom da ona određuje kakve će se gume raditi? Teško je dati odgovore na ta pitanja, ali na mnoga će pitanja Pirelli morati dati odgovor u narednim danima i bit će zanimljivo što će reći Pirelli na još jedan katastrofalan vikend za njih.


Odgovor

37 komentara

  1. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Ante kafanski čovjek izgleda, lajk za taj detalj.

    Dobar osvrt, ne slazem se sa dosta toga, ali ovo je kolumna u kojoj se iznosi stav/misljenje autora, te je sasvim ok sa te strane.



    11
    9

    2
  2. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    Sve ok, jedino što nije prednja lijeva već stražnja koja je pukla kod Strolla i Verstapena.



    1
    1

    0
  3. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Jedna ispravka za autora. Hamilton nije promašio krivini jer je pregrijao kočnice. Sam je izjavio da je slučajno stisnuo gumb za balans kočnica,te iste prebacio na prednji dio bolida,sto je dovelo do blokiranja.



    11
    7

    4
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Nisam znao za taj podatak tijekom pisanja teksta pa sam zaključio da je razlog pregrijavanje kočnica. Svejedno, još jedna greška Lewisa Hamiltona u nizu.



      19
      10

      9
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Da,u redu. Naravno. Pukao je pod pritiskom,jer je rijetko u karijeri bio u ovakvoj situaciji.



        9
        -3

        12
        • F1puls
          ivanh Prikaži

          I u Imoli je stisnuo krivi gumb?….



          9
          2

          7
        • ZX10R Prikaži

          Ne,nije pukao
          Nego je napravio baš ono što pravi šampioni rade,i na tome mu svaka čast
          Evo ja ga zbog toga puno više cijenim
          Max koji mu je jedini konkurent odustaje,ne svojom krivnjom,i naravno da je mogao bez problema do 2 mjesta,možda čak i do 1 ,pokušati možda na nekom drugom mjestu ne odmah u prvom zavoju,ali jebiga adrenalin i sve ostalo i dogodilo se što se dogodilo
          Na kraju najpoštenije
          Neka od njih pobjedi bolji ali na stazi
          Neka bude do kraja napeto,jer to je f1 i utrkivanje
          Još jednom svaka čast Ham !



          3
          -2

          5
  4. Formula1
    f1zd Prikaži

    Lajk za Draganu Mirković :D



    8
    -7

    15
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Znam da je off topic, ali za razliku od mlade generacije uopće ne dijelim oduševljenje cajkama … 🤮🤮🤮



      25
      21

      4
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Zadnji put sam to slušao 4.9.1989. Dragana Mirković je tada bila mlada nada “novokomponovane muzike” sa svojim velikim hitom “kolo sreće”.
        Već 5.9.1989 iako još uvijek u Kragujevcu u gradskom autobusu je svirao Vaya con Dios (potpuno nadrealna scena za tu okolinu).
        I to je bilo to, kaj se tiče cajki i Dragane Mirković u mojem životu.



        2
        1

        1
      • Mick Schumacher
        Ante Maras novinar Prikaži

        @drv Sto ljudi, sto cudi. Nekome je Dragana Mirkovic top, a nekom je AC DC odlican, a nekome i to dvoje je super tkd ne treba bljuvat nesto sto ti se ne svidja😁



        3
        1

        2
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Kao što si rekao, sto ljudi, sto ćudi.
          Moja ćud je takva da mi se bljuje svaki put na cajke… 😉



          7
          4

          3
  5. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Dobar osvrt, uglavnom dijelim mišljenje s autorom.
    Još bi dodao da mi je bila super borba Gasly/Leclerc/Norris.
    Sva trojca su dobri mladi vozači, korektno se bore i nadam se da će se ta borba nastaviti u ovoj sezoni.



    16
    16

    0
  6. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Nakon ove utrke (konačno) se mogu postaviti brojna pitanja na koja bismo mogli dobiti odgovore tijekom idućih utrka:

    * jeli Hamiltona napustila sreća?
    * jeli Mercedes govorio istinu na početku sezone (o tome da je Red Bull brži…..) ili je već unaprijed tražio izgovor za (eventualno) neosvajanje naslova ove sezone?
    * hoće li Bottas dočekati kraj sezone u Mercedesu?
    …..



    12
    12

    0
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Napustila ga u vidu eksplodirane gume kod Maxa…
      Bottas ce frknut prije kraja sezone…
      Mercedesu rijetko tko vjeruje…



      9
      9

      0
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        Mercedesu rijetko tko vjeruje…

        Ali polako se mora priznati da su ovaj put bili u pravu? 😉



        7
        1

        6
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Jos je to sve mlado ali svakako da nisu u izdanju na kakvo smo navikli.
          Bolid ima nekih problema, Bottas nikad losiji a sve skupa utjece i na Hamiltona sto je normalno…
          Ali, kako ide jedna poznata “ima jos xyz utrka do kraja”



          8
          8

          0
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      * jeli Hamiltona napustila sreća?

      Moglo bi se reći i da nije, obicno većina prepisuje neciju drugu nesreću kao Hamiltonovu sreću.
      Ipak je Maks ispao ovu utrku, zaostatak za njim ostao isti…



      5
      1

      4
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Bottas ostaje do kraja sezone u Mercu, ako ostane Hamilton. Ako Hamilton digne sidro, a mogao bi ako se sranja nastave do ljetne stanke onda dolazi Russel, a Bottasova stolica ovisi o tome tko je rasploživ za drugi Merc (Ocon?).



      5
      4

      1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Mercedes nije govorio istinu. Možda je Baku bila malo na strani Red Bulla, ali ni Mercedes nije iskoristio svoj potencijal na zadnje dvije utrke. Brzina u nastavku sezone ne znači ništa za prethodne utrke. Bilo je nadogradnji, a biće ih još. Brzina se može promijeniti, od staze do staze, a i u zavisnosti od nadogradnji…



      4
      4

      0
  7. Mclaren
    raca Prikaži

    Well done Pirelli



    3
    3

    0
  8. Formula1
    Formula Fan Prikaži

    Vettel i Ferrari jesu bili konkurencija, međutim Kimi je bio daleko (out of the pit window) i to je dodatno komplikovalo sve.



    6
    6

    0
  9. ZX10R Prikaži

    Ante odakle ti dragana mirković i taj naslov ruže…
    To ti nije trebalo,znači pališ se na cajke,za ne povjerovati
    No dobro ,mnogi će reći o ukusima se ne raspravlja
    No,glazbu možeš podjeliti samo na dobru ili lošu tako da ukus,okus nema veze ,a i uspordba bez veze,da dragana
    Ostalo sve ok



    2
    -4

    6
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Pa svaki tip glazbe ima vrhunske pjesme, ali zato ima i smeće od pjesama, tkd ne treba generalizirati da je jedna vrsta glazbe odlična, a druga smeće. Uostalom što fali Dragani, neke njene pjesme pogađaju gdje malo koja pogodi, a i mnoge zabave ona digne iz mrtvih😁😁



      2
      1

      1
  10. Mclaren
    raca Prikaži

    @ Ante Maras Oprosti, dio kojim uspoređuješ sa pjesmom dotične DM ne razumijem, jer ne slušam divljaštvo što neki nazivaju muzika, a nema veze sa tom umjetnošću, niti izvođače istog, tipa Severine, Maje Šufut, spomenute DM i ostalih gologuzih “balkan umjetnica” rasparčanih širom ex YU, pa meni, neukom, objasni tu poeziju vezanu za f1.



    4
    0

    4
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Ne treba odmah skakat s napadanjem folka i njegovih izvođača, a vezano za pjesmu, mislim da njen naslov dovoljno govori kakva je trenutno situacija u Mercedesu, kako sam već objasnio, uglavnom ne cvjetaju im ruže jer imaju problema s Bottasom, a i Hamilton je počeo griješiti, a da stvar bude gora, Red Bull s Maxom je jak, a i Sergio Perez se budi. Nadam se da sam pojasnio.



      2
      2

      0
      • Mclaren
        raca Prikaži

        @Ante Maras Ma ne skačem po folku, jer to zavijanje neartikuliranim glasovima, popraćeno golim guzicama i push up dekolteima, izbjegavam u širokom luku, već mislim da se može upotrijebiti neka druga sintagma koja bi povezala smisao rečenog. Vidim da sam piknul u srce neke ljubitelje cajki koji režu žile na dotične spodobe



        2
        0

        2
        • Mick Schumacher
          Ante Maras novinar Prikaži

          Ma nisi ti nista piknuo, uostalomj jako puno ljudi ne podnose cajke ili po tvom zavijanje tako da nema beda. 😁
          Uostalom, trenutno Mercedesu cvjetaju ruže samo u pjesmama, zar ne? 😉



          1
          1

          0
        • Mclaren
          raca Prikaži

          @Ante Maras nisam mislil na tebe za ovo pikanje, već na ove koji su me počastili minusima :rofl:



          1
          -2

          3
        • Mclaren
          raca Prikaži

          Ohooo, vidim Turbo Folk Racing F1 Team slaže ekipu :rofl::rofl:



          1
          0

          1
  11. Marlboro
    Hey You Donator Prikaži

    U konačnici, što veseli fanove F1, Mercedes i Hamilton konačno ima pravog konkurenta u hibridnoj eri, jer Vettel i Ferrari nisu nikad bili dovoljno dobra konkurencija Mercedesu i Hamiltona. Čeka nas napeta borba do kraja sezone.

    Ljudi su vodili nakon više od pola sezone u prvenstvu ali nikad nisu bili dobra konkurencija? Pa ovi vode nakon tek 5 utrka… Pomalo.



    1
    1

    0
  12. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Bila bi prava šteta da Gasly ne sjedne opet u bolid top momčadi. Dečko je strašan, mnogi bi nakon onoga u RB-u potonuli, a on se izdignuo kao još jači. Zaslužuje puno više pozornosti nego što dobiva. Strašan talent.



    2
    1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.