Helmut Marko: Nešto se mora promijeniti u vezi ograničenja staze u Formuli 1

Izdvojeno

Nakon što je Maxu Verstappenu obrisano vrijeme najbržeg kruga te je izgubio jedan bod, savjetnik Red Bullove momčadi Helmut Marko rekao je da se nešto mora promijeniti sa sustavom ograničenja granica staze u Formuli 1.

Valtteri Bottas se odlučio na promjenu guma u 64. krugu kako bi ulovio najbrži krug, dok je Verstappen otišao u boks jedan krug kasnije sa istom namjerom. Bottas je odradio najbrži krug utrke, a Max je odmah “skinuo” vrijeme njegovog kruga za 0,016 sekundi, ali mu je vrijeme na kraju bilo izbrisano zbog granica staze u zavoju broj 14. Ni Helmut Marko nije bio oduševljen takvom viješću:

“Sad smo izgubili pobjedu, najbrži krug i pole position.”

“Sve dobre stvari dolaze u troje. Nadam se da je tome kraj.”

“Nešto se mora promijeniti. Ili napravite granicu s rubnicima ili napravite šljunak ili nešto slično. Ako izađete, automatski se kažnjava.”

“[Lando] Norris je pretekao [Sergia] Pereza, prešao izvan sa sva četiri kotača i nije bilo posljedica. Dakle to nije dosljedno i to nije utrkivanje kad tako manipulirate s pravilima.”

Helmut Marko

U posljednjim utrkama Maxa Verstappena zaista prati loša sreća. Najprije je na VN Bahreina morao vratiti poziciju Lewisu Hamiltonu kada ga je prestigao izvan granica staze i time izgubio pobjedu. Nakon toga, na kvalifikacijama ovog vikenda mu je izbrisano vrijeme u trećoj kvalifikacijskoj rundi zbog nepoštivanja granica staze u zavoju broj 4. I njegov momčadski kolega nije oduševljen pravilima koja se primjenjuju u vezi granica staze:

“Pogledao sam u svoje retrovizore i pomislio: Lando je bio potpuno izvan granica staze.”

“Stoga se nisam dovoljno jako borio za poziciju misleći da će mi vratiti mjesto, ali vjerojatno sam to pogrešno procijenio.”

“Trebalo mi je nekoliko krugova da prođem Landa, i to je stvorilo zaostatak za vodećima, pa sam praktički bio izvan utrke do tada.”

Sergio Perez

Odgovor

21 komentara

  1. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Nista gosn Helmute, treba pustiti i po travi da se trkaju! 😁 a mozda da FIA uvede senzore za mjerenje koliko milimetara, cm ili metara, sto da ne, se moze van staze kad tvoj mezimac juri najbrzi krug trke. 😁



    11
    1

    10
  2. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Pa Bottas nije prošao granicu staze, Max mora više paziti, bori se za naslov.



    19
    15

    4
  3. Brawn Gp
    F1 Zagorec Prikaži

    Živa je istina da ovo s granicama staze i kaznama “ubija” F1 utrke.
    Ako se izlazak van granica staze u nekom zavoju treba kazniti, onda bi bilo najpoštenije da kazne budu “prirodne” i jednake za svakoga – pješćane ili šljunčane “zamke”! Pa onaj koji se zakopa – zakopa se, onaj koji se nekako provuče – izgubi koju poziciju i nešto vremena i tako “plati cijenu svoje pogreške”!

    Ah, da sam normalan, poludio bi😂😂



    28
    27

    1
  4. Adrian Newey
    zgrobnika Donator Prikaži

    Riješenje je jednostavno, logično i očigledno. Bezuvjetno se treba držati granica staze u njenoj cijelosti, kao u većini sportova.dva kotača moraju dirati pasicu. Nisu mi dragi ni HM ni MV ali su u pravu.



    24
    23

    1
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      Krivo! Rjesenje je u sprint utrkama i promjenama formata kvalifikacija!



      2
      2

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Sve je to u redu, da sude uvijek isto. Neko prestiže van staze, bude kažnjen, dok neko drugi ne bude kažnjen. Nekada se gleda izlazak sa staze, nekada se ne gleda…

      F1 nije kao ostali sportovi, tako da linije i ljudske presude nisu najbolje riješenje. Treba se znati šta je staza, a šta nije. A to je najbolje napraviti tako da oni dijelovi koji nisu staza drastično usporavaju bolid, ili ga oštećuju. Tada će svi gledati da ostanu na stazi.



      5
      5

      0
  5. dejan_s Donator Prikaži

    Eh, stari “dobri” dr. Helmut Marko kao da želi reći: “Naš vozač je pogriješio tri puta nije fer da svaki put ispašta za njegove greške istog tipa.”
    Dugo vremena je i sam Verstappen bio sveta krava u F1.
    Zagovornik sam da se svi vozači tretiraju na isti način neovisno od toga da li dolazili iz RB, Mercedesa ili Hasa. Upravo su dvostuki standardi dodatno narušili integritet F1.
    No, s jednom Markovom se slažem: volio bih kada bi staza bila uređena tako da odmah kažnjava vozačevu grešku. Stoga podržavam povratak rubnika i šljunčanih zamki.
    U vrijeme kada je F1 postala tako pouzdana takvo samokažnjavanje unijelo bi element u jednadžbu koji bi mogao imati i dodatni značaj ako bi bolid ozbiljnije bio oštećen što bi moglo imati uticaja i na naredne utrke (redukcija troškova).
    Kad smo već kod senzora i mjerenja u F1: nije li komično da nakon izlaska vozača iz auta FIAin delegat “ručno” bilježi težinu vozača i bilježi je u neki notesčić?



    13
    12

    1
  6. Fia
    Cale od Lewisa Prikaži

    Rijesenje je vrlo jednostavno poslije rubnika metar dva sljunka i poslije moze asfalt koliko hoceju i uopce nije skupo za izmjeniti staze tako..



    5
    5

    0
  7. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Rješenje je očigledno: pogledati prošlost. Povijest je učiteljica života. Što se dogodilo kada se išlo predaleko kada je tamo bila travica ili šljunak ? Nije trebalo penalizirati vozače jer su se sami penalizirali.



    7
    7

    0
  8. Honda
    Nikolar95 Prikaži

    Resenje je jednostavno ukinuti glupa pravila o ogranicenjima i neka idu svi siroko ali nece to maFiA ovako im je lakse za manipulaciju u pravilima. Npr Max je kvalama izleteo van ali tu je izgubio vreme jer se zamalo izvrteo i nije stekao prednost ali je krug ponisten jer je napustio stazu.



    2
    -7

    9
  9. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Mislim da su na većini staza iz zahtjevi iz padele “new safety ragulation” projektante praktički primorali da prošire dodatno bankine, odnosno zone izvan standardnih pasica prema očekivanoj trajektoriji vozila upravo da bi se omogućilo vozaču da koristi maksimalnu moguću brzinu na izlasku iz tog konkretnog zavoja. Drugim riječima da koristi optimalnu putanju (trajektoriju) bez rizika izlijetanja, prevrtanja i sl. Najvjerovatnije jer su vozila, a posebice F1 svake godine sve brži i ta optimalna putanja se mijenja.
    I gle čuda, sad kad vozači koriste upravo ono što im je omogućeno, hajdemo ih kazniti za to. Ali ne opet u svakom slučaju, nego kad im baš treba bod, pole position, pozicija na stazi i sl.
    U tom smislu se slažem s Markom, a jako rijetko se slažem s njim.



    6
    4

    2
  10. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Neke stvari se ne mogu kupiti novcem. Helmutovo kukanje je neprocjenjivo.



    6
    3

    3
  11. Ferrari
    peewoslav88 Prikaži

    nikad bolja sezona u zadnjih ne znam koliko godina, a mi prvi tri utrke samo slušamo o granicama staze :O ako se dobro sjećam i tijekom utrke je bilo nešto s Mercom i Turn 8 , barem je RBR na team radio spomenuo Maxu.



    3
    3

    0
  12. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Da bi šljunčane zamke bile najjednostavnije rješenje bi, ali zaboravljate da se na današnjim stazama ne vozi samo F1.
    Uglavnom se voze i Moto GP utrke na njima, a mislim da oni zahtijevaju da bude run off asfalt barem djelomično.
    Tako da ako se ne varam druge serije diktiraju kakve su zone izlijetanja.



    1
    -3

    4
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Jučer je u Moto Gp u Jerezu bila hrpa padova kroz šljunak, Marquez je letio više puta, veći problem je bila ograda koja je bila preblizu.



      2
      2

      0
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Znam da ih ima u Moto GPu, moja poanta je nešto drugo. To je vlasnici staza žele da je na njima moguće voziti što više različitih serija, što na 2 što na 4 kotača.
        A mislim da ako imaju asfaltne zone izlijetanja to omogućava najviše tipova serija da se održavaju na tim stazama.
        Jednostavnije rješenje od šljunka je staviti visoke pasice ko u Austriji koje možeš onda maknuti za neke druge serije.


        0
        -2

        2
  13. Darkracer Prikaži

    Jedina osoba koja je još više izfrustrirana od Ferrarijevih navijača je ovaj Marko. Smeće od čovjeka



    1
    -6

    7
  14. Mercedes
    LH simply the best Prikaži

    Pravila su jasna, treba samo više koncentracije u utrci i samokritike nakon utrke.
    Sve ostalo je nepotrebno i za lokalnu upotrebu, valjda je tako lakše amortizirati moguća pitanja i nezadovoljstvo vlasnika.



    1
    -2

    3

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.