Prva sprint utrka moguća je već ove godine u Kanadi! [anketa]

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 godina 2 min 28 komentara

Ideja sprint utrka treći je put na stolu čelnika Formule 1, ali ovaj put s malo drukčijim pristupom. Naime, prijedlog je takav da bi se standardne kvalifikacije premjestile u petak da bi se sprint utrka održala u subotu. Plan je da ove sezone vidimo tri takva GP vikenda; a prvi bi bio možda već za VN Kanade.

Prošle godine prijedlog je imao dodatan začin, odnosno, startni poredak za sprint utrku trebao je biti obrnuti poredak stanja u prvenstvu u tom trenutku. No, njemački Auto Motor und Sport je tada pisao da je Mercedes uložio veto i zabranio implementaciju takvog formata.

Stefano Domenicali najavio je glasovanje za sutra, a po onome što je procurilo prema javnosti – GP vikend bi imao sat vremena slobodnog treninga u petak, a 2 sata od njegovog završetka uslijedile bi klasične kvalifikacije. Već bi ta nepotpuna priprema mogla pridonijeti neobičnim rezultatima kvalifikacija. U glavnom terminu u subotu uslijedila bi sprint utrka od 100 kilometara.

Pobjednik bi dobio 9 bodova, drugoplasirani 6, a zatim redom 4-3-2-1. Nije isključeno ni da se dozvoli još jedna dodatna DRS zona kako bi se povećao broj zaobilaženja. Rezultat te utrke (ne obrnuti!) bio bi ujedno startni poredak za sutrašnju, glavnu utrku.

Osim Kanade, u pilot projektu ove sezone bi mogle sudjelovati Monza i Interlagos, ali ništa od toga još nije službeno potvrđeno jer su u tijeku simulacije koje će pokazati kakve staze bi najbolje odgovarale ovom eksperimentu.

Cijela poanta bila bi organiziranje više događaja za promotore kako bi privukli više gledatelja i time dobili dodatnu vrijednost. Naravno, Formula 1 bi onda tim promotorima povećala iznos participacije u kalendaru.

Dodatna sprint utrka od pola sata?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

28 komentara

  1. Fia
    Realista Prikaži

    Volio bi sprint utrku, ali da nema nikakvog utjecaja na glavnu utrku, jednostavno neka sluzi kao dodatni bodovi i to je to..
    Obrnuti poredak nikako.



    9
    8

    1
  2. LewisFan44 Prikaži

    Ovo je 100x bolje od obrnutog grida.

    Čak mi je i ok da poredak u toj utrci određuje startnu poziciju u glavnoj utrci. Tako će priliku imati probiti se i neki koji inače ne bi toliko visoko startali. Isto tako vodeći mogu ispraviti loš qualy u sprint utrci.



    4
    3

    1
  3. Formula1
    f1zd Prikaži
    x1

    Ne sviđa mi se… Zna se kad je utrka, jedna vikendom i start te utrke je najzanimljiviji dio vikenda, ovako će se to prorijediti..



    20
    20

    0
  4. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    podržavam ideju i dodao bi obrnuti grid, barem onakav kakav je u f2.


    0
    -18

    18
    • Michael Schumacher
      senna66 Donator Prikaži

      Jedino gdje ću se složiti za obrnuti grid bi bio neki posebni one-off vikend. Čisto ovako da vidimo kako to funkcionira. Imati ga stalno je umjetni spektakl i prikrivanje bolesti od kojih F1 pati dugi niz godina.



      12
      12

      0
  5. Pedalino Prikaži

    Za sprint sam, ali… uvijek nekakav “ali”

    U petak normalni treninzi, u subotu prijepodne umjesto treninga – kvalifikacije, a umjesto dosadašnjih kvalifikacija – sprint utrka.
    To bi bio vikend pun gušta…

    LP



    9
    9

    0
  6. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Dodatni bodovi za Mercedes i Lewisa, prvaci ranije nego inače.



    6
    6

    0
  7. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži
    x1

    Protivim se prijedlogu jer ne vidim nijednu prednost ovog novog formata, a vidim nekoliko potencijalnih mana.

    Koji je smisao prebacivanja kvalifikacija u petak kad ih velika većina ljudi tada nema priliku gledati? Ako format zaživi, kvalifikacije će postati opskurnost jer će ih ljudi jednostavno preskakati kad su u terminu koji skoro nikome ne odgovara. Nadalje, nema mi nikakvog smisla da se startni poredak za glavnu utrku određuje po rezultatima sprint utrke jer to praktički znači da smo bolide za nedjelju poslagali po race paceu – uistinu briljantan potez, siguran sam da će sad utrke biti napetije. Sadašnji format zato funkcionira jako dobro jer em možemo uživati u kvalifikacijama i lovu na taj jedan čaroban krug, em su bolidi u nedjelju poslagani prema quali paceu koji ne mora uvijek odgovarati race paceu pa još uvijek postoje nepoznanice oko toga kako će se utrka odvijati. Određivanje grida na temelju sprint utrka samo čini utrke predvidljivijima.

    Ne razumijem ni koja je točno privlačnost same sprint utrke. Doslovno je riječ o skraćenoj utrci bez nekih noviteta, tj. samo gledamo ”preview”’ nedjeljne utrke. A da ne pričam o tome kako se ovakvim trodnevnim vikendima samo dodatno komplicira logistika praćenja F1 (znam da su i prije petkom bila događanja, ali su se mirne duše mogla preskočiti i kasnije pročitati analize i izvještaji). Ako uvedu svojih planiranih 25 utrka i ako prođe ovaj format, to bi značilo da se 75 dana u godini treba na neki način planirati oko F1. Za mene definitivno previše. Pa tko može pratiti takav tempo.

    Sve u svemu, veliki minus od mene. Za ovu godinu će prijedlog vjerojatno proći, iako problem F1 uopće nije format vikenda, ali se nadam da se neće zadržati do 2022.



    31
    31

    0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Potpis @Dave
      Takođe, apsolutno sam protiv.
      Pored kvalifikacija, koje postaju puno manje “smislene” nego što su sada, neko može ostati uskraćen i za gledanje te, sprint trke.
      Dodao bih i “priču” o troškovima, tačnije smanjenju istih, u što se ova sprint trka uopšte ne uklapa, jer odjednom dođoše sa priče o dvodnevnom vikendu (subota i nedjelja) do uvođenja sprint trke.
      A imamo samo podebljavanje bodovnog salda za one jače i najjače.
      Elem, ništa ne fali postojećem formatu vikenda, neka ne izmišljaju toplu vodu.
      Ja nisam nešto bio ni za uvođenje dodatnog boda za FL.
      O implikacijama odustajanja npr. na startu sprint trke (npr. neko te torpedira ni krivog ni dužnog), čime se vjerovatno gubi određen (veliki, kako-kome) dio bodova, neću govoriti, jer su svi vozači više-manje u istom sosu.
      Format vikenda je najmanji problem F1.



      17
      17

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        I još što se tiče “uštede” dodatna utrka pod punom snagom motora, ako bi to postalo standard, uskoro bi ekipe počele tražiti više motora po sezoni…



        4
        4

        0
  8. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    F1 ovih dana nije dosadna zbog formata… Ali ipak mislim da bi bile dobar začin ovako, 2-3 puta godišnje.



    6
    6

    0
  9. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Jedini smisao male utrke je da Hamilton ne mora plakati da su gume loše i da može odvesti od pola do pobjede bez violina.



    6
    -3

    9
  10. Ferrari
    miki the pirate Donator Prikaži

    Ne znam jesam li nešto krivo shvatio, ali koja je onda svrha kvalifikacija u tom vikendu?
    EDIT: glasao sam “Za” jer se radi o samo 3 vikenda.



    3
    3

    0
  11. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Nisam siguran!
    Nije loša zamisao. Jedino mi smeta što će se smanjiti uticaj letećeg kruga. Kvalifikacije se neće ni gledati, što zbog smanjenog interesa, to i zbog radnog vremena.
    Dobra stvar je što svaka utrka donosi dozu neizvjesnosti. Broj bodova sprint utrke, nije zanemariv. Bit će tu borbe.


    0
    -3

    3
  12. Ferrari
    pero iz bukurešta Prikaži

    Neka si sprint utrke zabiju u guzicu



    6
    5

    1
  13. Mclaren
    kimi-f1 Prikaži

    Čemu ovo? Kao da očajnički žele privući novu publiku, moglo bi im se obiti o glavu gubitkom stare



    2
    2

    0
  14. Ferrari
    peewoslav88 Prikaži

    umjesto jedne doze, bit će dvostruka doza dosade tijekom vikenda, šteta.



    3
    3

    0
  15. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    startni poredak za nedjeljnu utrku trebao je biti obrnuti poredak od rezultata sprint utrke dan ranije

    Jeste li sigurni u ovo?! Ja bi dao ruku u vatru da je reverse grid za kvalifikacijsku sprint utrku:
    U subotu se vozi kratka utrka s reverse gridom… poredak na kraju te utrke bi bio grid za GP.



    1
    1

    0
  16. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Da bi pokusali napraviti zanimljivije prvenstvo daju najbrzem bolidu još više prednosti, jer znaci hamilton moze osvojiti 35 bodova taj vikend dok bi totas skupio 24, a start predvidljiviji nego ikad, vratite kvale jedan krug i rjesili se problemi jer kad neko falije jedan krug starta pri dnu a ne da ima 4 pripreme i onda 2 ili cak 3 pokusaja u q3 da napravi brzi krug, a kiša sta bi poremetila kvale jednom u 3 sezone (nekome suho nekome mokro) je rizik koji svi vozaci imaju, dok ko vozi prvi kvali krug ko 15 se izvlaci kao i skijasima



    1
    1

    0
    • dejan_s Donator Prikaži

      @VRSV546
      Vozač najbržeg/najboljeg auta uvijek će imati veliku prednost bez obzira na format kvalifikacija. Možda bi čak u formatu kvalifikacija od jednog kruga više trpili vozači koji voze slabije, manje optimizane, bolide jer istima treba više vremena da se uštimaju i da daju “puni potencijal”, dok najbolji auti često “out of the box” mogu ponuditi rezultat dostojan za prvu startnu poziciju.
      Npr. u doba dominacije Mclarena 1998. najmanji broj krugova na treninzima i kvalifikacijama vozili su Mika Häkkinen i David Coulthard jednostavno iz razloga što su su imali debelu hladovinu te nisu bili pod pritiskom da traže “desetinku više” kako je konkurencija (Ferrari) tada bila daleko iza.



      1
      1

      0
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        Da ali, da mercedes prvi ide u prvi krug vozio bi po ladnok stazi, kasnije bi se staza grijala i bila bi brza (osin u vremenskih nepogodama) dakle mozda bi imalo smisla ko pobjedi proslu trku prvi vozi kvaledrugoplasirami drugi itd, to bi dalo mogucnost da williams radi konkurentija vremena a mercedes radi cak po pola sekunde sporija…. po meni bi trebali imati više smisla nego ovo


        0
        0

        0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.